elektronicznych instrumentów FORUM LIDERÓW BANKÓW SPÓŁDZIELCZYCH Najlepsze produkty i rozwiązania technologiczne oferowane Bankom Spółdzielczym w zakresie elektronicznych instrumentów płatniczych FORUM LIDERÓW BANKÓW SPÓŁDZIELCZYCH WARSZAWA, 14 WRZEŚNIA 2010R. 1
I. KARTY, BANKOMATY, TERMINALE Członkostwo w międzynarodowych organizacjach płatniczych Współpraca z FDP S.A. Obsługa i wydawanie międzynarodowych kart płatniczych. Obsługa bankomatów oraz terminali EFT-POS. Szkolenia produktowe. II. INFRASTRUKTURA SYSTEMOWA Back-office’owy system GryfCard wraz z współpracującym systemem Karty On-line Front-office’owa końcówka dla oddziałów i Banków Spółdzielczych. 2 2
PALETA PRODUKTÓW DEBETOWYCH DOSTOSOWANA DO RÓŻNYCH SEGMENTÓW KLIENTÓW BANKU Produkty debetowe funkcjonują w oparciu o saldo w pełnym trybie on-line, tj. transakcja pozytywnie autoryzowana powoduje automatyczne zablokowanie środków w systemie księgowym MR Banku/ Banku Spółdzielczego. Dla osób fizycznych posiadających rachunek typu ROR. Visa Electron – działająca w oparciu o saldo autoryzacyjne składające się z zarówno ze zgromadzonych środków, jak i przyznanego kredytu w ROR bądź dopuszczalnego debetu, z limitem dziennym przy transakcjach bankomatowych. Dla klientów korporacyjnych posiadających rachunek firmowy i rolniczy. Visa Electron Business – funkcjonująca do wysokości salda autoryzacyjnego w oparciu o limity dzienne (określane indywidualnie, bez ograniczeń). Do rachunku możliwe jest wydanie wielu kart, wszystkich objętych bezpłatnym pakietem ubezpieczeń. Dla najmłodszych klientów banku - powiązana z subkontem do konta rodzica lub opiekuna. Visa Electron dla młodzieży – wydawana dla osób w przedziale wieku 13 – 25 lat, działająca w oparciu o ustalany indywidualnie miesięczny limit transakcji. 3 3
PRODUKT KREDYTOWY Tłoczona karta kredytowa Visa Classic z mikroprocesorem w technologii SDA, skierowana do klienta indywidualnego z 53 dniowym okresem bezodsetkowym. Karta posiada bogaty pakiet ubezpieczeniowy (rabunek gotówki, nieupoważnione użycie karty, Assistance, NNW). MR Bank SA oferuje Bankowi Spółdzielczemu prosty w użyciu kalkulator scoringowy wyliczający zdolność kredytową klienta zgodny z rekomendacją T, z możliwością aplikacji do jego algorytmów indywidualnych preferencji w obszarze ryzyka kredytowego funkcjonującego w Banku Spółdzielczym. GryfCard WWW oferowany Bankowi Spółdzielczemu posiada możliwość prowadzenia w pełni udokumentowanej miękkiej windykacji klientów posiadających niedozwolone zadłużenie na kartach kredytowych. Wkrótce funkcjonalność ta zostanie poszerzona o możliwość obsługi przypomnień i monitów kierowanych do klienta za pośrednictwem wyspecjalizowanej, profesjonalnej firmy mailingowej. Jako pierwsza karta w ofercie Zrzeszenia objęta całodobową telefoniczną obsługą klienta. 4 4
KARTOLINIA DLA KART MR BANKU S.A. Usługa dostępna dla klientów posiadających kartę kredytową. Zakres usługi: aktywacja karty, zastrzeganie karty, informacja o transakcjach rozliczonych w ciągu ostatnich 30 dni, wyjaśniania problemów związanych z dokonaniem transakcji, sprawdzanie dostępnego limitu. Usługa dostępna jest całodobowo. 5 5
STANDARDY BEZPIECZEŃSTWA TRANSAKCJI BANKOMATOWYCH W grudniu 2009r. roku zakończono proces dostosowania wszystkich bankomatów Zrzeszenia do standardów EMV, jako następnej generacji poziomu bezpieczeństwa transakcji wszystkich klientów dokonujących czynności w bankomatach. Obsługują karty z mikroprocesorem (ATM EMV ready). Wdrożono także aktywny monitoring on-line dla bankomatów firmy Wincor-Nixdorf oraz NCR objętych umową na serwis pogwarancyjny, który umożliwia nadzór i kontrolę zdarzeń wrażliwych dla pracy bankomatów, dostęp do dzienników elektronicznych bankomatów w celu ułatwienia rozpatrywania reklamacji. 6 6
OBSŁUGA BANKOMATÓW ORAZ TERMINALI MR Bank S.A. oferuje usługi związane z bankomatami oraz terminalami EFTPOS w zakresie: obsługi rozliczeń dotyczy urządzeń akceptujących karty płatnicze Banku Spółdzielczego; obsługi reklamacji analizy niezgodności w urządzeniach (nadwyżki/niedobory) także przez pryzmat reklamacji obcych klientów. Dla Banku Spółdzielczego oznacza to ograniczenie obsługi urządzeń do zapewnienia gotówki, zgłaszania kart zatrzymanych i ew. zlecania konserwacji. Wszystkie prowizje uznaniowe dla Banku Spółdzielczego księgowane są w trybie dziennym. 7 7
ROZWIĄZANIA SYSTEMOWE cz. 1 GryfCard Centralowy to profesjonalne narzędzie dające możliwość pełnej, operatorskiej parametryzacji produktów i urządzeń m. in.: możliwość indywidualnego ustawienia jednej lub kilku tabeli opłat i prowizji pobieranych od klientów w ramach jednego Banku Spółdzielczego, możliwość parametryzacji różnorodnych stawek interchange podyktowanych przez organizacje płatnicze lub zawarte umowy o współpracę przy obsłudze i rozliczaniu transakcji bankomatowych, możliwość grupowania urządzeń własnych, jak również współpracujących, czy obcych Sieci na potrzeby zróżnicowania stawek prowizji pobieranych od klienta, możliwość parametryzacji zdarzeń systemowych skutkujących zmianą statusu karty, czy naliczeniem prowizji, możliwość tworzenia szerokiej gamy raportów analitycznych i syntetycznych dotyczących kart i bankomatów. 8 8
ROZWIĄZANIA SYSTEMOWE cz. 2 GryfCard WWW jest kluczowym elementem systemu do obsługi kart w MR Banku/ Banku Spółdzielczym, umożliwia m. in.: wygodne zarządzanie kartami klientów Banku Spółdzielczego, wprowadzanie wniosków o karty (karty nowe, duplikaty itp.…) zmianę parametrów kart lub danych ich posiadaczy, aktualizowanie sald klientów – posiadaczy kart, wczytywanie informacji o wpłatach klientów – posiadaczy kart kredytowych, łatwe monitowanie klientów próbujących wielokrotnie korzystać ze środków na rachunku, podgląd historii transakcji kartowych oraz wiszących blokad, prowadzenie windykacji klientów posiadaczy kart kredytowych. 9 9
ROZWIĄZANIA SYSTEMOWE cz. 3 System MR BANK on-line Zbudowany w oparciu o Platformę Integracyjną (PI) Połączenie PI ze wszystkimi rodzajami systemów księgowych spotykanych w bankach spółdzielczych autorstwa Asseco, Novum, SoftNet Kanały dystrybucji np.: bankowość internetowa i autoryzacja kart płatniczych łączone do PI zamiast do poszczególnych systemów bankowych Działanie kanałów dystrybucji w trybie 24/7/365, niezależnie od procedur zamknięcia dnia, miesiąca, roku w systemach bankowych Prosta rozbudowa o nowe systemy bankowe i nowe kanały dystrybucji Zapytanie o dostępne środki przy każdej autoryzacji dokonywanej kartą wydaną dla Klienta Banku, a kierowane bezpośrednio do systemu księgowego Banku poprzez system Karty On-line. 10 10
11 11
MR BANK S.A. NIE STOI W MIEJSCU... NASZYMI ATUTAMI SĄ Transparentna formuła rozliczeniowa pozwalająca bankom spółdzielczym na szybką i czytelną analizę poniesionych wydatków oraz ułatwioną predykcję przyszłych kosztów. Prowadzenie szkoleń z zakresu obsługi systemu GryfCard WWW i funkcjonowania produktów kartowych. Profesjonalna kadra ukierunkowana na efektywną i bezpośrednią współpracę. MR BANK S.A. NIE STOI W MIEJSCU...
NOWE PROJEKTY Migracja kart debetowych działających w oparciu o pasek magnetyczny, na karty z mikroprocesorem w technologii DDA. Karty te będą objęte całodobową telefoniczną obsługą klienta, a dzięki nowym rozwiązaniom będą dodatkowo umożliwiały bezpieczną realizację : transakcji typu e-commerce, tj. bez fizycznego użycia karty; natychmiastowych płatności bezstykowych dzięki funkcji payWave; transakcji cash back – wypłata gotówki realizując transakcję bezgotówkową; zmiana PIN-u i sprawdzenia dostępnego limitu w Sieci bankomatów Zrzeszenia. Rozszerzenie działania Kartolinii na wszystkie nowowdrażane produkty debetowe Zrzeszenia. 13 13
NOWE PROJEKTY c.d. „Odświeżenie” kart Visa Classic mające na celu, od stycznia 2011r., wprowadzenie nowej szaty graficznej i rekomendowanej technologii zabezpieczającej dane – DDA. Implementacji wirtualnego procesu bilansowania bankomatów w skali całego Zrzeszenia zawierającego: udostępnianej w systemie GryfCardWWW informacji o kwocie i strukturze bilansowania, zdalną informację o kartach zatrzymanych w poszczególnych urządzeniach, centralne księgowanie bilansowań, indywidualnie dla każdego bankomatu, bezpośrednio w systemach księgowych banków spółdzielczych. Prowadzenie szkoleń z zakresu technik sprzedażowych. 14 14
SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO WSPÓŁPRACY! 15