PRODUKT Produkt to suma korzyści dla nabywcy

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Założenia teoretyczne budowy sieciowych produktów turystyki wiejskiej oraz proces ich komercjalizacji Tworzenie wspólnej oferty turystycznej pod hasłem:
Advertisements

Program Narzędziownia
Program Narzędziownia
CENY W MARKETINGU CENA jest głównym elementem marketingu mix. Jest także ona swoistym narzędziem gry ekonomicznej. Dla sprzedającego- cena jest elementem.
Autorzy: Janusz Melaniuk Grzegorz Manowski
Amadeo Rapid Market System Szybkiej Sprzedaży Amadeo Rapid Market System szybkiej sprzedaży.
Damian Korczowski Jakub Patykowski
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
zarządzanie produkcją
badania rynku turystycznego
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
Katedra Logistyki i Transportu
Podstawowa analiza rynku
Podstawowa analiza rynku
DYSTRYBUCJA Przygotowali: .....
INFORMAYZACJA PRZEDSIĘBIORSTW
P O P Y T , P O D A Ż.
MARKETING STRATEGICZNY
Katedra Marketingu Usług
Katedra Marketingu Usług
ISTOTA PRODUKTÓW Plan wykładu
Rynki konkurencji niedoskonałej
MARKETING W HANDLU Zajęcia nr 6 Tematyka:
Zarządzanie projektami
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
WYDZIAŁ INŻYNIERII PRODUKCJI I LOGISTYKI
Rola Internetu w masowej personalizacji produktu
MARKETING MIX CYKL ŻYCIA PRODUKTU Opracowała: Grażyna Nowak.
Różnicowanie cen na rynku hotelarskim
TECHNIK LOGISTYK "Jeśli jest coś, czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż konkurenci, nie ma sensu, żebyśmy to robili i powinniśmy zatrudnić.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Planowanie przepływów materiałów
INFORMACJA MARKETINGOWA
Wykład nr 1 Klasyfikacja kosztów w przedsiębiorstwie
POJĘCIE I ISTOTA RYNKU Autor: Ewelina Boroń.
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Marketing usług agroturystycznych
Strategie promocji.
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
Międzynarodowa integracja gospodarcza
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
PRODUKT.
Opracowanie merytoryczne Joanna Lisowska
PRODUKT mgr Agata Wiznerowicz.
CENA JAKO ELEMENT MARKETINGU MIX. FUNKCJE CEN DOTYCZĄ REALIZACJI 5 CELÓW Cel w postaci pożądanej wielkości zysku Cel związany ze sprzedażą Cel związany.
MARKETING MIX mgr Agata Wiznerowicz.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
WPROWADZENIE DO ZAJĘĆ SCHEMAT ĆWICZEŃ I METODYKA Marketing Usług Finansowych.
Segmentacja rynku Dr hab. Grażyna Śmigielska. Segmentacja rynku podział rynku na grupy konsumentów (segmenty), które jeżeli chodzi o stosunek do danego.
Franczyza jako strategia rozwoju dla handlu małopowierzchniowego dr hab. prof. ZPSB Aleksandra Grzesiuk Zachodniopomorska Szkoła Biznesu w Szczecinie.
Pośrednicy w kanałach dystrybucji
Kształtowanie produktu na rynku UE A.M. Zarzycka.
ANALIZA SWOT POLSKIEGO SEKTORA GARBARSKIEGO I OBUWNICZEGO Łódź, 7 kwietnia 2004 Polska Izba Przemysłu Skórzanego.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
Konferencja Sadownicza Jabłkowe problemy – sposoby rozwiązania Jak producenci mogą poprawić zorganizowanie naszego rynku jabłek Witold Boguta Krajowy Związek.
Organizowanie. Organizowanie sprawnych działań systemu dystrybucji Koordynacja działań wszystkich jego elementów – ich integracja tak, aby wszystkie przyczyniały.
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
Ewa Dziedzic Katedra Turystyki SGH Potrzeby i luki informacyjne u podmiotów zarządzających turystyką.
STRATEGIA EUROCENY I JEJ ELEMENTY PLAN 1.Determinanty ceny na rynkach europejskich. 2.Dyferencjacja euroceny. 3. Standaryzacja euroceny.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Segmentacja rynku.
ZAPASY W ZARZĄDZANIU PRODUKCJĄ - UJĘCIE LOGISTYCZNE
SEGMENTACJA RYNKU.
Zarządzanie sklepem internetowym
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
Marketing w Firmie.
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
Zarządzanie sklepem internetowym
Zapis prezentacji:

PRODUKT Produkt to suma korzyści dla nabywcy Produktem jest wszystko, co można zaoferować konsumentom do konsumpcji

Produkty w sensie marketingowym Fizyczne Usługi Osoby Miejsca Organizacje Idee

STRUKTURA PRODUKTU Produkt poszerzony Usługi Gwarancja Jakość Rdzeń Kolor Kształt Opakowanie Dostawa Kredyt Produkt rzeczywisty

Klasyfikacja produktów KRYTERIUM TRWAŁOŚCI DOBRA NIETRWAŁE DOBRA TRWAŁEGO UŻYTKU USŁUGI

KLASYFIKACJA PRODUKTÓW KONSUMPCYJNE PRZEMYSŁOWE Wygodnego zakupu Materiały i części Wybieralne Dobra inwestycyjne Specjalne Produkty zaopatrzeniowe i usługi Nie poszukiwane

Produkt częstego zakupu wybieralny specjalny nieposzukiwany Cena Dystrybucja Promocja Zachowania nabywców Przykłady Niska Szeroka Wygodna lokalizacja miejsca zakupu Częste zakupy Krótki czas planowania Niewielki wysiłek Mało porównań Małe zaangażowanie Masowa, prowadzona głównie przez producenta Pasta do zębów Wyższa Selektywna mniejsza liczba punktów sprzedaży Rzadsze zakupy dłuższy czas planowania większy wysiłek porównywanie marek Reklama i sprzedaż osobista Prowadzone przez producenta i pośredników lodówka Wyłączna Produkt sprzedawany w jednym lub kilku punktach Wysoka Silne preferencje marki duża lojalność szczególny wysiłek niewielki zakres porównań mała wrażliwość na cenę Wąska Prowadzona przez producenta i pośredników Zegarek Rolex dobra luksusowe Mały stopień zauważalności produktu Niewielkie zainteresowanie zakupem Różne poziomy cen Różne sposoby dystrybucji Agresywna reklama i sprzedaż osobista prowadzona przez producenta i pośredników Suknie ślubne

Produkty przemysłowe... Materiały i części - to produkty przemysłowe, które stają się elementami składowymi produktu nabywcy w wyniku ich przetworzenia lub jako autonomiczne składniki. Obejmują surowce oraz materiały przetworzone i części; Dobra inwestycyjne - to produkty przemysłowe, które pomagają nabywcy w realizacji procesu produkcyjnego lub w prowadzeniu działalności. Należą do nich instalacje i oprzyrządowanie; Produkty zaopatrzeniowe i usługi - to produkty przemysłowe, które nie stają się częścią produktu finalnego (materiały oraz usługi dla przedsiębiorstw)

FUNKCJE PRODUKTU PODSTAWOWE (obiektywne) DODATKOWE (subiektywne) Wygodne użytkowanie Łatwa obsługa Łatwa konserwacja Estetyka

CYKL ŻYCIA PRODUKTU Wprowadzenie Rozwój Dojrzałość Spadek Wielkość sprzedaży Czas Wprowadzenie Rozwój Dojrzałość Spadek

Wprowa- dzenie Rozwój Dojrzałość Spadek Koszty Zyski Klienci Sprzedaż Konkurenci Niska Szybko rośnie Najwyższa Spada Wysokie Przeciętne Niskie Ujemne Rosną Wysokie Spadają Pionierzy Wcześni naśladowcy Wczesna większość Maruderzy Niewielu Coraz więcej Ustabilizowana liczba Spadająca

akceptujących produkt Wprowa- dzenie Rozwój Dojrzałość Spadek Produkt Oferowanie podstawowego produktu Rozszerzenie oferty produktu, gwarancje usługi Różnicowanie marek modeli Eliminacja słabych produktów Cena Wysoka (narzut na koszty) Penetracja rynku Dorównująca lub niszcząca konkurencję Obniżanie ceny Dystrybucja Tworzenie selektywnej dystrybucji Tworzenie intensywnej dystrybucji Tworzenie bardziej intensywnej dystrybucji Postępowanie selektywne - eliminacja nieren- townych punktów Reklama Budowa świadomości istnienia produktu wśród wcześnie akceptujących produkt Tworzenie świadomości i zainte- resowania na rynku masowym Nacisk na różnice między markami i korzyści Ograniczenie do poziomu niezbędnego do utrzymania lojalnych klientów Promocja sprzedaży Stosowanie silnej promocji sprzedaży w celu wypróbowania Zmniejszenie intensywności Wzrost w celu zachęcenia do zmiany marki Zmniejszenie do minimalnego poziomu

PROCES AKCEPTACJI NOWEGO PRODUKTU 2,5% 13,5% 34,0% 34,0% 16,0% wczesna większość pionierzy wcześni naśladowcy późna większość konserwatyści

PRZYKŁADY CYKLI ŻYCIA PRODUKTU Recykl Cykl życia produktu poddawanego modyfikacjom Najlepszy cykl życia produktu Najgorszy cykl życia produktu

PROCES ROZWOJU NOWEGO PRODUKTU Opracowanie strategii nowego produktu Generowanie idei Selekcjonowanie idei Rozwój i testowanie koncepcji Opracowanie strategii marketingowej Analiza przedsięwzięcia Rozwój techniczny produktu Testy rynkowe Komercjalizacja

PROCES AKCEPTACJI NOWEGO PRODUKTU... Świadomość - konsument staje się świadomy istnienia nowego produktu, lecz nie ma o nim informacji Zainteresowanie - konsument poszukuje informacji na temat nowego produktu Ocenianie - konsument rozważa, czy wypróbowanie nowego produktu ma sens Próbowanie - konsument wypróbowuje nowy produkt na niewielką skalę, by móc go dokładniej ocenić Akceptacja - konsument decyduje się na pełne i regularne użytkowanie produktu

„Chroni to, co sprzedaje i sprzedaje to, co chroni” Opakowanie „Chroni to, co sprzedaje i sprzedaje to, co chroni”

Funkcje opakowania Zabezpieczanie produktu Usprawnienie użycia produktu Usprawnianie sprzedaży Funkcje opakowania Ochrona interesów konsumenta Identyfikacja produktu Informacja Różnicowanie Promocja

TENDENCJE W ZAKRESIE OPAKOWAŃ... minimalizacja ekspozycja produktu poprzez opakowanie wygoda użytkowania recykling

PRZYCZYNY MINIMALIZACJI OPAKOWAŃ... spadek liczebności gospodarstw domowych wzrost znaczenia Internetu i poczty wzrost znaczenia walorów jakościowych (świeżość) spadek lojalności wobec produktu i marki darmowe próbki dokonywanie zakupów w drodze do i z pracy łatwiejsze przenoszenie

RODZAJE ZNAKÓW NA OPAKOWANIU ekologiczne promocyjne ostrzegawcze informacyjne

13-pozycyjny kod kreskowy EAN Kolejność cyfr 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 Numer EAN 5 9 6 3 1 Przykład Polska Elbrewery CO Piwo jasne pełne, alk. 5,5%, puszka Cyfra kontrolna Oznaczenie Numer kraju Numer producenta Numer produktu Cyfra kontrolna

KASY ELEKTRONICZNE I KODY KRESKOWE UMOŻLIWIAJĄ: transakcje z wprowadzaniem danych o towarze czytnikiem kodów kreskowych i wydanie paragonu ilość, data, godzina, nazwisko kasjera); bieżącą ewidencję ilościowo-wartościową stanu zapasów w sklepie; edycję raportów dziennych i okresowych według grup towarowych, działów, towarów, transakcji, obrotów w czasie; aktualizację asortymentu towaru w sklepie; przyspieszenie obrotu towarowego; oszczędności czasu pracy na inwentaryzację; oszczędność siły roboczej przy magazynowaniu towarów; zmniejszenie wielkości zapasów; polepszenie wzajemnych relacji pomiędzy handlem i produkcją; stosowanie wszelkich rodzajów płatności; przyspieszenie obsługi klientów.

Znak towarowy i marka Znak towarowy to rysunek, obraz, kompozycja kolorystyczna, litera, cyfra, wyraz, forma plastyczna, melodia lub inne oznaczenia, które nadają się do odróżnienia towarów wytwarzanych lub wprowadzanych do obrotu przez określone przedsiębiorstwo od tego samego towaru konkurencji Marka handlowa to nazwa, termin, napis symbol. Stosowana jest przez producenta lub dystrybutora w celu zidentyfikowania swych towarów i odróżnienia od towarów produkowanych lub sprzedawanych przez konkurentów

Marką może być: słowo podane w sensie przenośni (Bryza, Jaguar); inicjały (IBM, PZU, BMW,FIAT); nazwa wymyślona (Exxon, Elektromis); nazwiska znanych osób (Chopin); nazwisko producenta (Ford, Wedel); kombinacja słów (Wash&Go).