Co zyska sześciolatek rozpoczynając naukę w szkole?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
Advertisements

„Sześciolatek w szkole”
Kim jest uczeń uzdolniony i jak wspierać jego rozwój?
Ulotka informacyjna dla rodziców Sześciolatek w szkole.
„Sześciolatek w szkole”
Szkoła Podstawowa nr 175 w Łodzi
im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
Dojrzałość szkolna dziecka
Szkoła Podstawowa nr 4 w Andrychowie
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
SZKOŁA PRZYJAZNA SZEŚCIOLATKOM
CO TO JEST DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA?
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Zespół Placówek Oświatowych Publiczna Szkoła Podstawowa im. Stefana Żeromskiego i Przedszkole w Kurozwękach.
Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole.
Zapraszamy do gimnazjum
Mój sześciolatek idzie do szkoły
GOTOWOŚĆ SZKOLNA siedmiolatków
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
Im wcześniej dziecko rozpocznie naukę, tym ma większą szansę na rozwój swoich uzdolnień i umiejętności lub diagnozę i pomoc w problemach rozwojowych. Szkoła.
Dobrocin, 31 sierpnia 2009 Przedszkole w Dobrocinie – szansa na rozwój dostępna dla każdego dziecka.
Kontrowersje wokół szkolnej edukacji sześciolatków w Polsce
Czy Państwa dziecko jest gotowe do szkoły?
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
DYREKTOR SZKOŁY – RENATA CIEŚLAK. KILKA SŁÓW O NAS Oddział przedszkolny jest grupą przyjazną, przygotowującą dzieci do podjęcia nauki w szkole. Szkoła.
KLOCKOMANIA.
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
Organizacja zajęć w klasach I-III ze szczególnym uwzględnieniem 6-latka i łagodnym przejściem w II etap edukacyjny Aleksandra Klimza
III edycja konkursu Ministra Edukacji Narodowej
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 w ZIELONEJ GÓRZE
Moje dziecko idzie do szkoły
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Piwodzie z Filią w Cetuli
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Izabela Modzelewska mgr psychologii
Wielkopolska Konferencja dla Nauczycieli Akcja KŁADKA
WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY
Co może zrobić szkoła, a co powinni zrobić wcześniej rodzice ?
Małe dziecko w systemie edukacji
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Gotowość szkolna Długotrwały proces przemian psychofizycznych, które prowadzi do przystosowania się dziecka do systemu nauczania początkowego. Zawsze.
Szkoła Podstawowa Nr 87, Wrocław ul. Parkowa 27, tel
Dobry start w szkole jest niezwykle ważny dla rozwoju dziecka.
Małe? Duże ? Dziecko w klasie I Hanna Michalska Sokołów Podlaski,
GOTOWOŚĆ SZKOLNA SZEŚCIOLATKÓW
O dojrzałości szkolnej kilka słów. Dojrzałość szkolna to gotowość dziecka do rozpoczęcia nauki, przyjęcia nowych obowiązków i wejścia w nowe środowisko.
GOTOWOŚĆ DZIECKA DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE – ROLA RODZICA Nauka doprowadza do takiej atomizacji wiedzy, że człowiek będzie niedługo wiedział wszystko.
 Witamy w Szkole Podstawowej w Mszczonowie  Działamy, aby nasi uczniowie byli solidnie przygotowani do dalszej nauki i życia w dynamicznie zmieniającym.
Tel./fax (0 42)
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
Szkoła Podstawowa nr11 z Oddziałami Integracyjnymi im Kornela Makuszyńskiego w Zielonej Górze Opracowanie: Lidia Dubniewska.
WITAMY W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 51 z Oddziałami Integracyjnymi im. Fryderyka Chopina w Katowicach.
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Marii Skłodowskiej – Curie w Piastowie Al. Krakowska 20 Tel. /fax
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
INTEGRACYJNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 67 im. Janusza Korczaka w ŁODZI, UL. MARATOŃSKA 47b Tel./Fax:
Gotowość szkolna Gotowość szkolna Informacja dla rodziców 5- i 6-latków.
Informacje dla Rodziców. * stan zdrowia (dziecko leczone - choroba przewlekła) * niski lub obniżony poziom rozwoju intelektualnego, * nieharmonijny rozwój.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty Reforma systemu oświaty.
EDUKACJA MATEMATYCZNA skuteczna, przyjazna dziecku i nauczycielowi Arkadiusz Mroczyk.
Łódź, ul. Syrenki 19a tel
Oddział Przedszkolny w roku szkolnym 2017/2018 Szkoła Podstawowa nr 221 im. Barbary Bronisławy Czarnowskiej Ogrodowa 42/44, Warszawa.
„Sześciolatek w szkole”
Rozwój fizyczny, społeczno-emocjonalny i umysłowy bialskich pięciolatków w oparciu o badania przeprowadzone przez nauczycielki bialskich przedszkoli mgr.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR UL. BAŁTYCKA 59
Oddział Przedszkolny Szkoła Podstawowa nr 221 im
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
„Sześciolatek w szkole”
„ Kiedy śmieje się dziecko,. śmieje się cały świat”
Kontrola i ewaluacja zajęć wychowania fizycznego
Szkoła w Mieście Rodzaj innowacji: organizacyjno – metodyczna.
Zapis prezentacji:

Co zyska sześciolatek rozpoczynając naukę w szkole?

Rozpoczęcie nauki w szkole jest ważnym wydarzeniem w życiu każdego dziecka, a także jego rodziców.

Zmiany w prawie oświatowym sprawiły, że otwarto szkołę na przyjęcie sześciolatków z ich naturalnymi potrzebami: ciekawością poznawczą, aktywnością, chęcią wspólnej zabawy z rówieśnikami.

● Wielu dzieciom to właśnie szkoła zapewnia warunki prawidłowego rozwoju. ● W szkole poznają one środowisko bogatsze i bardziej złożone od tego, z którym miały wcześniej do czynienia. ● Poznają nowe miejsca i zdarzenia oraz uczą się nowych ról społecznych na terenie klasy i szkoły.

W szkole dzieci uczą się także współpracy: z dorosłymi spoza rodziny, z rówieśnikami, ze starszymi kolegami.

Sześciolatek ma możliwość rozwijania swoich talentów poprzez udział w różnorodnych konkursach: konkurs recytatorski „Warszawska Syrenka” konkurs matematyczny „Liczydełko” konkurs ortograficzny „Mały Mistrz Ortografii” klasowe, szkolne, gminne i powiatowe konkursy plastyczne

Nauka w szkole rozwija u dzieci takie cechy jak: samodzielność, systematyczność, wytrwałość, odpowiedzialność. Cechy te ułatwiają dzieciom osiąganie dobrych wyników w nauce.

Nasza szkoła jest szkołą bezpieczną, przyjazną dzieciom i rodzicom oraz promującą zdrowy styl życia.

W bezpiecznej, dobrze zorganizowanej, oferującej wysoką jakość kształcenia szkole nasz sześciolatek : staje się bardziej odważny, samodzielny i pewny siebie, jest bardziej otwarty w kontaktach z rówieśnikami i dorosłymi, wykorzystuje w pełni naturalny potencjał rozwojowy,

korzysta z zasobów środowiska szkolnego, rozwija swoje zainteresowania korzystając z oferty zajęć pozalekcyjnych, uczy się właściwego wykorzystywania komputera i internetu, uczestniczy w zajęciach z języka angielskiego,

w przypadku trudności korzysta z zajęć terapii pedagogicznej, dzięki systematyczności zyskuje dobre podstawy do dalszej nauki, zdobywa doświadczenie we współdziałaniu w grupie, uczy się odpowiedzialności za siebie i innych, uczy się zasad samorządności.

Sześciolatek, rozpoczynając naukę w szkole, ma szansę poczuć dumę z tego, że jest uczniem- tak, jak jego starszy brat, czy kolega.

,,Edukacja szkolna jest wielkim dobrodziejstwem pod warunkiem, że dzieci potrafią sprostać wymaganiom stawianym w szkole, a także korzystać z nauki szkolnej. Jeżeli nie są gotowe do podjęcia nauki szkolnej, źle im się wiedzie już od pierwszego dnia pobytu w szkole.” prof. Edyta Gruszczyk – Kolczyńska

Na dojrzałość szkolną sześciolatka składają się osiągnięcia rozwojowe w trzech sferach: - fizycznej - umysłowej - emocjonalno-społecznej.

1. Dojrzałość szkolna w zakresie rozwoju fizycznego. Dziecko powinno mieć powyżej 120 cm wzrostu, ważyć powyżej 23 kg. te parametry idą w parze z twardością kośćca, siłą mięśni, ogólną odpornością na zmęczenie i odpornością organizmu na choroby do wagi i wzrostu dostosowana jest wielkość ławek.

2.Rozwój umysłowy i psychiczny Dziecko powinno mieć : - rozbudzoną ciekawość poznawczą - chęć do zdobywania wiedzy i uczenia się - umiejętność koncentrowania się na jednej aktywności przez co najmniej minut - zasób wiedzy o otaczającym świecie (adres, praca rodziców) Dziecko powinno umieć: Dziecko powinno umieć: - zadawać pytania i na nie odpowiadać - zadawać pytania i na nie odpowiadać - segregować przedmioty, - segregować przedmioty, - wyróżnić kilka cech - wyróżnić kilka cech przedmiotów

3.Rozwój społeczny i emocjonalny 3.Rozwój społeczny i emocjonalny Dziecko powinno: - umieć współdziałać w grupie - umieć wyrażać swoje uczucia w sposób społecznie akceptowany - tolerować porównywanie go z innymi - być odporne na negatywne oceny

Z badań wynika, że różnice indywidualne między sześciolatkami mogą sięgać nawet kilku lat. Wymagania stawiane 6-latkom muszą odpowiadać ich aktualnym możliwościom i indywidualnym, zróżnicowanym potrzebom. Procesy, mechanizmy, funkcje i sprawności rozwojowe u 6- latków są w różnym stopniu zaawansowania, jedne nie są jeszcze zakończone, inne dopiero dojrzewają.

Oczekiwania wobec pierwszaka uwzględniają zmiany nowej podstawy programowej. Od 6-latka w klasie I wymaga się mniej więcej tyle ile przed reformą wymagało się od przedszkolaka objętego rocznym obowiązkowym przygotowaniem przedszkolnym.