Budowanie zespołów sprzedażowych dr hab. Tomasz Ochinowski psycholog społeczny, kierownik Zakładu Socjologii Organizacji i Historii.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Edukacja globalna w praktyce szkolnej
Advertisements

OUTPLACEMENT JAKO KONCEPCJA SZERSZEGO SPOJRZENIA NA ZASOBY LUDZKIE W ORGANIZACJI W światowej i lokalnej prasie coraz częściej pojawiają się informacje.
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne II stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne II stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne II stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
Marketing Usług - WYKŁAD
1 EWALUACJA GŁÓWNYM NARZĘDZIEM PODNOSZENIA JAKOŚCI PRACY DORADCY ZAWODOWEGO Robert Fleischer –Zarząd Główny SDSiZ RP Lubniewice,
Innowacyjność zagadnienia wprowadzające
SPRAWNOŚĆ SEKTORA PUBLICZNEGO WYKŁAD IV
PREZENTACJA PROJEKTU CLOEMC III
Katedra Komunikacji i Zarządzania w Sporcie
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
1 Małopolskie Obserwatorium Rynku Pracy i Edukacji Warszawa, 15 lutego 2007 r.
Zespół konsultantów: Michał Kłos Przemysław Kurczewski Robert Lewicki
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne I stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
Specjalność: Kompleksowe Sterowanie Jakością
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
dr Tomasz Kaźmierczak IPSiR UW Ekspert Instytutu Spraw Publicznych
POLITECHNIKA ŚLĄSKA w Gliwicach WYDZIAŁ ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA Katedra Stosowanych Nauk Społecznych.
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Jak ubiegać się o pracę Opis warsztatów dla nauczycieli – członków Klubu Przedsiębiorczych Nauczycieli IMPULS.
1. Zarządzanie pracą we współczesnej firmie.
2010 Benchmarking klastrów w Polsce Dr Aleksandra Nowakowska Zespół Konsultantów PARP Benchmarking jako instrument poprawy jakości zarządzania Warszawa,
CRM GigaCon Warszawa Jarosław Żeliński
Szczecin, 15 kwietnia 2013 r. Katedra Organizacji i Zarządzania Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytet Szczeciński Specjalność: Kompetencje.
Współpraca brokerów i ubezpieczycieli. Partnerstwo w interesie klienta reguły wymiany podstawą budowania partnerstwa w relacjach ubezpieczający – broker.
Projekt realizowany w ramach Programu Regionalnego MRR „Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny.
Raz , dwa trzy Antoninek patrzy !
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
Budowa zespołu sprzedawców
Zarządzanie różnorodnością w opinii przedsiębiorców – wyniki badań zrealizowanych w ramach projektu Diversity Index Warszawa, 20 lutego 2013 r.
Katedra Międzynarodowych Stosunków Ekonomicznych
Jeżeli: Jesteś absolwentem uczelni wyższej i pragniesz zdobyć najnowszą wiedzę i praktyczne umiejętności z zakresu zarządzania pracą Pełnisz lub zamierzasz.
Ekonomia menedżerska Katedra Ekonomii.
Społeczne Otoczenie Organizacji Tomasz Ochinowski psycholog społeczny * Jerzy Jagodziński ekonomista – socjolog * Michał Mijal menedżer.
Psychologia organizacji
Psychologia szkoły. Psychologia dla nauczycieli
Psychologia organizacji
Podsumowanie trzeciego roku Ranking Pozycja w rankingu pokazuje jak radzicie sobie na tle innych zespołów w klasie. Pamiętajcie o przemyśleniu wszystkich.
NOWATORSTWO Warszawa 15 września 2015.
Jak skutecznie budować pozycję firmy na rynku lokalnym?
MODUŁ ORGANIZACYJNY – MENEDŻER BIZNESU M ODUŁ M ENEDŻER BIZNESU.
Gospodarowanie a środowisko Konspekt 13 WNE UW Jerzy Wilkin.
Jerzy Cieslik, Przedsiębiorczość technologiczna
Dystrybucja i sprzedaż na rynkach krajowych i międzynarodowych II stopień.
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
Prodziekan Wydziału Socjologii AH; Pełnione funkcje: W latach 1973 – 1988 Instytut Socjologii U.W. Zakład Socjologii Pracy i Organizacji. Lata 1988 – 89.
MARKETING MIĘDZYNARODOWY
Firmy globalne. Cechy firmy globalnej Globalne myślenie (konkurowanie) (koncepcja marketingu globalnego) Globalne wykorzystanie zasobów Globalna organizacja.
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej” studia I stopnia kierunek: „Zarządzanie”
WYKONALI: TOKARSKI RAFAŁ, ZAWIŚLIŃSKI MARCIN, TRZCIŃSKI ROBERT, MELION KRZYSZTOF, POŁEĆ ŁUKASZ, SZYMCZAK KONRAD. IMPORT ŻARÓWEK I RECYKLING Politechnika.
Wydział Zarządzania UŁtel. (42) ul. Matejki 22/26, Łódź SPECJALNOŚĆ - ZARZĄDZANIE PUBLICZNE studia II stopnia.
Psychologiczne Kompetencje Menedżera seminarium Dr Jolanta Babiak Semestr zimowy 2016/2017.
Identyfikacja potrzeb rozwojowych w organizacji
KIERUNEK LOGISTYKA WYDZIAŁ EKONOMICZNY
Firmy globalne.
Projekt „Mistrz w zawodzie- Meister im Beruf”
I ZARZĄDZANIE W BIZNESIE
Zarządzanie przedsiębiorstwami
Zarządzanie międzynarodowe
dr Agnieszka Brzozowska
pracownik Wydziału Zarządzania UW;
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
Prezentacja biznesplanu
Zarządzanie w biznesie i sektorze publicznym
Psychologia w Zarządzaniu
Prezentacja biznesplanu
Psychologia w Zarządzaniu
Zarządzanie przedsiębiorstwami
Katedra Komunikacji i Zarządzania w Sporcie
Zapis prezentacji:

Budowanie zespołów sprzedażowych dr hab. Tomasz Ochinowski psycholog społeczny, kierownik Zakładu Socjologii Organizacji i Historii Biznesu Katedra Psychologii i Socjologii Zarządzania Wydział Zarządzania UW dyżur: środa – , pokój 533B oraz pół godziny po zajęciach dla MSM doradca biznesowy i trener umiejętności społecznych, badacz historii organizacyjnej, ze szczególnym uwzględnieniem tradycji biznesowych w Polsce jako źródła innowacyjnych działań na dziś

Tomasz Wojtaszuk co-trener menedżer – praktyk

Jak to zaliczyć ? ślicznie i praktycznie… 1)Ustny sprawdzian z lektur r. (po Państwa zajęciach w tym dniu, godzina do negocjacji) 50% oceny końcowej; 2) Wykonanie raportów i innych zadań domowych…. 50 % oceny; 3) Negocjowanie oceny końcowej, r. (od początku zajęć do skutku). Uwaga: niewykonanie którejkolwiek z prac w terminie umożliwia wykonanie ich później, ale co najwyżej na ocenę dostateczną. Nie pojawienie się na „negocjacjach” powoduje, że można jako ocenę końcową uzyskać tylko co najwyżej dostateczny.

lektury  na ocenę końcową co najwyżej dobrą: Niemczyk, A. (2012). Jak zarządzać zespołem handlowym i przetrwać. Poradnik dla szefów sprzedaży i handlowców (wydanie III). Gliwice: Onepress. Lowney, Ch. (2013). Heroiczne przywództwo, tłum. Malczak, Ł. Kraków: Wydawnictwo WAM.  „paszport” do oceny końcowej b. dobrej: przygotowanie konspektu dotyczącego zarządzania zespołem sprzedażowym na podstawie krytycznej lektury następujących publikacji i dyskusja z egzaminatorem (+ lektury na ocenę dobrą) Tarasiewicz, K. (2013). Zapach świeżej kawy, (red. nauk. Ochinowski, T.). Warszawa: PWN. Jabłkowski, F. (2005). Dom Towarowy Bracia Jabłkowscy : romans ekonomiczny. Warszawa: Iskry. Łazarkiewicz, C. (2013). Sześć pięter luksusu. Kraków: Znak.

Rozgrzewka, „znaj proporcje Mocium Panie” na przykładzie palarnii kawy „Pluton” „Palarnia kawy Pluton w latach świetności należała do krajowej czołówki pod względem jakości i technologii produkcji. Firma miała 31 sklepów w Warszawie, Lublinie, Łodzi, Gdyni i Poznaniu. Powstała w dobie gospodarczej prosperity w Kongresówce, przetrwała obie wojny światowe i powstanie warszawskie. Likwidację zawdzięczała nie złym wynikom finansowym, ale komunistycznej „bitwie o handel”.” Tomasz Markiewicz, Niezłomne palenie kawy, „Puls Biznesu”,

Fabryka Palenia Kawy, Cykorii i Surogatów Kawy Pluton 1882 – Tadeusz Tarasiewicz inicjuje w Warszawie produkcję kawy palonej i surogatów kawy wprowadzoną w fabryce technologię produkcji opatentowano w Belgii, Francji i na Węgrzech od 1914 spółka akcyjna 1924 połączona z zakładem Kawa „Molinari” od 1934 firmą kierował Kordian Tarasiewicz

Zostań „alter-ego” Kordiana Tarasiewicza

Czy możliwe jest utrzymanie zaangażowania pracowników, gdy sytuacja finansowa jest zła? Przykład palarni kawy „Pluton” w 1934 roku Problemy finansowe przedsiębiorstwa – spadek zysków o 20-30% Przypadki nieuczciwości pracowników sprzedaży

Co zrobił młody Tarasiewicz ? Zostało zmniejszone wynagrodzenie dyrektora oraz znaczącej części pracowników

Zżycie z firmą, Uczciwość pracodawców, W interesie pracowników było, aby „Pluton” nadal działał na rynku dodatkowe świadczenia np.: medyczne, sport, produkty firmowe.

Dlaczego się udało? redukcja kosztów (styl przywództwa) analiza kluczowych konkurentów i szukanie nisz ekspertyza wywiad korzystanie z kultury „wysokiej” benchmarking + współpraca analiza kultury lokalnej i korzystanie z tradycji („agenci kulturowi”) doskonalenie zarządzania zasobami ludzkimi budowanie relacji ze społecznym otoczeniem biznesu, łącznie z kreowaniem tego otoczenia

Dlaczego się udało w zarządzaniu zespołem sprzedażowym ? osadzenie budowania zespołu sprzedażowego w całokształcie działań na rzecz przetrwania i rozwoju firmy cierpliwość i długomyślność korzystanie z dobrych praktyk szkolenia/podręcznik budowanie lojalności pracowników przez lojalność obustronną więcej dowiedz się od autora tych działań:

Co nas czeka i na co czeka Wasz wykładowca w najbliższym czasie (czyli na przyszłe zajęcia r.) ? Diagnoza kultury organizacji swojego zespołu sprzedażowego (lub zespołu sprzedażowego znajomych) ze szczególnym uwzględnieniem koncepcji Scheina. Raport musi zawierać wyniki wywiadów przeprowadzonych z pięcioma członkami zespołu (włączając autora raportu jeśli jest członkiem zespołu). Wyniki wywiadów proszę zinterpretować na podstawie materiału „Garść informacji o kulturze organizacyjnej”(materiały dostępne na stronie Ochinowskiego w formacie pdf). Tam też znajdują się pytania dotyczące koncepcji Scheina. Te pytania proszę zadać podczas robienia wspomnianych wcześniej wywiadów. Zarówno zrobione wywiady, jak i ich interpretację należy przynieść ze sobą na zajęcia. Interpretacja to raport każdego z Państwa na temat tego jaka jest – w świetle wywiadów i różnorodnej obserwacji- kultura organizacyjna Państwa zespołu. Uwaga: niewykonanie którejkolwiek z prac w terminie umożliwia wykonanie ich później, ale co najwyżej na ocenę dostateczną