Rola i zadania systemów CRM w e-biznesie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PREZENTACJA SYSTEMU eDokumenty
Advertisements

Prezentacja firmy Remigiusz Siudziński Warszawa,
Pozwól pomóc swojej firmie! Informacje o systemie.
1. Geneza projektu 2. Założenia i cele projektu 3. Harmonogram projektu 4. Produkty projektu 5. Założenia techniczne i wydajnościowe 6. Wizja systemu 7.
Definicja Clienting to nowe pojęcie, które umożliwia odmiennie niż w tradycyjny sposób postrzeganie marketingu i klientów. Prekursorem tego nurtu jest.
Zarządzanie logistyczne
e-commerce jako efektywny rozwój dystrybucji
EControl – prostsze zarządzanie tożsamością pracowników Twórz Zarządzaj Audytuj Wolfgang Berger Omni Technology Solutions
Budowanie rozwiązań biznesowych na platformie MOSS 2007
Systemy dla przedsiębiorstw
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
Nowa Jakość kontroli w biznesie Projekt: Stworzenie e- usługi w postaci systemu księgowo-kadrowego on-line przez MGA Sp. z o.o. w Toruniu jest współfinansowany.
CRM Paweł Wąsala.
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Polski e-commerce w dobie kryzysu okiem Skąpiec.pl Z tarczą czy na tarczy?
INFORMAYZACJA PRZEDSIĘBIORSTW
1 Kryteria wyboru systemów: Przystępując do procesu wdrażania zintegrowanego systemu zarządzania, należy odpowiedzieć na następujące pytania związane z.
Artur Szmigiel Paweł Zarębski Kl. III i
7. Platformy informatyczne przyszłości (wizja SAP)
Praca Inżynierska „Analiza i projekt aplikacji informatycznej do wspomagania wybranych zadań ośrodków sportowych” Dyplomant: Marcin Iwanicki Promotor:
OUTSOURCING JAKO KONCEPCJA „ODCHUDZENIA” ORGANIZACJI
Zarządzanie projektami
InfinitERP prezentacja systemu.
ALM (Asset Life Cycle Management) - wsparcie procesów biznesowych w obszarze zarządzania cyklem życia majątku. Centralny Ośrodek Informatyki Górnictwa.
Nowoczesny system zarządzania firmą
Konferencja „Polskie biblioteki akademickie w Unii Europejskiej”
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI STOSOWANEJ i ZARZĄDZANIA
R24 Maksimum korzyści z rezerwacji online
Sage w Polsce Prezentacja firmowa kwiecień 2010.
WORKFLOW KLUCZEM DO MINIMALIZACJI KOSZTÓW DZIAŁANIA ORGANIZACJI
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
EasyLoad BI zarządzanie wczytywaniem danych do hurtowni przez użytkowników biznesowych Prezentacja rozwiązania.
czego się spodziewasz”.
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE System CRM w Focus Telecom Polska - cechy i funkcjonalność usługi Autor: Tomasz Paprocki.
Technik Organizacji Reklamy
Wykorzystanie nowoczesnych systemów zarządzania w celu zwiększenia
GRUPA PROFPROJEKT jest firmą informatyczną o profilu przyjaznym biznesowi. Specjalizujemy się w dostarczaniu kompleksowych rozwiązań IT dla firm, aplikacji.
Planowanie przepływów materiałów
INFORMACJA MARKETINGOWA
Internetowego Biura Rachunkowego
CRM – wady i zalety UŁ, WMiI, Katedra Analizy Matematycznej i Teorii Sterowania 2008.
Urządzenia 1 mld smartfonów do 2016 r., 350 mln z nich jest używanych w pracy Ludzie 82 % populacji online korzysta z sieci społecznościowych Chmura.
„Nie ma nic łatwiejszego niż być zajętym i nic trudniejszego niż być efektywnym” R. Alec Mackenzie.
Dlaczego Perfect NDF SA ?. Dzisiejsze oczekiwania Klienta wobec Doradcy Ubezpieczeniowo-Finansowego Uczciwość Rzetelność Wiedza, doświadczenie, profesjonalizm.
Strategia LP Business Solutions Wrocław, styczeń 2013.
SYSTEM FUNKCJI, PROCESÓW I PRZEDSIĘWZIĘĆ W ORGANIZACJI.
call center to nie tylko infolinia
Na czym polega istota i praktyczna użyteczność w CRM modelu „sześciu rynków” Filip Tadaj
TECHNIK HANDLOWIEC.
Prawdy oczywiste Twoja firma w obliczu nowej ustawy o prawach konsumenta - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Funkcje pracy biurowej
Zintegrowany monitoring infrastruktury IT w Budimex
OBSŁUGA KLIENTA WYKŁAD POMIAR JAKOŚCI OBSŁUGI KLIENTA.
Prezentacja Informacyjna. O firmie: Na rynku od 1998 roku (specjalizacja w systemach CRM) Inkubator. Pomysły => projekty => firmy 2001 / Nagroda Deloitte.
Zintegrowane systemy informatyczne
W PRZEDSIĘBIORSTWIE WDROŻENIE SYSTEMU. OPIS PRZEDSIĘBIORSTWA - FIRMA Dedra Exim Sp. z o.o. jest polską firmą założoną w 1991 roku, reprezentującą branżę.
Departament Polityki Regionalnej / Wydział Zarządzania RPO/ Biuro Monitoringu i Sprawozdawczości RPO Propozycja poszerzenia katalogu dofinansowywanych.
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE Systemy Call Center Sp. z o.o.
Organizowanie. Organizowanie sprawnych działań systemu dystrybucji Koordynacja działań wszystkich jego elementów – ich integracja tak, aby wszystkie przyczyniały.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Kowalski S.A. Oferta telekomunikacyjna. Wstęp Firma TELE jest firmą działającą na polskim rynku od 2013 roku Zajmujemy się usługami telekomunikacyjnymi.
Wsparcie zarządzania strategicznego mikro, małych i średnich przedsiębiorców Działanie 2.2 POWER.
Wsparcie zarządzania strategicznego mikro, małych i średnich przedsiębiorców Działanie 2.2 POWER.
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
DOFINANSOWANIE DLA FIRM W RAMACH NOWEJ PERSPEKTYWY
Zwiększenie efektywności sprzedaży dzięki platformie do delegowania i weryfikacji zadań pracowników w sieci sprzedaży.
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
eConnect Inteligentne centrum obsługi
CIS Polska - mgr inż. Mirosław Pułyk
Zapis prezentacji:

Rola i zadania systemów CRM w e-biznesie Marcin Krzyżanowski

Co to jest CRM CRM - to skrót pochodzący od angielskiego terminu Customer Relationship Management. Po polsku tłumaczy się go zazwyczaj jako: Zarządzanie Kontaktami z Klientami CRM rozumiane jest dwojako: Z jednej strony jest to pewna organizacja działań, realizowana przez jednostki organizacyjne przedsiębiorstwa oraz środki techniczne i oprogramowanie, Z drugiej strony jest to pewien sposób budowania strategii marketingowych w oparciu o badania zadowolenia, zaufania i lojalności klientów wobec marek.

Koncepcja CRM CRM wymaga zmiany filozofii działania firmy - trzeba zaangażować wszystkich pracowników do procesu marketingu, sprzedaży i kontaktów z klientami Nie wystarczy kupić oprogramowanie klasy CRM by faktycznie zwiększyć jakość obsługi klienta i móc powiedzieć, że wdrożyło się CRM. CRM-u nie uda się wprowadzić bez zastosowania komputerów, oprogramowania klasy CRM i Internetu.

Koncepcja CRM Koncepcja CRM zakłada: budowę długotrwałych związków z klientami zastępując wymianę handlową współpracą. koncentrację nie na pojedynczym akcie sprzedaży lecz na całość związku z klientem. Długotrwałe związki z klientem powodują lepsze poznanie jego potrzeb i przeniesienie platformy współpracy z oficjalnej na opartą na wspólnych wartościach – najczęściej przyjaźni, zaufania i współpracy. Takie podejście powoduje, że dostawca może przekroczyć oczekiwania nabywcy, tym samym czyniąc go klientem usatysfakcjonowanym.

Koncepcja CRM Koncepcja zakłada dostęp do informacji o kliencie dla wszystkich pracowników firmy, w celu umożliwienia udzielenia zupełnej odpowiedzi na każde pytanie klienta nawet gdy rotacja wśród pracowników jest duża. Zgromadzenie możliwie najpełniejszej wiedzy o kliencie oraz natychmiastowy dostęp do zgromadzonych informacji

Wiedza o klientach Wiedza o klientach to przede wszystkim: Przewaga nad konkurencją Redukcja kosztów Zwiększenie zysków

Wiedza o klientach Należy zdać sobie sprawę, że wartość dla firmy pochodzi nie od pojedynczej transakcji, a od całości interakcji z klientem, czyli już od chwili nawiązania pierwszego kontaktu, poprzez akcje marketingowe, zakupy poszczególnych produktów, itd. W takim kompleksowym pojmowaniu klienta pomaga CRM.

Zadania CRM Sprzedać Zapewnić satysfakcjonującą obsługę Pozyskać klienta na zawsze

Korzyści z zastosowania CRM Minimalizacja kosztów zdobywania nowych klientów poprzez: wysoką jakość usług i dbałość o klientów prowadzącą do pozyskania i utrzymania klientów określenie grup klientów, które chce się pozyskać. Dzięki wiedzy o grupach klientów "wartych zachodu„ nie ma sensu zajmować się klientami, którzy nigdy nie przyniosą firmie zysków. Wiedza ta sprawia, że prowadzone działania na wyselekcjonowanej grupie są bardziej skuteczne. wsparcie kampanii marketingowych

Korzyści z zastosowania CRM Właściwa obsługa przed-sprzedażna: poznanie wymagań i preferencji klientów zwiększenie sprzedaży za pomocą szerokiej oferty produktów towarzyszących i uzupełniających określenie, które kombinacje produktów i usług będą atrakcyjne dla czołowych klientów.

Korzyści z zastosowania CRM Właściwa obsługa po-sprzedażna: serwis gwarancyjny i pogwarancyjny rozbudowany dzięki dostępowi do bazy wiedzy.

Korzyści z zastosowania CRM Wdrożenie koncepcji CRM daje korzyści na dwóch poziomach: strategicznym większą satysfakcję klientów, mniej skarg, większą lojalność klientów a w konsekwencji większą sprzedaż. operacyjnym zwiększenie efektywności handlowców. zwiększenie efektywności kampanii promocyjnych poprzez wyeliminowanie działań nie przynoszących efektów. uporządkowanie informacji wewnątrz firmy: jej zbierania i udostępniania. natychmiastowy dostęp do wszystkich potrzebnych informacji w celu lepszej obsługi klientów.

Wykorzystanie elementów CRM

Obszary funkcjonalne CRM operacyjny - obejmuje rozwiązania umożliwiające rejestrowanie zamówień, prowadzenie baz danych, zarządzanie procesem sprzedaży

Obszary funkcjonalne CRM analityczny - obejmuję strefę hurtowni danych i aplikacji analizujących dane pochodzące z systemów ERP

Obszary funkcjonalne CRM komunikacyjny - obejmuje rozwiązania umożliwiające kontaktowanie się z klientem w ramach połączeń głosowych, faksowych, osobistych oraz poczty elektronicznej.

Oczekiwania z wdrożenia CRM wzrost efektywności handlowców, zmniejszenie strat z powodu fluktuacji kadr i czasowych absencji, wzrost jakości komunikacji pomiędzy działami firmy, obniżenie kosztów marketingowych, wzrost standardów (metodyki sprzedaży, obsługi klienta)

Zakup Systemu informatycznego Zakup systemu informatycznego wspierającego działania CRM jest podyktowany chęcią polepszenia obiegu informacji w firmie. Aby jednak było co polepszać, wewnątrz organizacji musi juz funkcjonować obieg informacji zapisany w postaci jawnej (np. w dziennikach, formularzach)

System Informatyczny Wspiera filozofię CRM Przechowuje informacje Integruje się z innymi systemami np. ERP Posiada aktualne informacje

CRM dla dużych PeopleSoft Producenci ERP - SAP, Oracle, IFS,Baan…

CRM dla średnich Siebel MidMarket Edition Microsoft CRM TETA CRM CRM9000 (Logotec Egineering) Aurum (ComArch) Clientele (Epicor)

CRM dla małych moduły w SIZ, np. CRM Optima ACT!2005 RecentCRM, CRMMadar…

Rynek CRM

Funkcje systemu informatycznego CRM Baza kontaktów, grupowanie, filtrowanie, historia Terminarz, planowanie zadań Integracja z e-mail Analizy sprzedaży, raportowanie

Przykład zastosowania systemu zamówienie Wprowadzenie informacji Propozycja Analiza historii

Przykład: CRM Optima, Od oferty handlowej do wydania towaru Dzwoni klient. Jest zainteresowany naszymi produktami. Rejestrujemy kontakt: tytuł Oferta na towar X. Wprowadzamy nowy kontakt z klientem, gdzie zapisujemy przebieg rozmowy

Przykład: CRM Optima, Od oferty handlowej do wydania towaru Musimy przygotować teraz ofertę handlową dla klienta. Wprowadzamy zadanie: tytuł Oferta na towar X – przygotowanie oferty handlowej. Rejestrujemy tam kolejne czynności związane z przygotowaniem oferty. Kiedy oferta jest gotowa wysyłamy ją klientowi.

Przykład: CRM Optima, Od oferty handlowej do wydania towaru Musimy za kilka dni zadzwonić do klienta z pytaniem czy jest zainteresowany naszą ofertą. Wprowadzamy zadanie: tytuł Oferta na towar X – telefon do klienta. Kiedy za kilka dni zadzwonimy wpisujemy czy klient planuje zakup towaru (przebieg rozmowy) Klient zdecyduje się na zakup towaru. Umawiamy się z nim w naszej firmie. Wprowadzamy zadanie: tytuł Oferta na towar X – spotkanie handlowe. Kiedy klient dokona zakupu – zamykamy zadanie. Jeśli dodatkowo firma oferuje dowóz towaru – możemy wpisać zadanie dotyczące np. kontroli, czy towar został w odpowiednim czasie wydany z magazynu i dowieziony do klienta. Wprowadzamy zadanie: tytuł Oferta na towar X – dowóz towaru. W czasie, kiedy klient miał otrzymać towar dzwonimy np. do magazynu, żeby dowiedzieć się, czy towar został dowieziony. Jeśli tak, zamykamy zadanie.

Wnioski CRM czyli Zarządzanie Kontaktami z Klientami jest filozofią, która ma na celu takie przekształcenie przedsiębiorstwa, by każdy pracownik, który ma bezpośredni kontakt z klientem wiedział o nim tyle, aby móc właściwie obsłużyć klienta. Tej filozofii nie można wprowadzić bez wsparcie technicznego, a w szczególności oprogramowania (rozwiązań z zakresu) CRM, które z jednej strony wykorzystuje wiedzę o klientach i produktach zawartą w dotychczasowych aplikacjach, z drugiej - dostarcza zupełnie nową jakość współpracy klient-firma.