Kraków, 21.06.2013 r. PWSK – Prawnik w sieci klientów PR USŁUG PRAWNYCH Agnieszka Brzozowska Marketing & PR Manager, Partner MDP eventum.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
I część 1.
Advertisements

Analiza wpływu regulatora na jakość regulacji (1)
Czyli jak zrobić prezentację komputerową?
Niebezpieczeństwa które czyhają na ciebie w sieci
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
15 marca 2006 roku Dzień Przedsiębiorczości Dagmara Wajszczyk Anna Walczak Kl. III LP w Zespole Ponadgimnazjalnych Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Warunki uzyskania dofinansowania z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Prezentacja przygotowana na podstawie zatwierdzonej wersji PO IiŚ
Zastanówmy Się…...
Prezentacja oferty FORMUS Polska
PODSUMOWANIEPODSUMOWANIE BADANIA DIAGNOSTYCZNEGO W KLASIE TRZECIEJ GRUDZIEŃ 2012 R.
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród 120 uczniów naszej szkoły.
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Po co nam samorz ą d ? XVIII Sesja Sejmu Dzieci i MłodzieżySZKO Ł A DEMOKRACJI.
Cechy dobrej i udanej strony www Net etykieta. Ergonomia stron WWW.
Jak przygotować prezentację multimedialną?
Zakupy, a ekorozwój, czyli jak połączyć przyjemne z pożytecznym.
Zintegrowany System Zmniejszenia Eksploatacyjnej Energochłonności Budynków dr Stanisław Grygierczyk Gliwice, r. IV Seminarium zadania badawczego.
Nieformalne miejsca spotkań. ANKIETY Przeprowadziliśmy wśród uczniów gimnazjum ankietę na temat nieformalnych miejsc spotkań. Przedstawimy przykładowe.
Uwaga !!! Uczniowie SP 32 w Toruniu ! Zapraszamy was i Wasze rodziny do wzięcia udziału w Festynie Zdrowia, który odbędzie się 31 maja 2013 roku podczas.
W jaki sposób uczniowie ZSE mogą działać na rzecz ekorozwoju lokalnego?
Koło emocji wg Plutchika (1980)
TUTORING Szkoła Podstawowa nr 93 im. Tradycji Orła Białego we Wrocławiu Rok szkolny 2010/ 2011.
Szkoła Podstawowa nr 93 im. Tradycji Orła Białego we Wrocławiu Tutoring luty- marzec 2011.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Konferencja Elektroniczny Obieg Informacji w Firmie Łódź,
Antonie de Saint-Exupery
Powrót do sukcesu Analiza przypadku Princessy (rola badań marketingowych podczas rozwoju produktu: ) Powrót do sukcesu Analiza przypadku Princessy.
xHTML jako rozszerzenie HTML
Władza lokalna w Polsce
Optyka Widmo Światła Białego Dyfrakcja i Interferencja
Polskie cyfrowe miasto ? Marzenia a rzeczywistość. Maxymilian Bylicki - Zakopane, Polskie cyfrowe miasto - marzenia a rzeczywistość Maxymilian.
Bezpieczny Internet Ty też jesteś częścią wirtualnego świata.
ZARZĄDZANIE PROCESAMI KOMUNIKACYJNYMI PRZEZ EVENT MARKETING
Wydarzenia charytatywne jako sposób komunikacji tożsamości przedsiębiorstwa. Opracowanie: Dagmara Lustyk Event marketing jako nowa forma procesów komunikacyjnych.
ZAGADKOWA NIEDZIELA AUDYCJA PROGRAMU TRZECIEGO POLSKIEGO RADIA Cezary Rubin Gimnazjum im. Adama Mickiewicza w Brodach, kl. I A.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
SKĄD WIEM, KIM JESTEM? O TOŻSAMOśCI I TOŻSAMOŚCIACH
BEZPIECZNY INTERNET. PRZEGLĄDANIE STRON INTERNETOWYCH.
To śmieszne...
am NewConnect Convention lipca 2008 Łódź
Projekt Aktywizacja, Specjalizacja, Praktyka-promocja zatrudnienia kobiet realizowany w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.
12 luty 2008r.- Dzień Bezpieczeństwa Internetu Bezpieczeństwo dziecka w SIECI.
To popularny portal internetowe. Pisząc blog informujemy internautów o swoich zainteresowaniach np. o modzie lub gotowaniu. Niestety czasem zapominamy.
PolGIS jako nowoczesny system do paszportyzacji sieci
Biznes Społecznie Odpowiedzialny My też mamy coś do powiedzenia! Ogólnopolski Konkurs CSR Biznes Społecznie Odpowiedzialny My też mamy coś do powiedzenia!
Wydatki na zakup podręczników i akcesoriów szkolnych gemiusReport sierpień 2006.
Stan wdrażania funduszy strukturalnych w ramach Narodowej Strategii Spójności na lata w Podregionie Północnym województwa łódzkiego.
Procedura wydania opinii o zasadności realizacji projektów z zakresu budowy sieci szerokopasmowych finansowanych z funduszy strukturalnych Warszawa.
STUDIA DOKTORANCKIE Szczecin 11 grudnia Zmiany w przepisach dotyczących studiów doktoranckich 2.
Prezentacja Szkoły Podstawowej w Święcięńcu Nasze rady na odpady Sprzątanie Świata 20 września 2008r.
PUBLIC RELATIONS.
Budowanie świadomości marki
Propagowanie rozwoju Planu Działań na rzecz Zrównoważonego Wykorzystania Energii w Wielkopolsce, Poznań, października 2012r. Dlaczego warto wdrażać
Druga debata szkolna W piątek 21 XI 2008 roku odbyła się w naszej szkole kolejna debata. Zgromadziliśmy się jak zwykle w sali nr 33.
Temat 5: Elementy meta.
Temat 4: Znaki diakrytyczne i definiowanie języka dokumentu
Wpływ elementów identyfikacji wizualnej i werbalnej na wizerunek miasta.
Hanna Michalak ASK V REKLAMA...
Pomorze 2030 – scenariusze rozwoju i kluczowe technologie Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową Informacja nt. projektu Gdańsk, listopad 2009 r.
WoF PLATFORMA KOMUNIKACJI. WoF jest platformą komunikacji systemem wspomagającym obieg informacji oraz zarządzanie w firmie Zapewnia elektroniczny obieg.
Rzeszów r.. Liczba osób badanych 3 Odpowiedzi badanych na temat stosowania krzyku przez rodziców 4.
GABRIEL GARCÍA MÁRQUEZ
Pozyskiwanie partnerów. Model popytowego podejścia do tworzenia innowacji Definicja Dwa podejścia do UDI –Głos konsumenta –Przewodnictwo konsumenta Cechy.
w/g Grzegorz Gadomskiego
Największym bólem w życiu nie jest śmierć, lecz bycie ignorowanym.
Create Tworzenie Match Dopasowanie Design Projektowanie Unikalne narzędzie zwiększające skuteczność procesów rekrutacji i selekcji, budowanie ścieżek karier.
Analiza procesów metodą siatki jakości, badanie satysfakcji klienta, doskonalenie z wykorzystaniem analizy ryzyka 24 kwietnia IV Konferencja Analizy.
KW2 Czy można żyć bez KW2? - Można, ale co to za życie?... [S.Toton 2001r.n.e.]
Kalendarz 2020.
Zapis prezentacji:

Kraków, r. PWSK – Prawnik w sieci klientów PR USŁUG PRAWNYCH Agnieszka Brzozowska Marketing & PR Manager, Partner MDP eventum

Plan prezentacji PR usług prawnych – wyjaśnienie pojęcia Narzędzia i instrumenty PR Przygotowywanie informacji prasowych Budowanie relacji z mediami Budowanie wizerunku prawnika i kancelarii 10 błędów w komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej Warsztat 2

PR usług prawnych – wyjaśnienie pojęcia 3

Od dobrych opinii zależy decyzja o zakupie usługi 4

Narzędzia i instrumenty PR Media Relations, czyli współpraca z mediami Corporate Identity, czyli identyfikacja wizualna firmy Events & Sponsoring CSR (Corporate Social Responsibility), czyli społeczna odpowiedzialność biznesu 5

Uwaga! Od tego jakie narzędzia PR wykorzystamy zależy czy kancelaria będzie dobrze rozpoznawalna, godna zaufania i polecana. 6

Uwaga! Jak utwierdzić klienta w przekonaniu, że wybór naszych usług jest najkorzystniejszym dla niego wyborem? 7

Uwaga! Czy potrafisz wymienić najbardziej opiniotwórcze media w Polsce? 8

BADANIE IMM – MEDIA 2012 Data publikacji raportu: luty 2013 Raport IMM obejmuje analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media na podstawie przekazów prasowych, telewizyjnych i radiowych z okresu od 1 stycznia do 31 grudnia Badanie przeprowadzano na podstawie przekazów mediowych. 65 proc. cytowanych przekazów to artykuły prasowe. 9

Media relations Otwieramy się na współpracę ze wszystkimi mediami. 10

Kontakt dla mediów – niepotrzebny?! 11

Dobre rady na start Nieustanne budowanie wzajemnego zaufania i sympatii Podpowiadanie ciekawych tematów Dyspozycyjność Dotrzymywanie słowa i terminów Dostarczanie zaufanych ekspertów Skupianie uwagi na tych dziedzinach, w których się wyróżniamy Traktowanie wszystkich dziennikarzy równo (nie dzielimy redakcji na gorsze i lepsze) Rekomendujemy ekspertów spoza naszej kancelarii 12

Współpraca z mediami na co dzień 13

Jak współpracować z prasą? Warto wiedzieć: Jaką redakcję reprezentuje dziennikarz Jaka jest tematyka pisma i profil odbiorców Co będzie tematem wypowiedzi W jakiej formie zostanie wykorzystana wypowiedź Kiedy nasza wypowiedź zostanie opublikowana 14

Jak współpracować z TV? Warto wiedzieć: Jaką redakcję reprezentuje dziennikarz Co będzie tematem wypowiedzi Jaka jest tematyka programu i profil słuchaczy Czy to program emitowany na żywo Jaki jest charakter programu – jeden na jednego, z udziałem publiczności, telefony do studia W jakiej roli będziesz występować: eksperta, komentatora (może będą inni eksperci) 15

Prawnik w tv Przed nagraniem jeszcze raz omawiamy scenariusz Pamiętaj, że jesteś na wizji – kontroluj język ciała, nie kiwaj się, nie kręć, nie chrząkaj i utrzymuj wzrok z prowadzącym Bądź elegancki – ulubione kolory tv to błękit i szary, unikaj bieli, jaskrawych wzorów, szerokich pasów/krat i biżuterii 16

Jak pracować z radiem? Warto wiedzieć: Przygotowując się do nagrania zapytaj wprost jakich pytań możesz się spodziewać lub zastanów się jakie pytania mogą paść Koniecznie zapoznaj się z formułą programu Unikaj dźwięków rozpraszających uwagę – pstrykanie długopisem, stukanie palcami Oddychaj naturalnie Kontroluj emocje Mów wyraźnie i zrozumiale W praktyce bardzo często dziennikarz radiowy z reguły prosi o możliwość nagrania rozmowy telefonicznej 17

Sztuka przygotowywania informacji 18 Niektóre newsy żyją tylko 24 h.

Informacja prasowa – wyjaśnienie pojęcia Czym jest informacja prasowa? To podstawowe narzędzie komunikacji z dziennikarzami, dzięki któremu przekazujemy informacje o wydarzeniach dotyczących funkcjonowania naszej kancelarii. Czym nie jest informacja prasowa? Informacja prasowa nie jest reklamą. Informacja prasowa nie jest ofertą sprzedaży. 19

Struktura informacji prasowej 20

Zasada odwróconej piramidy 21

Tożsamość firmowa, czyli Corporate Identity 22

Case study 23 PwC Legal Services

PwC Legal Services

Events & Sponsoring Poprawa reputacji Wzmocnienie rozpoznawalności marki, a także zdobycie dla niej uznania i przychylności Pozytywny wpływ na motywację pracowników i podniesienie poziomu ich identyfikacji z firmą Pozytywne skojarzenia klientów, którzy chętnie wiążą się z firmą, która nie ogranicza się jedynie do podstawowej działalności 25

Budowanie wizerunku prawnika i kancelarii 26

Od czego zacząć? Pierwszy krok: Definiujemy to, co nam najbliższe Siebie samego Klienta Katalog usług Korzyści 27

Od czego zacząć? Drugi krok: Wybieramy kanały komunikacji Media tradycyjne Nowe media Własne medium 28

Od czego zacząć? Trzeci krok: Zaczynamy komunikować Komunikacja wewnętrzna Komunikacja zewnętrzna 29

Sztuka budowania wizerunku Dobre rady na start: Koncentrujmy wszystkie działania wizerunkowe na jednym, strategicznym celu – dotarciu do klienta tak, aby przekonać go w sposób ekspercki, do naszych usług Mierzmy siły na zamiary Bądźmy konsekwentni w podejmowanych działaniach Korzystajmy ze sprawdzonych narzędzi i instrumentów PR Monitorujmy działania naszej kancelarii i konkurencji Bądźmy otwarci na zmiany Korzystajmy ze szkoleń 30

10 błędów w komunikacji 31

Check lista część 1 Brak osoby odpowiedzialnej za komunikację Blokowanie informacji (informacja za długo przetrzymywana traci na wartości) Błędna kolejność przekazywania newsów Bez teczki prasowej ani rusz! Brak informacji zwrotnej - w wielu przypadkach wystarczy przedstawić stan sytuacji na teraz 32

Check lista część 2 Zatrzymywanie wiedzy tylko na siebie Brak odpowiedzi na podstawowe pytania – dlaczego się zmieniamy, dokąd zmierzamy, jak do tego dojdziemy, jaka będzie nasza rola Luki w prezentacji zakresu świadczonych usług oraz w portfolio klientów Tworzenie mało wartościowych treści Problem pomiaru efektywności podejmowanych działań 33

Warsztat Przegląd i analiza treści ogłoszeń reklamowych, publikowanych na łamach Rzeczpospolitej 34

WKB oraz Kochański, data: 7 stycznia 2013 r. 35

Gessel, data: 21 stycznia 2013 r. 36

Baker & McKenzie, data: 22 stycznia 2013 r. 37

Dziękuję za uwagę Agnieszka Brzozowska Marketing & PR Manager, Partner MDP eventum tel.: