Tydzień I i II- Krąg tematyczny: Mój dom i inne domy dzieci: Zwracały uwagę na architekturę w okolicy przedszkola, dostrzegały różnice i podobieństwa w.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK”
Advertisements

Projekt „Radosne Przedszkolaki” Termin realizacji wrzesień – grudzień 2008 Usługodawca Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Powstania Warszawskiego w Brzeźnicy.
JĘZYK POLSKI KLASY IV - VI
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR
„W KRAINIE BARW I KOLORÓW”
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
„Bezpieczna Szkoła- Bezpieczny Uczeń”
Teatr Dzień 1- W teatrze Dzień 2- Przygotowujemy przedstawienie
PUNKT PRZEDSZKOLNY DOLINA MUMINKÓW ZAPISY DZIECI OD 3-5 LAT CZESNE ZA MIESIĄC: 70 ZŁ.
AKCJA BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK w Przedszkolu nr 2 im. M
* ZAUŁEK ŚWIETLICOWY * Harmonogram pracy świetlicy.
Opracowały: mgr Barbara Godyń, mgr Małgorzata Stążka
Przedszkolak Pełen Zdrowia
KLUB OPIEKI POZALEKCYJNEJ WSPÓLNA CHATA. Klub Opieki Pozalekcyjnej w naszej szkole istnieje od 1995 r. Jest integralną częścią świetlicy szkolnej. Zajęcia.
Przedszkole Miejskie nr 1 „Tęczowa Jedyneczka” w Rawie Mazowieckiej
Współpraca z rodzicami w Przedszkolu Miejskim nr 4 w Lubinie
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 10 W ZGIERZU. W realizacji akcji brały udział wszystkie cztery grupy naszej placówki. Temat akcji nawiązywał do tematu rocznego.
warsztat dla rodziców uczniów klas I szkoły podstawowej
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
Akademia Zdrowego Przedszkolaka
Mały pieniądz – wielka sprawa Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Siedlcach.
REALIZACJA PROGRAMU „BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK” W GRUPIE II „MISIE”
Optymistyczne Przedszkole
Beata Stobierska Przedszkole w Chałupkach
PRZEDSZKOLE W TYKOCINIE. Przedszkole w Tykocinie w roku 2013 roku po raz pierwszy uczestniczyło w programie Akademia Zdrowego Przedszkolaka. Edycja nosiła.
SZKOŁA PODSTAWOWA W WITONI
NASZE DZIECI W NASZEJ SZKOLE
Niepubliczne Przedszkole ,,Mały Europejczyk” w Chalinie
Szkoła Podstawowa 172 im. prof. Stefana Banacha
Rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Nazwa placówki: Przedszkole Miejskie nr 9 im. W. Chotomskiej.
w Szkole Podstawowej im. Małego Powstańca Święcieńcu
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI AKCJI „ZBOŻA ZJADAMY, ENERGIĘ Z NICH MAMY”
„Mamo, Tato wolę wodę!” Raport z przeprowadzonych zajęć edukacyjnych w Oddziale Przedszkolnym przy Szkole Podstawowej nr 2 w Męcinie.
WPŁYW KSIĄŻKI NA NAJMŁODSZYCH CZYTELNIKÓW
SPRAWOZDANIE „Zboża zjadamy energię z nich mamy”
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
PRZEDSZKOLAK BEZPIECZNY W PODRÓŻY I NA WAKACJACH
„Kowalik bezskrzydły”
ŚWIATOWY DZIEŃ ZWIERZĄT Dzień ten obchodzony jest 4 października
Omówienie znaków drogi ewakuacji
WIELOZMYSŁOWE POZNAWANIE KOLORÓW DLA DZIECI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH Opracowanie: mgr Hanna Oleszak mgr Justyna Sieletycka mgr Bernadeta Budzińska.
„Pomóż swojemu dziecku zrozumieć matematykę”
w Przedszkolu nr 4 w Stalowej Woli
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI ZADANIA NR 3
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 1 ul. Wrocławska Gostyń Opracowana przez Radę Pedagogiczną oraz Radę Rodziców i zatwierdzona do realizacji.
RÓWNAMY SZANSE TWORZYMY MOŻLIWOSCI SP im. Ks. Jana Twardowskiego w Tylmanowej koordynator projektu Jadwiga Czajka.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
KWARTALNIK DLA RODZICÓW NR /2016. Poznanie najbliższego środowiska Wdrażanie do przestrzegania ogólnych zasad bezpieczeństwa Rozbudzenie zainteresowań.
Działania: Działania: Cykl zajęć edukacyjnych związanych z środowiskiem leśnym, prowadzonych w ciągu całego roku szkolnego 2014/2015 w wszystkich grupach.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Projekt edukacyjny „MÓJ PRZYJACIEL PIES”
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
SPECJALNY OŚRODEK WYCHOWAWCZY ZGROMADZENIA SIÓSTR ŚW. ELŻBIETY.
SZKOŁA PODSTAWOWA nr 169 im. Marii Dąbrowskiej w Łodzi ADRES: ul. Napoleońska 7/ Łódź KONTAKT: tel./fax tel
Załącznik do protokółu Sesji nr XXII/12 Rady Gminy Unisław Funkcjonowanie punktu przedszkolnego „Radosne dzieciństwo przedszkolaka w Unisławiu” Rok szkolny.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU „BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE ”- ROK 1 Prezentacja grup: - - STOKROTKI - - SŁONECZKA - - DELFINY.
KWARTALNIK DLA RODZICÓW NR /2016. Poznanie najbliższego środowiska Wdrażanie do przestrzegania ogólnych zasad bezpieczeństwa Rozbudzenie zainteresowań.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: przyrodnicza klasa III wiosna 2 godz. lekcyjne.
Szkoła Podstawowa 172 im. prof. Stefana Banacha Łódź, ul. Jaskrowa 15.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Tydzień Edukacji Globalnej
ZESPÓŁ EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ
4-Latki Justyna Olkowska-Korczak
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia podjętych przez Przedszkole nr 14 w Koninie w latach 2014/2017.
Projekt „Bezpieczny przedszkolak”
Wydarzenia szkolne 2017/2018.
Czytanie wspiera rozwój dziecka
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
Sprawozdanie z realizacji VII edycji Akademii Zdrowego Przedszkolaka
Dzień Książki w grupie 0d
Zapis prezentacji:

Tydzień I i II- Krąg tematyczny: Mój dom i inne domy dzieci: Zwracały uwagę na architekturę w okolicy przedszkola, dostrzegały różnice i podobieństwa w wyglądzie domów, wyrażały spostrzeżenia za pomocą wypowiedzi i rysunku, dowiedziały się, z jakich materiałów ludzie budują domy, omawiały elementy składowe budynku, zwracały uwagę na różnorodność zabudowy: wiejskiej i miejskiej. Kształtowały pojęcia matematyczne: rozwijały sprawności rachunkowe – przeliczały elementy zbiorów, porównywały ich liczebność, posługiwały się liczebnikami: głównymi i porządkowymi w zakresie 6 i więcej oraz stosowały pojęcia: tyle samo, mniej, więcej, najmniej; utrwalały położenie przedmiotów w przestrzeni stosowały słowa: nad, na, pod, między. Dowiedziały się, z jakich materiałów budują domy ludzie, a z jakich – zwierzęta. Zapoznały się z globusem i mapą świata, wzbogaciły swoją wiedzę o nazwy domów i ich mieszkańców, poznawały wygląd domów ludzi i zwierząt w różnych miejscach świata. Poznały rolę, jaką odgrywają owady w przyrodzie, poznawały miejsca, w których zwierzęta mogą przetrwać trudne warunki pogodowe. Swobodnie rozmawiały na temat domów zwierząt i ich mieszkańców. Wzbogacały słownictwo o nowe pojęcia związane z budownictwem, Rozwijały sprawność manualną – rysowały po śladzie, wklejały właściwy obrazek, kolorowały według kodu, rysowały linię w labiryncie, BEZPIECZEŃSTWO:, zwrócenie uwagi na właściwe zachowanie się w domu: urządzenia elektryczne, gazowe, niebezpieczne substancje, wysokości itp.. Właściwe zachowanie się w sytuacji zagrożenia. Tydzień III Krąg tematyczny: Szara jesień krasnala Radusia dzieci: Rozmawiały o charakterystycznych cechach późnej jesieni, czyli o tzw. szarudze jesiennej. Próbowały,mimo smutnego krajobrazu za oknem, dostrzec pozytywne cechy tej pory roku. Poznały zasady dostosowania garderoby do warunków atmosferycznych. Odczytywały znaki synoptycznie i zdają sobie sprawę ze znaczenia, jakie prognoza pogody odgrywadla człowieka. Poznały różne rodzaje termometrów. Wykonywały różne doświadczenia z wodą. Dowiedziały się, jak powstaje deszcz i jak wygląda schemat obiegu wody w przyrodzie. Starały się dostrzec regularność pojawiających się pór roku. Układały kalendarze z zachowaniem kolejności: jesień – zima – wiosna – lato. Systematycznie doskonaliły swoje umiejętności matematyczne. Przygotowywały się do nauki czytania i pisania. BEZPIECZEŃSTWO: spotkanie z panią pedagog i informatyk- prezentacja i rozmowa nt. zagrożeń dla zdrowia przy nadmiernym korzystaniu z komputera oraz bezpieczeństwa korzystania z Internetu i zakazu kontaktów z nieznajomymi w Sieci. Tydzień IV Krąg tematyczny: Bajki i baśnie pod parasolem. dzieci: Rozwiązywały zagadki: obrazkowe i słowne. Rozpoznawały bohaterów bajek po opisie, odgadywały tytuły bajek przedstawianych za pomocą pantomimy. Odgrywały różne role teatralne. Utrwaliły dni tygodnia. Zdają sobie sprawę z tego, że następują one po sobie niezmiennie i niezależnie od humoru czy sympatii ludzi. Systematycznie przygotowywały się do czytania i pisania. Dzieliły zdania na wyrazy, wyrazy na sylaby oraz z wyróżniały pierwszą i ostatnią głoskę w wyrazie.

Bardzo dziękuję za miłe obchody Dnia Edukacji Narodowej. W PAŹDZIERNIKU ODBYŁO SIĘ PASOWANIE NA ZERÓWKOWICZA,- - bardzo dziękuję za pomoc w zorganizowaniu poczęstunku, zdjęcia z uroczystości można uzyskać od p. A. Korgol, która była tego dnia naszym grupowym fotografem. Odbyło się również spotkanie z p. Policjantem, który swoim spotkaniem utrwalił informacje na temat bezpieczeństwa w ruchu drogowym oraz ograniczonego zaufania w stosunku do osób obcych. 3 listopada będą wykonywane zdjęcia na zamówienie. Dnia 17 listopada tj wtorek, zapraszam Rodziców na zebranie z dziećmi – zajęcie otwarte na godzinę W związku z tematyką zajęć w listopadzie organizujemy wyjazd do Teatru na przedstawienie pt. :”Czerwony Kapturek” dnia na godzinę 9.00, cena biletu 9 zł plus koszty autokaru pokryte z wpłat comiesięcznych. Odbiór dzieci zgodnie z planem. Dnia 2 listopada – poniedziałek oraz 12 i 13 listopada –czwartek, piątek –zajęć w oddziale zerowym nie ma – urlop nauczyciela. Osoby pracujące, które potrzebują opieki dla dzieci prosimy o ewentualne zapisanie dziecka na listę aby zorganizować zajęcia opiekuńcze. Lista dostępna w szatni oddziału „O” Dzień 11listopada jest świętem – dzień wolny.