MATEMATYKA BEZ GRANIC – MATEMATYKA W RÓŻNYCH DZIEDZINACH NASZEGO ŻYCIA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Program eTwinning to łączenie i współpraca bliźniaczych szkół w Europie za pomocą mediów elektronicznych i promowanie szkolenia nauczycieli.
Advertisements

E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Technologia informacyjna według MENiS
1. o mnie 2. Moja oferta – koła zainteresowań
Stowarzyszenie Rodziców na Rzecz Pomocy Szkołom Przyjazna Szkoła.
Przez wiedzę i kompetencje do sukcesu
w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Sokółce
Partnerska Współpraca Szkół Językowy Projekt Comeniusa pt. Wpływ kultury narodowej na kształtowanie się relacji rodzinnych w krajach zjednoczonej Europy.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt realizowany przez Uniwersytet.
Benefity dla Nauczycieli. Partners in Learning ( PIL ) Globalna inicjatywa Microsoft, obecna w 115 krajach, w 36 językach. Portal Partners in Learning.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu ustawicznym
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
C.a.R.Metal czyli Cyrkiel i Linijka
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
GOAL ! Go Outside And Learn Rok szk. 2010/11
Zespół Szkół im. Św. Jadwigi Królowej w Klimontowie, Polska Yunus Emre Primary School, Bursa, Turkey.
XI Liceum Ogólnokształcące im. K.I.Gałczyńskiego w Kielcach
SERDECZNIE ZAPRASZAMY NA PREZENTACJĘ POKAZU EFEKTÓW PRACY UCZNIÓW
Gimnazjum Nr 13 im. Mikołaja Kopernika z Oddziałami Dwujęzycznymi w Gdyni ul. Wejherowska Gdynia telefon:
Publiczne Gimnazjum Nr 2 im. F. D. Kniaźnina w Puławach
Nasza szkoła bierze udział w projekcie,,Wespół w zespół z Matematyką bez Granic' realizowanym przez Polskie Towarzystwo Matematyczne w okresie od r.
Co to jest TIK?.
MATHEMATICS WITHOUT BORDERS - MATHEMATICS IN DIFFERENT AREAS OF OUR LIFE MATEMATYKA BEZ GRANIC – MATEMATYKA W RÓŻNYCH DZIEDZINACH NASZEGO ŻYCIA ETWINNING.
TERESA DĄBEK NAUCZYCIEL SP nr 23 w GLIWICACH
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
C.A.R.Metal czyli Cyrkiel i Linijka
mgr Karolina Góryjowska
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Daleszycach
Leca da Palmeira jest jednym z sołectw miejscowości Matosinhos leżącej na dystrykcie Porto, w regionie Północ, w podregionie Brande Porto w Portugalii.
Zainicjowany przez prof. Łucję Rogowską Realizowany w ramach programu Comenius w latach Partnerzy znalezienie w trakcie stażu kontaktowego.
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
compulsory full-time education
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
„Otwarta droga ku przyszłości
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Lekcje z komputerem, 2006.
DYREKTORZY SZKÓŁ W eTWINNING Warszawa, 18 XI 2011.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
MATHS IN EVERY FRAME project Szkoła Podstawowa nr 26 we Wrocławiu.
Presentation Title Brains at school – knowledge is power! Mózgi w szkole – wiedza jest potęgą!
eTwinning - to europejska współpraca szkół realizowana przy pomocy mediów elektronicznych. Uczniowie i nauczyciele wykorzystują Internet we współpracy.
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
Program autorskiej klasy matematyczno-fizyczno- -informatycznej dla uczniów wykazujących się uzdolnieniami z przedmiotów ścisłych XX Liceum Ogólnokształcące.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
Klasa matematyczno- informatyczna w Świętej Katarzynie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego E-podręczniki i e-materiały* do kształcenia ogólnego nie zastąpienie,
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
Szkoła Nauczycielem stoi
Staże europejskie drogą do sukcesu
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Nowoczesna edukacja z wykorzystaniem technologii
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Szkoła z pomysłem na uczenie
Zapis prezentacji:

„MATHEMATICS WITHOUT BORDERS - MATHEMATICS IN DIFFERENT AREAS OF OUR LIFE” MATEMATYKA BEZ GRANIC – MATEMATYKA W RÓŻNYCH DZIEDZINACH NASZEGO ŻYCIA ETWINNING PROJECT

Główne cele i założenia projektu Promowanie matematyki i nauk ścisłych wśród młodzieży Pokazywanie najlepszych dróg jej poznania z wykorzystaniem technik informatycznych Podkreślanie roli matematyki w poznawaniu świata, wielu obszarów życia i nauki Rozwijanie zainteresowania i motywacji do uczenia się jej w językach innych niż ojczysty poprzez pokazywanie jej praktyczności w codziennym życiu Tworzenie multimedialnych środków dydaktycznych

Przygotowanie uczniów do dalszej edukacji i życia zawodowego Odkrywanie ciekawych i zaskakujących modeli matematycznych oraz ich praktyczności w rozwiązywaniu problemów z różnych dziedzin życia Wymiana doświadczeń nauczycieli w nauczaniu matematyki z wykorzystaniem narzędzi ICT Zdobywanie praktycznych umiejętności wykorzystywania programów komputerowych przy projektowaniu zajęć dydaktycznych

NASI PARTNERZY eTwinning V Liceum Ogólnokształcące Im.Roberta Schumana Polska Ekpedeftiria Vassiliadi Grecja  eTwinning St Michael's Catholic and Church of England High School Escola Secundária de João de Deus Portugalia

Efekty realizacji projektu Multimedialne opracowania uczniów dotyczące wybranych przykładowych zagadnień: „Wielościany w różnych dziedzinach naszego życia”

„Złoty podział odcinka” „Wielcy starożytni matematycy i ich wkład w rozwój nauki” THALES ARCHIMEDES

„Galeria konstrukcji wielościanów”

Zbiór ciekawych zadań z realistycznym kontekstem „A ball is thrown vertically upwards into the air. The height of the ball in metres above the ground after t seconds is given by h(t)= -5t2 + 20t + 2 At what height the ball was initially released ? What was its height after one second ? At a later time the ball is again at the height. What time is it ? „

„Symetryczna rzeczywistość” „Płatki śniegu”

„Matematyczny słownik” W trakcie realizacji naszego projektu opracowaliśmy( w programie Coreldraw ), a następnie opublikowaliśmy „ Angielsko – polski ilustrowany słownik pojęć i zwrotów matematycznych” aby ułatwić matematyczną komunikację uczniów w języku angielskim. W przygotowaniu graficznym słownika uczestniczyli uczniowie z klasy z rozszerzoną informatyką i matematyką.

Przykłady:

Efekty realizacji projektu – nauczyciel Wymiana doświadczeń w nauczaniu matematyki z zastosowaniem oprogramowania matematycznego Prezentacja praktycznych programów komputerowych Testowanie programów podczas lekcji matematyki oraz analiza ich możliwości i praktyczności Stała współpraca pomiędzy nauczycielami i uczniami

Organizacja lekcji matematyki z zastosowaniem narzędzi ICT Wymiana doświadczeń, pomysłów, scenariuszy lekcji

Programy, z którymi pracujemy: „Tess” „Poly” „Sketchpad” „Hot Potatoes”

KORZYŚCI Przygotowanie uczniów do radzenia sobie na europejskim rynku pracy Rozwijanie kompetencji językowych Wzmocnienie wielorakich kompetencji uczniów i nauczycieli KORZYŚCI Doskonalenie umiejętności posługiwania różnorodnymi narzędziami ICT Korzystanie z dorobku doświadczonych szkół i nauczycieli Znoszenie barier miejsca i czasu oraz barier językowych Wspieranie uzdolnień uczniów poprzez udział w europejskim wymiarze edukacji Wzrost zaangażowania uczniów w proces uczenia się

Efekty realizacji projektu publikujemy w postaci naszej strony internetowej www.mathematics.xt.pl

„ART INSPIRED BY MATHEMATICS „ „SZTUKA INSPIROWANA MATEMATYKĄ”

V Liceum Ogólnokształcące Im.Roberta Schumana Polska eTwinning Liceul de Arte "Aurel Popp" (Rumunia)

Celem projektu jest badanie powiązań matematyki ze sztuką i architekturą. W ramach projektu zajmowaliśmy się między innymi następującymi aspektami: Mandale Wzorki, ornamenty, posadzki, tesselacje, kafelkowanie Wielościany w sztuce i architekturze Graffiti Origami Fraktale Proporcje i perspektywa w malarstwie Złoty podział odcinka w sztuce

TwinSpace

Efekty realizacji projektu Przykładowe zagadnienia

Wzorki, ornamenty, posadzki, tesselacje, kafelkowanie Żyjemy w świecie, który otoczony jest wzorkami, ornamentami, tesselacjami. Możemy je znaleźć wszędzie w codziennym życiu, w rzemiośle artystycznym, ale też w sztuce. Dla wszystkich jest to naturalne, ale zwykle zapominamy,że jest to piękno stworzone przez matematykę. W ramach naszego projektu badaliśmy w jaki sposób tworzyć wzorki, ornamenty i tesselacje oraz gdzie możemy je znaleźć w sztuce.

Korzystaliśmy również z wielu dostępnych aplikacji jak np. „Yupik Pattern Software” Projektowanie charakterystycznych wzorów skandynawskich Wykorzystanie Apletu Steffena Webera do tworzenia wzorów i deseni z zastosowaniem 17 grup symetrii Projektowanie wzorów bransoletek w aplikacji „” Virtual Beadloom” Praca z figurami w układzie współrzędnych

WZORKI Litery alfabetu mogą tworzyć, poprzez przekształcenia geometryczne zaskakująco ciekawe wzorki.Stworzyliśmy galerię takich obrazów.

Zastosowanie wzorów, deseni i ornamentów w Polskiej i Rumuńskiej kulturze

Mandale MANDALA [sanskr. mandala 'okrąg']oznacza geometryczny diagram, symbol Kosmosu. Podstawowa forma mandali składa się z okręgu z wpisanymi weń kwadratami. Stworzyliśmy obszerny zbiór Mandali do kolorowania wykorzystując geometryczne programy komputerowe   „ Tess” i „ Geogebra”

WARSZTATY - MANDALE

Wystawa obrazów Mandali artystów Kazimiery i Zbigniewa Pląder. Udział uczniów w wernisażu i spotkaniu z artystami w Klubie im.Jana Kiepury w Sosnowcu

Tworzyliśmy też wzory i desenie manualnie za pomocą cyrkla i linijki Były to wzory charakterystyczne w sztuce Islamu

Praca z programem "Poly" Program pozwolił na poznanie ciekawszych rodzajów wielościanów i ułatwił budowanie ich artystycznych modeli Wielościany zachwycały i intrygowały artystów od tysięcy lat.

Matematyka a Sztuka Graffiti Charakterystycznym elementem wielu kultur jest Graffiti, sztuka z jednej strony kontrowersyjna, a z drugiej wyrażająca wiele emocji, a co w naszym projekcie najważniejsze, oparta na wielu matematycznych aspektach, jak chociażby proporcje czy przestrzeń trójwymiarowa. „GRAFFITI GRAPHER” aplikacja to tworzenia własnych Graffiti

Obrazy i matematyka Proporcje i perspektywa w malarstwie.  

Origami i matematyka

Złoty podział odcinka w sztuce i architekturze

Fraktale

„Matematyczny słownik” Słownik stał się ogromnie pomocny w pracy nad kolejnym projektem. Został on również uzupełniony o pojęcia w języku rumuńskim.

Efekty realizacji projektu publikujemy na stronie projektu : http://www.lo5.sosnowiec.pl/art/

OSIĄGNIĘCIA i SUKCESY : ) I Miejsce w ogólnopolskim konkursie „Nasz projekt eTwinning”

Prezentacja projektu podczas europejskiej konferencji eTwinning w Linz w Austrii

Krajowe i Europejskie Odznaki Jakości

III MIEJSCE W OGÓLNOPOLSKIM KONKURSIE ETWINNING DLA NAUCZYCIELI PRZEDMIOTÓW MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZYCH PATRONAT EUROPEJSKIEGO ROKU KRATYWNOŚCI I INNOWACYJNOŚCI