Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GEOGRAFIA II st. Studia stacjonarne 2014.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Wszechstronne Wykształcenie – Lepsza Przyszłość”
Advertisements

INSTYTUT EKONOMICZNY największa jednostka organizacyjna na Wydziale Społeczno-Ekonomicznym INSTYTUT EKONOMICZNY największa.
,,Poznaję swój zawód…” Technik ekonomista.
Jaki personel zatrudniamy a jaki byśmy chcieli?
Kształcenie praktyczne
Średnie z poszczególnych pytań. Ocena jakości dydaktyki Studencka ocena jakości realizacji przedmiotów przeprowadzona w roku akademickim 2011/201 2.
Rola studentów w zapewnianiu jakości kształcenia w jednostkach Uniwersytetu Warszawskiego.
Kwalifikacje nauczycieli Rok szkolny 2009/
Projektowanie programów studiów
Wybrane wyniki badania ewaluacyjnego
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Monitoring Plus Badanie ukrytego potencjału lokalnego rynku pracy Badanie ukrytego potencjału lokalnego rynku pracy Priorytet 2 - Wzmocnienie rozwoju zasobów.
Ankieta Oceny Zajęć Dydaktycznych
Zespół Szkół nr 2 w Nowym Dworze Gdańskim, ul. Warszawska 54 Rekrutacja na rok szkolny 2013 / 2014 Nie dla szkoły, lecz dla życia się uczymy lecz dla życia.
co po gimnazjum ? Wybierz swoją przyszłość Przygotowała:
Badanie losów absolwentów
Katedra Zarządzania Miastem i Regionem
lecz dla życia się uczymy”
Finanse i Rachunkowość Przedsiębiorstw
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
Seminarium Dobre praktyki w organizacji studiów I stopnia Wydział Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechnika Gdańska Prof. dr hab. inż. Alicja.
Kształcenie inżynierów z perspektywy AGH
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Wsparcie systemu edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim.
CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W SANOKU Oferta edukacyjna.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji 1, 2 i 3 Badania monitoringowego Beneficjentów Indywidualnych Działania 2.3 SPO RZL.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
EWALUACJA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA – DANE ZBIORCZE Rok akademicki 2012/2013 Semestr letni.
Operacja Sukces to unikatowy w skali kraju projekt finansowany z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej mający na celu reformę programu studiów na.
Badanie losów absolwentów Wydziału Nauk o Żywności ANKIETA SATYSFAKCJI – bezpośrednio po studiach wypełniana VI – X 2013 Warszawa, 2014 Biuro Karier i.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na I roku studiów II stopnia Kierunek: Biologia – nauczanie biologii Przeznaczony dla studentów,
Losy zawodowe absolwentów Akademii Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie (wybrane wyniki ankietyzacji) Paweł Tomaszewski Zespół ds. Analiz.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Biologia – nauczanie biologii Przeznaczony dla studentów,
Transport i logistyka Studia I stopnia Katedra Transportu.
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
Transport i logistyka Studia II stopnia Katedra Transportu.
Wyniki ankiety przeprowadzonej na III roku FG/SN cykl kształcenia Olsztyn, Listopad 2014.
STUDENCKICH SŁÓW KILKA O NAUCZANIU W JĘZYKACH OBCYCH Walery Stasiak Zarząd Samorządu Studentów Uniwersytetu Warszawskiego.
Analiza wyników ankiet studenckich za rok 2014/2015 ( semestr zimowy)
STUDENCKICH SŁÓW KILKA O NAUCZANIU W JĘZYKACH OBCYCH Walery Stasiak Zarząd Samorządu Studentów Uniwersytetu Warszawskiego Kształcenie w językach obcych.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GOSPODARKA PRZESTZRENNA II st. Studia stacjonarne 2014.
Dlaczego warto? wykształcenie inżynierskie + poszukiwane na rynku pracy specjalności ciekawa i dobrze płatna praca po studiach.
Komentarz Ankietę przeprowadzono wśród studentów ostatniego roku studiów stacjonarnych II stopnia kierunku Oceanografia wszystkich uruchomionych.
Prezentacja Monitora kształcenia i szkolenia 2015 Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Warszawie Warszawa 25 listopada 2015.
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP w Łomży, którzy ukończyli studia w 2010 roku mgr Marlena Włodkowska mgr inż. Sebastian Chrzanowski Biuro Karier.
Ankieta Oceny Zajęć 2014/2015. Na zakończenie każdego z semestrów w roku akademickim 2014/2015 tj. w terminie 2 lutego marca 2015 oraz 8 czerwca.
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP w Łomży, którzy ukończyli studia w 2012 roku mgr Marlena Włodkowska mgr in ż. Sebastian Chrzanowski Biuro Karier.
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP w Łomży, którzy ukończyli studia w 2011 roku mgr Marlena Włodkowska Biuro Karier Łom ż a, 2014.
DWUJĘZYCZNA OBSŁUGA FIRMY NA POTRZEBY RYNKU MIĘDZYNARODOWEGO Uniwersytet w Białymstoku OFERTA STUDIÓW PODYPLOMOWYCH.
MECHANIK POJAZDÓW SAMOCHODOWYCH Gdy samochód „zachoruje”, Mechanik go uratuje ;)
Spotkanie Dolnośląskiej Sieci Biur Karier - GRUDZIEŃ Badania losów absolwentów DSWE TWP we Wrocławiu - studium przypadku.
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze Rok akademicki 2012/2013 Semestr zimowy Dr Agnieszka Pawlak, Zakład Nauk o Rodzinie UM Dr Paweł Przyłęcki,
Wydział Ekonomii, Zarządzania i Turystyki ul. Nowowiejska Jelenia Góra.
„MOJE ŻYCIE – MÓJ WYBÓR”
MÓJ ZAWÓD.
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP
Centrum Kształcenia Ustawicznego w Ostrowcu Świętokrzyskim
Badanie losów zawodowych absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego
Badanie satysfakcji studentów PWSZ w Skierniewicach 2016
I ZARZĄDZANIE W BIZNESIE
Badanie satysfakcji studentów PWSZ w Skierniewicach 2015
SZKOLNICTWO PONADGIMNAZJALNE WARSZTATY DLA RODZICÓW
rekrutacja Rok szkolny 2019/2020
OFERTA EDUKACYJNA. OFERTA EDUKACYJNA Przedmiot rozszerzony od klasy I Klasa I A Przedmiot rozszerzony od klasy I MATEMATYKA OD KLASY II WYBIERZESZ.
Specjalność ANALITYK OTOCZENIA BIZNESU
Specjalność ANALITYK OTOCZENIA BIZNESU
Specjalność: Rachunkowość i podatki
Badania losów absolwentów
Absolwent UwB jako pracownik.
ABSOLWENT, PRACODAWCA I WYKŁADOWCA – TRZY STANY JEDNA OSOBA
Zapis prezentacji:

Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GEOGRAFIA II st. Studia stacjonarne 2014

Celem ankiety jest ocena mocnych i słabych stron kierunku „Geografia” przez absolwentów studiów magisterskich oraz zebranie informacji dotyczących pożądanych kierunków zmian w zakresie lepszego dostosowania kierunku do rynku pracy. Ankiety przeprowadzono wśród absolwentów studiów II stopnia, odbierających dyplom ukończenia studiów. LICZBA ANKIET: 36 szt. W zależności od pytania wyniki podano w wartościach bezwzględnych, jako średnie lub w procentach.

Badany aspekt kierunkuśrednia Program studiów3,58 Przyjazność planu zajęć3,14 Poziom merytoryczny prowadzonych wykładów i ćwiczeń4,14 Organizacja praktyk3,80 Indywidualne podejście do studenta4,14 Przyjazność kadry naukowo-dydaktycznej4,33 Tryb pracy w ramach seminarium i pracowni magisterskiej4,55 Oferta nauczania języków obcych2,88 Przydatność ćwiczeń3,92 1.Jak oceniasz ofertę kierunku Geografia w następujących aspektach? (1 – bardzo źle, 2- źle, 3- średnio, 4 – dobrze, 5- bardzo dobrze).

2. Jaką specjalność realizowałaś/eś na studiach II stopnia? - geografia fizyczna- 27 ankietowanych; - geografia społeczno-ekonomiczna – 9 ankietowanych.

4. Czy obecnie pracujesz? - TAK - 12 ankietowanych; - NIE – 24 ankietowanych. 5. Czy pracujesz w zawodzie? - TAK – 1 ankietowanych; - NIE – 11 ankietowanych. 6. Jeżeli tak, to w jakiej branży/dziedzinie? handel, projektowanie ogrodów, gospodarka przestrzenna, turystyka, sprzedaż, organizacja imprez, gastronomia,

7. Które kompetencje/umiejętności przydają Ci się najbardziej w Twojej pracy zawodowej? Odpowiedzi ankietowanych: umiejętność syntetycznego myślenia, praca w zespole, organizacja czasu, znajomość technik GIS, aspekty prawne, umiejętność przekonywania do własnego zdania,

8. Jakich kompetencji/umiejętności szczególnie brakowało Ci na studiach? Odpowiedzi ankietowanych: mało praktyk; mało języka obcego; brak przygotowania do zawodu; mało umiejętności programowania java, php, c+; brak zapoznania aktów prawnych; brak geograficznych systemów informatycznych; więcej praktyk laboratoryjnych; praktyki w zakresie samej geografii; więcej zajęć z GISu; więcej umiejętności praktycznych, praktycznej zastosowania wiedzy; brak programowania; mało przedmiotów specjalistycznych.

10. W jakim stopniu studia spełniły Twoje oczekiwania? (podaj wartość w %) średnia z 36 ankiet – 74,68%

Komentarz do wyników ankiety ewaluacyjnej dotyczącej jakości studiów na kierunku Geografia Uniwersytetu Gdańskiego. Celem ankiety jest ocena mocnych i słabych stron kierunku „Geografia” przez absolwentów studiów magisterskich oraz zebranie informacji dotyczących pożądanych kierunków zmian w zakresie lepszego dostosowania kierunku do rynku pracy. Ankietę po raz pierwszy przeprowadzono w 2014 roku wśród absolwentów studiów II stopnia, odbierających dyplom ukończenia studiów. Oprócz ankietyzowanie absolwentów bezpośrednio po zakończeniu studiów II stopnia planuje się przeprowadzenie identycznej ankiety wśród absolwentów w rok po ukończeniu studiów oraz pięć lat po ukończeniu studiów. Niniejszy komentarz dotyczy ankiety przeprowadzonej w 2014 roku wśród 36 absolwentów studiów II stopnia na kierunku Geografia.

Do mocnych stron kierunku należy zaliczyć: tryb pracy w ramach seminariów i pracowni magisterskiej, przyjazność kadry naukowo-dydaktycznej oraz wysoki poziom merytoryczny prowadzonych zajęć (średnia ocena powyżej 4). Najniżej oceniono ofertę nauczania języków obcych oraz przyjazność planu zajęć. Aby podnieść oceny w tych dwóch aspektach od semestru letniego roku ak. 2014/2015 wprowadzono nowe zasady planowania zajęć, uwzględniające postulaty studentów. Wprowadzono również w nowym planie studiów, obowiązującym od roku ak. 2015/2016 inny podział zajęć z języków obcych pomiędzy semestrami, co powinno podnieść efektywność nauczania języków obcych.

W momencie wypełniania ankiety pracowało 12 z 36 ankietowanych studentów (33%), w tym jeden w zawodzie. Niski odsetek osób pracujących może wynikać z dwóch przyczyn: po pierwsze absolwenci odbierają dyplom przed rozpoczęciem pracy celem dostarczenia pracodawcy pełnej dokumentacji, po drugie może to być efekt przepisów dotyczących ubezpieczeń społecznych. Być może pracodawcom bardziej opłaca się zatrudniać studentów, niż osoby po ukończeniu studiów. Osoby, które pracowały, znalazły zatrudnienie w handlu, projektowaniu ogrodów, gospodarce przestrzennej, turystyce, organizacji imprez i gastronomii. Przynajmniej dwie z tych dziedzin należy uznać za pokrewne z geografią.

Wśród umiejętności, które absolwenci wymieniali jako te, które najbardziej przydają się im w pracy zawodowej, znalazły się w większości tzw. kompetencje miękkie, jak: syntetyczne myślenie, praca w zespole, organizacja czasu, umiejętność przekonywania. Wśród umiejętności, których brakuje absolwentom pojawiają się: zbyt mała liczba zajęć praktycznych, umożliwiających wykorzystanie wiedzy teoretycznej w praktyce, zajęć z języka obcego, obsługi programów GIS, programowania, brak wiedzy prawniczej. Wszystkie te aspekty należą do kategorii: umiejętności a ich pogłębienie powinno nastąpić poprzez zmianę sposobu realizacji poszczególnych zajęć dydaktycznych, a zwłaszcza ćwiczeń i znaleźć swoje odzwierciedlenie w sylabusach do przedmiotów. Pomimo krytycznych uwag studia na kierunku Geografia spełniły oczekiwania absolwentów w ponad 74% a 69% z nich wybrałoby ponownie ten sam kierunek studiów, z czego 61% na Uniwersytecie Gdańskim.