Inteligentne Systemy Informacyjne Aneks

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Twórczość nie jest: • wielka i odległa • artystyczna czy „śliczna”'
Advertisements

PODSUMOWANIE II ETAPU PROJEKTU PIERWSZE UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA DROGĄ DO WIEDZY
REGUŁOWO-MODELOWE SKORUPOWE SYSTEMY EKSPERTOWE Część 2
REGUŁOWO-MODELOWE SKORUPOWE SYSTEMY EKSPERTOWE Część 1
Elementy Modelowania Matematycznego
Sztuczna Inteligencja Reprezentacja wiedzy II
JAK ZDAĆ EGZAMIN? SPOSOBY UCZENIA SIĘ.
ABC nauczyciela przygotowującego uczniów do konkursu polonistycznego
Metody badawcze w socjologii
Definicje operacji.
INDUKCJONIZM NAIWNY Nauka wychodzi od obserwacji
STRUKTURA WYJAŚNIENIA NAUKOWEGO
„Nauka jest budową wzniesioną na faktach”
Teoria zachowania konsumenta
Indukcjonizm Indukcjonizm – w nauce, prąd myślowy podkreślający znaczenie indukcji logicznej, czyli wywodzenia ogólnych praw natury z jednostkowych spostrzeżeń,
„Czym jest to co zwiemy nauką”
Indukcjonistyczna filozofia nauki
Zajęcia 2 Wstęp do filozofii nauki
P R A W D A K O N T R A P R E C Y Z J A Tomasz Michalak.
Sztuczna Inteligencja Reprezentacja wiedzy I Wstęp. Włodzisław Duch Katedra Informatyki Stosowanej UMK Google: W. Duch.
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Inteligentne Systemy Informacyjne
LITERATURA ANEKSY. STRUKTURA DZIAŁU TEORETYCZNEGO DEFINICJE WAŻNIEJSZYCH POJĘĆ HISTORIA ROZWOJU ZJAWISKA ANALIZA TEORII NAUKOWYCH PUNKTY WYJŚCIOWE O CELU.
Fraktale i chaos w naukach o Ziemi
Iwona Moczydłowska 4 listopada 2011r. Technologie Web 2.0.
LITERATURA ANEKSY. STRUKTURA DZIAŁU TEORETYCZNEGO DEFINICJE WAŻNIEJSZYCH POJĘĆ HISTORIA ROZWOJU ZJAWISKA ANALIZA TEORII NAUKOWYCH PUNKTY WYJŚCIOWE O CELU.
Informacja, wiedza, system informacyjny
O FIZYCE Podstawowe pojęcia.
Ogólna charakterystyka ludzkiego poznania
Metodyka nauczania języka polskiego Wykład 4 Wprowadzanie i uczenie pojęć na lekcjach języka polskiego Dr Krzysztof Koc.
Strona 1 Wykład jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Logiki nieklasyczne Krótka nota M. Muraszkiewicz.
Podstawy metodologii nauk (3)
Strona 1 Wykład jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Niepełna lista metod wnioskowania Aneks 1 M. Muraszkiewicz.
Czytanie ze zrozumieniem
Jak uczyć się szybko i skutecznie?.
Sztuczna Inteligencja
WCZESNA FILOZOFIA NOWOŻYTNA XV-XVII wiek HISTORIA ETYKI (HISTORIA FILOZOFII)
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Prezentacja praktycznego wdrażania „Klucza do uczenia się”
MŁODZI BADACZE Gimnazjum nr 1 w Tarnobrzegu
Autorzy:Ania Szczubełek Kasia Sul
FILOZOFIA NOWOŻYTNA XVII-XVIII WIEK
Naukowy charakter pracy dyplomowej
Budowa i funkcje mózgu Złudzenia optyczne
istotne cechy kryterium:
„Economic methodology is dead – long live economic methodology: thirteen theses on the new economic methodology” D. Wade Hands Opracowanie: Dariusz Superson.
Interakcja człowiek – komputer Podstawy metod obiektowych mgr inż. Marek Malinowski Zakład Matematyki i Fizyki Wydz. BMiP PW Płock.
PRZYGOTOWALI Bartosz Pawlik Daniel Sawa Marcin Turbiński.
Systemy informatyczne mgr inż. Marek Malinowski Zespół Matematyki i Fizyki Wydz. BMiP PW Płock.
ROLA LIDERÓW W BUDOWANIU PARTNERSTWA LOKALNEGO. Dlaczego o liderze? nurt lokalności, czynnik ludzki, teoria zasobów lokalnych, waga rozpoznawania lokalnych.
Heurystyki Wersja studencka.
Marka i jej znaczenie Michał Białek.
Indukcjonizm i problemy z indukcją Metodologia ekonomii Anna Cekała.
Modelowanie Kognitywne
KNW- Wykład 3 Powtórzenie. PROGRAM WYKŁADU NR 3 Przykładowe zadania z logiki Modele możliwych światów.
MAPY MYŚLI prywatny: W bardzo ważnych sprawach:
Filozoficzno-Teologiczne
Czym jest to co zwiemy nauką A. Chalmers, rozdziały I-III
Powiat Górowski/ Powiatowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Poradnictwa Psychologiczno-Pedagogicznego w Górze Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty.
STRUKTURA PRACY DYPLOMOWEJ
Związek między informacją, informatyką i technologią informacyjną.
Wprowadzenie do analizy ekonomicznej (treść wykładu)
Nikogo nie trzeba przekonywać, że eksperymenty wykonywane samodzielnie przez ucznia czy prezentowane przez nauczyciela sprawiają, że lekcje są bardziej.
KNW K Konwencjonalne oraz N Niekonwencjonalne metody W Wnioskowania.
Anna Bombińska-Domżał Remigiusz Kijak Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie Model uczestnictwa osób z niepełnosprawnością intelektualną w odbiorze.
Graficzny Interfejs Użytkownika
Podstawy logiki praktycznej
Problem umysł-ciało (mind-body problem)
Wykład IV: Elementy logiki prawniczej
Jak organizować społeczne środowisko uczenia się dzieci w klasie I?
Zapis prezentacji:

Inteligentne Systemy Informacyjne Aneks Mieczysław Muraszkiewicz www.icie.com.pl/lect_pw.htm M. Muraszkiewicz

Niepełna lista metod wnioskowania Aneks M. Muraszkiewicz

Terminy M. Muraszkiewicz

Terminologia Myślenie Rozumowanie Wnioskowanie Inferencja M. Muraszkiewicz

Myślenie M. Muraszkiewicz

Rozumowanie Rozumowanie jest czynnością, która pozwala tworzyć nową wiedzę na podstawie wiedzy już posiadanej. M. Muraszkiewicz

„Narzędzia” myślenia Pamięć Doświadczenie (własne lub cudze) Kojarzenie (łączenie faktów, zdarzeń, obiektów w grupy, zbiory) Rozróżnianie i rozpoznawanie (obrazów, wzorów, regularności) Rozsądne wnioskowanie (uogólnienianie, indukcja, ekstrapolowanie, dedukcja, budowanie hipotez, ...) Generowanie pomysłów i ich filtrowanie (modele, teorie, ...) Eksperymentowanie (fizyczne; wirtualne - dialog) Intuicja M. Muraszkiewicz

Wnioskowanie Wnioskowanie jest czynnością, która pozwala w spójny sposób uzasadnić nową wiedzę na podstawie wiedzy już posiadanej. M. Muraszkiewicz

Pytanie Człowiek prowadzi wnioskowanie(a) niemal bez przerwy. Czy wnioskowanie(a) można zautomatyzować ? M. Muraszkiewicz

Typy wnioskowania M. Muraszkiewicz

Rodzaje wnioskowania logiczne statystyczne dedukcyjne indukcyjne statystyczne przez analogie, podobieństwa przez porównania przez przykłady przez skojarzenia “przyczyna-skutek” przez „przeciwieństwa” ... M. Muraszkiewicz

Co my na to? “Reason is a harmonizing, controlling force rather than a creative one” ─Bertrand Russell M. Muraszkiewicz

www.icie.com.pl/lect_pw.htm Dziękuję za uwagę M. Muraszkiewicz