Projekty eTwinning z fizyki Opracowanie: Elżbieta Gawron
Projekt Uczy i bawi, Zintegrowany z programem nauczania, Kreatywny i innowacyjny (w zakresie treści, metod pracy, pedagogicznego wykorzystania techniki, kształcenia postaw), Korzyści (przyrost wiedzy i umiejętności) dla uczestników projektu (językowe, przedmiotowe, techniczne, kulturowe, międzykulturowe),
Trzy projekty Fizyka ważna i ciekawa Energie alternatywne Wycieczka do CERN-u
Fizyka ważna i ciekawa Partnerstwo Polska - Litwa
Główne cele projektu Rozwijanie u uczniów zainteresowania fizyką (uczniowie muszą mieć świadomość znaczenia zjawisk fizycznych w codziennym życiu). Pogłębianie wiedzy o krajach partnerskich.
Zadania grup partnerskich Projekt realizowany na dwóch płaszczyznach w sześciu częściach: - fizyka ważna Fizyka w medycynie Fizyka – technika – bezpieczeństwo Ekologia, a zjawiska fizyczne - fizyka ciekawa Fascynujące zjawiska fizyczne Wyprawa do gwiazd Fizyka i zabawa
Zadania grup partnerskich Fizyka w medycynie Zajęcia w gabinecie rehabilitacji. Zajęcia na siłowni. Lekcja – Koloroterapia.
Zadania grup partnerskich Fizyka – technika – bezpieczeństwo Pomiar prędkości za pomocą radaru i badanie trzeźwości alkomatem.
Zadania grup partnerskich Ekologia, a zjawiska fizyczne Rozwiązywanie zadań o treści ekologicznej.
Zadania grup partnerskich Fascynujące zjawiska fizyczne Przeprowadzanie ciekawych eksperymentów - teatr iluzji.
Zadania grup partnerskich Wyprawa do gwiazd Zajęcia w Planetarium w Chorzowie i Wilnie.
Zadania grup partnerskich Fizyka i zabawa Obserwacja zjawisk fizycznych. Zajęcia w Wesołym Miasteczku w Chorzowie.
Zadania grup partnerskich Pogłębianie wiedzy o krajach partnerskich – wizyty partnerskie.
TwinSpace http://my.twinspace.etwinning.net/lp Materiały w postaci: Galerii zdjęć Prezentacji PowerPoint Filmów http://my.twinspace.etwinning.net/lp
Produkt końcowy Albumy, e-albumy, WWW
Energie alternatywne Partnerstwo Polska- Grecja
Cele projektu Motto projektu: Uświadomienie uczniom, że każdy z nas ma obowiązek szanować energię oraz szukać metod jej pozyskiwania w taki sposób, aby nie szkodzić środowisku naturalnemu. Pogłębianie wiedzy o krajach partnerskich. Motto projektu: „To, co możesz uczynić, jest tylko maleńką kroplą w ogromie oceanu, ale jest właśnie tym, co nadaje znaczenie twojemu życiu”. Albert Schweitzer
Dlaczego musimy poszukiwać alternatywnych źródeł energii? Problem Dlaczego musimy poszukiwać alternatywnych źródeł energii? Unijny system wpływa na kraje członkowskie, aby doprowadzić do większej efektywności energetycznej, albo przechodzenia na produkcję energii ze źródeł odnawialnych. Jesteśmy krajem unijnym i musimy zmierzać ku uzyskowi energii ze źródeł odnawialnych o wartości 20%.
Niewyczerpywalne źródła energii Energia Słońca Energia wody Energia powietrza
Zadania grup partnerskich Zbieranie za pomocą Internetu, selekcja i prezentacja informacji na temat projektu w formie zdjęć, filmów i prezentacji PowerPoint.
Zadania grup partnerskich Jak to działa? Budowa urządzeń. Uczniowie wykonują urządzenia, demonstrujące działanie energii słonecznej, wodnej i wiatrowej, które będą służyć jako pomoc naukowa w szkole.
Energia Słońca – budowa urządzenia. Zadania grup partnerskich Energia Słońca – budowa urządzenia. Grecja Polska
Energia wiatru - budowa urządzenia. Zadania grup partnerskich Energia wiatru - budowa urządzenia. Polska Grecja
Zadania grup partnerskich Energia wody - budowa urządzenia. Grecja Polska
Zadania grup partnerskich Energia słoneczna –wycieczka do Słonecznej Szkoły w Bielawie, gdzie odbyły się zajęcia dydaktyczne.
Zadania grup partnerskich Energia wodna – wycieczka do Lubachowa, zwiedzanie zapory i elektrowni wodnej.
Zadania grup partnerskich Energia wiatru – wycieczka dydaktyczna na farmę wiatrową w Sidirokastro.
Zadania grup partnerskich Tworzenie słowników grecko – angielsko - polskich
Zadania grup partnerskich Pogłębianie wiedzy o krajach partnerskich – galerie zdjęć najpiękniejszych miejsc.
TwinSpace Materiały w postaci: Galerii zdjęć Prezentacji PowerPoint Filmów Słowników multimedialnych http://twinspace.etwinning.net/launcher.cfm?lang=en&cid=20154
Produkt końcowy Podsumowanie pracy: Płyta CD, strona WWW
Wycieczka do CERN-u Partnerstwo Polska -Rumunia
Cele projektu Ukazanie osiągnięć fizyki współczesnej, Zapoznanie uczniów z największym na świecie laboratorium cząstek : - Czym jest CERN ? - Misja i zadania CERN - Jak funkcjonuje CERN ? - Jakie są główne osiągnięcia naukowe CERN-u ? Pogłębianie wiedzy o krajach partnerskich.
Zadania grup partnerskich Zbieranie za pomocą Internetu, selekcja i prezentacja informacji na temat projektu w formie, filmów, zdjęć i prezentacji PowerPoint.
Zadania grup partnerskich Tworzenie i rozwiązywanie quizów związanych z fizyką współczesną i CERN-em w programie HotPotatoes i EclipseCrossword.
Zadania grup partnerskich Przeprowadzanie eksperymentów mających związek z tym, co dzieje się w CERN-ie. Wielki wybuch w małym kubku Lampa plazmowa Próżnia Lewitacja Światłowody Lasery
Wycieczki dydaktyczne – wysłuchanie wykładów : Zadania grup partnerskich: Wycieczki dydaktyczne – wysłuchanie wykładów : Kielce Instytut Fizyki UJK Kraków IFJ
Zadania grup partnerskich: Wystawy Lublin UMCS zwiedzanie Tyczyn LO przygotowanie i ekspozycja
Zadania grup partnerskich Pogłębianie wiedzy o krajach partnerskich – prezentacja obiektów Listy Światowego Dziedzictwa UNESCO.
TwinSpace Materiały w postaci: Galerii zdjęć Prezentacji PowerPoint Filmów Słowników multimedialnych Quizy w programie HotPotatoes Krzyżówki w programie EclipseCrossword http://my.twinspace.etwinning.net/plro?l=en
Produkt końcowy Projekt jeszcze trwa Podsumowanie pracy: - zamieszczenie filmów w otwartym serwisie internetowym YOUTUBE „ triptocern” - przygotowanie płyty CD w oparciu o wypracowane materiały( na potrzeby pracowni fizycznej i biblioteki szkolnej) oraz strony WWW. Projekt jeszcze trwa