Stworzenie oraz wdrożenie systemu informacji w Szpitalu Powiatowym im

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kontrola Zarządcza w sektorze finansów
Advertisements

Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie – Instytucja Wdrażająca komponent regionalny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Platforma Informacji Medycznych
KONTROLA JAKO FUNKCJA ZARZĄDZANIA

System Zarządzania Jakością w Ministerstwie Sprawiedliwości
Kompleksowe zarządzanie bezpieczeństwem informacji
Badanie satysfakcji pacjentów
projekt poprawy jakości 2005
Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
ZASADY AUDITOWANIA PLANOWANIE AUDITU
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
ZASADY AUDITOWANIA ZARZĄDZANIE PROGRAMEM AUDITÓW
Mapowanie procesów pracy i organizacja stanowisk
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
Jakość systemów informacyjnych (aspekt eksploatacyjny)
Outsourcing Dlaczego niektórym się opłaca? 23 maja 2013 r. Zamość
Elektroniczny Obieg Dokumentów i Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
AKREDYTACJA LABORATORIUM Czy warto
Digitalizacja obiektów muzealnych
ZARZĄD OBSŁUGI JEDNOSTEK MIEJSKICH WSPÓŁPRACA Z SAMORZĄDAMI OSIEDLI
Usługi Doradcze IMPLEMENT Małgorzata Zaborska
Uproszczenie procedur związanych z podejmowaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej poprzez ich elektronizację i wdrożenie idei jednego okienka Projekt.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
MGR INŻ. ARTUR RÓŻAŃSKI pracownia10 komputerów Od 2000 administracja 6 komputerów 2002 Pracownia internetowa w każdej szkole 10 komputerów 2006.

NARZĘDZIA PRZYGOTOWANIA PLANÓW ROZWOJU LOKALNEGO
Metodyki zarządzania projektami
JAK SKUTECZNIE WDROŻYĆ SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
SYSTEM JAKOŚCI Audit wewnętrzny
Wzmocnienie potencjału instytucjonalno – kadrowego Urzędu Gminy w Nowem Harmonogram realizacji projektu.
Starostwo Powiatowe w Radomiu Opracowanie systemu e-obsługi interesanta w Starostwie Powiatowym w Radomiu.
Starostwo Powiatowe w Radomiu Opracowanie systemu e-obsługi interesanta w Starostwie Powiatowym w Radomiu.
CRM – wady i zalety UŁ, WMiI, Katedra Analizy Matematycznej i Teorii Sterowania 2008.
mgr Marta Mularczyk Kierownik projektu
Projekt Wojewody Opolskiego Upowszechnienie e-usług świadczonych przez administrację publiczną w województwie opolskim.
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Wdrożenie zintegrowanego systemu Zarządzania Zasobami Ludzkimi
Analiza badania zadowolenia Pacjenta w Specjalistycznym Szpitalu Wojewódzkim w Ciechanowie.
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Ministerstwo Finansów
SYSTEM FUNKCJI, PROCESÓW I PRZEDSIĘWZIĘĆ W ORGANIZACJI.
Audyt wewnętrzny jako źródło oceny kontroli zarządczej w jednostce
ETAPY WDROŻENIE SYSTEMU ELEKTRONICZNEGO ZARZĄDZANIA DOKUMENTACJĄ
Wdrażanie SYSTEMU Jacek WĘGLARCZYK.
KOMPANIA WĘGLOWA S.A..
Ocena jakości systemów informacyjnych (aspekt eksploatacyjny)
SYSTEM ZARZĄDZANIA BEZPIECZEŃSTWEM INFORMACJI- wymagania normy ISO 27001:2007 Grażyna Szydłowska.
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
Moduł e-Kontroli Grzegorz Dziurla.
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
PLAN MONITOROWANIA POZIOMU JAKOŚCI W PODMIOTACH, DLA KTÓRYCH ORGANEM TWORZĄCYM JEST SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO.
Kontrola zarządcza w jednostce budżetowej
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Praktyczne.
1 ANDRZEJ MAREK LENART STAROSTA KONECKI Wpływ projektu „e-Świętokrzyskie” na rozwój informatyzacji w powiecie koneckim Kielce, 6 październik 2009r.
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
GROUP Systemy zarządzania wg norm ISO w placówkach medycznych – skuteczne narzędzie zarządzania Prof. dr hab. Marek Bugdol – Auditor Wiodący IMQ Dorota.
Wizyta akredytacyjna listopad 2013r. Małgorzata Tomska r.
P OWIAT N OWOTARSKI – S TAROSTWO P OWIATOWE W N OWYM T ARGU Nowotarski- nowatorski. Samorząd zorientowany projektowo. Program Operacyjny Kapitał Ludzki-
w Kociewskim Centrum Zdrowia Sp. z o.o. w Starogardzie Gdańskim
Dr n. o zdrowiu Anna Rybarczyk-Szwajkowska
Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
ISO 9001:2008 SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ w SP ZOZ WSPR w BIAŁYMSTOKU.
Struktura organizacyjna Szpitala
Równościowe zarządzanie projektem
Zapis prezentacji:

Stworzenie oraz wdrożenie systemu informacji w Szpitalu Powiatowym im Stworzenie oraz wdrożenie systemu informacji w Szpitalu Powiatowym im. Jana Pawła II w Bartoszycach Opracowanie: mgr Dariusz Dopierała Bartoszyce 2005 - 2006

Stan wyjściowy Niechęć do zmian, brak systemu motywacyjnego, trudność wdrażania innowacji Brak wskaźników jakościowych pracy Niedostateczny system i brak przydzielenia zadań związanych z monitorowaniem oraz schematu działań korygujących Nieprzestrzeganie regulaminu pracy, brak odpowiedzialności za wybrane decyzje, Trudność w sprecyzowaniu / egzekwowaniu odpowiedzialności oraz eliminowaniu negatywnych wzorców personalnych Niedostateczny i nie zawsze aktualny system informacji o działaniach, obieg dokumentów i informacji Opracowanie: mgr Dariusz Dopierała Bartoszyce 2005 - 2006

Cele projektu Szybki dostęp do bieżącej informacji zarządczej (finansowej, przebiegu procesu - harmonogram działania, wykonanie zadań) Monitorowania obiektywnych i porównywalnych wskaźników jakości Dostęp do informacji każdego pracownika placówki Wykorzystanie otrzymanych wskaźników do działań naprawczych w zakresie jakości usług Opracowanie: mgr Dariusz Dopierała Bartoszyce 2005 - 2006

Spodziewane rezultaty Opracowany system podejmowania działań naprawczych oraz egzekwowania jakości świadczonych usług Przydzielony zakres działań, odpowiedzialności wg kompetencji pracowników Wystandaryzowane wskaźniki jakości System monitorowania wskaźników System przepływu informacji w ramach komórek i szpitala Opracowanie: mgr Dariusz Dopierała Bartoszyce 2005 - 2006

Zadania do realizacji Stworzenie fotografii dnia Określenie punktów krytycznych i wąskich gardeł procesów Określenie systemu monitorowania oraz egzekwowania jakości Wyposażenie Komisji Jakości w kompetencje Wprowadzenia cyklicznych kontroli Szkolenie wewnętrzne z zakresu wykorzystania programów informatycznych oraz Pełnie wdrożenie istniejącego oprogramowania Opracowanie "nakładki" / modyfikacje systemów informatycznych (scalenie istniejących programów) Zakup niezbędnego serwera (w I etapie) oraz oprogramowania Powiązanie wyników monitoringu / kontroli z oceną pracy i systemem motywacyjnym Opracowanie: mgr Dariusz Dopierała Bartoszyce 2005 - 2006

I Etap realizacji projektu (fotografia dnia) Fotografia dnia pozwoliła na określenie: nakładów czasowych oraz poziomu wykorzystania zasobów kadrowych różnic pomiędzy zakresem obowiązków a wykonywanymi zadaniami czynności wspólnych dla komórek i osób punktów krytycznych i wąskich gardeł procesów Wprowadzono następujące zmiany: zmiana struktury organizacyjnej (Dział Kadr i Obsługi Prawnej, Pełnomocnik ds. zintegrowanego systemu zarządzania, Pełnomocnik ds. strategii i marketingu; Dział Transportu i Ochrony Środowiska) przesunięcia kadrowe w administracji wraz ze zmianą zakresu obowiązków (nie zatrudnianie nowych osób na miejsce odchodzących z pracy) Opracowanie: mgr Dariusz Dopierała Bartoszyce 2005 - 2006

I zakres projektu „Obieg informacji” Obieg informacji oparty na filarach: Procedury ISO Obiegu dokumentów Biuletynie Elektronicznym Szpitala oraz stronie internetowej Szpitala http://szpital.bartoszyce.w.interia.pl Innych działaniach: tablica informacyjna / skrzynka innowatora Obieg informacji jest regulowany przez: działania Pełnomocnika ds. systemu zarządzania jakością (procedury ISO) oraz Pełnomocnika ds. strategii i marketingu Instrukcje archiwizacji / kancelaryjną / kontroli i monitoringu Opracowanie: mgr Dariusz Dopierała Bartoszyce 2005 - 2006

I zakres projektu „Obieg informacji” (c.d.) Strona internetowa - okresowo aktualizowana, prowadzone monitorowanie oglądalności strony Strona zawiera informacje Wydarzenia / Nagrody Informacje (w tym publikacje prasowe związane ze Szpitalem) Oddziały Dane kontaktowe: adresowe / Książka Gości Informacje prawne / Strategiczne / Dla pacjentów / Dla placówek ochrony zdrowia / Dla kontrahentów Opracowanie: mgr Dariusz Dopierała Bartoszyce 2005 - 2006

II zakres projektu „Monitorowanie działań” Rolę koordynującą odgrywa Pełnomocnik ds. systemu zarządzania jakością, Komisja ds. jakości, Lekarz naczelny, Pełnomocnik ds. strategii i marketingu Monitorowanie działań oparte jest na filarach: procesów ISO: Instrukcja analizy ankiety satysfakcji (Badanie zadowolenia pacjentów) oraz Nadzór nad zapisami istniejących w placówce Komisjach, nadzorujących poszczególne sfery funkcjonowania, działających na podstawie Regulaminów „Monitorowanie pozostałych procesów" określającej Odpowiedzialność, uprawnienia oraz opis postępowania „Regulaminy Komisji i zespołów” działających w szpitalu Opracowanie: mgr Dariusz Dopierała Bartoszyce 2005 - 2006

II zakres projektu „Monitorowanie działań” (c.d.) Audyty, kontrole, raporty z działań Komisji Ewidencja raportów / protokołów Karta działań korygujących i zaleceń pokontrolnych oraz "zestawienie kontrolne" określające zagrożenia dla realizowanej polityki jakości Zestawienie kontrolne brane pod uwagę przy decyzjach personalnych Opracowanie: mgr Dariusz Dopierała Bartoszyce 2005 - 2006

III zakres projektu „Informacja zarządcza” Informacja zarządcza jest oparta na filarach: Procedur ISO: Instrukcja archiwizacji (Archiwizacja i udostępnianie dokumentacji medycznej); Polityka bezpieczeństwa (Zarządzanie bezpieczeństwem informacji); Nadzór nad zapisami Systemie informatycznym / sieci informatycznej, obsługującej informacje: Kadrowe Finansowe Medyczne (rejestr usług medycznych) Pozostałe dane, mające wpływ na bieżące funkcjonowanie Opracowanie: mgr Dariusz Dopierała Bartoszyce 2005 - 2006

III zakres projektu „Informacja zarządcza” Schemat informacji zarządczej komputer z udostępnionymi folderami o znaczeniu strategicznym: wdrażanie ISO; Aplikacje Warmińsko- Mazurskiej Nagrody Jakości; Wyniki ankiet satysfakcji pacjenta; Dane dotyczące realizowanego projektu IDOL; Dane, wnioski, materiały związane z ubieganiem się o środki UE Elektroniczny Biuletyn Szpitala zawierający m.in. następujące informacje: Zarządzenia Dyrektora; Grafik dyżurów. Bieżący dostęp do danych z zakresu księgowości oraz kadr - Zastępca Dyrektora ds. finansowo- administracyjnych Opracowanie: mgr Dariusz Dopierała Bartoszyce 2005 - 2006

Pozostałe działania w ramach projektu Opracowanie nakładki na program kadrowy - umożliwiającej zdalny podgląd danych przez Dyrekcję Uporządkowanie systemu informatycznego: rozwiązanie problemów sprzętowe związanych z brakiem możliwości pracy w programie Ruch Chorych zidentyfikowanie problemów związanych z programem MISS: instruktaż z zakresu wykorzystania programów informatycznych testowanie bezpłatnego oprogramowania OpenOffice jako alternatywy dla Microsoft Ofiice Modyfikacja struktury organizacyjnej Szpitala Opracowanie: mgr Dariusz Dopierała Bartoszyce 2005 - 2006

Pozostałe działania w ramach projektu (c.d.) "Wyposażenie" Lekarza Naczelnego i Komisji ds. jakości w nowe kompetencje: Bieżące nadzorowanie działalności Szpitala, w zakresie poddawanym audytowi akredytacyjnemu Przygotowanie dokumentacji związanej z uczestnictwem Szpitala projektach wpływających na poprawę jakości Analiza raportów komisji, raportów pokontrolnych, audytorskich, uzyskanych poprzez uczestnictwo w rankingach, konkursach Opracowanie programów działań naprawczych / usprawniających w powyższym zakresie Opracowanie: mgr Dariusz Dopierała Bartoszyce 2005 - 2006

I zakres projektu Schemat obiegu informacji Serwer / PC Zarządzenia Elektroniczny Biuletyn Informacja wewnętrzna Informacja zewnętrzna Strona internetowa Tablica informacyjna Teczki oddziałowe Realizowane projekty Wydarzenia, nagrody Informacje bieżące Opracowanie: mgr Dariusz Dopierała Bartoszyce 2005 - 2006

II zakres projektu Schemat monitoringu Komisje i zespoły działające w Szpitalu Relacje z pacjentem / klientem Stan techniczny Monitorowanie jakości Zarządzanie zasobami ludzkimi Proces leczenia Komisja ds. jakości Lekarz naczelny Protokół z działań / Rejestr protokołów Raport kontrolny Karta zaleceń pokontrolnych Wdrożenie systemu ISO 9001-2000 Audit wewnętrzny i zewnętrzny Wdrożenie zmian Opracowanie: mgr Dariusz Dopierała Bartoszyce 2005 - 2006

II zakres projektu Schemat monitoringu – c.d. Raporty, protokoły KOMISJI Zeszyty napraw Zeszyty skarg 5.1.4. Potrzeba działań korygujących? TAK 5.4.1 Zalecenia kontrolne Analiza problemu F.4.1-01/2 Rejestr działań korygujących 5.1.3. Kwartalne przeglądy protokołów, raportów Ocena Wdrożenie zaleceń KONIEC 5.1.2. Rejestr raportów i protokołów Papierowo - Sekretariat Elektronicznie - Serwer Zespół ds. jakości Z-ca dyrektora ds. pielęgniarstwa Lekarz Naczelny Pełnomocnik ds. systemu zarządzania jakością NIE Opracowanie: mgr Dariusz Dopierała Bartoszyce 2005 - 2006

III zakres projektu Schemat informacji zarządczej Rodzaj informacji Serwer RUM Medyczna (RUM) Elektroniczny Biuletyn Zarząd / Dyrekcja (nakładka programowa) Kadrowa Finansowa Pozostała Wprowadzanie informacji PC Serwer ADM Pracownik (plik HTML) Dostęp do Oddziały, komórki organizacyjne Komórka merytoryczna (bieżące) Pełnomocnik ds. strategii i marketingu Opracowanie: mgr Dariusz Dopierała Bartoszyce 2005 - 2006

III zakres projektu Schemat informacji zarządczej – c.d. F-4.1-01/5 Formularz informacji zarządczej Informacje „kontraktowe” Wprowadzenie- Dział sprzedaży, oddziały Informacje finansowe Dział księgowy, dział sprzedaży Dane kadrowe Dział kadr, Sekretariat, Biuro Obsługi Pacjenta Informacje sprzętowe Dział techniczny, Dział zamówień publicznych Przechowywane dane Pozostałe Pełnomocnik ds. strategii i marketingu, osoba realizująca projekt Realizowane projekty Wprowadzenie- osoba realizująca projekt Wyniki kontroli, monitoringu, zaleceń kontrolnych Pełnomocnik ds. strategii i marketingu 5.2.2. Dane informacji zarządczej Opracowanie: mgr Dariusz Dopierała Bartoszyce 2005 - 2006

Dziękuję za uwagę Opracowanie: mgr Dariusz Dopierała Bartoszyce 2005 - 2006