FUNDUSZ AZYLU, MIGRACJI I INTEGRACJI SZKOLENIE DLA BENEFICJENTÓW Warszawa, 26 października 2015 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA ŚWIĘTOKRZYSKIEGO
Advertisements

1 Zatrudnianie personelu do projektu Reguła proporcjonalności Kwalifikowalność uczestników.
1 Kontrola zamówień publicznych w mikroprojektach w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka Szkolenie.
Ośrodek Przetwarzania Informacji Warszawa
Kontrola/ wizytacja w miejscu projektów (ze szczególnym uwzględnieniem wizytacji projektów na etapie rozpatrywania wniosku o przyznanie pomocy). Urząd.
1 Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych Dla rozwoju Mazowsza Konferencja współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Rola kontroli skarbowej w wykrywaniu nieprawidłowości Departament Certyfikacji i Poświadczeń Środków z UE w Ministerstwie Finansów.
1 Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Nieprawidłowości w ZPORR – przypadki nadużyć, obszary ryzyka, działania Instytucji Zarządzającej.
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego MGPiPS Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej RAPORTOWANIE ZPORR.
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Propozycje uproszczeń systemowych mających na celu usprawnienie.
Umowy o dofinansowanie projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata osie priorytetowe II-VII Urząd.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
Monitoring i sprawozdawczość ZPORR
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach NAJCZĘŚCIEJ WYSTĘPUJĄCE NIERPAWIDŁOWOŚCI W TRAKCIE REALIZACJI PROJEKTÓW Kielce, 9 lipca 2007 r.
ROZLICZENIE JEDNORAZOWEJ DOTACJI NA ROZWÓJ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego1Wrocław, 21 październik 2008 r. Umowa.
1. Obowiązki beneficjenta wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu Wrocław, lipiec 2009.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Kontrola projektów realizowanych w ramach działania 4.4 POIG
6. Sprawozdawczość w projekcie Anna Broniarek Zespół Instrumentów Szkoleniowych Warszawa, dnia 23 kwietnia 2008 roku.
2009 Warszawa, 3 marca 2009 r. Zasady realizacji umów o dofinansowanie projektu w ramach Poddziałania PO KL ogólnopolskie projekty otwarte Sylwia.
Kontrola beneficjentów działanie 6.1
WNIOSKÓW DOFINANSOWYWANYCH
1 PROGRAM WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka 2007 – 2013 Szkolenie z zakresu realizacji i raportowania mikroprojektów.
1 PROGRAM WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka 2007 – 2013 Szkolenie z zakresu realizacji i raportowania mikroprojektów.
2009 Warszawa, 5 marca 2009 r. Zasady realizacji umów o dofinansowanie projektu w ramach Poddziałania PO KL projekty studiów podyplomowych Anna Broniarek.
2009 Warszawa, 27 lutego 2009 r. Zasady realizacji umów o dofinansowanie projektu w ramach Poddziałania PO KL ponadregionalne projekty zamknięte.
Wnioski o płatność i zaliczki w ramach RPO WP
Unia Europejska Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata Departament Programów.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego1Wrocław, 26 marca 2008 r. Wzór Umowy.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt systemowy pn. Przedsiębiorczość szansą na rozwój regionu.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
PROGRAM WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ POLSKA-BIAŁORUŚ-UKRAINA Projekty parasolowe RAPORTOWANIE Rzeszów, r.
Zarządzanie projektami EFS Projekty, które przeszły wszystkie trzy etapy wyboru przedstawiane są komisji regionalnej do akceptacji Po otrzymaniu akceptacji.
Kluczowe zagadnienia związane z wyborem LGD do realizacji LSR Łukasz Tomczak ,Rzeszów.
Wskaźniki – raportowanie, monitorowanie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Sylwia Makulec-Staszewska Departament Ochrony Klimatu Wydział.
Zainwestujmy razem w środowisko Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Z a i n w e s t u j m y r a z e m w ś r o d o w i s k o Kontrole.
FUNDUSZ AZYLU, MIGRACJI I INTEGRACJI SZKOLENIE DLA BENEFICJENTÓW Warszawa, 26 października 2015 r.
FUNDUSZ AZYLU, MIGRACJI I INTEGRACJI SZKOLENIE DLA BENEFICJENTÓW Warszawa, 26 października 2015 r.
Wskaźniki – raportowanie, monitorowanie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Departament Ochrony Klimatu Warszawa, 12 października 2015.
Realizacja projektu w ramach RPO WSL Działanie 3.2 Październik 2015 Śląskie Centrum Przedsiębiorczości.
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Ul. Kościuszki 83, Olsztyn Tel. (0-89) , Fax (0-89) Urząd Marszałkowski.
Kryteria wyboru projektów Działanie 5.1 Gospodarka odpadowa osi priorytetowej Środowisko przyrodnicze i racjonalne wykorzystanie zasobów Regionalnego Programu.
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
Prezentacja wyników zawartych w Rocznym sprawozdaniu audytowym Departament Wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego 01 Mój region w Europie.
Działanie 9.3 Rozwój przedsiębiorczości Wymagania w zakresie wskaźników.
Kontrola projektów w ramach PO WER Ministerstwo Zdrowia Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Warszawa, r.
Zasady finansowania w Programie Operacyjnym Wiedza Edukacja Rozwój Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia Warszawa, 16 czerwca.
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
Prezentacja wyników audytu rocznego IA Paweł Krawański Departament Wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego 01 Mój region w Europie.
Działanie 12.1 Edukacja przedszkolna Wymagania w zakresie wskaźników.
„ Procedury Urzędu Marszałkowskiego – mechanizmy funkcjonowania” Bartosz Szymański Naczelnik Wydziały Zarządzania PROW Urząd Marszałkowski Województwa.
Kontrola wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego.
Rozliczanie wydatków we wnioskach o płatność
Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach
Wnioski o płatność- informacje potrzebne do rozliczenia operacji w ramach PROW „Europejski Fundusz Rolny na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich:
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Rozliczenie projektu.
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
WNIOSKI i REKOMENDACJE PŁYNĄCE Z WYNIKÓW KONTROLI PROJEKTÓW * * *
Kontrola wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
spotkanie informacyjne
Beneficjenci projektów finansowanych w ramach PO WER
Rozliczanie i kontrola operacji w ramach PO RYBY
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
Kontrola wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
WPROWADZANIE ZMIAN W PROJEKCIE
Zapis prezentacji:

FUNDUSZ AZYLU, MIGRACJI I INTEGRACJI SZKOLENIE DLA BENEFICJENTÓW Warszawa, 26 października 2015 r.

Kontrola na miejscu i monitoring Anna Karbowniak, Klara Jóźwicka

Kontrola na miejscu oraz monitoring Podstawą prawną do przeprowadzenia kontroli jest art. 1 i 2 Rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) nr 2015/840 z dnia 29 maja 2015 r. w sprawie kontroli przeprowadzanych przez organy odpowiedzialne w związku z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 514/2014 ustanawiającym przepisy ogólne dotyczące Funduszu Azylu, Migracji i Integracji oraz instrumentu na rzecz wsparcia finansowego współpracy policyjnej, zapobiegania i zwalczania przestępczości oraz zarządzania kryzysowego. Zapisy umowy finansowej (§ 11 Kontrola, monitoring i audyt) regulują zasady prowadzenia kontroli oraz prawa i obowiązki beneficjenta.

Rodzaje kontroli Kontrola administracyjna Polega na weryfikacji merytorycznej i finansowej raportu kwartalnego wraz z załącznikami. Kontroli podlegają również udzielone zamówienia (procedury wyboru wykonawcy). Kontrola operacyjna na miejscu Za zaplanowanie i przeprowadzenie odpowiedzialny jest Zespół Azylu, Migracji i Integracji COPE MSW. Kontrola finansowa na miejscu Przeprowadzana po zakończeniu projektu, planowana i przeprowadzana przez Zespół Rozliczeń i Kontroli Finansowej COPE MSW.

Rodzaje kontroli Wizyty monitoringowe Dodatkowo Organ Delegowany (COPE MSW) może przeprowadzać wizyty monitoringowe w miejscu realizacji projektów. Pełnią one rolę konsultacyjną wobec Beneficjenta i nie muszą pociągać za sobą takich konsekwencji jak w przypadku kontroli na miejscu. Podczas wizyty monitoringowej weryfikowane są dokumenty potwierdzające merytoryczną realizację projektu oraz dokumentacja finansowa. Podczas wizyty monitoringowej pracownicy COPE MSW udzielają porad w sprawie realizacji projektu, wymogów dotyczących FAMI, informacji o udzielaniu zamówień, grupie docelowej, kwalifikowalności wydatków itp. Planowane jest zmonitorowanie wszystkich projektów, które rozpoczęły się w pierwszych miesiącach kwalifikowalności wydatków.

Organizacja kontroli operacyjnej na miejscu kontrolą objętych zostanie minimum 20% liczby projektów realizowanych w ciągu roku budżetowego projekty typowane są do kontroli m.in. według kryteriów: wartość projektu rodzaj projektu (np. integracja, legalna migracja, powroty) obejmowanie jednego bądź kilku celów szczegółowych doświadczenie beneficjenta rodzaj beneficjenta (PJB, organizacja pozarządowa, organizacja międzynarodowa, JST) czynnik losowy kontrole odbywają się w trakcie realizacji projektów, dla których podpisana jest umowa finansowa Organ Delegowany pisemnie informuje o terminie kontroli minimum 5 dni roboczych przed jej przeprowadzeniem kontrola odbywa się w siedzibie beneficjenta lub w miejscu realizacji projektu (możliwa jest kontrola bez uprzedniego zawiadomienia)

Zakres kontroli operacyjnej Podczas przeprowadzania kontroli operacyjnych na miejscu pracownicy Zespołu Azylu, Migracji i Integracji, mają za zadanie sprawdzić, czy przedmiotowe przedsięwzięcie jest realizowane zgodnie z zawartą Umową Finansową. W korespondencji informującej o planowanej kontroli, beneficjent otrzyma informacje dotyczące zakresu, terminu, miejsca oraz personelu mającego przeprowadzić kontrolę. W szczególności weryfikacji podlegać będą: wskaźniki przedstawione przez Beneficjenta w raportach kwartalnych, ich wiarygodność, dokumentacja przynależności beneficjentów końcowych do grupy docelowej FAMI, procedury wyboru wykonawcy, informacje o źródłach finansowania projektu i realizacja obowiązku promocji FAMI zapisanego w Umowie Finansowej.

Zakres kontroli operacyjnej c.d. zgodność realizacji projektu z harmonogramem stopień zaawansowania realizacji projektu weryfikację rzeczowej realizacji projektu obejmującą współfinansowane w projekcie roboty, dostawy lub usługi (dokumenty księgowe, umowy cywilnoprawne, protokoły odbioru usług) identyfikację problemów występujących w projekcie i analizę możliwości ich rozwiązania ewentualną wizytację części projektu prowadzonej przez partnera- współwykonawcę projektu (jeśli dotyczy) inne informacje wskazane przez Beneficjenta we WoD (np. system zarządzania, zagadnienia horyzontalne) monitorowanie zaleceń z kontroli/wizyt monitoringowych oraz udzielenie wskazówek i informacji dotyczących dalszej realizacji projektu (jeśli dotyczy)

Raporty z kontroli Po przeprowadzonej kontroli, beneficjent otrzymuje raport z kontroli zawierający wnioski i zalecenia pokontrolne. Dokument przekazywany jest w dwóch egzemplarzach, które należy podpisać i jeden odesłać do COPE MSW.

Ścieżka akceptacji raportu z kontroli 1.W przypadku braku uwag do treści raportu beneficjent zobowiązany jest odesłać podpisany egzemplarz raportu w ciągu 10 dni roboczych. 2.Beneficjent może też w terminie 10 dni roboczych odnieść się do ustaleń z kontroli i przedstawić swoje stanowisko lub zastrzeżenia, odsyłając oba niepodpisane egzemplarze raportu. COPE MSW rozpatruje wniesione uwagi i odsyła beneficjentowi raport zawierający odniesienie do zgłoszonych zastrzeżeń. W przypadku braku zastrzeżeń, Beneficjent zobowiązany jest do odesłania podpisanego skorygowanego raportu w terminie 5 dni roboczych od dnia jego otrzymania. 3. W przypadku odmowy podpisania Beneficjent zobowiązany jest do przekazania pisemnego uzasadnienia wraz z jednym egzemplarzem niepodpisanego raportu, najpóźniej w terminie 5 dni roboczych od dnia jego otrzymania. Odmowa podpisania raportu nie wstrzymuje wykonania zaleceń pokontrolnych przez Beneficjenta.

Wdrożenie zaleceń pokontrolnych Raport z kontroli zawiera informację dotyczącą sposobu weryfikacji wdrożenia przez beneficjentów zaleceń pokontrolnych. Weryfikacja wdrożenia zaleceń pokontrolnych może mieć miejsce podczas wizyty monitorującej, kolejnej kontroli, podczas sprawdzania raportu kwartalnego lub innych dokumentów sprawozdawczych.

Konsekwencje Podczas prowadzenia czynności kontrolnych stan faktyczny stwierdza się na podstawie udostępnionych przez beneficjenta dokumentów. Oznacza to, że jeżeli dokument nie zostanie okazany podczas kontroli, to z punktu widzenia kontrolera taki dokument nie istnieje i zostaje to odnotowane w raporcie. Beneficjent może odnieść się do uwag, zastrzeżeń zawartych w raporcie przedstawiając wyjaśnienia, jednak jeśli załączy dokumenty których nie okazał na kontroli, nie zostaną one uwzględnione (będą traktowane jako nowe dokumenty nie odzwierciedlające stanu podczas kontroli). Zgodnie z zapisami umowy finansowej w przypadku wystąpienia nieprawidłowości podczas udzielania zamówień zgodnie z zasadą konkurencyjności Organ Delegowany nakłada korektę finansową pomniejszającą kwotę dofinansowania. Należy mieć na uwadze fakt, że kontrola operacyjna ma taki sam reżim jak kontrola Urzędu Kontroli Skarbowej (UKS).

Dziękuję za uwagę