Kogo zwolni prezes? Badanie oczekiwań względem pracowników wspólny projekt badawczy 4business&people i Business Center Club.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
RAPORT.
Advertisements


System awansu zawodowego nauczycieli – propozycja zmiany jakościowej
Kogo szukają pracodawcy?
Metoda Development Center w praktyce
E UROPEJSKIE R AMY K WALIFIKACJI W O BSZARZE T URYSTYKI G RUPA 2 T URYSTYKA Toruń 12 grudnia 2011r.
system zarządzania zasobami ludzkimi
Jaki personel zatrudniamy a jaki byśmy chcieli?
Jak mierzyć efektywność realizacji procesu
Najbardziej pożądane cechy rozwiązań CRM na przykładzie bs4 CRM
Znaczenie podręcznika
Skuteczne zachowania na rynku pracy
SPRAWNOŚĆ SEKTORA PUBLICZNEGO WYKŁAD IV
Projekt finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL. Bilansowanie kompetencji zawodowych.
1 Kryteria wyboru systemów: Przystępując do procesu wdrażania zintegrowanego systemu zarządzania, należy odpowiedzieć na następujące pytania związane z.
Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu ustawicznym
Budowanie wizerunku pracodawcy – trzy perspektywy
Wstęp. Wstęp TROCHĘ STATYSTYKI 17 milionów ludzi w Polsce jest aktywnych zawodowo. Szacunkowo od maja 2004 r. pracę za granicą podejmowało 2 mln Polaków,
OUTSOURCING JAKO KONCEPCJA „ODCHUDZENIA” ORGANIZACJI
Nowoczesne poradnictwo zawodowe Włodzimierz Trzeciak
Dobre Polskie i Europejskie Praktyki w godzeniu ról rodzinnych i zawodowych na lokalnym rynku pracy Yves ROLAND-GOSSELIN, Przewodniczący Konfederacji Organizacji.
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca.
Bez cudów, bez nerwów praktyczne sposoby rekrutacji dobrych lektorów Konferencja ESEE r., Warszawa.
Organizacja i zarządzanie firmą
Zarządzanie rozwojem kompetencji zawodowych kadry bibliotek
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Warsztat 3 Nowoczesne narzędzia wykorzystywane w cyklu polityk publicznych 26 lipca 2011.
CELE PROWADZENIA BADAŃ
GRYWALIZACJA W PROCESIE ROZWOJU KOMPETENCJI I EFEKTYWNOŚCI PRACOWNIKÓW
Jako istotny czynnik zwiększający kapitał przedsiębiorstwa.
DORADCA posiada aktualną wiedzę z zakresu zawodoznawstwa, rynku pracy, aktywizacji zawodowej KLIENT często może posiadać wiedzę nieaktualną i posługiwać
Projekt Zawodowo aktywni – kursy dla dorosłych osób pracujących z województwa lubelskiego współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Krajowy System Usług Kierunki rozwoju Krajowego Systemu Usług i jego oferta wsparcia przedsiębiorczości Warszawa, 26 listopada 2010 r. 1.
„Coaching i jego standardy na polskim rynku szkoleniowym”
Instytut Statystyki i Demografii
CZYLI UWOLNIJ POTENCJAŁ
Praca Tymczasowa korzyści dla pracowników i dla pracodawców
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Sąsiedztwa Polska – Białoruś – Ukraina Interreg III A/TACIS.
INFORMACJA EDUKACYJNA I ZAWODOWA W SZKOLE
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
Wykorzystanie nowoczesnych systemów zarządzania w celu zwiększenia
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Młodzieży.
Kick-off meeting PROJEKT „Poprawa zdolności administracyjnych
Już dawno minęły te czasy, kiedy od pracownika wymagano głównie wykształcenia kierunkowego, a dodatkowe umiejętności odgrywały znikomą lub prawie żadną.
,,Kwalifikacje a kompetencje’’
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Wprowadzenie teoretyczne
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt „Naukowy zawrót.
Wolontariusz - cenny talent z doświadczeń Fundacji Rozwoju Wolontariatu w Lublinie 15 września 2014 r. frw.org.pl Zdzisław Hofman.
Ministerstwo Finansów
Wykład nr 2 Cel i zadania analizy kosztów w przedsiębiorstwie.
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość ! PROGRAM ZAJĘĆ DLA UCZNIÓW GIMNAZJUM 7 SPOTKANIE.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GEOGRAFIA II st. Studia stacjonarne 2014.
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
Polacy w internecie 2011 dr Dominik Batorski Uniwersytet Warszawski R ADA M ONITORINGU S POŁECZNEGO D IAGNOZA S POŁECZNA 2011.
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP w Łomży, którzy ukończyli studia w 2010 roku mgr Marlena Włodkowska mgr inż. Sebastian Chrzanowski Biuro Karier.
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
 promowanie rozwoju lokalnego Lublina i województwa lubelskiego,  budowa społeczeństwa obywatelskiego,  przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu osób.
PARTNERSTWO WYRÓWNANIA SZANS realizacja projektu Wspieranie zakładów restrukturyzowanych i ich pracowników.
Doradcy zawodowi : mgr Agnieszka Pątek – Gołębiowska
Program aktywizacji zawodowej absolwentów
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
NOWA SPECJALNOŚĆ EKOBIZNES
Raport po ocenie 360° - fragment
Zapis prezentacji:

Kogo zwolni prezes? Badanie oczekiwań względem pracowników wspólny projekt badawczy 4business&people i Business Center Club

Przejście ze stylu autorytarnego do angażującego Kompetencje cenione u pracowników20 lat temuterazza 10 lat Kierowanie zespołem w oparciu o inspirowanie, dyskutowanie i angażowanie innych5%95% Kierowanie zespołem w oparciu o wydawanie poleceń i rozliczanie zadań75%5%0% Obszar nie miał wtedy znaczenia 5%0% Nie mam zdania 15%0%5% Dominujący stylautorytarny angażujący Zdecydowana zmiana w ocenie kompetencji zatrudnianych pracowników w ciągu ostatnich 20 lat. Respondenci są przekonani, że za 10 lat podejście angażujące będzie nadal dominujące, a mało istotne będzie takie zachowanie jak Kierowanie zespołem w oparciu o wydawanie poleceń i rozliczanie zadań.

Większa równowaga praca - życie prywatne Kompetencje cenione u pracowników20 lat temuterazza 10 lat Umiejętność rozplanowania czasu na obowiązki firmowe i czas wolny20%75% Angażowanie się w sprawy firmowe kosztem czasu wolnego50%25%15% Obszar nie miał wtedy znaczenia25%0%10% Nie mam zdania5%0% Dominujący stylpracarównowaga Na przestrzeni ostatnich 20 lat dokonała się istotna zmiana w podejściu pracowników do pracy. Umiejętność łączenia aspektów życia prywatnego i zawodowego będzie pożądaną kompetencją na rynku pracy. Przedkładanie czasu wolnego nad obowiązki firmowe – to podejście, która nie będzie tolerowane przez kadrę kierowniczą.

Przejście z działania ad hoc do procesowego Kompetencje cenione u pracowników20 lat temuterazza 10 lat Umiejętność modyfikowania procesów i przystosowania się do procesów firmy30%53%65% Umiejętność szybkiego reagowania ad hoc i tworzenia swojego procesu działania55%47%30% Obszar nie miał wtedy znaczenia15%0%5% Nie mam zdania0% Dominujący styl reagowanie ad hoc ? modyfikacja procesów Powolne zmiany w obszarze podejścia do działania – styl sprzed 20 lat można określić jako reagowanie ad hoc, a aktualnie statystyki odpowiedzi wskazują, że obecne cenione są obie badane umiejętności. Kierunek zmian pozostanie ten sam w przyszłości, tj. ukierunkowanie na działania procesowe.

Przejście z wychowania pracowników na nabór pracowników z konkretnymi kompetencjami Kompetencje cenione u pracowników20 lat temuterazza 10 lat Szeroki wachlarz kompetencji pozwalających na wykonywanie różnych zadań w zależności od potrzeb firmy 35%70%65% Konkretne kompetencje i doświadczenie w branży i na stanowisku pozwalające na szybkie wdrożenie 50%30% Obszar nie miał wtedy znaczenia10%0%5% Nie mam zdania5%0% Dominujący styl konkretne kompetencje różne kompetencje Wzrost wartości pracowników z szerokimi kompetencjami w oczach kadry kierowniczej na przestrzeni ostatnich 20 lat. Na liście zdecydowanie najmniej cenionych zachowań za 10 lat znalazło się stwierdzenie, które potwierdza wzrost znaczenia różnorodnych kompetencji i doświadczeń, tj. nie cenione będą Powierzchowne kompetencje zwiększające ryzyko błędów w wykonywaniu różnych zadań.

Przejście z podejścia biernego na aktywne Kompetencje cenione u pracowników20 lat temuterazza 10 lat Proponowanie usprawnień w obrębie swoich obowiązków i firmy20%100%95% Wykonywanie poleceń przełożonego zgodnie z procedurami75%0%5% Obszar nie miał wtedy znaczenia5%0% Nie mam zdania0% Dominujący styl wykonywanie poleceń usprawnianie Zdecydowane zmiany – kompetencja usprawniania a nie jak wcześniej wykonywanie poleceń jest pożądanym przez kadrę kierowniczą zasobem. Niekonstruktywna krytyka firmy i metod jej działania – to jedno z zachowań, które nie będzie tolerowane w przyszłości.

Większa elastyczność działań Zdecydowana zmiana w ocenie umiejętności dotyczących elastyczności i dostosowywania się do zmiennych warunków nowo zatrudnianych pracowników w ciągu ostatnich 20 lat. Poprzednio prawie równie cenione: efektywność w stabilnych warunkach, jak i umiejętność dostosowywania się do zmian. Aktualnie zdecydowanie najważniejsze są kompetencje: elastyczność, umiejętność współpracy z różnymi osobami oraz efektywne działanie w zmieniających się warunkach pracy. Za 10 lat niezmienne ważna dla kadry zarządzającej będzie elastyczne działanie pracowników.

Ponadto: Największa zmiana ostatnich 20 lat dotyczy przejścia ze stylu autorytarnego do angażującego. Inne bardzo ważne i widoczne zmiany ostatnich lat to przejście z wykonywania poleceń na aktywne poszukiwanie usprawnień oraz zmiany w obszarze elastyczności tj. szybkie przystosowanie się do korzystania z nowych narzędzi wykorzystywanych w pracy. Obszar, który można uznać za stabilnie rosnący z perspektywy minionych 20 lat (zmiany choć są widoczne, to następują powoli) to przejście z działania ad hoc do procesowego. W perspektywie kolejnych 10 lat nie przewiduje się spektakularnych zmian w podejściu do zarządzania zasobami ludzkimi. Oczekuje się jedynie umocnienia obserwowanych tendencji. W szczególności zarysuje się wyraźniej znaczenie podejścia procesowego. Zachowania, które będą najmniej cenione u pracowników przez kadrę kierowniczą za 10 lat, to: Przedkładanie czasu wolnego nad obowiązki firmowe. Powierzchowne kompetencje zwiększające ryzyko błędów w wykonywaniu różnych zadań. Niekonstruktywna krytyka firmy i metod jej działania.