Uczeń jako przyszły pracownik – mój przyszły zawód w Europie Mobilność uczniów w ramach sektora Kształcenie i Szkolenia Zawodowe w programie Erasmus+ w.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
w programie „Uczenie się przez całe życie”
Advertisements

Podsumowanie projektu „W drodze po sukces zawodowy – staże w Wielkiej Brytanii” Ostróda, 22 stycznia 2009 r.
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Partnerska Współpraca Szkół Językowy Projekt Comeniusa pt. Wpływ kultury narodowej na kształtowanie się relacji rodzinnych w krajach zjednoczonej Europy.
Program Leonardo da Vinci
Nadzór pedagogiczny nad szkoleniem zawodowym
XI Liceum Ogólnokształcące im. K.I.Gałczyńskiego w Kielcach
ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. HENRYKA SIENKIEWICZA W GRABOWCU
EWALUACJA PROJEKTU „STAŻE ZAGRANICZNE DROGĄ DO SUKCESU ZAWODOWEGO” ZSP NR 1 W JAWORZNIE wrzesień 2011 – wrzesień 2012.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Projekt „The better teachers the better education process” w Zespole Szkół Zawodowych Nr 3 im. Adama Kocura w Katowicach zrealizowany w ramach.
Regulamin szkolnego konkursu „Super klasa”
UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE Program Leonardo da Vinci Nr PL/08/LLP-LdV/IVT/ Wzrost mobilności oraz kwalifikacji zawodowych uczniów.
Prezentacja Programu Leonardo da Vinci
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Wizyta studyjna w Lizbonie - projekt PL1-ESF Jakość nadzoru pedagogicznego i pracy szkoły w programie Zagraniczna Mobilność szkolnej kadry.
„Zasady współpracy w zakresie realizacji doradztwa zawodowego w mieście Białystok”
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
„Zostań architektem swojej przyszłości” Projekt Erasmus+
Projekt Leonardo da Vinci
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
„Mobilny uczeń – dobry pracownik” Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji.
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
Bieżąca tematyka jako element cyklu zajęć Ku refleksji „Nie idź za mną, bo nie umiem prowadzić. Nie idź przede mną, bo mogę za Tobą nie nadążyć. Idź.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Praktyki zagraniczne w Irlandii. Głównym celem naszego projektu jest: podniesienie umiejętności praktycznych zawodowych uczniów poprzez realizację praktyk.
Zagraniczna mobilność kadry edukacji szkolnej TYTUŁ: Kompetencje kluczowe w nauczaniu szkolnym nr umowy PL01-KA Projekt „Zagraniczna mobilność.
Erasmusplus.org.pl/power Zagraniczna mobilność studentów niepełnosprawnych i znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej projekt finansowany ze środków.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Od 1 listopada 2015 roku rusza unijny projekt Erasmus+ "Our school is getting international!" G ł ówne cele projektu: podniesienie poziomu kluczowych kompetencji.
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania – –
Zaprezentuj swoje umiejętności w Europie! Kontakt Biuro Karier UAM ul. Zwierzyniecka 7c Poznań
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
 12 września 2011 r. – godz spotkanie z Mentorem w szkole (sekretariat)  Praktyki ciągłe: – r.  Praktyki śródroczne: w trakcie.
Projekt pt: „Zdobywamy Europejski Rynek Pracy – staże zawodowe dla absolwentów” został zrealizowany przez Szkołę Językową „4 Languages” Nicolas E.T. Weatherill,
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
 Dowód osobisty lub paszport  Kartę EKUZ  Telefon - włączony roaming  Ubrania robocze  Dzienniczek praktyk  Słownik budowlany  Przewodnik o Irlandii.
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
I Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Sanoku
Program Erasmus+ „Mistrz w zawodzie-Meister im Beruf”
Erasmus+ Kształcenie i szkolenie zawodowe
osób uczących się i kadry w ramach kształcenia zawodowego.
Londyn 2015/2016.
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
ROLA OPIEKUNA STAŻU Urszula Martyka-Wiecha
Przebieg, efekty i ocena I etapu projektu
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
„Szczęście sprzyja odważnym”
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Europass.
Projekt „Mistrz w zawodzie- Meister im Beruf”
Projekt p.t.: „Mobilność i doświadczenie kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy” - realizowany przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Końskich.
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój
Staże europejskie drogą do sukcesu
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
„Poszerzamy Kadr” Projekt:
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Eurologis. Staże dla uczniów w zagranicznych przedsiębiorstwach 1. 06
Wykonanie: Amelia Kowalczyk
Zapis prezentacji:

Uczeń jako przyszły pracownik – mój przyszły zawód w Europie Mobilność uczniów w ramach sektora Kształcenie i Szkolenia Zawodowe w programie Erasmus+ w roku 2015

Motywy przystąpienia do konkursu Korzyści dla ucznia Odpowiedzialność uczestnika za powodzenie projektu Możliwe trudności Kryteria uczestnictwa w projekcie Przygotowanie pedagogiczne i kulturowo - językowe Podróż Informacje na temat warunków pobytu Portfolio językowe Europass Finansowanie projektu.

Korzyści dla ucznia Motywy przystąpienia do konkursu: kształcenie samodzielności, odpowiedzialności, motywacji wewnętrznej uczniów Korzyści dla ucznia: Atrakcyjna forma nauki Zdobycie Europass Mobilite Nowe doświadczenia – poszerzenie horyzontów Polepszenie umiejętności językowych „Otwarcie na świat”

Odpowiedzialność uczestnika za powodzenie projektu

Kryteria uczestnictwa w projekcie Średnia ocen z przedmiotów zawodowych (oceny końcoworoczne w II klasie) Ocena końcoworoczna z języka angielskiego w II klasie Frekwencja Przestrzeganie zasad szkolnych Kultura osobista Aktywność w życiu klasy/szkoły Umiejętności interpersonalne

Możliwe trudności Długotrwała rozłąka z najbliższymi Stres spowodowany nową sytuacją Stres spowodowany koniecznością porozumiewania się w języku obcym Wspólne mieszkanie Samodzielność Dyscyplina wymagana przez opiekuna grupy Wymagania w miejscu praktyk

Lista możliwych trudności, aby opracować sposób postępowania w sytuacjach trudnych

Przygotowanie pedagogiczne Zajęcia pozalekcyjne i lekcje wychowawcze

Przygotowanie pedagogiczne i kulturowo - językowe Centrum Językowego SpeakEasy Ul. Damrota 163 Zajęcia prowadzone przez native speakera godzin, czyli 5- 6 spotkań

Zaj ę cia obowi ą zkowe

Prawdopodobna podróż Tychy Kraków Bristol Plymouth Bristol Kraków Tychy

Pobyt U rodzin Całodzienne wyżywienie

Europejskie Portfolio Językowe (EPJ) jest dokumentem mającym na celu wspieranie autonomii ucznia w procesie uczenia się języków obcych i poznawania innych kultur. Uczący się języków notuje i dokumentuje w nim swoje doświadczenia zebrane w trakcie uczenia się. W EPJ jest miejsce na refleksję na temat przebiegu procesu poznawania języków i kultur.

Europass w nowatorski sposób umożliwia zaprezentowanie umiejętności i kwalifikacji zawodowych w sposób jasny i zrozumiały w całej Europie

Finansowanie projektu 2142 euro Wielka Brytania

Umowy Umowy z uczestnikami, uczestnicy niepełnoletni. Zgoda na przetwarzanie danych i wykorzystanie wizerunku.

Od beneficjentów wymagamy bezwzględnego posłuszeństwa wobec przydzielonych opiekunów polskich i zagranicznych oraz podporządkowania się rygorom programu (godne reprezentowanie szkoły i kraju, regulamin pobytu, prowadzenie wymaganej dokumentacji, raporty bieżące, raport końcowy).

Motywy przystąpienia do konkursu Korzyści dla ucznia Odpowiedzialność uczestnika za powodzenie projektu Możliwe trudności Kryteria uczestnictwa w projekcie Przygotowanie pedagogiczne i kulturowo - językowe Podróż Informacje na temat warunków pobytu Portfolio językowe Europass Finansowanie projektu.

Czas na pytania

Następne spotkanie 1 września 2015 r.