Poznań, – Warsztaty ILIM
„Proste eUsługi dla ukształtowania i wzmocnienia sieci MŚP w Europie Środkowej” Program dla Europy Środkowej -> Europejska Współpraca Terytorialna Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego pełni w projekcie funkcję Partnera Wiodącego Bierze w nim udział również 9 innych instytucji z 6 krajów: Słowenia Polska Włochy WęgryNiemcy Austria Instytut Logistyki i Magazynowania w Poznaniu Instytut Transportu i Logistyki (Włochy), Prowincja Bolonia (Włochy), firma SATA srl (Włochy), AREA m Styria GmbH (Austria) Aufbauwerk Region Leipzig GmbH, Uniwersytet w Lipsku (Niemcy), ICEG Research and Policy (Węgry) Agencja Rozwoju Sinergija (Słowenia)
ESSENCE rzeczywistość biznesowa i problemy do rozwiązania MŚP działają w różnych sieciach z partnerami biznesowymi, dostawcami i podwykonawcami Każda firma w sieci ma pewne zapotrzebowania na surowce i komponenty. A następnie dzięki własnym działaniom kreuje wartość dodaną do produktu. Sieci są zazwyczaj statyczne i rzadko angażują najlepszych możliwych partnerów biznesowych Generuje to powstawanie relacji biznesowych i związanych z nimi ruchów towarów. Brak optymalizacji procesów zakupowych Przepływ informacji w sieci jest powolny i nie ma możliwości jego kontroli Zarys sytuacji Problemy
Środek komunikacji między partnerami eKatalog produktów i usług Wspomaga proces modelowania eUsług Optymalizacja procesów zakupowych Ocena wydajności procesów Planowanie procesu rozproszonej dystrybucji Zagregowane planowanie transportu Obsługa zastrzeżeń/reklamacji Transformacja dokumentów eUsługa E-usługi ESSENCE
Platforma ESSENCE Możliwość wymiany informacji o nowych rynkach, zmianach w oczekiwaniach klientów, nowych trendach i technologiach Możliwość naśladowania najlepszych rozwiązań organizacyjnych, wymiany wiedzy oraz uczenia się od innych firm, co wpływa pozytywnie na wzrost produktywności i innowacyjności Rozwijanie rynku wyspecjalizowanych dostawców Niższe koszty działalności m.in. dzięki wykorzystywaniu zasobów i infrastruktury partnerskiej oraz geograficznej bliskości dostawców (niższe koszty transportu) Promocja partnerów i jego uczestników w kraju i za granicą, co obniża koszty marketingu i wpływa pozytywnie na wzrost sprzedaży Wsparcie eksperckie lokalnych uczelni wyższych oraz ośrodków badawczych Wzrost konkurencyjności wobec dużych korporacji Zwiększenie potencjału zakupowego wobec dostawców Komunikacja i współpraca kluczem do SUKCESU małych i średnich przedsiębiorstw ! Korzyści płynące z kooperacji MŚP:
Dziękuję za uwagę !