STYLE HANDLOWANIA Jakie mogą być style handlowania?
KAWIARNIANY STYL HANDLOWANIA
budowanie miłych, wzajemnie życzliwych relacji interpersonalnych prowadzenie rozmów na różne tematy, również o sprawach prywatnych klienta nawiązywanie do tematów poruszanych podczas ostatnich rozmów okazywanie serdeczności i zaufania budowanie stosunków lojalnościowych z klientem okazywanie klientowi szacunku dla wyznawanych przez niego wartości poświęcanie klientowi dużej ilości czasu
TEATRALNY STYL HANDLOWANIA
oryginalność zachowania w celu zainteresowania klienta swoją osobą, a tym samym swoim produktem niebanalność postępowania wykorzystywanie wszelkich okazji do rozbawienia klienta tworzenie odświętnej atmosfery wokół klienta sypanie śmiesznymi powiedzonkami, żartami, anegdotami dążenie do przełamania blokad, barier i zahamowań klienta wobec sprzedawcy TEATRALNY STYL HANDLOWANIA
DYREKTORSKI STYL HANDLOWANIA
brak pokory przed klientem wyniosłe zachowanie wyjątkowa dbałość o wygląd zewnętrzny asertywność powściągliwość w okazywaniu emocji, uczuć i odczuć rozmowy konkretne i rzeczowe, bez zbędnych słów minimalna liczba materiałów reklamowych, wzorów produktów itd. najważniejsze jest wrażenie, jakie się wywrze na kliencie DYREKTORSKI STYL HANDLOWANIA
CHARYZMATYCZNY STYL HANDLOWANIA
żaden klient nie jest w stanie się oprzeć swoisty magnetyzm bijący od handlowca umiejętność kierowania na siebie uwagi innych i koncentrowania jej na sobie przez dłuższy czas sztuka wywierania wpływu oczy przykuwające uwagę sugestywny, mocny i pewny głos pewność siebie, nie rażąca innych skuteczność działania entuzjazm i zaangażowanie w podejmowane działania CHARYZMATYCZNY STYL HANDLOWANIA
STYL HANDLOWANIA PIES OGRODNIKA
sam nie zje, a drugiemu nie da chowa wszelkie wiadomości o klientach przed innymi zazdrosny o sukcesy innych STYL HANDLOWANIA PIES OGRODNIKA
HANDLOWIEC ALA KOT Z PĘCHERZEM
chaotyczny i nieskuteczny robi dużo szumu wokół swojej osoby nie potrafi doprowadzić do końca żadnej sprawy zabiera czas sobie i innym potrafi odwiedzić kilkudziesięciu klientów jednego dnia, jednak bez efektów HANDLOWIEC ALA KOT Z PĘCHERZEM
STYL HANDLOWANIA GORĄCE USTA
reprezentowany głównie przez kobiety, jednak narzucany przez klientów-mężczyzn przemiły, zmysłowy głos rozmowy przepełnione aluzjami na temat seksu często nieskuteczny STYL HANDLOWANIA GORĄCE USTA
NIEDOWARTOŚCIOWANY STYL HANDLOWANIA
stara się zawsze zgłębić tajniki sztuki handlowania i ma dużą wiedzę zawiera transakcje handlowe, jednak bez błyskotliwości nie jest pewny swoich umiejętności i wiedzy ciągle dąży do perfekcjonizmu nie potrafi cieszyć się z osiągnięć brak mu sprytu handlowego i umiejętności podejmowania szybkich decyzji NIEDOWARTOŚCIOWANY STYL HANDLOWANIA
STYL HANDLOWANIA BEZ WIARY
lękając się porażki, z góry zakłada, że nic nie wyjdzie z zaplanowanego kontaktu, więc woli zupełnie zrezygnować i poddać się bez walki boi się kontaktów z trudnymi klientami przekonany, że pojedyncza porażka przekreśla na zawsze jego osobę nie radzi sobie bez pomocy STYL HANDLOWANIA BEZ WIARY
HANDLOWANIE Z SERCEM Serce jest nie tylko pompą tłoczącą krew, jak opisują je kardiolodzy. Jest czymś o wiele większym i ważniejszym. Naukowcy potrafią mierzyć jego energię z odległości ponad dwóch metrów. Serce promieniuje. Uaktywnia nasze najgłębsze wartości, przekształcając je z tego, o czym myślimy, w to, czym żyjemy. Serce zna rzeczy, których nie zna - nie jest w stanie poznać - nasz umysł. Jest miejscem, z którego bierze się odwaga i duch. Prawość i zaangażowanie. Jest źródłem energii i głębokich uczuć, które nakłaniają nas do uczenia się, współpracy, przewodzenia i służenia. Robert K. Cooper
SPRZEDAŻ Z SERCEM ENTUZJASTYCZNA
przepełniony entuzjazmem, dzięki czemu udziela się ten entuzjazm również klientom klienci odnoszą się do kontaktów z handlowcem pozytywnie, a tym samym również do prezentowanej oferty Bez entuzjazmu Twoje wizyty handlowe są warte tyle, co zeszłoroczny śnieg. (Frank Bettger) SPRZEDAŻ Z SERCEM ENTUZJASTYCZNA
SPRZEDAŻ Z SERCEM ZAANGAŻOWANA
zaangażowanie przejawia się w działaniu gotowość do uzyskiwania pożądanych efektów nie bierze pod uwagę, że klient może nie kupić stara się wszelkimi sposobami doprowadzić do transakcji SPRZEDAŻ Z SERCEM ZAANGAŻOWANA
SPRZEDAŻ Z SERCEM PROFESJONALNA (PARTNERSKA)
doskonale zna sztukę sprzedaży zwraca uwagę na najdrobniejsze szczegóły tworzy i utrzymuje partnerskie kontakty z klientem wzbudza zaufanie, jest wiarygodny tworzy przyjazną atmosferę kontaktów SPRZEDAŻ Z SERCEM PROFESJONALNA (PARTNERSKA)