Tematyka kursu z informatyki dzień 3 Edytor tekstu MS WORD- spisy treści, pisownia i gramatyka,kopie zapasowe, zabezpieczanie dokumentu. OpenOffice Writer- instalacja, menu, pasek narzędzi, skróty klawiaturowe w Writer. OpenOffice Writer- formatowanie tekstu, tabele, rysowanie i grafika. Zastosowania arkuszy kalkulacyjnych, podstawy programu MS Excel Arkusz kalkulacyjny MS Excel- wprowadzanie danych do komórek, formatowanie danych, używanie formuł i funkcji. Arkusz kalkulacyjny MS Excel- adresowanie względne, bezwzględne, mieszane.
OpenOffice.org OpenOffice.org to wieloplatformowy pakiet oprogramowania biurowego typu Open Source. W jego skład wchodzą kluczowe aplikacje pulpitowe takie jak: • procesor tekstu (Writer) • arkusz kalkulacyjny (Calc) • menedżer prezentacji (Impress) • aplikacja graficzna (Draw)
OpenOffice.org Pakiet zawiera interfejs użytkownika i zestaw właściwości podobny do innych pakietów biurowych. Wyrafinowany i elastyczny pakiet OpenOffice.org współpracuje oczywiście z różnymi formatami plików, nie wyłączając Microsoft Office. OpenOffice.org jest nowoczesnym, wysoce produktywnym i stabilnym pakietem użytkownika, który współpracuje z większością dostępnych na rynku platform, m.in. • systemami operacyjnymi Solaris • Linux (także PPC Linux) • Windows
Writer - Edytor tekstu Writer to najłatwiejszy sposób na tworzenie profesjonalnych dokumentów. Tworzenie dokumentów nigdy jeszcze nie było takie proste! Można: • dodawać tabele, • wykresy, • grafikę zamieniając dokumenty we wspaniałe biuletyny, • broszury, • artykuły, • raporty, • oferty, • a nawet książki.
Calc - Arkusz kalkulacyjny Calc - Arkusz kalkulacyjny, na który możesz liczyć. Zamień pozbawione życia liczby w sensowną informację. Licz, analizuj, dziel i komunikuj wizualnie dane w szybki, prosty sposób dzięki pełnemu funkcji arkuszowi kalkulacyjnemu Calc. Technologia intuicyjnej obsługi sugeruje odpowiednie narzędzia właśnie wtedy kiedy ich potrzebujesz.
OpenOffice.org- największe zalety Darmowy, Łatwy w obsłudze, Czyta wiele formatów, rozszerzeń, Możliwość zapisu do formatu pdf.