Wrzesień 2015 Bezpieczeństwo w grach komputerowych Wojciech Trusz Ministerstwo Gospodarki.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Sugestie dotyczące raportów powiatowych z Monitoringu Zawodów Deficytowych i Nadwyżkowych Toruń, 26 marca 2012 r. Spotkanie robocze z pracownikami PUP.
Advertisements

VII edycja programu edukacyjnego pt. „Trzymaj Formę!”
Program Bezpieczeństwo w sieci
CARS 2020: Plan działania na rzecz konkurencyjnego i zrównoważonego przemysłu motoryzacyjnego w Europie Konferencja prasowa 8 listopada 2012.
Zagrożenia dla polskiego handlu
Plan działań eEuropa+ - Wspólne działania na rzecz wdrożenia społeczeństwa informacyjnego w Europie Wskaźniki pomiaru stanu wdrażania Grażyna Omarska p.o.
Transakcje kompensacyjne
Polityka regionalna Unii Europejskiej szansa i wyzwanie dla Polski
1 Unia Europejska a edukacja medialna Albert Woźniak Departament Polityki Europejskiej i Współpracy z Zagranicą
ROLA KOMPUTERA W ŻYCIE MŁODYCH LUDZI Z TERANU GMINY NIEPOŁOMICE
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Studium przypadku KOPIARKI S.A.
Jak zapewnić bezpieczeństwo i zabawę w grach wideo Bezpieczeństwo dzieci podczas gier internetowych porady dla rodziców.
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
Rynki konkurencji niedoskonałej
Perspektywa uczenia się przez całe życie 3 marca 2011.
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Bezpieczny Internet.
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Wieloplatformowa Gra edukacyjna dla nastolatków
Nowoczesne Contact Center w firmie ubezpieczeniowej
Krajowa Izba Gospodarcza Elektroniki i Telekomunikacji Stosowanie w praktyce art. 139 PT Materiał do dyskusji Warszawa, dnia 13 marca.
Asseco wczoraj….
Licz i baw się – gry z tabliczką mnożenia
opis projektu jednym zdaniem
PLANOWANIE WYMIARU GODZIN OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY (SzOK)
Założenia programu edukacyjnego
Czesław Noworol Narodowe Forum Doradztwa Kariery
Dziś Zajmiemy Się Takimi Hasłami:
POZNAJEMY TRADYCJE ANDRZEJKOWE - DZIS BĘDZIEMY WRÓZYĆ SOBIE
PAŃSTWA EUROPY PÓŁNOCNEJ
Robert Uberman, Korporacje międzynarodowe
Szkolenie przygotowujące pracowników PIS do wprowadzenia programu edukacyjnego pt. Trzymaj Formę! listopada 2006 roku. Wprowadzenie programu edukacyjnego.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ul. Wspólna 2/4, Warszawa, WIEDZA SPEŁNIA MARZENIA Projekt Unii Europejskiej.
Opracowała Agnieszka Balcerak
Witam Państwa, Od 2007 jestem wicedyrektorem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych w Warszawie. Od tego czasu powiat płocki otrzymał ponad.
PROBLEM DUOPOLU Agnieszka Baraniak Karina Borkowska
PIKNIK Z RAKIETĄ WRZESIEŃ Sopocki Klub Tenisowy rok powstania 1897 Liczący sobie już ponad 116 lat Sopocki Klub Tenisowy wyrósł na największy, pracujący.
Rok Szkolny 2014/2015 Rokiem Szkoły Zawodowców 1.
[ ] Sezon na fali cydru sprzedaż cydru w Polsce 70 milionów litrów
Łączność pokoleń w sieci. Tylko z TIK!. Początek – szkolna debata Podczas debaty szkolnej uczniowie zaproponowali jeden z punktów kodeksu, który brzmiał:
Europejski Kongres Gospodarczy Katowice, 31 maja - 2 czerwca 2010 Gospodarka w czasie kryzysu - mechanizmy wspierania przedsiębiorców.
Monitorowanie rozwoju edukacji w Polsce na tle UE i OECD:  Komisja Europejska – „Education and Training Monitor 2015”  OECD – „Education Policy Outlook:
Główne kierunki zmian w zarządzaniu turystyką
Opracowanie: mgr Dorota Ściślewska Doradca zawodowy Gimnazjum nr 10 w Gliwicach.
Bezpieczny Internet zależy od Ciebie
PEGI Czy wiesz, co kryje się pod tymi znakami? Czy wiedząc, że w grze jest przemoc, sex i wulgarny język pozwolisz w nią grać swojemu dziecku lub ją zakupisz?
IV Europejski Tydzień Szczepień kwietnia 2009 Europejski Tydzień Szczepień Dr Paulina Miśkiewicz Biuro Światowej Organizacji Zdrowia w Polsce.
Robert Uberman, Korporacje międzynarodowe 1. Definicja korporacji międzynarodowych i zakres kursu (1) Dlaczego warto się zajmować KMN? –Możecie zostać.
Czy uczyć normalizacji w szkole zawodowej? Warszawa, 12 marca 2014 r. Piotr Pniewski.
Dr Alicja Adamczak Prezes Urzędu Patentowego Rzeczypospolitej Polskiej Świadomość znaczenia praw własności intelektualnej warunkiem rozwoju gospodarczego.
Dzień Bezpiecznego Internetu !
Dr hab. inż., prof. nadzw. Witold Wiśniowski Dyrektor Instytutu Lotnictwa JAK POBUDZIĆ INNOWACYJNOŚĆ POLSKIEJ NAUKI I GOSPODARKI – DOŚWIADCZENIA INSTYTUTU.
Czynniki wyznaczające strukturę organizacyjną
Departament Rozwoju Regionalnego Uwagi Komisji Europejskiej oraz autopoprawki IZ Poddziałanie Edukacja dorosłych na rzecz rynku pracy Schemat: Podnoszenie.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
EWALUACJA DOTYCZĄCA BADANIA LOSÓW ABSOLWENTÓW (rocznik ) w Publicznym Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie.
Analiza premierowych audycji adresowanych dla mniejszości ukraińskiej nadawanych w programach mediów publicznych w okresie 23 maja – 6 czerwca 2016r.
Światowy Tydzień Pieniądza
WYNIKI BRANŻOWE.
Napływ inwestycji w 2016 roku oraz perspektywy na rok w statystykach PAIiH SA
#Fintech w Polsce Anna Maj V Międzynarodowy Kongres
Kancelaria Medius SA | Raport: Rynek wierzytelności w Polsce
Bezpieczeństwo w internecie
Otyłość jest jednym z większych wyzwań globalnych XXI wieku
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Stażysta w Dziale Logistyki
Bezpieczne korzystanie z zasobów Internetu
wyzwania i perspektywy rozwoju
Zapis prezentacji:

Wrzesień 2015 Bezpieczeństwo w grach komputerowych Wojciech Trusz Ministerstwo Gospodarki

Wartość polskiego rynku gier 2 Według zestawienia Global Games Market Report wartość światowego rynku gier w 2014 r. wyniosła 81,5 mld $.

Wartość polskiego rynku gier 3 Polska zajęła w tym podsumowaniu 23. miejsce a wartość rynku gier w naszym kraju osiągnęła 280 mln $.

Polskie produkcje osiągają międzynarodowe sukcesy 4 Dziś najwięksi polscy developerzy gier to firmy o uznanej światowej marce a ich produkty z powodzeniem konkurują na światowych rynkach. Według raportu Global Games Market Report Polski rynek gier video, na tle innych państw regionu ustępuję wartością tylko rynkowi Federacji Rosyjskiej który osiągnął wartość 1,14 mld dolarów. W chwili obecnej w Polsce według szacunków jest w sumie aż 13,4 milionów graczy.

Polskie produkcje osiągają międzynarodowe sukcesy 5 Polskie produkcje od lat cieszą się renomą wśród graczy na całym świecie i stanowią doskonałą wizytówkę dla kraju.

6 Bezpieczeństwo w grach komputerowych Stanowisko Ministerstwa Gospodarki w sprawie dostępu dzieci do brutalnych gier: W dniu r. w Ministerstwie Gospodarki odbyła się debata na temat problemu dostępności dla dzieci i młodzieży gier komputerowych kierowanych do dorosłych graczy. W trakcie rozmowy ustalono, że systemy klasyfikacji, takie jak PEGI są dobrymi rozwiązaniami, a kluczowe w sprawie dostępności dla dzieci i młodzieży gier komputerowych kierowanych do dorosłych graczy są: edukacja rodziców oraz dziadków, budowanie świadomości, zobowiązanie sprzedawców do odpowiedniego oznaczania towarów zgodnie z kategoriami wiekowymi, zainicjowanie dyskusji na temat dostępu dzieci do brutalnych gier na poziomie europejskim.

7 Bezpieczeństwo w grach komputerowych System klasyfikacji wiekowej PEGI System PEGI jest oddolną inicjatywą producentów gier, którzy w trosce o dobro klientów postanowili stosować oznaczenia wskazujące na minimalny wiek gracza i rodzaj treści występujących w grze. Kryteria oceny gier zostały opracowane we współpracy z naukowcami, psychologami, pedagogami, reprezentantami instytcji rządowych, organizacji społecznych i kościelnych. System został uznany przez Komisję Europejską oraz Rząd RP za pomocny w odpowiedzialnym doborze gier dla dzieci w różnym wieku. PEGI jest spójnym, rozpoznawalnym w całej Europie, szeroko stosowanym system znakowania gier. Komisja Europejska uznała PEGI za wzorcowy przykład branżowej samoregulacji. System PEGI składa się z dwóch uzupełniających się elementów: klasyfikacji wiekowej i opisu treści. Przedziały wiekowe stosowane w PEGI to 3, 7, 12, 16, 18. Warto podkreślić, że klasyfikacja wiekowa nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Dostarcza natomiast wiarygodnych informacji o stosowności gry z punktu widzenia ochrony małoletnich przed dostępem do niewłaściwych treści.

8 Bezpieczeństwo w grach komputerowych GDZIE SZUKAĆ OZNACZEŃ? Oznaczenia dotyczące minimalnego wieku gracza znajdują się w lewym dolnym rogu z przodu opakowania. Oznaczenia dotyczące treści zawartych w grze znajdują się z tyłu opakowania.

9 Bezpieczeństwo w grach komputerowych

10 Bezpieczeństwo w grach komputerowych

Dziękuję za uwagę Wojciech Trusz Ministerstwo Gospodarki