Tropem TROPU Agnieszka Zarzycka. TROP miejscem rozwoju zawodowego i organizacją ucząca się.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Twórczość nie jest: • wielka i odległa • artystyczna czy „śliczna”'
Advertisements

Edukacja globalna w praktyce szkolnej
Stowarzyszenie Pomocy Osobom Autystycznym
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Proces zjednoczenia się osób, grup, instytucji, państw. Tworzenie z nich jednego, jednolitego organizmu, który później wspólnie współpracuje. Integrowanie.
Rola instruktora w klubie
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Liderzy PAFW to program Polsko- Amerykańskiej Fundacji Wolności realizowany przez Stowarzyszenie Szkoła Liderów.
Jak projekt eTwinning pomaga nauczycielowi w jego awansie zawodowym
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca.
Uczenie się przez całe życie w Małopolsce 18 marca 2011.
Do wiernych i oddanych przyjaciół Zippiego w naszej szkole należą: dzieci z oddziału przedszkolnego działającego przy naszej szkole oraz uczniowie klasy.
„ Klucz do uczenia się” Prezentacja praktycznego wdrażania
AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
SZLACHETNA PACZKA to ogólnopolska akcja świątecznej pomocy – realizowana od 2001 roku przez Stowarzyszenie WIOSNA. Głównym jej założeniem jest idea.
ZAPROSZENIE DO PRZYGODY 2. edycja tutoringu dla Liderek i Liderów Pracowni Orange Warszawa, 6 marca 2013.
Działać z pasją różnorodne formy oddziaływań edukacyjnych i wychowawczych sprzyjających rozwojowi ucznia. Grażyna Bednarska SP 23 Gdynia Nauczyciel Roku.
TALENTY NA RYNKU PRACY PRZYSZŁOŚCI
działający w Zespole Szkół nr 1 w Pabianicach
Recepta na sukces nauczyciela
14 października 2013r. w ramach doskonalenia warsztatu pracy odbyło się szkolenie na temat:Problemy prawidłowej komunikacji w szkole – przygotowane i przeprowadzone.
Sprawozdanie z projektu Mali Badacze realizowanego w klasach I-III Publicznej Szkoły Podstawowej nr 52 w roku szkolnym 2012/2013.
Przedsiębiorczość – moda, konieczność, czy wyzwanie
Wyzwalamy twórczość zamiast odtwórczości w SCE: otworzysz się na nowe doświadczenia w dziedzinie teatru, muzyki i sztuki spotkasz się
RADY DLA WSZYSTKICH, KTÓRZY CHCĄ BYĆ DOBRYMI RODZICAMI
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 4 w Gnieźnie
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.
Fundacja Rodzina i Przedsiębiorczość
Przedszkole Samorządowe w Dobrzyniewie Dużym
O korzeniach i skrzydłach…
Zajęcia prowadzone w ramach EFS Szkoła Podstawowa Nr 15 w Tarnowie
Debata pracowników szkoły
Projekt „Nikogo nie zgubić, każdego rozwinąć” - perspektywa partnera realizującego działania i dyrektora szkoły.
Placówki specjalistyczne świadczące pomoc Szkole, Rodzinie i Uczniowi
To coś dla mnie! WOLONTARIAT przyłącz się!. CZYM JEST WOLONTARIAT? Wolontariat to:  świetna przygoda  nowe doświadczenia i znajomości  możliwość sprawdzenia.
gdzie nigdy nie byłeś, musisz iść drogą, którą nigdy nie szedłeś.
Poczucie komfortu. Poczucie komfortu to nie tylko wygoda ale także. Poczucie bezpieczeństwa i bycie wśród ludzi, do których masz zaufanie. Wytrwałość.
Wykonał: Jakub Pasieczny ZS nr.6 w Zamościu Pod kierunkiem nauczyciela: mgr Wiesławy Klimczuk.
Wolontariusz - cenny talent z doświadczeń Fundacji Rozwoju Wolontariatu w Lublinie 15 września 2014 r. frw.org.pl Zdzisław Hofman.
Jak rozwijać karierę zawodową młodego człowieka? Przewodnik dla kluczowych aktorów - rodziców.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Praca pedagogiczna w Zespole Szkół Usług i Przedsiębiorczości w Płocku „Walka, rywalizacja i sukces to fatalne słowa. One paraliżują nas w życiu” Krystyna.
NIEPEWNOŚĆ … DYLEMAT… K A R I E R A Z A W Ó D KTÓRĄ DROGĘ WYBRAĆ…
Nauczyciel – mentor, tutor, coach
Bieżąca tematyka jako element cyklu zajęć Ku refleksji „Nie idź za mną, bo nie umiem prowadzić. Nie idź przede mną, bo mogę za Tobą nie nadążyć. Idź.
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
Dlaczego warto? wykształcenie inżynierskie + poszukiwane na rynku pracy specjalności ciekawa i dobrze płatna praca po studiach.
Porozumienie bez Przemocy w Przedszkolu.
 Współpraca pomiędzy medycyną i psychologią  Podejście systemowe i psychoanalityczne  Partnerstwo  Akceptacja i dostępność  Za kryzysem psychicznym.
Asertywność w relacjach społeczno – zawodowych w ramach projektu „Licencja pracownika ochrony fizycznej I-go stopnia pierwszym stopniem do zatrudnienia”
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Wygraj dobry zespół! Grywalizacja jako skuteczna i innowacyjna forma szkolenia pracowników.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Anna Bombińska-Domżał Remigiusz Kijak Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie Model uczestnictwa osób z niepełnosprawnością intelektualną w odbiorze.
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
Gdyńska Sieć Doradców Zawodowych – recepta na tworzenie Wewnątrzszkolnego Systemu Doradztwa Zawodowego Dorota Derheld, pedagog, psycholog, doradca zawodowy,
DLACZEGO WARTO CZYTAĆ KSIĄŻKI?.
MemoriesFactory Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Integracyjnymi
ZAwodowe ZAprzyjaźnianie się
Motywowanie osób dorosłych w procesie edukacyjnym
Kurs – OK zeszyt.
DOSKONALENIE TRENERÓW WSPOMAGANIA OŚWIATY POWR /17
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH.
Wykład I: Co to jest wizerunek i na czym polega jego kreowanie.
Zapis prezentacji:

Tropem TROPU Agnieszka Zarzycka

TROP miejscem rozwoju zawodowego i organizacją ucząca się

WRZESIEŃ PIĄTEK

WRZESIEŃ PIĄTEK 16 lat z TROPem

TROP miejscem rozwoju zawodowego Gwarantuję Ci potworne wyzwania i drogę przez mękę. Ale decyzja należy do Ciebie. Ostatecznie, to Ty będziesz się męczyć.

1999 Początek współpracy z TROP II edycja Szkoły Coachingu TROP Rekomendacja II stopnia PTP Rekomendacja superwizora PTP I edycja Szkoły Trenerów TROP Rekomendacja I stopnia PTP 2003 Założenie własnej firmy Dorota i Basia Jac Dorota, Jac i Basia

Trop dał mi zawodową bazę, podejście do pracy z ludźmi, z którymi się identyfikuję, piękne relacje, które utrzymują się od lat:), przekonanie, że w relacjach zawodowych można być, funkcjonować prawdziwie i "tu i teraz", że warto szukać sensu w tym co się robi. Joanna Abramowicz

Przygoda z TROPem otworzyła mi nowe drzwi. Do ciekawych ludzi. Do nowego sposobu myślenia. Do głębszego zrozumienia siebie. Swoje doświadczenia jako uczestnik Szkoły Trenerskiej, ko-trener a finalnie współpracownik, wykorzystuję na co dzień. Alicja Czarnecka

To co dla mnie jest unikalne i niepowtarzalne w TROP, to:  ludzie, którzy prowadzili zajęcia, ich autentyczność, wiarygodność, dawanie prawa do popełniania błędu […]  sposób pracy – metoda TROP […]  rozwijanie intuicji w wymiarze ludzkim, a więc i trenerskim […] Iza Podsiadło-Dacewicz

W Tropie nauczyłam się zawodu trenera w sposób, który najbardziej mi odpowiada czyli w działaniu. Zrealizowałam, a także poprowadziłam wiele ciekawych projektów szkoleniowo- doradczych. Dorotę i Jaca z pewnością mogę nazwać swoimi mistrzami, bardzo ich cenię. Kasia Gorzędowska

Dojrzałam jako człowiek i jako trenerka. Zyskałam samoświadomość – odkryłam różnicę pomiędzy MUSZĘ czy POWINNAM - i CHCĘ. Nauczyłam się doświadczać i z każdego doświadczenia czerpać inspirację i wiedzę o sobie. Odkryłam też, jak ogromną radość sprawia mi uczenie się. Anna Kazakow

TROP to dojrzewalnia ludzi: opiekuńcza i surowa zarazem - jak samo życie. Dobre miejsce dla poszukiwaczy sensu, podróżników w głąb siebie, odważnych menedżerów, którzy nie wstydzą się, że czują. Przemek Kluge

W szkole trenerów TROP poznałam wiele ciekawych osób, które po dziś dzień wzbogacają moją codzienność, poznałam siłę współpracy i wsparcia życzliwych mi osób. Wystartowałam. A z TROPu dosłownie „wyniosłam" moją przyjaciółkę Beatę Poborską-Kobrzyńską. Karina Knyż-Grzywa

Spotkanie z Trop okazało się być MOIM WIELKIM KROKIEM NA TROP’ie DO AUTOREFLEKSJI, WŁASNEGO ROZWOJU POZNAWCZO-EMOCJONALNEGO oraz możliwości autentycznego spotkania z samą sobą. Agnieszka Kowalska - Piotrowska

Spotkanie z TROPem to zdecydowanie dopełnienie i uporządkowanie techniki pracy ale co ważniejsze bardzo istotna zmiana na poziomie wartości realizowanych w pracy. Darek Majak

...Trop pokazał mi, że siła grupy jest niezaprzeczalna! Beata Poborska-Kobrzyńska

TROP dał mi mocne podstawy do samodzielnego rozwoju, którego nie ma bez współpracy i rozmowy z innymi ludźmi. Umiejętność słuchania z empatią i zrozumieniem – niby banał, a w istocie wielce praktyczna i niezwykle pomocna rzecz. Marta Rawłuszko

TROP organizacją ucząca się

TROP to ludzie w nieustającym procesie wzajemnego uczenia się … to ja im wtedy robię restrukturyzację.

można popełniać błędy bez kary…no… czasami z konsekwencjami

można mówić wprost i można odmawiać…

można być pewnym jakości pracy i współpracy…

można liczyć na pomoc i wsparcie zespołu…

nabiera się pewności siebie, która nie jest brawurą…

TROP to dialog

wszystko „wypracowuje się” w dialogu…

START! TROP to wyzwanie

właściwie każde zadanie jest wyzwaniem i uczeniem poprzez doświadczanie…

TROP to nieustająca zmiana

nowe idee, pomysły, wzajemna inspiracja „dzień bez zmiany dzień stracony”

TROP to wartości

metody i modele pracy opiera się na wartościach, o których jasno się komunikuje…

TROP jak uczy tak działa

Wspólnotowość Poczucie sensu Aktywność Poczucie sukcesu i wyzwania Poczucie bezpieczeństwa SYTUACJA EDUKACYJNA