Opracował: Dawid Sikora
Leszek Kuzaj - Urodzony 16 maja 1968 roku w Krakowie. - Debiutował w 1988 roku w Rajdzie Elmot, jadąc Fiatem 126p. - Rajdowy Mistrz Polski w klasyfikacji generalnej w latach: 2002, 2004, 2005, Samochody: Fiat 126p, Cinquecento Abarth, Renault Clio, Mitsubishi Lancer Evo, Subaru Impreza WRC, Toyota Corolla WRC, Peugeot 206 WRC, Subaru Impreza gr. N, Peugeot 207 S2000, Peugeot 307 WRC, Škoda Fabia WRC, Škoda Fabia S2000.
Ojciec Leszka Kuzaja - Julian - był również kierowcą rajdowym w latach sześćdziesiątych i siedemdziesiątych XX wieku. Leszek jako nastolatek pochodzący z Podgórza pomagał w ekipach serwisowych Adamka i Szerli. Wkrótce otrzymał licencję i zaczął się ścigać Fiatem 126p.
Debiutował w Rajdzie Elmot. Po dachowaniu na Rajdzie Krakowskim w 1988 roku przerwał karierę, wracając po siedmiu latach w tym samym rajdzie w Reanult Clio Williams, gdzie ponownie dachował. Potem jeździł Fiatem Cinquecento Abarth, jednak również bez sukcesów.
Pierwsze starty profesjonalnym samochodem rajdowym Mitsubishi Lancer EVO 3 rozpoczął w roku Zakończył ten sezon doskonałym dla debiutanta 7. miejscem w klasyfikacji generalnej i trzecim w grupie N. Samochodem tym zdobył również swój pierwszy mistrzowski tytuł w rallycrossie w klasie 4×4. Rok później zakończył sezon z tytułem mistrza Polski w grupie N oraz 4 pozycją w klasyfikacji generalnej i ponownie tytułem mistrza Polski w klasie 4 w rallycrossie.
W 1998 roku Kuzaj sześciokrotnie startował eliminacjach mistrzostw świata. Seria startów przyniosła tylko jeden, ale za to znaczący dla młodego zawodnika sukces – zajęcie 4 (punktowanego) miejsca w grupie N w rajdzie Finlandii.
W sezonie 1999 Kuzaj jeździł w grupie A, początkowo Toyotą Celica GT 4, a w dalszej części sezonu Subaru Impreza WRC. Sezon zakończył trzecią pozycją w klasyfikacji generalnej rajdowych mistrzostw Polski. Na koniec roku wygrał Kryterium na ulicy Karowej.
W 2000 roku Leszek przesiadł się do Toyoty Corolli WRC i zdobył tytuł wicemistrza Polski w klasyfikacji generalnej po rywalizacji z Januszem Kuligiem. W tym samym roku po raz pierwszy wygrał rundę RSMP. Jego pierwsza wygrana miała miejsce w Rajdzie Zimowym. W dalszej części sezonu Kuzaj startował w eliminacji MŚ Rajdzie Portugalii, jednak nie udało mu się ukończyć przejazdu.
Sezon 2000 skończył się poważnym wypadkiem na Rajdzie Tatry. Rok później ten sam samochód wystarczył do zdobycia tytułu drugiego wicemistrza Polski – Kuzaj przegrał walkę z Januszem Kuligem i Krzysztofem Hołowczycem. Krakowianin rozpoczął sezon 2001 od ponownego wygrania w Rajdzie Zimowym. W połowie roku wygrał po raz pierwszy w życiu Rajd Polski, jednak nie osiągnął dobrego rezultatu na koniec sezonu.
W roku 2002 Kuzaj przesiadł się do Peugeota 206 WRC ze stajni Kronos Racing z Belgii. Jego pilotem został Erwin Mombaerts. Był to jeden z najlepszych sezonów dla Kuzaja, który zdobył wówczas upragnione mistrzostwo Polski. Starty w RME zaowocowały wygraną w Rajdzie Albeny w Bułgarii oraz Rajdzie Chorwacji.
Sukcesem zakończył się także jego start w Rajdzie Barum, gdzie wywalczył drugie miejsce. W Rajdzie Antibes startował w jednym zespole (Racing Lions) u boku późniejszego mistrza Europy Renato Travaglii. Na koniec sezonu Kuzaj został II wicemistrzem Europy. Na najwyższym podium stanął Włoch – Reanato Travaglia, a drugie miejsce zajął Janusz Kulig.
W sezonie 2003 Kuzaj zmienił samochód na Subaru Impreza WRC S8. Awarie samochodu i wypadki były przyczyną dopiero trzeciego miejsca na koniec sezonu w RSMP. Rok 2004 rozpoczął od startów w rajdach: Janner, Sumava, Prešov i Vranov. Był to pierwszy rok, w którym Kuzaj zaczął budować i wynajmować samochody marki Subaru. Zakaz startu samochodów WRC w Mistrzostwach Polski był powodem przesiadki kierowcy do Imprezy STi N10 grupy N. W tym roku wywalczył kolejny tytuł mistrza Polski wygrywając m.in. rajdy: Elmot i Rzeszowski.
W sezonie 2006 Kuzaj równolegle startował w mistrzostwach świata samochodów produkcyjnych (PCWRC) oraz w mistrzostwach Polski. Wygrana w czterech eliminacjach RSMP zapewniła mu czwarty tytuł mistrza Polski. Najwyższa lokata w MŚ to drugie miejsce w klasyfikacji PCWRC na Rajdzie Argentyny (1 wygrany OS w PCWRC). Kuzaj nawiązał także współpracę z firmą Tein, producentem sportowych zawieszeń.
6 grudnia 2008 podczas 14. Rajdu Praskiego w Czechach doszło do wypadku w którym auto wjechało w tłum kibiców. Jedna osoba zginęła na miejscu, druga zmarła w szpitalu, a trzy inne zostały ranne. Rajd przerwano.Po tym wypadku zrobił sobie kilkumiesięczną przerwę. Do sportu wrócił w kwietniu 2009 roku. W sezonie 2009 startował Peugeotem 207 S2000, w cyklu RSMP osiągając trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej.
Sezon 2010 to starty nowym samochodem Skoda Fabia S2000, kończąc go na piątym miejscu w generalce. Rok 2010 to również poważny wypadek podczas testów przed Rajdem Rzeszowskim, w wyniku którego z urazem kręgosłupa i obrażeniami wewnętrznymi trafił do szpitala. W 2011 roku w wyniku niedopięcia budżetu tuż przed sezonem, startował Mistubishi Lancerem EVO X / X R4 kończąc sezon na 10 pozycji.