Projekt edukacyjny. Beneficjenci: 1. mały LEONARDO : uczniowie klas 0-III szkoły podstawowej uczniowie klas IV-VI szkoły podstawowej 2. LEONARDO: uczniowie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
X Liceum OGÓLNOKSZTAŁCĄCE
Advertisements

BIBLIOTEKA III L.O. W SOPOCIE Zapraszamy codziennie od godz W środy biblioteka nieczynna ! BIBLIOTEKARZ - mgr. Zdzisława Małyszko.
Partnerska Współpraca Szkół Językowy Projekt Comeniusa pt. Wpływ kultury narodowej na kształtowanie się relacji rodzinnych w krajach zjednoczonej Europy.
Net art czyli sztuka sieci
WYCHOWANIE ESTETYCZNE DZIŚ
Doradztwo edukacyjno-zawodowe
PROJEKT OPRACOWANY PRZEZ
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Ekslibris – co to za znak?
SPECJALNOŚĆ NAUCZYCIELSKA NA STUDIACH I i II STOPNIA FILOLOGIA POLSKA OFERTA.
Nasza szkoła bierze udział w projekcie,,Wespół w zespół z Matematyką bez Granic' realizowanym przez Polskie Towarzystwo Matematyczne w okresie od r.
SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY GIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Katarzyna Stępak, Scenariusz 2, Załącznik 2 PRAWO DOSTĘPU.
MAREK KRUKOWSKI GIMNAZJUM NR 18 IM. M. RATAJA W LUBLINIE
Sztuka Sakralna Co to w ogóle jest sztuka sakralna i gdzie jest wykorzystywana? W tym projekcie właśnie postaramy się to wyjaśnić!
Sprawozdanie z projektu edukacyjnego
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
„Mamo, tato mówię po angielsku”
Sprawozdanie z projektu Mali Badacze realizowanego w klasach I-III Publicznej Szkoły Podstawowej nr 52 w roku szkolnym 2012/2013.
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
ROK SZKOLNY 2011/2012. W klasie realizowany będzie program liceum ogólnokształcącego z przedmiotami rozszerzonymi: język polski wiedza o kulturze język.
NAUCZYCIELKA BADACZKA, jest pomysł na więcej pracy
Zdolni Chętni do pracy UCZNIOWIE PRZYNALEŻĄCY DO SZKOLNYCH ZESPOŁÓW KOMPETENCYJNYCH Joanna Kossowska Uniwersytet Gdański.
MIĘDZYNARODOWY PRZEGLĄD TEATRÓW WSPANIAŁYCH PROJEKT FINANSOWANY CZĘŚCIOWO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU INTERREG III A.
Szkołą Odkrywców Talentów
Innowacja pedagogiczna
Układ podręcznika To już znasz ćwiczenia literackie i językowe odwołujące się do wiedzy i umiejętności z gimnazjum ćwiczenia literackie i językowe odwołujące.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 4 w Gnieźnie
Przedszkole nr 5 PLASTUŚ w Koninie ul. Budowlanych 4 tel
Podsumowanie realizacji Ogólnopolskiej Akcji Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może organizowanej w ramach Roku Szkoły w Ruchu Szkoła Podstawowa.
Akademia Młodych Noblistów. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Priorytetu III Wysoka jakość systemu oświaty, 3.3. Poprawa.
compulsory full-time education
SUPEŁEK Chronimy pamięć naszego miasteczka. Michałowo. Białystok
Apetyt na wiedzę Projekt realizowany przez : Szkołę Podstawową w Gliniku Górnym Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach. Działanie.
Milicz, ul. Trzebnicka 4. prowadzenie działalności na rzecz rozwoju oświatowego i kulturalnego regionu i kraju, działanie na rzecz wyrównywania szans.
Leonardo da Vinci a właściwie Leonardo di ser Piero da Vinci, ale krótsza wersja jest bardziej znana.
dr hab. prof. UŁ Mariola Antczak
Zdaniem nauczycieli: Ponieważ podstawa programowa jasno definiuje nasze priorytety: „W procesie kształcenia ogólnego szkoła podstawowa kształtuje u uczniów.
„Mobilny uczeń – dobry pracownik” Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji.
Biblioteka Pedagogiczna w Skierniewicach - Miejsce Odkrywania Talentów.
Wielkopolska Konferencja dla Nauczycieli pt.: Akcja KŁADKA
PROJEKT EDUKACYJNY „Trzy biografie – wiele historii”
Z AKŁAD POETYKI I KRYTYKI LITERACKIEJ S PECJALNOŚĆ ARTYSTYCZNO - - LITERACKA.
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
A RTYŚCI SĄ W PRZEDSZKOLU - ROZWIJANIE ZDOLNOŚCI PLASTYCZNYCH.
Katarzyna Heród Miejska Biblioteka Publiczna GALERIA KSIĄŻKI w Oświęcimiu.
Festiwal Szkoły z klasą 2.0 Oprac. Aleksandra Mośko.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma  Pracownik  przedsiębiorca  przedsiębiorstwo.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Poznajemy zawody w miejscu pracy.
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Z AKŁAD POETYKI I KRYTYKI LITERACKIEJ S PECJALNOŚĆ ARTYSTYCZNO - LITERACKA.
Jak zachęcać uczniów do czytania
Leonardo di ser Piero da Vinci
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 im. Mikołaja Kopernika w Radomsku kontynuuje tradycje Szkoły Podstawowej w Bartodziejach. W szkolnym archiwum znajdują.
Dyrektor Gimnazjum 141 mgr Grzegorz Kaliski Jakość nauczania w Gimnazjum 141 G141 inne gimnazja Targówka.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Regionalizm poprzez emocjonalny kontakt z „małą ojczyzną” pozwala zbliżać to co nasze i małe, ku temu, co wielkie...” (ks. Janusz St. Pasierb)
LAUREACI NAGRODY NOBLA
Z Zapraszamy. Drzwi Otwarte 22 marca 2014 roku (sobota), godz – kwietnia 2014 roku (sobota), godz – Pomorska 105,
WYNIKI ANKIETY. CO TO JEST PATRIOTYZM? KTO TO JEST PATRIOTA?
Dobra praktyka w ZSO nr 16 rok szk.2016/2017
Doradztwo zawodowe, co dalej w świetle reformy systemu oświaty?
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Filmoteka szkolna akcja – się działo
Klasa matematyczno-przyrodnicza pod patronatem PPWSZ w Nowym Targu
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
I LO W BYTOWIE SZKOŁĄ MATURALNEGO SUKCESU
WISŁAWA SZYMBORSKA „Czytanie książek to najpiękniejsza zabawa, jaką sobie ludzkość wymyśliła”
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

Projekt edukacyjny

Beneficjenci: 1. mały LEONARDO : uczniowie klas 0-III szkoły podstawowej uczniowie klas IV-VI szkoły podstawowej 2. LEONARDO: uczniowie klas I-III gimnazjum 3.Czas trwania projektu: wrzesień czerwiec 2016

Dlaczego "Leonardo"? Nazwa projektu nawiązuje do Leonarda da Vinci malarza, architekta, filozofa, muzyka, pisarza, odkrywcy, matematyka, mechanika, anatoma, wynalazcy, geologa - geniusza wszech czasów.

Cele projektu: odkrywanie talentów i mocnych stron uczestników, uczenie poprzez doświadczenie, holistyczne podejście do zdobywania wiedzy, budowanie postawy odkrywcy, badacza, młodego naukowca, wspieranie modelu krytycznego odbiorcy sztuki, kultury, aktywnego uczestnika zmian we współczesnym świecie wspieranie zainteresowań i rozbudzanie pasji kształtowanie potrzeby "uczenia się przez całe życie"

Formy realizacji projektu: cykliczne cotygodniowe spotkania w wymiarze 2 godzin zajęcia poza szkołą: wykłady, wernisaże, seanse kinowe itp. miejsca kultury i instytucje oświatowe, wspierające realizację projektu (Planetarium, Centrum Nauki Kopernik, Muzeum Narodowe, Mennica Państwowa, Muzeum Ziemi "PAN", Muzeum Powstania Warszawskiego, Kino Kultura, Kino Muranów)

Przykładowe bloki tematyczne projektu 1.Czy to jest sztuka? - jak odczytywać, rozumieć, przyjmować lub odrzucać sztukę współczesną. 2.Ogrody symboliczne w sztuce, literaturze, filmie i przestrzeni miejskiej. 3.Mała Ojczyzna w literaturze - Gdańsk, Warszawa, Kresy 4.Lectio latina - wyjaśnienie pojęć, wyrażeń i określeń łacińskich funkcjonujących w języku polskim. 5.Od książki rękopiśmiennej do hipertekstu 6.Dress code - czyli żabot, woalka, wachlarz, frak, kontusz - jak? gdzie? kiedy? - 7.Magnificencja, ekselencja, hrabia - kogo? jak? tytułować. 8.Imiona, nazwiska, pseudonimy - skąd się wzięły i co oznaczają? 9.Żądza pieniądza - skutki wynalazku Fenicjan - produkcja banknotów i monet, dewaluacja, denominacja, siła nabywcza itp. 10.Kalendarz- Majów, gregoriański, księżycowy Literacka Warszawa - mapy Prusa, Konwickiego, Grzesiuka. 12.Kanon piękna na przestrzeni epok - od Wenus z Willendorfu po kwadrat Malewicza. 13.Przysięga, obietnica, przyrzeczenie - jako intencjonalny akt mowy 14.Klątwa, zamawianie wróżba - jako przykład magicznej funkcji języka. 15.Ginące zawody - rymarz, kaletnik, bednarz, modystka, 16.Nobliści czyli co łączy Szymborską z Sienkiewiczem 17.Sztuka sakralna - ciekawostki, tajemnice, symbole 18.Czy Temida jest ślepa? Odpowiedzialność prawna nieletnich, źródła prawa - partner zewnętrzny 19.Muzyka łagodzi obyczaje

Przykładowe bloki tematyczne projektu 20.Niebezpieczne rośliny - 21.Rozpoznawanie falsyfikatów 22.Dlaczego oczy po Mamie a włosy po Tacie - genetyka 23.Odznaczenia państwowe - protokół i historia 24.Dyplomacja - czyli bon ton na salonach. - Partner zewnętrzny 25.Historia piękna i brzydoty najważniejszych dzieł malarskich w historii ludzkości najważniejszych dzieł malarskich w XX w. 28.Niecodzienna codzienność - kreatywne zajęcia rękodzielnicze 29.Wiem o czym mówię - rozpoznaję styl, technikę, symbole. 30“Myślotwory” -tablicowe zagadki kreatywne 31.“A” robi wielką różnicę - tajemnice słowotwórstwa 32.W zdrowym ciele, zdrowy duch 33.Recepta na „pieskie życie” - wolontariat

Rekrutacja: Udział w Projekcie mogą wziąć uczniowie klas I-III, IV-VI szkoły podstawowej i I-III gimnazjum po zatwierdzeniu ich kandydatur przez komisję projektową.

Zaliczanie etapów: Po każdym etapie zostanie ogłoszony konkurs tematyczny dla uczniów innych szkół podstawowych i gimnazjalnych związany z tematyką modułu.

Podsumowanie Projektu: Każdy uczestnik projektu, będzie zobowiązany do przygotowania i zaprezentowania na forum szkoły produktu finałowego projektu, to znaczy: obrazu, filmu, eseju, reportażu, instalacji, gry, związanego z ulubioną dziedziną wiedzy poznaną w projekcie. Uczestnik projektu wybiera "promotora" swojej pracy.