GOTOWOŚĆ DZIECKA DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE – ROLA RODZICA Nauka doprowadza do takiej atomizacji wiedzy, że człowiek będzie niedługo wiedział wszystko.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
informacje i wskazówki dla rodziców
Advertisements

Jak motywować dziecko do nauki?
Dojrzałość szkolna dziecka
Co każdy rodzic wiedzieć powinien?
KIM JESTEŚ PIĘCIOLATKU?
Szkoła Podstawowa nr 4 w Andrychowie
Dojrzałość szkolna - czyli gotowość do uczenia się
Dojrzałość szkolna o czym każdy rodzic powinien wiedzieć zanim jego dziecko pójdzie do pierwszej klasy Pedagog szkolny Nina Majewska 1.
CO TO JEST DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA?
6-latek w naszej szkole Podsumowanie ankiety skierowanej do Rodziców/Opiekunów prawnych dzieci, które w wieku 6 lat rozpoczęły naukę w klasie I Kwiecień.
Mój sześciolatek idzie do szkoły
GOTOWOŚĆ SZKOLNA siedmiolatków
Recepta na sukces nauczyciela
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA WARUNKIEM POWODZENIA W NAUCE
„Chcąc ucznia pobudzić do jakiegoś czynu, postawcie go w takich warunkach, ażeby doznawał potrzeby wypełniania tej czynności, jakiej od niego oczekujecie”.
Przygotowały: Monika Meyer Agnieszka Stacherzak
Czy Państwa dziecko jest gotowe do szkoły?
Aby próg szkolny dziecko przekroczyło w miarę spokojnie, bez stresu, należy je do tego przygotować: -nigdy nie wolno straszyć dziecka szkołą, nauczycielami,
Samodzielność dziecka
Dojrzałość szkolna dziecka 5 i 6 letniego
W nauczaniu zintegrowanym
6-LATEK W SZKOLE.
Moje dziecko idzie do szkoły
Sześciolatek dzieckiem, sześciolatek uczniem
Drogi Rodzicu! Dziecko gotowe do podjęcia nauki = SUKCES w szkole
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
Prezentacja multimedialna dotycząca gotowości szkolnej.
CO MOGĄ ZROBIĆ RODZICE/NAUCZYCIEL, ABY POMÓC DZIECKU?
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Cechy rozwojowe sześciolatka
„Lata dziecięce są górami, z których rzeka bierze swój początek, rozpęd i kierunek” Janusz Korczak.
POTENCJAŁ DZIECKA SZEŚCIOLETNIEGO
Motywowanie do nauki – rola rodzica
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA Materiały informacyjne dla rodziców 1.
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego z języków obcych 2008.
Rozwój dziecka 6-cioletniego „Mój 6-ciolatek idzie do szkoły”
DOJRZAŁOŚĆSZKOLNA INFORMACJE DLA RODZICÓW Opracowanie: Beata Wilk.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Gotowość szkolna Długotrwały proces przemian psychofizycznych, które prowadzi do przystosowania się dziecka do systemu nauczania początkowego. Zawsze.
„Pomóż swojemu dziecku zrozumieć matematykę”
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
Jak pomagać dziecku w nauce?
Dobry start w szkole jest niezwykle ważny dla rozwoju dziecka.
Przygotowanie dzieci 6-letnich do realizacji obowiązku szkolnego
Dojrzałość szkolna dziecka
Małe? Duże ? Dziecko w klasie I Hanna Michalska Sokołów Podlaski,
GOTOWOŚĆ SZKOLNA SZEŚCIOLATKÓW
O dojrzałości szkolnej kilka słów. Dojrzałość szkolna to gotowość dziecka do rozpoczęcia nauki, przyjęcia nowych obowiązków i wejścia w nowe środowisko.
Co zyska sześciolatek rozpoczynając naukę w szkole?
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
6-LATEK W SZKOLE „Nie ta­kie ważne, żeby człowiek dużo wie­dział, ale żeby dob­ rze wie­dział, nie żeby umiał na pa­mięć, a żeby ro­zumiał, nie żeby go.
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA. osiągnięcie przez dziecko takiego poziomu rozwoju fizycznego, społecznego i psychicznego, który czyni je wrażliwym i podatnym na systematyczne.
„Lata dziecięce są górami, z których rzeka bierze swój początek, rozpęd i kierunek” Janusz Korczak.
Gotowość szkolna Gotowość szkolna Informacja dla rodziców 5- i 6-latków.
Informacje dla Rodziców. * stan zdrowia (dziecko leczone - choroba przewlekła) * niski lub obniżony poziom rozwoju intelektualnego, * nieharmonijny rozwój.
Motywowanie do nauki – rola rodzica. Na brak motywacji ucznia do nauki wpływają różne czynniki Związane z uczniem Związane z domem Związane ze szkołą.
C ZY NASZE DZIECKO MOŻE JUŻ IŚĆ DO SZKOŁY ? Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 2 im. ks. dra S. Wilczewskiego w Katowicach.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Czy nasze dziecko może już iść do szkoły?
Czy nasze dziecko może już iść do szkoły?
Czy nasze dziecko może już iść do szkoły?
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

GOTOWOŚĆ DZIECKA DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE – ROLA RODZICA Nauka doprowadza do takiej atomizacji wiedzy, że człowiek będzie niedługo wiedział wszystko o … niczym. Bernard Shaw

Dziecko 6- letnie rozpoczynające naukę szkolną powinno:  posiadać zdolność rozumienia podstawowych pojęć abstrakcyjnych (kształt, wielkość, kierunek, odległość, czas, liczba), umieć formułować dłuższe wypowiedzi słowne i opowiadać, mieć mowę prawidłowo wykształconą zarówno pod względem gramatycznym jak i artykulacyjnym.

Dziecko 6- letnie rozpoczynające naukę szkolną powinno: umieć koncentrować się przez dłuższą chwilę, cechować je musi dobra sprawność ruchowa, umieć współdziałać w grupie rówieśniczej, podporządkowywać się regułom i poleceniom dorosłych, umieć opanowywać swoje emocje, przejawiać niezbędne minimum poczucia obowiązku i zainteresowanie nauką.

Jak Twoje dziecko przygotowane jest do podjęcia nauki w szkole?

DOJRZAŁOŚĆ FIZYCZNA Rozwój sprawności ruchowych odbywa się w ścisłym związku z dojrzewaniem układu nerwowego i narządów ruchu. 6-cio letnie dziecko jest już dość zręczne, jego ruchy stają się skoordynowane i harmonijne. Szybko rozwija się jego zwinność, natomiast słabiej siła fizyczna. Ruchy stają się płynne, dziecko może wykonać tzw. kombinacje ruchową. 6-cio latek potrafi podrzucić i złapać piłkę, pokonywać przeszkody i wykonywać ćwiczenia równoważne.

DOJRZAŁOŚĆ UMYSŁOWA DZIECKO:  posiada pewien zasób wiedzy o świecie;  jest aktywne poznawczo, chce się uczyć, zdobywać wiedzę, poznawać nowe zjawiska;  interesuje się czytaniem i pisaniem,  potrafi uważnie i ze zrozumieniem słuchać;  posiada umiejętność swobodnego i zrozumiałego dla otoczenia wypowiadania się;  jest na etapie myślenia konkretno-obrazowego;  umie koncentrować się przez dłuższą chwilę.

DOJRZAŁOŚĆ SPOŁECZNO-EMOCJONALNA Dziecko jest w znacznym stopniu samodzielne. Łatwo i chętnie nawiązuje kontakty zarówno z nauczycielami jak i rówieśnikami. Posiada umiejętność współdziałania i współpracy w grupie, potrafi podporządkować się niezbędnym wymaganiom dyscypliny. Jest obowiązkowe, wytrwale i wrażliwe na opinię innych ludzi. Cieszy się z osiągnięć całej grupy. Jest odpowiedzialne za podjęte zadania. Rozpoczętą pracę stara się doprowadzić do końca, pomimo zmęczenia. Osiągnięcie dojrzałości emocjonalnej pozwala mu przeżywać pozytywne emocje solidarności, życzliwości i przyjaźni oraz reagować w sposób adekwatny do sytuacji.

Ważne jest, aby dziecko wykonując swoje szkolne obowiązki było przekonane, że to co robi jest ważne i potrzebne. Odrabianie pracy domowej. Atmosfera w domu.

Rodzice powinni: przyzwyczajać dziecko do tego, że ma obowiązek zapamiętać polecenia nauczyciela dotyczące pracy domowej; pomagać w razie potrzeby, ale dyskretnie; umożliwić dziecku praktyczne zastosowanie zdobytych wiadomości i umiejętności.

Człowiek nie lubi, gdy mu przeszkadzają w pracy. Nauka dziecka to praca i trzeba ja szanować. Pamiętajmy, że dzieci w młodszym wieku szkolnym mają jeszcze problemy z koncentracją uwagi i raz oderwane od nauki, będą miały duże trudności z powtórnym wdrożeniem się do pracy.

MIEJSCE PRACY BIURKO OŚWIETLENIE KRZESŁO

CZAS ORGANIZACJA CZASU SEN (10 – 12 godzin)

Ważne rady dla rodziców Wspieraj dziecko w rozwoju jego mocnych stron. Nigdy nie zawstydzaj swego dziecka. Cierpliwie wysłuchaj relacji swego dziecka z pobytu w szkole. Uwagi i swoje opinie zachowaj na później. Po przemyśleniu, wróć do rozmowy z dzieckiem. Nie stosuj wymówek i gróźb – one nie pomogą twemu dziecku w polubieniu szkoły.

Ważne rady dla rodziców Pozwól swojemu dziecku samodzielnie ustalić godziny nauki i odrabiania lekcji, dopilnuj jednak, by wywiązywało się z tego należycie. Wystrzegaj się ciągłych porównań własnego dziecka z jego rówieśnikami. Pamiętaj, że zawsze możesz szukać pomocy i wsparcia u wychowawcy, dyrektora szkoły, innych specjalistów, by ci pomogli. W przypadku niepowodzeń w szkole wspólnie z dzieckiem szukaj ich przyczyn i sposobów przezwyciężania