Www.ceo.org.pl/globalna practicalaction.org/schoolstechnologyjustice Technologia Co to znaczy dla ciebie?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
BiznesKlasa UNICEF – projekt edukacji humanitarnej.
Advertisements

BEZPIECZNY INTERNET.
Czy Bóg rzeczywiście interesuje się Twoimi problemami ?
Wirtualny system spo ł ecznego wsparcia dla budowania pozytywnych relacji mi ę dzyludzkich w ś wiecie rzeczywistym.
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
W dzisiejszym numerze wyjątkowo więcej treści popularno naukowych m.in. : co to Unia Europejska ? zalety energii odnawialnej przyczyny śmierci na drodze.
Autor: Wojciech Rafałowski. digital divide jako podział binarny W rzeczywistości wykluczenie nie jest cyfrowe, lecz społeczne. Podobieństwo do problemu.
KULTURA STUDIOWANIA jako przejaw kultury organizacyjnej
„WEŹ KARTECZKĘ ODDAJ GŁOS… WRZUĆ DO URNY BĘDZIESZ GOŚĆ”
PRZYJAŹŃ godzina wychowawcza w kl. VI
W poszukiwaniu ewolucji…
Co słychać Panie Darwinie?
Dla Kochanej Mamusi Wierszyki.
Twoim kandydatem na przewodniczącego!
Jak z wykorzystaniem literatury prowadzić ciekawe zajęcia z uczniami realizujące zadania wychowawcze szkoły Bożena Prażmo, maj 2011 r.
LITERATURA ANEKSY. STRUKTURA DZIAŁU TEORETYCZNEGO DEFINICJE WAŻNIEJSZYCH POJĘĆ HISTORIA ROZWOJU ZJAWISKA ANALIZA TEORII NAUKOWYCH PUNKTY WYJŚCIOWE O CELU.
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.
UŁATWIA ZARZĄDZANIE SZKOLENIAMI
U fryzjera.
Czym jest ZAPOMNIENIE:
Dalai Lama Test na osobowość
  Partner biznesowy   Partner biznesowy.   Partner biznesowy   Partner biznesowy.
Siedziba TelexFREE w Stanach Zjednoczonych 225 Cedar Hill ST Suite 200 Marlborough, MA Informacje o firmieTELEXFREE? Siedziba TelexFREE w Brazylii.
Witamy na stronie Autozakup.com Jedynej wielokryterialnej porównywarki samochodów.
Za chwilę przeniesiesz się na krótko w tajemniczy świat czarów...
Im wcześniej dziecko rozpocznie naukę, tym ma większą szansę na rozwój swoich uzdolnień i umiejętności lub diagnozę i pomoc w problemach rozwojowych. Szkoła.
Za chwilę przeniesiesz się w prawdziwy świat Iluzji.
,,Godne życie to moje prawo”
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Techniki efektywnego uczenia – ćwiczenia cd. zajęć 3 Zajęcia 5
Czy wiesz, co znaczy „zapomnieć” ?
Uśmiech rozdawaj światu, Uśmiechaj się do każdego,
Rozwój społeczny dziecka
Co o miłości mówią nieletni....
Jeśli znalazłeś się na tej stronie to znaczy że masz przyjaciela, ktoś Cię lubi, bądź zwyczajnie zna i nie chce zostać zapomniany :)
przypadku prześladowania
Kwiecień 2014 r. Debata.
Co to znaczy “ dobra frekwencja “ w szkole?
Katedra Międzynarodowych Stosunków Ekonomicznych
Bezpieczeństwo w sieci
Gra o zasoby Quiz. 1. Światowe zapotrzebowanie na energię w ciągu najbliższych 20 lat wzrośnie o... a) 15%, b) 37%, c) 50%
Od łuczywa do żarówki energooszczędnej
KOMPUTER PRZYJACIEL CZY WRÓG ??.
Opracowała: Monika Zając, Szkoła Podstawowa nr 23.
Tomasz Grzegorz Grosse Uniwersytet Warszawski 1 Warszawa, 16 października 2014 roku.
Co to jest WOLONTARIAT?.
Definicja zapomnienia : Definicja zapomnienia : 1. Skasowanie z pamięci tego co było. 1. Skasowanie z pamięci tego co było. 2. Sposób wymazania z pamięci.
Z energią zmieńmy źródła!
EPIZOD Z TIKIEM KLASY V D.
Doradztwo zawodowe dla młodzieży – aktywność zawodowa niepełnospraw nych SOSW dla Niesłyszących im. Janusz Korczaka w Krakowie.
Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Siedlcach ,
Wyspa Moja Różne sposoby na pozyskiwanie energii z odnawialnych źródeł.
Wyzwania edukacji 15- latków DR MACIEJ JAKUBOWSKI EVIDENCE INSTITUTE UNIWERSYTET WARSZAWSKI 20 STYCZNIA 2016.
Czynniki ryzyka związane ze zdrowiem i chorobami
Tajemnicze pismo Potrzebne: Działanie
10 FAKTÓW NA TEMAT CUKRZYCY. Ok. 347 mln ludzi na świecie ma cukrzycę. 1 Istnieje rosnąca globalna epidemia cukrzycy, u której podłoża leży szybki przyrost.
„Co nas łączy z Ameryką Południową?”
Co to znaczy zapomnieć? Co to znaczy zapomnieć? 1. Wymazać z pamięci. 2. Wymazać z serca. 3. Nie pamiętać o Kimś kto powinien zostać w pamięci.
Projekt czytelniczy dla klas piątych
O stresie – kilka rzeczy ważnych
Efekty uczenia się Od czego wyszliśmy?.
ŚWIATOWY DZIEŃ PRAW DZIECKA 20 LISTOPAD 2015
Rozmowy i dyskusje w klasach.
Dalai Lama Test na osobowość
Za chwilę przeniesiesz się na krótko w tajemniczy świat czarów...
Nasz wpływ na kwestie globalne
Za chwilę przeniesiesz się na krótko w tajemniczy świat czarów...
Programowanie I Bronisława Niespor.
Zgłaszanie firm i konsultantów
Zapis prezentacji:

practicalaction.org/schoolstechnologyjustice Technologia Co to znaczy dla ciebie?

Co to dla ciebie znaczy? Zadanie wprowadzające  Zapisz na osobnych kartkach sformułowania, które przychodzą tobie do głowy, gdy myślisz o słowie „technologia” (max 4-5 karteczek)  Przekaż osobie prowadzącej

Technologia – definicja Definicji technologii jest wiele, ale wszystkie podkreślają zastosowanie wiedzy naukowej do rozwiązywania konkretnych/praktycznych problemów. Jakie problemy rozwiązywane są za pomocą technologii zobrazowanych powyżej?

Technologia: moje potrzeby Aktywność samodzielna: Zapisz na kartkach przekazanych przez osobę prowadzącą 4 technologie, które uważasz, że są w twoim życiu najważniejsze – jedna na każdej kartce.

Technologia: nasze potrzeby  W grupach 4-osobowych przyjrzyjcie się wypisanym przez was technologiom  Porównajcie swoje kartki – czy twoje potrzeby podobne są do potrzeb innych osób?  Odłóżcie na bok powtarzające się kartki.

Technologia: potrzeby  Otrzymujecie dodatkowy zestaw kart.  Jedna osoba tasuje wszystkie karty i rozdaje każdemu w grupie tyle samo kart.  Otrzymujecie od nauczyciela planszę, obejrzyjcie ją.

Porozmawiajmy: technologiczne potrzeby i zachcianki  Kolejne osoby losują kartę ze swojego stosika i układają na planszy w wybranym miejscu, w jednej z trzech stref. Za każdym razem trzeba zadecydować, czy to jest „potrzeba”, czy „coś co ułatwia życie”, czy „zachcianka/luksus”  W każdej strefie możecie położyć ograniczoną liczbę kart. Uważajcie, by nie przekroczyć tego limitu.  Można przesuwać karty między strefami, ale musi się na to zgodzić cała grupa.  Jak skończycie, dajcie znać osobie prowadzącej.

Dlaczego???  Zwróćcie uwagę, które karty zakryła na waszej planszy osoba prowadząca? Co je łączy? Jaka jedna przyczyna może spowodować brak dostępu do tych technologii?  Dlaczego niektóre rozwiązania technologiczne, które są dla nas dostępne, nie są dostępne dla innych osób?

Dostęp do energii  Obecnie ponad 1,2 miliarda ludzi na świecie (ok. 20% światowej populacji) nie ma dostępu do elektryczności. Większość z tych osób żyje z krajach globalnego Południa.  Dyskusja: –Jak dostęp do elektryczności wpływa na jakość życia? –Jakie możliwości pojawiają się wraz uzyskaniem dostępu do energii?

Jeśli spodobała ci się dyskusja o technologicznych potrzebach i zachciankach, pewnie zainteresuje cię również temat sprawiedliwości technologicznej - czyli prawa dostępu do rozwiązań technologicznych, które umożliwiają prowadzenie godnego życia i nie odbierają możliwości innym, by mogli – teraz lub w przyszłości – również żyć w ten sposób. practicalaction.org/schoolstechnologyjustice