Przykłady dobrych praktyk: Ambasadorzy Dialogu i inne działania antydyskryminacyjne we wrocławskich szkołach Manuela Pliżga-Jonarska Wrocławskie Centrum.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Współpraca Miasta Wrocławia z NGO - edukacja
Advertisements

Edukacja globalna w praktyce szkolnej
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżet państwa w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego.
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Stowarzyszenie Rodziców na Rzecz Pomocy Szkołom Przyjazna Szkoła.
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
PROJEKT EDUKACYJNY AKTYWNY W SZKOLE AKTYWNY W ŻYCIU REALIZOWANY PRZEZ UCZNIÓW Z KLAS I.
DIALOG MIĘDZYKULTUROWY W KSZTAŁTOWANIU POSTAW UCZNIÓW
Z wyobraźnią socjologiczną o Wrocławskiej Koncepcji Edukacyjnej
1 Akademia Orange dla bibliotek. 2 Akademia Orange dla bibliotek wprowadzenie Na mocy porozumienia w sprawie utworzenia programu internetyzacji polskich.
Przedszkole Nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu Przedszkole i projekty e-Twinning.
Cel programu: lepsze wykorzystanie w uczeniu i komunikowaniu się technologii informacyjno- komunikacyjnych.
SPECJALNOŚĆ NAUCZYCIELSKA NA STUDIACH I i II STOPNIA FILOLOGIA POLSKA OFERTA.
Opracował J. Stryjkowski
Fundusze unijne dla organizacji pozarządowych w latach Przykłady dobrych praktyk projektowych Opracował:
Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach ul. M. Reja 67 B.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Działamy jako Stowarzyszenie Eko Idea od roku W tym czasie zrealizowaliśmy kilkanaście kampanii edukacyjnych. Ponad 100 wystaw w całym kraju dotyczących.
KODEKS SZKOŁY BEZ PRZEMOCY
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
NAUCZYCIELKA BADACZKA, jest pomysł na więcej pracy
ale (a może przede wszystkim)
STOWARZYSZENIE RODZICÓW NA RZECZ POMOCY SZKOŁOM PRZYJAZNA SZKOŁA.
Kodeks „SZKOŁY BEZ PRZEMOCY”. Sporządziła: Krystyna Wesołowska
Nowy program UE wspierający edukację, szkolenia, młodzież i sport na lata
Jakie działania szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski?  Nasze pomysły i dobre praktyki.
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Organizacja wspomagania szkół
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Projekt „Nikogo nie zgubić, każdego rozwinąć” - perspektywa partnera realizującego działania i dyrektora szkoły.
Projekt Comenius Regio
Projekt “Słupsk Obywatelski II” jest realizowany dzięki wsparciu Unii Europejskiej w ramach Programu Środki Przejściowe 2005 Słupsk - jakie miasto - podsumowanie.
Magnum Praemium Wratislaviae (lata ). Cel przedsięwzięcia Połączenie konkursów poświęconych historii, tradycji, kulturze oraz innym zagadnieniom.
WSZYSTKIE KOLORY ŚWIATA Projekt Edukacyjny UNICEF
Wrocławska Koncepcja Edukacyjna
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Biblioteka pedagogiczna – sieci współpracy jako forma wspomagania szkoły DBP we Wrocławiu Szkolenie WDN Wrocław, Beata Malentowicz.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Inauguracja roku szkolnego 2015/2016. Rok szkolny 2015/2016 Sport Uczeń wyjątkowy World Games 2017 Projekty szkolne Działalność SZS – nowość wspinaczka,
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Wrocławskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli ul. Swobodna 73a, Wrocław, tel: ; fax:
Wrocław Światową Stolicą Książki 2016 Projekt działań bibliotek szkolnych Wrocławia wspierający rozwój czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży grudzień.
Projekty ogólnomiejskie: realizowane i planowane do realizacji Katowice,
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Każdego roku organizacje pozarządowe podejmują liczne inicjatywy na rzecz mieszkańców naszego Miasta. Organizowane przez nie akcje i wydarzenia promują.
Tutoring w szkole, czyli pomysł na małą wielką zmianę
Działania Opolskiego Kuratora Oświaty na rzecz poprawy bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w woj. opolskim w roku szkolnym 2014/2015. Plany na rok szkolny.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
STRATEGIA OŚWIATY, A POTRZEBY BIZNESU – DOBRE PRAKTYKI.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Wrocławskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli INFORMATYKA DLA WSZYSTKICH Konferencja OTWARCIA ROKU SZKOLEGO 2015/2016 dla NAUCZYCYCIELI INFORMATYKI Wrocław.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego ROZWIJANIE KOMPETENCJI NAUCZYCIELI w zakresie wykorzystywania.
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU I ROZWOJU ZESPO Ł U SZKÓ Ł SPECJALNYCH W KWIDZYNIE.
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego E-podręczniki i e-materiały* do kształcenia ogólnego nie zastąpienie,
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
KOMPETENCJE I PERSPEKTYWY ZAWODOWE
czwarte spotkanie Zespołu
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Współpraca szkół w Europie za pośrednictwem technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz promowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli
Relacja zdjęciowa z podsumowania działań projektowych w ramach programu „O Niepodległej” 22 maja 2018 r.
Współpraca szkół w Europie za pośrednictwem technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz promowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli
Zapis prezentacji:

Przykłady dobrych praktyk: Ambasadorzy Dialogu i inne działania antydyskryminacyjne we wrocławskich szkołach Manuela Pliżga-Jonarska Wrocławskie Centrum Rozwoju Społecznego

1.Jaka jest nasza wizja i priorytety? 2.Dobre praktyki – co się udaje w uczeniu otwartości? 3.Nasze najciekawsze projekty Rozkład jazdy:

1. Jaka jest nasza wizja i priorytety?

4 T (tolerancja, technologia, talent, tożsamość) Tolerancja = akceptacja prawa innych i swojego do samorealizacji = miasto otwarte, mieszkańcy kompetentni międzykulturowo

1.Podnoszenie kompetencji osób odpowiedzialnych za edukację i bezpieczeństwo, 2.Uczenie reagowania na przemoc, 3.Pozyskiwanie zainteresowanych współpracą partnerów, wspieranie dialogu między partnerami, 4.Działania nowatorskie, nieobecne jeszcze w Polsce lub we Wrocławiu Priorytety 2015/2016

2. Dobre praktyki – co się udaje w uczeniu otwartości?

1.Wspieranie nauczycieli i pedagogów już uczących otwartości 2.Pomoc w komunikacji i nawiązywaniu współpracy z potencjalnymi partnerami 3.Tworzenie nowych narzędzi dla szkół 4.Interaktywne i nieinwazyjne formy warsztatowe uczące otwartości ukierunkowane na wzmocnienie młodzieży, a nie pokazywanie uprzedzeń 5.Podnoszenie własnych kompetencji, szkolenia, współpraca z ekspertami z Polski i zza granicy

6.Modelowanie zachowań - współpraca z idolami (piłkarzami, artystami) 7.Wykorzystywanie aktualnych trendów typu Ice Bucket Challenge 8.Własne badania – Barometr Otwartości 9.Współpraca szkół i przedszkoli ze studentami np. psychologii 10.Kontakt z odbiorcami – własna strona internetowa, kontakt osobisty, budowanie relacji

3. Nasze najciekawsze projekty* * Które sami inicjujemy albo wspieramy organizacyjnie/finansowo

* Organizator: Stowarzyszenie Diversja

Wrocławski projekt Edukacja w Miejscach Pamięci Projekt rozpoczęty we wrześniu 2013 roku z inicjatywy Rzecznik Praw Obywatelskich Prof. Ireny Lipowicz i Prezydenta Wrocławia Rafała Dutkiewicza. Celem projektu jest pokazanie poprzez edukację historyczną, do czego może prowadzić brak reakcji na postawy skrajnie ksenofobiczne czy nacjonalistyczne, wskazanie pozytywnej alternatywy, promowanie pozytywnych zachowań, przeciwdziałanie przemocy i agresji, kształtowanie postawy otwartości wśród młodzieży i dzieci. W ciągu 2 lat w projekcie udział wzięło ponad uczniów wrocławskich szkół.

Wrocławski projekt Edukacja w Miejscach Pamięci Młodzi wrocławianie odwiedzają miejsca szczególnie ważne dla naszej tożsamości historycznej. Szkoły podstawowe - ścieżki kulturowe w Dzielnicy Wzajemnego Szacunku Czterech Wyznań we Wrocławiu Gimnazja - Muzeum Gross-Rosen lub inne miejsce zagłady na Dolnym Śląsku Szkoły ponadgimnazjalne – Muzeum Auschwitz lub inne miejsce zagłady w Polsce Każda grupa przed wyjazdem jest do niego przygotowywana, a po wyjeździe uczniowie wraz z opiekunem podsumowują pobyt. Dla nauczycieli wydano podręcznik ze scenariuszami lekcji przygotowującymi do wyjazdu oraz prowadzone są specjalne szkolenia i wyjazdy edukacyjne.

Wrocławski projekt Edukacja w Miejscach Pamięci Ewaluacja projektu wykazała, że: 95 % uczniów uznało, że wizyta w Miejscu Pamięci wywarła na nich wrażenie 67 % po wzięciu udziału w projekcie w większym stopniu okazuje szacunek drugiemu człowiekowi 65 % po wzięciu udziału w projekcie bardziej szanuje prawo innych osób do wyrażania swoich poglądów Gmina Wrocław jako jedyna w Polsce dofinansowuje wyjazdy edukacyjne do Miejsc Pamięci. Młodzież dopłaca max. 50 zł do dwudniowego wyjazdu edukacyjnego z noclegiem i wyżywieniem. Jest to jedyny projekt na taką skalę realizowany w Polsce.

Projekt „Przeciw obojętności, ignorancji” Autorski projekt jednostki miejskiej Wrocławskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli skierowany do uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Jest z powodzeniem realizowany od stycznia Po pierwszym roku pilotażu jest kontynuowany już drugi rok. Cel: uczenie otwartości na drugiego człowieka, uwrażliwienie na niepełnosprawność innego człowieka, pokazanie trudnej, obciążonej uprzedzeniami historii, zachęcenie do szanowania przestrzeni miasta, w którym młodzi ludzie żyją, uczenie zarówno przedsiębiorczości, jak i odbioru sztuki.

25

Przedstawione programy są finansowane i współfinansowane przez Miasto Wrocław Więcej na: 26

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Wrocławskie Centrum Rozwoju Społecznego 2015