Media religijne i wyznaniowe w Polsce Stan i perspektywy na podstawie Informacji KRRiT 2013 oraz Strategii Regulacyjnej KRRiT na lata 2014-2016.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KSZTAŁTOWANIE STRUKTURY KAPITAŁU A DŹWIGNIA FINANSOWA
Advertisements

Praktyka hiszpańska w polityce rodzinnej na poziomie lokalnym Raul Sanchez Europejski Związek Dużych Rodzin.
- dokapitalizowanie funduszu szkoleniowego w MMSP
Dz. 1.5 a SPO RZL - projekt "Punkty Pomocy Koleżeńskiej"
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
Promocja Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2011 Zespół ds. promocji, popularyzacji oraz obsługi poligraficznej spisów Władysław Wiesław.
Karol Jakubowicz Polityka w dziedzinie mediów elektronicznych w UE i Polsce: propozycje „Białej Księgi”
Wzmocnienie mediów publicznych: reforma struktury nadawców oraz metody ich finansowania Propozycje Białej księgi.
Modele norweskich organów odpowiedzialnych za regulację mediów oraz radiofonii i telewizji Modele norweskich organów odpowiedzialnych za regulację mediów.
1 / 17 Komercyjne aspekty webcastingu z punktu widzenia nadawcy publicznego Warszawa 8 grudnia 2005 r. Warszawa, 8 grudnia 2005 r.
FINANSOWANIE NADAWCÓW PUBLICZNYCH – UWAGI DO ZAŁOŻEŃ NOWEJ USTAWY O MEDIACH ELEKTRONICZNYCH... Artur Nowak-Far SGH.
Udział tematyki lokalnej w koncesjonowanych programach radiowych o zasięgu lokalnym na podstawie monitoringów przeprowadzonych w latach Departament.
„TELEWIZJA CYFROWA” DVB-S DVB-T DVB-C ATM/SDH IP.
Międzynarodowe Prawo Podatkowe
Międzynarodowe Prawo Podatkowe
REFORMA SIECI EURES WDRAŻANIE ROK 2014
1 Jakie OC w PZU? 1 października 2007 r.. 2 Agenda 1.Dlaczego kampania OC w PZU? 2.Zintegrowana komunikacja 3.Strategia komunikacji 4.Przebojowa komunikacja!
Co się zmieniło? O raz dodatkowo: 10% dla średnich 20% dla mikro i małych przedsiębiorców ( z wyłączeniem sektora transportu drogowego)
Działalność jednostek samorządu terytorialnego w telekomunikacji – wymagania Megaustawy Piotr Combik.
Pierwsze posiedzenie Grupy Strategicznej Programu Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL Piotr Stronkowski Zastępca Dyrektora Departamentu Zarządzania EFS Ministerstwo.
PRÓG RENTOWNOŚCI.
Foresight kosmicznyWarszawa, 27-XI TECHNIKI SATELITARNE A RADIOFONIA I TELEWIZJA Foresight sektora kosmicznego w Polsce Dr Karol Jakubowicz.
Eurotel SA GRUPA TELEKOMUNKACYJNA
Grupa Radiowa Time.
DZIAŁALNOŚĆ NIEODPŁATNA I ODPŁATNA POŻYTKU PUBLICZNEGO W ORGANIZACJACH POZARZĄDOWYCH Gostyń, 13 sierpnia 2013 roku.
PROMES - PROMOCJA EKONOMII SPOŁECZNEJ II Ogólnopolskie Spotkania Ekonomii Społecznej Warszawa, października 2007 r. Inicjatywa Wspólnotowa EQUAL.
KONTA WYNIKOWE Konta wynikowe – powstają w wyniku pionowego podziału konta „Wynik finansowy”. Informują o przebiegu procesów kształtujących wynik finansowy.
Metodologia badań wydatków reklamowych
Wyłączenie sygnału analogowego telewizji w województwie lubuskim. Kampania informacyjna i przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu. 27 sierpnia 2012r.
rachunkowość zajęcia nr 6
Budowa struktur dla właściwego przekazu i odbioru informacji
PRZYBLIŻAMY GOSPODARKĘ
Międzynarodowe Prawo Podatkowe
Podmiot realizujący projekt Sekretariat Krajowej Rady BRD Czas trwania kampanii 21 marca - 6 maja 2010 Kampania społeczna.
Strategia LP Business Solutions Wrocław, styczeń 2013.
ORGANIZACJE POŻYTKU PUBLICZNEGO w mediach publicznych.
Segmenty operacyjne MSSF 8.
Międzynarodowe Prawo Podatkowe Podmioty Powiązane.
Przykłady zadań.
Konferencja Prasowa Warszawa, 2 września 2015 r..
MINISTRY OF AGRICULTURE AND RURAL DEVELOPMENT Warszawa, 4 listopada 2015 r. Podatek dochodowy od sprzedaży bezpośredniej przetworzonych produktów rolnych.
Konferencja Prasowa Warszawa, 3 marca 2016 r.. 2 Barometr Rynku Pracy V IV Podsumowanie I Zdaniem Pracownika II Zdaniem Pracodawcy III Wyzwania pracodawców.
ANALIZA CVP KOSZT-WOLUMEN-ZYSK.
BUDŻET MIASTA PODATKI LOKALNE. DOCHODY + PRZYCHODY = WYDATKI + ROZCHODY ,19 zł zł = ,76 zł ,43 zł.
CENTRUM ROZWOJU REGIONALNEGO I PRZEDSIĘBIORCZOŚCI Mirosław Gębski.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 24 września 2010 r. Sieci teleinformatyczne.
Wprowadzenie akcji na NewConnect Zainwestuj w SEKA S.A. 7 października 2011 r.
KONFERENCJA DLA PRZEWODNICZĄCYCH GMINNYCH KOMISJI ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH Danuta Janusz Ekspert Wojewódzki ds. Informacji o Narkotykach i.
Współpraca Miasta Poznania z organizacjami pozarządowymi Oddział koordynacji współpracy z organizacjami pozarządowymi.
P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ I PRZYSZŁOŚĆ P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ.
T YTUŁ Media publiczne w Europie finansowanie i wyniki oglądalności Grudzień 2014.
Opodatkowanie spółek Wykład specjalizacyjny. Spółki nie będące podatnikami (jawna, komandytowa, partnerska) Utworzenie spółki : wniesienie przez wspólników.
UKE URZĄD KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJDEBATA O CZĘSTOTLIWOŚCIACH, 4 lipca 2006 r. DEBATA NA TEMAT KRAJOWEJ STRATEGII GODPODARKI CZĘSTOTLIWOŚCIOWEJ Strategia.
INFORMACJA z wykonania budżetu Gminy Czersk za I półrocze 2016 r. wraz z informacją o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej 1.
Kryteria wyboru projektów w Działaniu 8.3 Ułatwianie powrotu do aktywności zawodowej osób sprawujących opiekę nad dziećmi do lat 3 Poddziałanie (8iv)
INFORMACJA z realizacji obowiązków nadawców publicznych wynikających z rozporządzenia KRRiT z 24 kwietnia 2003 roku I i II kwartał 2016 roku Warszawa,
SSW TAX ALERT 17 lutego 2016 r. Innowatorzy i fundusze VC oszczędzą na podatkach inwestując w B+R SSW TAX ALERT Od 1 stycznia 2016 r., w związku z wejściem.
Struktura rynku mediów po 1989 roku Wykład II. Spuścizna PRL-u Charakterystyka rynku prasowego do 1989 roku: nakład uzależniony od przydziału papieru,
INFORMACJA o realizacji przez nadawców publicznych obowiązków wynikających z rozporządzenia KRRiT z 29 IV 2011 r. w sprawie trybu postępo­wania związanego.
Analiza premierowych audycji adresowanych dla mniejszości ukraińskiej nadawanych w programach mediów publicznych w okresie 23 maja – 6 czerwca 2016r.
“Lokalny rynek pracy z perspektywy migrantów”
„Żywiecka Energia Przyszłości”
XXV SESJA SEJMIKU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO- POMORSKIEGO
Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej Spółka z o. o
NESCAFE Budzik w iPhone
Podatki i opłaty lokalne w Częstochowie w 2017r
Reklama akustyczna
Rachunkowość finansowa – część 4
Finanse powiatowe - stan aktualny - potrzeby i oczekiwania
SĄDECKA INFRASTRUKTURA MIEJSKA Sp. z o.o.
Zapis prezentacji:

Media religijne i wyznaniowe w Polsce Stan i perspektywy na podstawie Informacji KRRiT 2013 oraz Strategii Regulacyjnej KRRiT na lata

Nadawcy radiowi w Polsce W 2012 r. radio publiczne oraz nadawcy radiowi z grup RMF, EUROZET, TIME, AGORA, POLSAT uzyskali przychody 790 mln zł, o 3% mniej niż w 2011 r. Polskie Radio i spółki regionalne PR: 58% rynku, przychody 461 mln zł, (13,5% więcej niż w 2011 r.), 6 mln zł dochodu. Grupa RMF: 18% rynku, przychód 140 mln zł (mniej o 10% niż w 2011 r.), dochód 39 mln zł. Grupa Eurozet: 10% rynku, przychód 82 mln zł (mniej o 14% niż w 2011 r.) dochód 7,2 mln zł. Grupa Agora: 7% rynku, przychód 56 mln zł (mniej o 7% niż w 2011 r.) dochód 7,7 mln zł. Grupa Time: 6% rynku, przychody 44 mln zł (większe o 5% niż w 2011 r.). Grupa Polsat: 1% udziału, przychód 7 mln zł (mniej o 2,4% niż w 2011), strata 1,2 mln zł).

Wyniki grup radiowych

Nadawcy lokalni W 2012 r. nadawcy lokalni uzyskali przychody 373 mln zł, więcej o 6% w porównaniu do 2011 r. Spółki regionalne Polskiego Radia: 56% rynku, 210 mln zł (więcej o 3% niż w 2011 r.). Grupa Agora: 13% rynku, 47 mln zł (mniej o 9,5% niż w 2011 r.). Grupa Time: 11% rynku, 39 mln zł (więcej o 5% niż w 2011 r). Lokalne Stacje Niezależne: 10 % rynku, 38 mln zł (więcej o 15% niż w 2011 r.). Grupa RMF: 6% rynku, 22 mln zł (mniej o 7% niż w 2011 r.). Grupa Eurozet: 4%,17 mln zł (mniej o 17% niż w 2011 r.).

Nadawcy społeczno-religijni Nadawcy społeczno-religijni czyli podmioty kościelne i wyznaniowe uzyskali w 2012 r. przychody o wartości 50,5 mln zł., zbliżone do roku poprzedniego. 44% przychodów (22,5 mln zł) należało do nadawców społecznych, którzy osiągnęli przychody na poziomie. Jest to: Radio Maryja (Prowincja Warszawska Zgromadzenia Najświętszego Odkupiciela - Redemptoryści) oraz ośmiu innych nadawców: Klasztor OO. Paulinów Jasna Góra, Archidiecezja Częstochowska, Prawosławna Diecezja Białostocko-Gdyńska, Archidiecezja Przemyska Obrządku Łacińskiego, Archidiecezja Wrocławska, Diecezja Kaliska, Parafia Rzymsko-Katolicka p.w. Jana Chrzciciela w Zbroszy Dużej, Rzymsko-Katolicka Parafia p.w. Nawiedzenia NMP w Skomielnej Czarnej. 36% rynku (18 mln zł) należało do pozostałych 17 lokalnych nadawców programów społeczno-religijnych. 16% rynku (8 mln zł) miało 20 stacji sieci Plus. 4% rynku (1,9 mln zł) - Stacja VOX.

Tylko społeczni bez straty Nadawcy społeczno-religijni posiadający status nadawcy społecznego finansowali swoje rozgłośnie dotacjami, darowiznami i datkami słuchaczy, a wykazywane przez nich przychody w zasadzie były równe kosztom prowadzonej działalności (Radio Maryja: zł, lokalni minus zł przy przychodach zł). Większość nadawców społeczno-religijnych uzyskiwała przychody ze sprzedaży czasu reklamowego (powiązani z siecią PLUS - umową franczyzową), ale nie zagwarantowało im to uzyskania dodatnich wyników finansowych. Nadawcy kościelni, którzy nie posiadają statusu nadawcy społecznego, ponieśli w 2012 r. stratę na prowadzonej działalności radiowej ( zł sieć PLUS, zł - pozostali nadawcy).

Udział w czasie słuchania

Lokalni lepiej słuchani Programy skupione w sieciach: ESKA, Złote Przeboje, RMF MAXXX, ZET Gold (poprzednio PLANETA) oraz WAWA utrzymują się od kilku lat na podobnym poziomie słuchalności. Przez ostatnie trzy lata następował wzrost słuchalności programów o zasięgu lokalnym. Duży wzrost słuchalności odnotowały programy z sieci PLUS oraz programy lokalne nadawane poza sieciami. Ich nadawcy poprawiają swoje wyniki słuchalności już od 5 lat.

PLUS w disco i z powrotem W kwietniu 2013 r. nadawcy programów z sieci PLUS zmienili swój profil muzyczny z łagodnych przebojów w formacie Adult Contemporary (AC) na muzykę taneczną z gatunku disco. Wpłynęło to w sposób widoczny na wzrost wskaźników słuchalności tych programów. W grudniu 2013 r. programy te powróciły jednak do dawnego formatu radiowego AC. Programy radiowe w tym formacie adresowane są głównie do osób w wieku lat, grają mix przebojów począwszy od lat 70 a skończywszy na teraźniejszych hitach.

Dzienny rozkład słuchalności Radia Maryja RM utrzymywało stały poziom odsetka słuchaczy (wahający się między 0,3% a 0,6%) w długim paśmie czasowym od 6:30 do 23:00. W ciągu dnia RM miało cztery pory zwiększonej słuchalności: –rano między godz. 8:00 a 8:30, –po południu pomiędzy 12:30 a 13:00 i między 15:00 a 15:30, kiedy nadawane są audycje modlitewne, –wieczorem między 20:30 a 22:00, podczas nadawania cyklicznej audycji publicystycznej „Rozmowy niedokończone”. W 2013 r. RM zanotowało nieznaczny spadek słuchalności.

Strategia KRRiT KRRiT postuluje wprowadzenie zmian prawnych w celu wprowadzenia kategorii: nadawcy środowiskowego nadawcy lokalnego KRRiT planuje ulgi bądź zwolnienia z opłat koncesyjnych i opłat za użytkowanie częstotliwości, a także ulgi związane z prowadzeniem sprawozdawczości z wykonania niektórych obowiązków ustawowych, takich jak: ewidencja polskiej piosenki, realizacja kwoty produkcji europejskiej.

Nadawca środowiskowy Status nadawcy środowiskowego będzie mógł uzyskać podmiot, którego działalność nie będzie zależna od władz państwowych, samorządowych, instytucji kościelnych i związków wyznaniowych, a także od organizacji pracodawców i związków zawodowych. Nadawca środowiskowy powinien aktywizować odbiorców do tworzenia programu na zasadach wolontariatu. Nadawca środowiskowy będzie mógł częściowo partycypować w rynku reklamowym.

Nadawca lokalny Status nadawcy lokalnego będzie można uzyskać pod warunkiem umieszczania w programie w odpowiednim wymiarze: Lokalnych treści tworzonych z lokalnej perspektywy i z wykorzystaniem lokalnych źródeł informacji oraz zachowania oryginalności tworzonego programu i sposobu jego oznaczania. Nadawca lokalny ma być zatem niezależny od innych nadawców i ich marek.

Cyfryzacja też dla lokalnych Przy wdrażaniu naziemnej radiofonii cyfrowej KRRiT będzie dbała o zachowanie warunków konkurencji w kontekście obciążeń związanych z kosztami podwójnej emisji sygnału, możliwych do poniesienia przez nadawców lokalnych. We współpracy z Urzędem Komunikacji Elektronicznej KRRiT zaprojektuje sposób konwersji analogowo- cyfrowej nadawców lokalnych z uwzględnieniem możliwości dalszego rozwoju tego sektora.

Dziękuję Andrzej Krajewski ekspert KRRiT ds. wolności słowa