Politechnika Śląska Wydział Inżynierii Biomedycznej Marek Gzik

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zasady odbywania praktyk
Advertisements

KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Administracji i Prawa Kierownik Katedry: dr hab. Małgorzata Baron - Wiaterek.
TECHNIKUM Kształcąc się w technikum po czterech latach nauki będziesz mógł/mogła przystąpić do egzaminu maturalnego oraz do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje.
Zawody przyszłości.
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
1 ZAŁOŻENIA PROJEKTOWANYCH ZMIAN KSZTAŁCENIE ZAWODOWE I USTAWICZNE.
Uniwersytet Rzeszowski
Kontrole Konsultantów Wojewódzkich w różnych dziedzinach medycyny
Kwalifikacje nauczycieli Rok szkolny 2009/
1 System kształcenia na WETI w świetle nowego prawa o szkolnictwie wyższym i nowych standardów kształcenia Projekt Opracował: Krzysztof Goczyła.
PODSUMOWANIE STUDIÓW PODYPLOMOWYCH
Katedra Informatyki i Ekonometrii
TECHNIKUM Kształcąc się w technikum po czterech latach nauki będziesz mógł/mogła przystąpić do egzaminu maturalnego oraz do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje.
2.
Studenckie Koło Naukowe Diagnostyki Biomedycznej „Biomed”
ZAJĘCIA WYBIERALNE Politechnika Łódzka
STUDIA NIESTACJONARNE I-go STOPNIA
KATEDRA INŻYNIERII PRODUKCJI
Powołana w 1987 roku Olimpiada Wiedzy i Umiejętności Budowlanych stanowi kontynuację organizowanego od 1982 roku w średnich szkołach budowlanych Turnieju.
Szkolenia specjalizacyjne w województwie wielkopolskim
Uniwersytet Medyczny w Lublinie
Wydział Inżynierii Biomedycznej Politechnika Śląska
Przekwalifikowanie zawodowe polega na zdobyciu dodatkowych lub nowych kwalifikacji zawodowych
Szczegółowe informacje o kierunkach na stronie:
ZAWÓD RATOWNIKA MEDYCZNEGO
EDUKACJA W ZAKRESIE UDZIELANIA PIERWSZEJ POMOCY W SZKOŁACH
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 5 im. Jadwigi Markowej
Seminarium Dobre praktyki w organizacji studiów I stopnia Wydział Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechnika Gdańska Prof. dr hab. inż. Alicja.
WYMAGANIA PROGRAMOWE STAWIANE KANDYDATOM NA UPRAWNIENIA BUDOWLANE
OPRACOWANIE NA PODSTAWIE MATERIAŁÓW CKE mgr Małgorzata Smul.
Krakowska Medyczna Szkoła Policealna
CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO w Sosnowcu ul
Operacja Sukces to unikatowy w skali kraju projekt finansowany z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej mający na celu reformę programu studiów na.
Technikum nr 3 w Zespole Szkół nr 5 w Rudzie Śląskiej Technik Górnictwa Podziemnego
Uniwersytet Rzeszowski
Grybów 12 – OPTYMALIZACJA KOSZTÓW DZIAŁALNOŚCI PLACÓWEK MEDYCZNYCH DZIAŁANIA PRAKTYCZNE W RAMACH PAKIETU PROPOZYCJI POLSKIEGO INNOWACYJNEGO.
studia trzeciego stopnia (doktoranckie) studia drugiego stopnia (magisterskie) stacjonarne i niestacjonarne studia pierwszego stopnia (inżynierskie)
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim 7czerwca 2011 Marta Kicińska-Habior.
FIZYKA W MEDYCYNIE FIZYKA INŻYNIERIA BIOLOGIA PACJENT PACJENT LEKARZ.
Akty prawne związane z kształceniem zawodowym – nowe lub nowelizacja obowiązujących Warszawa, 19 sierpnia 2015 DEPARTAMENT KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Monika Bombol, Krzysztof Kochanek „ E-learning w służbie audiologii " Instytut Fizjologii.
1 Instytut Techniczny Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Gorzowie Wielkopolskim Konferencja: Lubuskie Centrum Innowacji, styczeń
Konferencja Opieka zdrowotna 2004 przekształcenia i zmiany Zasady zatrudniania polskich anestezjologów w krajach Unii Europejskiej Zasady zatrudniania.
Inżynier biomedyczny. Inżynieria biomedyczna dzieli się na następujące działy: biomateriały biomechanika bioinformatyka informatyka i elektronika medyczna.
WEZ 1 Egzamin zawodowy dla absolwentów techników i szkół policealnych październik 2006 r.
Zespół Szkół Techniczno-Informatycznych im. Jana Nowaka - Jeziorańskiego.
Zespół Szkół Techniczno-Informatycznych im. Jana Nowaka - Jeziorańskiego.
Zasady organizacji szkoleń członków Ochotniczych Straży Pożarnych biorących bezpośredni udział w działaniach ratowniczych Opracował: kpt. Marek Szalbot.
Politechnika Krakowska Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej Kierunek Inżynieria Chemiczna i Procesowa Inżynieria chemiczna i procesowa jest dyscypliną.
Wybrane zagadnienia dotyczące awansu zawodowego nauczycieli.
PAŃSTWOWY EGZAMIN SPECJALIZACYJNY
EWALUACJA PROGRAMÓW KSZTAŁCENIA
Wybór trzeciego przedmiotu rozszerzonego
WYPEŁNIANIE I PRZEDKŁADANIE HARMONOGRAMÓW
Zarządzanie Oświatą studia II stopnia
Zasady organizacji szkoleń członków Ochotniczych Straży Pożarnych biorących bezpośredni udział w działaniach ratowniczych Opracował: kpt. Marek Szalbot.
CENTRUM KSZTAŁCENIA PODYPLOMOWEGO PIELĘGNIAREK I POŁOŹNYCH
DOKUMENTACJA PROCESU KSZTAŁCENIA
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 października 2009 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora.
studia I stopnia, profil praktyczny studia inżynierskie
Praktyczna nauka zawodu (pnz)
Technik górnictwa podziemnego
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
Wydział Nauk Ekonomicznych i Informatyki Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Płocku Dziekan WNEI Dr Mariola Szewczyk-Jarocka Prodziekan ds. nauki WNEI.
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM – KWALIFIKACJE NAUCZYCIELI r.
Reforma szkolnictwa zawodowego (szkoły dla młodzieży)
Zapis prezentacji:

Politechnika Śląska Wydział Inżynierii Biomedycznej Marek Gzik Inżynieria biomedyczna – kierunek kształcenia na potrzeby zatrudnienia w jednostkach ochrony zdrowia Posiedzenie Rady Naukowej przy Ministrze Zdrowia Warszawa, 29.10.2015 r.

w szpitalach obsługuje zaawansowaną technologicznie aparaturę? Kto? w szpitalach obsługuje zaawansowaną technologicznie aparaturę?

Przewiduje się możliwość zatrudniania m.in.: Kwalifikacje wymagane od pracowników na poszcze-gólnych rodzajach stanowisk pracy w podmiotach leczniczych niebędących przedsiębiorcami określa ROZP. M. ZDROWIA z 20.07.2011 r. Przewiduje się możliwość zatrudniania m.in.: technika koordynującego i nadzorującego pracę innych te- chników elektroradiologii: (poz. 28) młodszego asystenta (asystenta) elektroradiologii (poz. 79 i 80 – powiązanie ze stażem pracy) starszego asystenta elektroradiologii (poz. 78 – dodatkowo stopień naukowy doktora nauk medycznych) technika (starszego technika) elektroradiologa (poz. 81 i 82 – powiązanie ze stażem pracy)

Elektroradiolog obsługuje aparaturę medyczną w zakresie:  radiologii, radioterapii, elektrokardiografii (EKG), elektroencefalografii  (EEG), tomografii komputerowej (TK), rezonansu magnetycznego (NMR), audiometrii (pomiaru słuchu). Przykładowe przedmioty nauczania realizowane na elektroradiologii (grupa przedmiotów ogólnych): anatomia i fizjologia człowieka, diagnostyka elektromedyczna, metodologia badań naukowych, radioterapia, rentgenodiagnostyka, podstawy psychologii, podstawy zdrowa publicznego, ochrona środowiska, prawo pracy.

tytułu specjalisty „Inżyniera medycznego” Zasady uzyskiwania tytułu specjalisty „Inżyniera medycznego”

Aktualnie obowiązujące regulacje Zgodnie z ROZP. M. ZDROWIA z 20.07.2011 r. w sprawie kwalifikacji wymaganych od pracowników na poszczególnych rodzajach stanowisk pracy w podmiotach leczniczych niebędących przedsiębior-cami przewiduje się możliwość zatrudniania: inżyniera medycznego – tytuł inżyniera i tytuł specjalisty w dziedzinie inżynierii medycznej, starszego inżyniera medycznego – tytuł zawodowy inżyniera i tytuł specjalisty w dziedzinie inżynierii medycznej – po 5 latach pracy w zawodzie.

Aktualnie obowiązujące regulacje Zasady uzyskiwania tytułu specjalisty reguluje ROZP. M. ZDROWIA z 30.09.2002 r. oraz z 14.11.2008 r. w sprawie uzyskiwania tytułu specjalisty w dziedzinach mających zastosowanie w ochronie zdrowia: ukończenie dwuletniej specjalizacji (700 h zajęć teoretycznych, staże kierunkowe – 23 tygodnie) w jednostkach szkolących w dziedzinie „Inżynieria Medyczna”, zdanie Państwowego Egzaminu Specjalizacyjnego (egzamin praktyczny, a następnie teoretyczny) organizowanego przez Centrum Egzaminów Medycznych.

Aktualnie obowiązujące regulacje Do specjalizacji mogą przystąpić: osoby legitymujące się tytułem zawodowym mgr. lub mgr. inż. na kierunku: automatyka i robotyka, elektronika i telekomunikacja, informatyka, mechanika i budowa maszyn, inżynieria biomedyczna, osoby, które w trakcie ostatnich 3 lat co najmniej przez 1 rok wykonywały czynności zawodowe zgodne z programem specjalizacji.

Aktualnie obowiązujące regulacje Kształcenie na specjalności „Inżynieria medyczna” mogą prowadzić jednostki, które uzyskały wpis na listę jednostek szkolących prowadzoną przez Centrum Medycznego Kształcenia Podyplomowego (dane na dzień 28.07.2015 r.): Uniwersytecki Szpital Kliniczny im. Jana Mikulicza- Radeckiego we Wrocławiu (6 miejsc), Instytut Inżynierii Materiałowej Politechniki Łódzkiej (12 miejsc), Instytut Metrologii i Inżynierii Biomedycznej, Wydział Mechatroniki Politechniki Warszawskiej (10 miejsc).

Aktualnie obowiązujące regulacje Wymagania stawiane jednostkom szkolącym: posiadanie w swojej strukturze lub powołanie zespołu do spraw specjalizacji, w tym podpisanie umowy na pełnienie obowiązków kierownika specjalizacji z osobą posiadającą tytuł specjalisty „Inżyniera medyczne- go”, spełnienie standardów kształcenia określonych w pro- gramie specjalizacji, zawarcie umów z innymi podmiotami na realizację staży kierunkowych określonych programem specjalizacji, opracowanie regulaminu organizacyjnego specjalizacji, uzyskanie opinii konsultanta wojewódzkiego lub kra- jowego w danej dziedzinie.

Programy nauczania specjalności „Inżynieria Medyczna” oraz kierunku „Inżynieria Biomedyczna” Program nauczania specjalności „Inżynieria Medyczna” Program nauczania w obszarze „Inżynieria Biomedyczna” Zakres kształcenia Liczba godz. Podstawy anatomiczno-fizjologiczne inżynierii medycznej Biomechanika i inżynieria rehabilitacyjna Podstawy elektroniki medycznej Radiologia, generatory promieniowania jonizującego Automatyka, robotyka i telematyka medyczna Sygnały biomedyczne, teoria przetwarzania sygnałów, informatyka medyczna Wybrane urządzenia diagnostyki medycznej i systemy diagnostyczno-terapeutyczne Urządzenia diagnostyki obrazowej (radiografia, TK, MRI, PET, USG) Aparatura bloku operacyjnego. Systemy intensywnego nadzoru w stanach zagrożenia życia Sztuczne narządy, materiały medyczne Inżynieria kliniczna – zagadnienia prawno- organizacyjne, testowanie i bezpieczeństwo pracy   90 h  60 h 60 h 30 h 45 h 40 h I stopień studiów – 7 semestrów Treści kierunkowe: Propedeutyka nauk medycznych Anatomia i fizjologia Biomechanika inżynierska Biochemia Biofizyka Języki programowania Grafika komputerowa Metrologia Automatyka i robotyka Sensory i pomiary wielkości nieelektrycznych Cyfrowe przetwarzanie sygnałów Wspomaganie komputerowe projektowania inżynierskiego Techniki obrazowania medycznego Elektroniczna aparatura medyczna Biomateriały Implanty i sztuczne narządy Prawne i etyczne aspekty inżynierii biomedycznej min. 540 h (WIB – 980 h) II stopień studiów – 3 semestry Systemy informatyczne w medycynie Telematyka medyczna Modelowanie struktur i procesów biologicznych Inżynieria tkankowa i genetyczna Metody badań biomateriałów i tkanek Inżynieria rehabilitacji ruchowej min. 150 h (WIB – 150 h) Suma 700 h min. 690 h (WIB – 1130 h)

Propozycje zmian dla absolwentów studiów I stopnia kierunku „Inżynieria Biomedyczna” ukończenie dwuletnich studiów II stopnia (IV semest- ry) na kierunku „Inżynieria Biomedyczna” o specjal- ności „Inżynieria Medyczna”: w ramach semestrów I – III zajęcia teoretyczne (program zgodny z aktualnie obowiązującymi treściami programowymi specjalizacji „Inżynieria Medyczna” – tabela), w ramach IV semestru – praktyka w jednostkach służby zdrowia, po IV semestrze obrona pracy dyplomowej – uzyskanie tytułu mgr. inż. lub mgr. o specjalności „Inżynieria Medyczna”,

Propozycje zmian dla absolwentów studiów I stopnia kierunku „Inżynieria Biomedyczna” ukończenie dwuletnich studiów II stopnia (IV semest- ry) na kierunku „Inżynieria Biomedyczna” o specjal- ności „Inżynieria Medyczna”, przystąpienie do Państwowego Egzaminu Specjaliza- cyjnego (egzamin praktyczny i teoretyczny) organizo- wanego przez Centrum Egzaminów Medycznych (zgodnie z obowiązującymi regulacjami). Kształcenie na specjalności „Inżynieria medyczna” będą mogły prowadzić jednostki, które uzyskają wpis na listę jednostek szkolących prowadzoną przez Centrum Medycznego Kształcenia Podyplomowego (zgodnie z aktualnymi regulacjami).

Określenie kompetencji inżyniera medycznego Podsumowanie Dostrzegamy potrzebę dokonania przeglądu aktualnego stanu prawnego związanego z zatrudnieniem osób w instytucjach ochrony zdrowia odpowiedzialnych za aparaturę i sprzęt medyczny Istotne jest aby dostosować stanowiska pracy oraz tryb uzyskania odpowiedniego wykształcenia do aktualnych potrzeb w ochronie zdrowia Uruchomienie specjalizacji II stopnia podyplomowej dla absolwentów I stopnia kierunku „Inżynieria Biomedyczna” o nazwie „Inżynieria Medyczna” lub „Inżynieria Kliniczna” z możliwością przystąpienia absolwentów do egzaminu inżyniera medycznego (poparcie wszystkich jednostek naukowych realizujących kierunek „ Inżynierii Biomedycznej” w Polsce) Określenie kompetencji inżyniera medycznego

Wydział Inżynierii Biomedycznej marek.gzik@polsl.pl tel 602644114 Politechnika Śląska Wydział Inżynierii Biomedycznej Marek Gzik Dziękuję za uwagę marek.gzik@polsl.pl tel 602644114