Z. Korzeniewski, DODN Co przeszkadza w twórczym myśleniu? Z. Korzeniewski przedstawia…

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Samoocena.
Advertisements

„ZDOLNY UCZEŃ I JEGO SOJUSZNICY”
STUDIUM PRZYPADKU (case study ang.)
KOMPETENCJE KLUCZOWE W PROJEKCIE EDUKCYJNYM
Metaprogramy Metaprogramy są to utrwalone na nieświadomym poziomie umysłu schematy postępowania, które wywierają wpływ na sposób, w jaki postrzegasz otaczającą.
Wartość …. Oznacza że, coś jest cenne i godne pożądania oraz co stanowi (albo być powinno) przedmiot szczególnej troski oraz cel ludzkich dążeń, a także.
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
KONFLIKTY W ORGANIZACJI
Procesy poznawcze cd Uwaga.
Kierowanie twórczością w organizacji
Przedsiębiorca i przedsiębiorczość
Opracowanie: Danuta Turłaj doradca metodyczny ds
Czynniki wpływające na motywację wewnętrzną
Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów OECD PISA
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów.
„Czym jest to co zwiemy nauką”
Indukcjonistyczna filozofia nauki
Dolnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. ul. Sczawieńska 2
Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca.
Samoocena mgr Paulina Hapka.
Przenikanie intuicji do modeli myślowych decydentów
Studium Przypadku (case study)
Teoria społecznego uczenia się
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
warsztaty dla rodziców
WYKŁAD III MOTYWACJA DO PRACY.
Rachunkowość kreatywna
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Sąsiedztwa Polska – Białoruś – Ukraina Interreg III A/TACIS.
Moja przedsiębiorczość
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
ROLA MOTYWACJI W ROZWOJU OSOBOWYM UCZNIA
jaka jest różnica między marzycielem a przedsiębiorcą
JAK POMÓC UCZNIOWI OSIĄGNĄĆ SUKCES EDUKACYJNY
Urząd Miasta Gorzowa Wlkp.
Kariery zawodowe w prognozach na XXI wiek
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Co chcieliśmy osiągnąć?
OPRACOWANIE WYNIKÓW ANKIET NAUCZYCIELI.
Projekt "Transgraniczne Centrum Wsparcia Rynku Pracy" realizowany jest przy pomocy finansowej Unii Europejskiej w ramach Programu Współpracy Transgranicznej.
Metoda studium przypadku jako element XI Konkursu Wiedzy Ekonomicznej
Obraz siebie i samoakceptacja
Porozmawiajmy o silnych i słabych, czyli: * w sieci pozytywnych powiązań i * w sieci negatywnych powiązań Jak wiedza i doświadczenie pozwalają zrozumieć.
Heurystyki Wersja studencka.
Gwara szkolna XXI wieku Opracował :. Wkład mediów Każde pokolenie ma swoje własne „powiedzonka”, które odróżniają je od reszty. Teraz wydaje się być tego.
KIEROWANIE WŁASNYM ROZWOJEM – WARUNEK SUKCESU ŻYCIOWEGO
Sposoby motywowania dzieci do nauki
Wykształcenie a szczęście Badania korelacji między poziomem wykształcenia a miarami szczęścia Wszystkie badania potwierdziły korelację (małą, ok. 0.10)
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Istotne zjawiska w psychoterapii grupowej w modelu poznawczo-behawioralnym - dr Mirosława Jawor.
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
Dokumenty aplikacyjne
Czy jesteś przywódcą? Liderem,... Z. Korzeniewski, DODN.
Czym jest to co zwiemy nauką A. Chalmers, rozdziały I-III
Powiat Górowski/ Powiatowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Poradnictwa Psychologiczno-Pedagogicznego w Górze Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty.
Można inaczej Proszę: zobacz, posłuchaj, wyczuj istotę sprawy.
Zygmunt Korzeniewski. Na początek zastanów się, po co jest dana metoda? Jeśli chcesz, uzupełnij podane informacje: Zygmunt Korzeniewski.
Podstawowe pojęcia i terminy stosowane w statystyce. Rozkłady częstości Seminarium 2.
Dojrzała osobowość lidera Zygmunt Korzeniewski. Dojrzała osobowość Lider powinien żyć w zgodzie z samym sobą, z innym ludźmi i z wartościami, które uznaje:
Metoda sześciu kapeluszy
Z. Korzeniewski, DODN.  „Ważniejsze, aby sprawnie myśleć, niż nałykać się wiedzy o faktach”. Z. Korzeniewski, DODN.
Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku PREZENTACJA Z DORADZTWA ZAWODOWEGO,,OBRAZ SIEBIE I SAMOAKCEPTACJA’’
Jak formułować efektywne cele? Z. Korzeniewski przedstawia.
Decyzje, plany, cele Czy istnieją decyzje racjonalne? Zniekształcenia poznawcze i heurystyki NLP- założenia podejścia Dobre formułowanie celu (well- formedness.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Rodzaje illokucji: stwierdzenia (representatives, assertives) („ wiem że … i informuję cię o tym”) ekspresje (expressions) („przeżywam stan X i dlatego.
Co chcieliśmy osiągnąć?
KOMPETENCJE KLUCZOWE.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Z. Korzeniewski, DODN Co przeszkadza w twórczym myśleniu? Z. Korzeniewski przedstawia…

Z. Korzeniewski, DODN Analfabetami XXI wieku będą nie Ci, którzy nie umieją czytać i pisać, lecz Ci, co nie potrafią się uczyć, oduczać i uczyć na nowo. Alvin Toffler

Z. Korzeniewski, DODN Wiedza Zarówna zbyt mała jak i zbyt duża utrudnić może pojawienie się zachowań niestandardowych, twórczych.

Z. Korzeniewski, DODN Inercja (sztywność) Bezrefleksyjne podejmowanie działania, które uprzednio pozwoliło osiągnąć sukces.

Z. Korzeniewski, DODN Fiksacja funkcjonalna Jednostronność polegająca na dostrzeganiu w obiektach tylko jednego aspektu, związanego z dominującą funkcją przedmiotu, narzucającą się cechą zewnętrzną lub przynależnością, do określonej klasy obiektów, zjawisk, (myślenie o cegle tylko jako o materiale budowlanym).

Z. Korzeniewski, DODN Tendencyjne wnioskowanie Formułowanie konkluzji wynikających nie z faktów, a z naszych nastawień uwarunkowanych doświadczeniem zawodowym, osobistym lub chwilowym impulsem.

Z. Korzeniewski, DODN Fragmentaryczność spojrzenia Z powodu ograniczonej pojemności naszej uwagi pamięci, mamy tendencję do koncentrowania się na wybranych elementach. Sposobem uniknięcia takiej „optyki” jest prac zespołowa.

Z. Korzeniewski, DODN Przesadne uogólnienia To zakłócenie przetwarzania danych polegających na budowaniu ogólnych zasad, reguł w oparciu o tak niewystarczające przesłanki, jak jedno czy dwukrotne pojawienie się danego zjawiska.

Z. Korzeniewski, DODN Myślenie czarno-białe Rzeczywistość najczęściej jest szara-ludzie i rzeczy mają zarówno dobre jak i złe strony. Pomyślność jest stanem stopniowalnym- jeżeli nie jestem w niebie, to jeszcze nie oznacza, że jestem w piekle.

Z. Korzeniewski, DODN Tendencyjne poszukiwanie informacji Poszukujemy danych zgodnych, potwierdzających nasze pomysły, wnioski i przekonania, unikamy lub wręcz ignorujemy dane z nimi sprzeczne.

Z. Korzeniewski, DODN Asymetria w spostrzeganiu przyczyn Tendencji do spostrzegania źródeł swoich sukcesów we własnych kompetencjach, pracowitości, a źródeł porażek w czynnikach zewnętrznych. W przypadku innych-ich sukcesy wyjaśniamy chętnie szczęściem, pomocą osób drugich, porażki są zaś ich winą wynikającą z lenistwa, braku profesjonalizmu itp.

Z. Korzeniewski, DODN Nierealistyczny optymizm Polega na przecenianiu prawdopodobieństwa (szans) zajścia zdarzeń pozytywnych dla nas, a na niedocenianiu szans zdarzeń dla nas negatywnych.

Z. Korzeniewski, DODN Zamiast zakończenia JEST W TYN ZDANIU CZTERY BLĘDY. CZY POTRAFISZ JE ODNALEŹĆ?