Sport w oczach uczniów Gimnazjum nr 3 w Tarnobrzegu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

„Zdrowie największą wartością człowieka” Opracowanie: Alicja Krawczyk
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA - WYCHOWANIE FIZYCZNE -
Oferta zajęć sportowych w Szkole Podstawowej Nr 10
Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców, nauczycieli wychowania fizycznego i dyrektorów szkół miasta Opola.
ZAJĘCIA Z WYCHOWNIA FIZYCZNEGO OCZYMA PRYMUSÓW
Szkoła dla 6-latka 6.
Nauczyciele o pracy nad projektem europejskim. Miejsce badania: Gimnazjum nr 3 w Tarnobrzegu Termin badania: 15 czerwca 2012 r. Uczestnicy badania: nauczyciele.
DEBATA SZKOLNY OKRĄGŁY STÓŁ
Oferta zajęć sportowych w Gimnazjum Nr 7
Rekrutacja elektroniczna do szkół ponadgimnazjalnych 2010/2011
EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA Ministerstwo Edukacji Narodowej EDUKACJA SKUTECZNA PRZYJAZNA I NOWOCZESNA Przykłady dobrej praktyki Opracował:
Priorytet 2 Podlaskiego Kuratora Oświaty
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
ku lepszej przyszłości”
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
E-Akademia Przyszłości LOKALNE ZESPOŁY PROJEKTOWE Projekt Edukacyjny rok szkolny 2011/2012.
Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Nowy model realizacji wychowania fizycznego
ORGANIZACJA WYCHOWANIA FIZYCZNEGO W INNYCH FORMACH
Dlaczego warto zostać uczniem ZSI w Sokółce
Alternatywne formy zajęć wychowania fizycznego organizowane w Publicznym Gimnazjum im. Kazimierza Górskiego w Zespole Szkół w Widuchowej Widuchowa 2010.
SPORT DZIECI I MŁODZIEŻY
Sprawność fizyczna A zdrowie człowieka.
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia w Szkole Podstawowej nr 88 w Poznaniu w roku 2008 Poznań, styczeń 2009 r.
III edycja konkursu Ministra Edukacji Narodowej
Mam 6 lat Chcę poznawać świat
Podsumowanie realizacji Ogólnopolskiej Akcji Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może organizowanej w ramach Roku Szkoły w Ruchu Szkoła Podstawowa.
ILE ZDROWIA, A ILE SPORTU W SZKOLNYM WF?
WYNIKI ANONIMOWEJ ANKIETY
Witamy w Gimnazjum Nr 3 im. Fryderyka Chopina w Sochaczewie.
Zainteresowania sportowe uczniów klas III –V - jako podstawa do planowania zajęć wychowania fizycznego w klasach IV-VI w roku szkolnym 2012/13 Szkoła Podstawowa.
Wychowanie fizyczne w ZSOiZ w Bolesławcu
Zadania szkół w programie w semestrze letnim 2013/14 roku Zadania obligatoryjne 1. Sportowy Okrągły Stół (SOS) – Zorganizujcie ogólnoszkolną debatę na.
Ruch poza szkołą obszar 6 Zajęcia zorganizowane we współpracy ze SZS „Szkoła w ruchu - Ćwiczyć każdy może”
NAUCZYCIELE I PRACOWNICY SZKOŁY
“Szkoła w procentach”.
Moja pasja – piłka nożna
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie ZGODNOŚĆ REALIZACJI WYBRANYCH OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z RAMOWYMI PLANAMI NAUCZANIA.
ANKIETA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ I GIMNAZJUM W CELU POPRAWIENIA ATRAKCYJNOŚCI PROWADZONYCH ZAJĘĆ A TAKŻE UZYSKANIA OCZEKIWAŃ W STOSUNKU.
TENIS ZIEMNY – ZDROWY STYL ŻYCIA Innowacja pedagogiczna
EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA SZEŚCIOLATEK W SZKOLE.
Gimnazjum nr 3 w Tarnobrzegu im. por. Józefa Sarny
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Zespół nauczycieli wychowania fizycznego 2014/2015 K. Alończyk K. Alończyk B. Bigiel B. Bigiel B. Szymczak B. Szymczak.
Analiza ankiet „SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE” Ankieta przeprowadzona wśród uczniów.
Sportowy Okrągły Stół – debata na temat udoskonalania zajęć sportowych w szkole 12 listopada 2015.
DEBATA O STANIE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO SPORTOWY OKR Ą G Ł Y STÓ Ł.
Alternatywne formy realizacji czwartej godziny wychowania fizycznego na przykładzie Gimnazjum nr 3 im. Podróżników i Odkrywców Polskich w Oleśnicy Syców,
Gimnazjum im. Stefana Gołębiowskiego w Bieżuniu 2015/2016 przygotowanie i przeprowadzenie ankiety: Beata Cimochowska, Beata Kowalska wykresy i prezentacja:
Debata na temat wychowania fizycznego w szkole.  Program „Wf z klasą”  Co to jest wf?  Zalety i wady naszych lekcji  Oczekiwania uczniów – propozycje.
„WF z klasą” to nowy program Centrum Edukacji Obywatelskiej realizowany przy medialnym wsparciu Gazety Wyborczej i portalu sport.pl.
Rok szkolny 2014/2015. Wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły o oddział sportowy w klasie IV.
Założenia pilotażu Czas pilotażu : 1 rok z możliwością przedłużenia do 3 lat, Początek pilotażu: 1 września 2016 r. Cel główny pilotażu: Sprawdzenie w.
Analiza wyników ankiety „Internet wsparcie czy zagrożenie ” oprac. Beata Zdrojewska, Magdalena Mike-Roczek.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
Szkoła Promująca Zdrowie
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
SZKOŁA W RUCHU AKCJA „ĆWICZYĆ KAŻDY MOŻE” ZAPRASZAMY DO ZAPOZNANIA SIĘ
Zachęcamy do aktywności fizycznej
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Kontrola i ewaluacja zajęć wychowania fizycznego
KLASA SPORTOWA ROK SZKOLNY 2018/2019 IV SP w DYWITACH.
Zapis prezentacji:

Sport w oczach uczniów Gimnazjum nr 3 w Tarnobrzegu

Badanie przeprowadzono w ramach projektu „Sport i sztuka motorem rozwoju szkoły”, realizowanego przy wsparciu Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji

Żadna szkoła nie powie nam, co świat zdziała w przyszłym roku, ale można nauczyć się paru rzeczy, które świat próbował zdziałać w przeszłości i gdzie nie podołał, a gdzie mu się powiodło. H. Ford

Termin badania: 5 czerwca 2012 r. Forma badania: ankieta pisemna Badani: uczniowie klas trzecich

Czy lubisz uczestniczyć w lekcjach wychowania fizycznego?

Czy uczestniczysz w dodatkowych zajęciach sportowych i rekreacyjnych?

Jaką dyscyplinę sportu lubisz uprawiać na lekcjach wf-u? Dyscyplina sportu % ankietowanych Piłka siatkowa 80 Piłka koszykowa 70 Piłka ręczna 20 Unihokej Piłka nożna 14 Gimnastyka sportowa

Jaką formę wypoczynku preferujesz?

Jaka forma dodatkowej aktywności ruchowej najbardziej Ci się podoba? Rodzaj aktywności % ankietowanych Tenis stołowy 13 Biegi i spacery 25 Jazda rowerem 32 Żeglarstwo 53

Wnioski płynące z badania

+ - Wysoka aprobata uczniów dla lekcji wychowania fizycznego (87%). Co trzeci uczeń uczestniczy w jakiejś formie pozalekcyjnych zajęć sportowych. Co ósmy trzecioklasista nie lubi ćwiczeń fizycznych. - Co piąty młody człowiek czas wolny woli spędzić w bezruchu, a nie w ruchu.

Zadania dla szkoły w zakresie kształcenia sportowego: Wzbogacenie oferty edukacyjnej w celu nakłonienia wszystkich uczniów do większej aktywności ruchowej. Zastosowanie wobec uczniów niechętnie nastawionych do sportu jeszcze skuteczniejszych metod w celu nakłonienia ich do podjęcia wysiłku fizycznego. Planowanie pracy pedagogicznej z uwzględnieniem preferencji ruchowych młodzieży.

Gry zespołowe: najniższy stopień aprobaty najwyższy stopień aprobaty

Formy ruchu warte propagowania przez szkołę: spacery bieganie jazda rowerem

badanych deklaruje zainteresowanie żeglarstwem 53% badanych deklaruje zainteresowanie żeglarstwem

Dlaczego właśnie żeglarstwo?

Zmiany krajobrazowe okolic miasta Kopalnie i Zakłady Przetwórcze Siarki w Machowie, kopalnia odkrywkowa (stan sprzed lat) Jezioro Tarnobrzeskie, sztuczny zbiornik wodny (stan obecny)

Żeglarstwo – nowa forma ruchu dostępna dla młodzieży We wrześniu 2010 r. dzięki partnerstwu w ramach projektu Comenius Regio szkoła podjęła współpracę z Jacht Klubem „Kotwica”. Warto ją kontynuować.

Rekomendacje w sprawie partnerstwa: Warto podtrzymać współpracę szkoły z Jacht Klubem „Kotwica” ze względu na atrakcyjność żeglarstwa dla uczniów. Trzeba poszukać nowych form współdziałania z klubem wodniaków z powodu zakończenia bieżącego projektu. Wobec pozytywnej oceny współpracy z dotychczasowym parterem lokalnym zaleca się poszukanie innych podmiotów zainteresowanych rozwojem sportu szkolnego.

Dziękuję za uwagę Krystyna Ujda Gimnazjum nr 3