Materiały do zajęć o reklamie Materiał pomocniczy. Kurs internetowy „Włącz się. Młodzi i media”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Komunikacja społeczna i media – mgr Katarzyna Paliwoda
Advertisements

PSYCHOLOGIA REKLAMY wykład 6
BEZPIECZNA ELEKTRYCZNOŚĆ Kampania społeczna
Klasyfikacja źródeł informacji
Stowarzyszenie Rodziców na Rzecz Pomocy Szkołom Przyjazna Szkoła.
Bilbordy Pomysł na reklamę.
1 Unia Europejska a edukacja medialna Albert Woźniak Departament Polityki Europejskiej i Współpracy z Zagranicą
badania rynku turystycznego
Wybierając zawód, musisz wziąć pod uwagę zarówno swoje zainteresowania, wartości, umiejętności, jak i informacje o różnych zawodach.
Katedra Marketingu Usług
Reklama jest zjawiskiem ściśle związanym z gospodarką rynkową i stanowi jej integralną część.
Jak bezpiecznie korzystać
Autorzy: Magdalena S Patrycja P Aneta W
Odwrócony łańcuch dystrybucji
seksualizacji w mediach
Michał Kociankowski synergion
Agata Blady, Komunikado PR,
REKLAMY Autorki: Ilona Lebiedzińska Ewelina Krasnowska Daria Sak
Prezentacja Agencji. Jesteś ambitny, pragniesz odnieść sukces, cenisz solidność i szanujesz swój czas Agencja Miami Design jest dla Ciebie Twoja Firma.
REKLAMA – SZTUKA CZY TECHNIKA.
Wybór rodzaju pracy oraz tematu
MIESZKAŃCY O SWOIM MIEŚCIE Wykorzystanie badań opinii w tworzeniu i prowadzeniu działań promocyjnych 1.
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia Łukasz Grodzki, Tel Skype biznesmultimedia
Metodologia badań wydatków reklamowych
Technik Organizacji Reklamy
Bezpieczni w sieci Zuzanna Cieślak i Weronika Andrzejewska Z klasy V a
TRZYMAJ FORMĘ Program edukacyjny.
-wyszukiwanie informacji.
Fundacja Rodzina i Przedsiębiorczość
Jak przygotować dobrą prezentacje???
Decyzje cenowe Przedsiębiorstwa Turystycznego
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
„Wirtualne niebezpieczeństwa”
 Chciałbym również zaznaczyć iż w celu propagowania dziedziny sportu jaką jest piłka nożna, daliśmy możliwość brania udziału w zajęciach zmniejszając.
Prawa dziecka.
Reklama społeczna Co to jest?.
OCZEKIWANIA CO DO INFORMACJI. Istnieje społeczne przyzwolenie na wydawanie pieniędzy na „dobre i potrzebne” kampanie informacyjne. Mówi się, że nieznajomość.
Marketing usług agroturystycznych
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
Skutki grzechu pierwszych ludzi:
PAPKIN – KANDYDAT NA DZIENNIKARZA OPRACOWAŁA: Aneta Pyrgiel.
Propaganda sukcesu Społeczeństwo polskie na przełomie lat czterdziestych i pięćdziesiątych XX wieku Anna Śliwa.
Program Szkoła z klasą 2.0. W roku szkolnym 2012/2013 nasza szkoła po raz drugi zgłosiła swój udział w programie Szkoła z klasą 2.0.
Jak rozmawiać ze swoim dorastającym dzieckiem
Informacje BEKO - to marka sprzętu gospodarstwa domowego obecna w 101 krajach świata! Produkty BEKO można znaleźć na rynkach wszystkich krajów europejskich.
To nasza pasja którą się dzielimy z wszystkimi Olympic2014 Szkółka PiłkarskaOlympic2014 Szkółka Piłkarska.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY
Dietetyka praktyczna w profilaktyce chorób układu krążenia dr n. med. Bogdan Szponar Zakład Dietetyki Klinicznej Uniwersytet Medyczny w Lublinie.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
1 Kampania edukacyjna „Moje konsumenckie ABC KUPUJESZ TO?” Prezentacja założeń Agnieszka Zawartko 2 marca 2006.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
 Załącznik nr 2:Informacje dotyczące ogłoszenia zostały opracowane przez nauczyciela oraz wykorzystane ze strony: „Użytkowe formy wypowiedzi”:
TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY Rysujemy, wymyślamy. Burzę mózgów w głowie mamy ;)
Praca dyplomowa Wpływ wybranych czynników na zachowania konsumentów na rynku czekolad Autor: Patrycja Czajka Opiekun pracy: dr inż. Małgorzata Źródło.
Internet Zagrożenia związane z Internetem Autor: Damian Urbańczyk.
Pierwsza w Polsce porównywarka w zakresie usług branży poligraficznej. PaperPrint.pl.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Kategoria: ODWAGA W PLANOWANIU MEDIÓW
PiszMów Dobowy Zabawa bez limitu
Pomysł na promocję książki.
Dlaczego warto czytać dziecku ?
Pytania i odpowiedzi - Etap 1 - KTO
REKLAMA AUDIOWIZUALNA Dawid Gawryluk. CZYM JEST? Reklama audiowizualna to reklama która oddziałuje jednocześnie na nasze zmysły wzroku i słuchu. Najpopularniejsza.
REKLAMA PRASOWA Małgorzata Osinka Małgorzata Matuszewska Marta Gregorczyk Paulina Zazulak.
Reklama audiowizualna. Definicja reklamy Reklama jest najbardziej popularnym środkiem komunikowania się firm z odbiorcą. Jest istotnym elementem marketingu.
Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Realizacja podstawy programowej w klasach IV –VI szkoły podstawowej poprzez różne formy aktywności,cz.3 Małgorzata Tubielewicz.
Dzień Bezpiecznego Internetu 5 lutego 2019 r.. Dzień Bezpiecznego Internetu 5 lutego 2019 r.
Educational Technology Today - Bell Teacher Training 2017
Zapis prezentacji:

Materiały do zajęć o reklamie Materiał pomocniczy. Kurs internetowy „Włącz się. Młodzi i media”

Cele naszych zajęć: - zdefiniowanie Jak zostać świadomym odbiorcą reklamy Dzieci w wieku 4-5 lat: nie rozumieją perswazyjnego charakteru reklamy, dla nich to „normalny” program, tylko bardziej zabawny lub krótszy (zwłaszcza że często bohaterowie np. dobranocek i reklam są podobni), 5-6 lat: odróżniają reklamę od innych programów, ale brakuje im umiejętności krytycznego i sceptycznego odbioru (np. kwestionowania informacji), 7-8 lat: zaczyna się kształtować umiejętność krytycznego odbioru, ale nie wszyscy rozwijają ją w podobnym tempie. Do bezpiecznego odbioru niezbędna jest pełna świadomość, że: autor przekazu ma zupełnie inny cel i punkt widzenia niż odbiorca, reklama zamierza odbiorcę do czegoś przekonać, nawet jeśli udaje, że tak nie jest, perswazyjny przekaz jest nieobiektywny, reklama wymaga innego sposobu czytania i interpretowania niż informacja, np. wykrywania sceptycznego traktowania tricków, fałszywych ekspertów, wykrywania informacji przemilczanych itp. Pamiętaj o tym za każdym razem, gdy masz do czynienia z reklamą!

Cele naszych zajęć: - zdefiniowanie Bądź uważny! Odbiorcy reklamy powinni być wyczuleni na: odwoływanie się do emocji (np. lęk przed kompromitacją), powoływanie się na badania i autorytety (np. dentysta, naukowiec), wykorzystywanie w reklamie słynnych postaci, gwiazd itp., symbolizacje (np. orzeł symbolizuje piwo) i hiperbolizacje (wyolbrzymianie), przemilczanie i ukrywanie (np. skutków ubocznych, ceny itp.), proste porównania ze „zwykłym proszkiem”...

Cele naszych zajęć: - zdefiniowanie Pytania do reklam 1. Jakiego produktu dotyczy ogłoszenie (A, B, C)? A. B.

C.

2. Jakie są główne cele tej reklamy? - zwiększenie sprzedaży produktu (niemal zawsze), - poprawa lub zmiana wizerunku produktu lub firmy, - dotarcie do nowej grupy odbiorców, - poinformowanie o nowym produkcie, promocji itp. 3. Do kogo przede wszystkim jest skierowana? - do wszystkich odbiorców, - do nastolatków, - do kobiet w określonym wieku (w jakim?), - do mężczyzn w określonym wieku (w jakim?), - do rodziców małych dzieci, - do biznesmenów, - do przyszłych emerytów itp.

4. Jakich technik perswazji użyto w tym ogłoszeniu? - odwoływanie się do stereotypu „zwykli ludzie” (w domyśle - tacy jak ty), - nawiązywanie do tradycji, - podkreślanie, że coś jest zgodne z naturą itp., - rodzina, dzieci, ciepło domowego ogniska, - podkreślanie, że produktu może zabraknąć, - przygoda, dobra zabawa, odlot, - uczucia, porozumienie dusz, moda, - chęć wyróżniania się, bycia wyjątkowym. 5. Które ze stwierdzeń zawartych w reklamie można uznać za informacje? Czy są one prawdziwe? 6. Jakich użytecznych informacji brakuje? 7. W jaki sposób zaprezentowano produkt, by zwiększyć jego atrakcyjność? 8. Jak należałoby zmodyfikować reklamę, by lepiej informowała o produkcie?

Każdy ma prawo zgłosić protest przeciwko reklamie, która jego zdaniem jest nieetyczna. Gdzie to można zrobić? Komisja Etyki Reklamy Etyki Reklamy Stowarzyszenie Twoja sprawa O kontrowersyjnych reklamach i kampaniach społecznych z całego świata przeczytasz na stronie: Informacje o reklamie na rynku mediów znajdziesz też tu: