AUTOPREZENTACJA.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt Miasta Ruda Śląska/Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki i współfinansowany ze środków.
Advertisements

Dlaczego mi miałoby się udać, skoro niektórym się nie udaje?
Komunikacja interpersonalna
Opracowali: Łukasz Wasiak Mateusz Frydrycki
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
AUTOPREZENTACJA mgr ANNA SIEDLECKA.
Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych między lekarzem a pacjentem
KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
W JAKI SPOSÓB ZMIENIĆ NIEPRAWIDŁOWY ODBIÓR KOMUNIKATÓW WERBALNYCH I NIEWERBALNYCH W RELACJACH UCZEŃ – NAUCZYCIEL – RODZIC.
Anna Paszkowska-Rogacz
AUTOPREZENTACJA.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Planowanie działań.
AUTOPREZENTACJA.
PORADNIK jak dobrze wypaść na rozmowie kwalifikacyjnej?
Jak dobrze zaprezentować się pracodawcy ?
Przypadek Phineasa Gage
Dwa sposoby komunikowania się: sposób werbalny 35% – słowa,
Napięcie emocjonalne i stres
Techniki Prezentacji Microsoft Student Consultant
Wystąpienia publiczne.
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA krok po kroku
Dorota Janiszewska Wojewódzki Ośrodek Metodyczny, Gorzów Wlkp.
Skuteczny savoir – vivre w biznesie,
Przyczyny zaburzeń nastroju, specyfika symptomów u dzieci i młodzieży
KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
Jak uczyć się szybko i skutecznie?.
Dorota Janiszewska Wojewódzki Ośrodek Metodyczny, Gorzów Wlkp.
Zadawanie pytań.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Wyszkach ID grupy:
POWIATOWY URZĄD PRACY W TYCHACH
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
„Autoprezentacja” MODUŁ Klasa I.
„Autoprezentacja” MODUŁ Klasa II.
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.
PORADNIA PSYCHOLOGICZNO -PEDAGOGICZNA
Komunikacja niewerbalna mowa ciała i nie tylko
MOWA CIAŁA.
Osobowość jako zespół dyspozycji warunkujących zachowanie człowieka
ROLA MOTYWACJI W ROZWOJU OSOBOWYM UCZNIA
Budowanie publicznego wizerunku starości
PROCESY KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ – MODELE ORAZ FORMY KOMUNIKACJI
Umiejętność obserwacji.
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Małgorzata Krzeszowska Autoprezentacja Projekt jest współfinansowany.
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA
Jak rozwijać karierę zawodową młodego człowieka? Przewodnik dla kluczowych aktorów - rodziców.
Centrum w Ostrołęce Centrum w Ciechanowie Centrum w Płocku Centrum w Radomiu Centrum w Siedlcach Centrum w Warszawie - poradnictwo zawodowe - pośrednictwo.
KOMUNIKACJA MIĘDZYLUDZKA
Autoprezentacja eMKa Konsulting.
Bariery komunikacyjne
IMAGE PRACOWNIKA BIUROWEGO I FIRMY czyli jak Cię widzą, tak Cię piszą
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA Moje przygotowanie. Mój cel  Przed rozmową istotne jest określenie stanowiska pracy, które chcę zdobyć oraz uświadomienie sobie.
Reguły Cialdiniego Autorytet Zygmunt Korzeniewski.
Praca w zespole.
Asertywność w relacjach społeczno – zawodowych w ramach projektu „Licencja pracownika ochrony fizycznej I-go stopnia pierwszym stopniem do zatrudnienia”
oprac. Karolina Sobierska, Iwona Nowak
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
AUTOPREZENTACJA - DEFINICJE, ZASADY, PORADY. Opracowała Alicja Szalewska.
MODUŁ 1 TEMAT 2 POZIOM 2 Współpraca z różnymi osobowościa mi.
KOMUNIKACJA CZYLI POROZUMIEWANIE SIĘ Z LUDŹMI
5 grzechów rozmowy kwalifikacyjnej. GRZECHÓW ROZMOWY KWALIFIKACYJNEJ ROZMOWA KWALIFIKACYJNA – jeden z ważniejszych etapów procesu rekrutacyjnego, decydujący.
Pierwsze kroki na rynku pracy a kształtowanie wizerunku osobistego
Wystąpienia publiczne Akcja Masz Głos, Masz Wybór
SYSTEMY REPREZENTACYJNE
WIELCY OBYWATELE MAŁYCH SZKÓŁ
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
A ROZMOWA KWALIFIKACYJNA
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Skuteczność zachowań werbalnych i niewerbalnych w sytuacjach
Wykład I: Co to jest wizerunek i na czym polega jego kreowanie.
Zapis prezentacji:

AUTOPREZENTACJA

to manipulowanie wrażeniem, AUTOPREZENTACJA to manipulowanie wrażeniem, proces kontrolowania sposobu, w jaki widzą nas inni. Głównym celem autoprezentacji jest nie tyle doprowadzenie innych do tego , by postrzegali nas w pozytywny sposób, ile nakłonienie, by postępowali tak jak chcemy.

EFEKT PIERWSZEGO WRAŻENIA Co zauważamy przy pierwszym kontakcie? Twarz Uśmiechaj się nawet, gdy ktoś jest ponury – uśmiech odbija Twoje pozytywne nastawienie

EFEKT PIERWSZEGO WRAŻENIA Ubiór Powinien być staranny – schludny, odpowiednio dobrany do sytuacji. Głos Zadbaj, aby ton Twojego głosu był ciepły, ale zdecydowany.

EFEKT PIERWSZEGO WRAŻENIA Sposób wysławiania się. Wypowiadaj się przejrzyście i precyzyjnie

EFEKT PIERWSZEGO WRAŻENIA Wystarczy 10 sekund, aby osoba, którą widzimy po raz pierwszy i która nas widzi po raz pierwszy dostrzegła: Jak jesteśmy ubrani Jaki mamy wyraz twarzy Jaki zapach roztaczamy wokół siebie W jaki sposób mówimy

EFEKT PIERWSZEGO WRAŻENIA Image to wyobrażenie o danej osobie, jakie posiadają inni ludzie; często świadomie i celowo przez tę osobę wykreowane.

EFEKT PIERWSZEGO WRAŻENIA Cztery powody, dla których warto zadbać o swój image. Ludzie wierzą w to, co widzą. Ludzie są zazwyczaj zajęci i dlatego polegają na pierwszym wrażeniu. Nasz osobisty styl ma wpływ na ludzi, którzy podejmują decyzje w naszych sprawach. Wszyscy jesteśmy „ambasadorami” swojej własnej kariery.

EFEKT PIERWSZEGO WRAŻENIA Elementy osobistego image’u: Wygląd – cechy fizyczne, ubiór Język ciała – postawa , gesty, mimika Styl komunikacji – styl myślenia, mówienia, słuchania, pisania. Kompetencje – predyspozycje psychofizyczne, kwalifikacje, umiejętności, doświadczenie, to co nas wyróżnia.

EFEKT PIERWSZEGO WRAŻENIA Pozytywny image nie tylko ułatwia korzystne i bardziej skuteczne zaprezentowanie siebie i swoich poglądów, ale pomaga w korzystaniu z akceptowanego obrazu własnej osoby, a także skutecznie podwyższa samoocenę.

EFEKT PIERWSZEGO WRAŻENIA Profesjonalny ubiór: Kolor – maksimum trzy kolory w zestawie Linia – prosta, nieskomplikowana Dodatki – z umiarem, jak najmniej Równowaga – pokazywanie swojej sylwetki z jak najbardziej korzystnej strony.

EFEKT PIERWSZEGO WRAŻENIA Składniki autoprezentacji Predyspozycje psychofizyczne Panowanie nad emocjami Twórcze myślenie Ekspresja Umiejętności interpersonalne Wiara i entuzjazm Wiedza Doświadczenia