Myślenie magiczne u marketerów i konsumentów

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYKORZYSTANIE WIEDZY W SPOŁECZEŃSTWIE
Advertisements

w ramach prac doktorskich i magisterskich
czyli Wprowadzenie do filozofii
Literatura Tyszka T., Falkowski A. Psychologia zachowań konsumenckich. GWP Gdańsk 2001 Falkowski A. Praktyczna psychologia poznawcza, marketing i reklama.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE
Sławomir Łodziński Zakład Socjologii Ogólnej Instytut Socjologii UW
Marketing międzynarodowy Proces internacjonalizacji firmy
„Nauka jest budową wzniesioną na faktach”
Podstawy metodologiczne ekonomii
„Czym jest to co zwiemy nauką”
Indukcjonistyczna filozofia nauki
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Inwestycja w kadry 3 Praca zaliczająca moduł Dr G.Maniak.
Podstawy socjologii- wykład II
Korelacje, regresja liniowa
Problem psychofizyczny
Anna Klimowicz, FRSE, Program Socrates Comenius Produkty końcowe projektów programu Socrates Comenius.
 Dziękujemy! „Fascynacja światłem – magiczna świeczka”
Człowiek z opaską na oku, czyli w poszukiwaniu sensu rzeczy niezrozumiałych Michał Kociankowski Synergion.
Michał Kociankowski synergion
Przenikanie intuicji do modeli myślowych decydentów
WYDZIAŁ INŻYNIERII PRODUKCJI I LOGISTYKI
Dobra reklama, czyli coś między małpą a robotem
Zagadnienie źródeł poznania – racjonalizm i irracjonalizm
EMPIRYZM BRYTYJSKI ZESTAWIENIE
Materializm a idealizm
Gnozeologia – epistemologia 2010
W poszukiwaniu granic BEx Michał Kociankowski
„Nie wszyscy mamy te same zdolności, ale wszyscy powinniśmy mieć te same możliwości , aby swe zdolności rozwijać.” J.F Kennedy.
Consumer Insight Joanna Płuciennik.
PRZEMOC WOBEC DZIECKA WYBRANE ZAGADNIENIA Monika Zielona-Jenek Pracownia Seksuologii Społecznej i Klinicznej IP UAM POZNAŃ 2011.
Na co jeszcze czekamy, czyli o nieuchronności Michał Kociankowski
Rola badań i agencji badawczej w planowaniu i realizacji działań marketing services Warszawa, październik 2003.
Stylio.pl. Stylio.pl jest pierwszym w Polsce serwisem opartym na idei social recommendation. Stylio.pl to serwis dla ludzi świadomie kreujących własny.
Autorzy:Ania Szczubełek Kasia Sul
Indukcja a prawdopodobieństwo
Narzędzia w Marketingu Partnerskim. I Narzędzie w Marketingu Partnerskim.
Filozoficzne i metodologiczne aspekty indukcji eliminacyjnej
Budowa chemiczna kości
istotne cechy kryterium:
Metody przygotowujące do nauki matematyki
Skarbiec serdecznych życzeń.
Koszty jakości w projektowaniu (Zofia Zymonik) 1.
Arteterapia – leczenie przez sztukę
MICHAŁ BIAŁEK Psychologia Pieniędzy. Nabywanie wiedzy o pieniądzach Co to są pieniądze i skąd się biorą? Wbrew pozorom pytanie to nie jest łatwe. Nabycie.
Podstawy krytycznego myślenia
Metoda badań eksperymentalnych i quasi-eksperymentalnych
Retoryka w ekonomii, szkoły myślenia w ekonomii Metodologia Ekonomii Andrzej Szyperek Warszawa 2006.
Założenie o racjonalności
PSYCHOGIA BOHATERA WEDŁUG TERAPII KREATYWNEJ.
DONALD N. McCloskey Retoryka w Ekonomii by Maciej Dorociak.
Filozoficzno-Teologiczne
Postawa asertywna.
dziecko nabywa różnorodne umiejętności, sprawności i doświadczenia zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami dziecko potrafi wykorzystać.
Powiat Górowski/ Powiatowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Poradnictwa Psychologiczno-Pedagogicznego w Górze Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty.
Logika i argumentacja dla prawników
dr Ilona Iłowiecka-Tańska Centrum Nauki Kopernik
Co to jest komunikacja? Komunikacja to wymiana informacji między jej uczestnikami. Nośnikami danych mogą być słowa, gesty, teksty, obrazy, dźwięki czy.
Projekt „Rozwój Kompetencji – doskonalenie zawodowe nauczycieli szansą na lepsze jutro dla oświaty” Będzin, 12 marca 2014 r. T WÓRCZA AKTYWNOŚĆ DZIECI.
Stereotypy w zarządzaniu (komunikat) mgr Agnieszka Kamińska doktorantka politologii ISP PAN i Collegium Civitas
Firmy globalne. Cechy firmy globalnej Globalne myślenie (konkurowanie) (koncepcja marketingu globalnego) Globalne wykorzystanie zasobów Globalna organizacja.
A.M. Zarzycka. Wpływ ogólnych wyobrażeń i opinii o kraju na ocenę produktów lub/i marek pochodzących z danego kraju Stereotyp wizerunku danego kraju A.M.
Profiler™ Podstawowe informacje Dr Paweł Wójcik Sylwia Pawłowska Sierpień 2016.
Firmy globalne.
Problem umysł-ciało (mind-body problem)
H.L.A. Hart uważał, iż pod terminem „pozytywizm” kryje się we współczesnej literaturze brytyjskiej i amerykańskiej zbiór następujących twierdzeń:
Temat: Widzę, doświadczam więc rozumiem.
PODSTAWY ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA Źródła wiedzy o organizacji i zarządzaniu I rok SSE II, I rok SNE II.
PRZEKONANIA KOBIET DOSWIADCZAJĄCYCH PRZEMOCY
SAMOPOZNANIE Lider projektu: Województwo Małopolskie
Zapis prezentacji:

Myślenie magiczne u marketerów i konsumentów

Skąd ta magia? rzeczywistość materialna Magia to praktyki wpływania na ludzi, przedmioty, zdarzenia czy zjawiska fizyczne za pomocą środków mistycznych i paranormalnych Skąd ta magia? myślenie racjonalne obserwacje doświadczenie faktografia wiedza rzeczywistość materialna rzeczywistość emocjonalna/ mentalna myślenie poza-racjonalne obserwacje przesądy legendy mity religia magia

Konsument i jego myślenie Racjonalne zakotwiczone w myśleniu „naukowym” logika! krytycyzm wobec wyników powołuje się na dowody Emocjonalne odwołuje się do przeżycia i odczucia zakłada niepodważalność wewnętrznego przeżycia powołuje się na oczywistość Indywidualne Magiczne odwołuje się do intuicji i doświadczenia zakłada błąd i akceptuje ewolucję twierdzeń powołuje się na powszechność Uniwersalne Symboliczne czerpie ze znaczeń i skojarzeń jest myśleniem „wprost” konwencjonalne zezwala na rozwijanie treści symbolu Elastyczne Niepraktyczne Jaki sposób myślenia konsumentów najlepiej służy celom marketingowym?

sprzyja marketingowi produktów wyjątkowych Racjonalne dąży do ustalenia, jak jest naprawdę stara się eliminować „złudzenia” jest krytyczne Emocjonalne jest bardzo subiektywne zmienna elastyczność nie wymaga żadnych uzasadnień sprzyja marketingowi produktów wyjątkowych Magiczne konstruuje własny obraz świata jest otwarte na inspiracje i sugestie ceni powtarzalność Symboliczne odbywa się „automatycznie” akceptuje różne konwencje ceni ciągłość, ale poddaje się silnym bodźcom otwarte na zręczne oddziaływanie marketingowe niewygodne dla marketingu Magia się nie myli - ewentualne niepowodzenie wynika z błędu człowieka lub jakiegoś jego nieświadomego zaniedbania Magia może nie działać - nigdy nie wiadomo, czy udało się spełniać wszystkie warunki Magia może wszystko - szczególnie dać nieoczekiwanie dobre wyniki, gdy nie ma racjonalnych podstaw, aby się ich spodziewać Magia nie jest „na poważnie” - zawsze można odwołać się do racjonalności, która ma głos decydujący

od wartości marki do myślenia magicznego Coś się dzieje? VIZIR rozumowanie racjonalne, tradycyjny koncept P&G koncentracja na cesze produktu o znaczeniu symbolicznym bezpośrednie operowanie symbolem przeniesienie znaczenia symbolu na markę Coca-Cola uniwersalny wizerunek oparty o podstawowe wartości Św. Mikołaj jako uniwersalny ambasador marki świąteczna karawana - początek okresu Świąt nieodzowność produktu magia świata równoległego z którego „pochodzi” produkt od wartości marki do myślenia magicznego od myślenia racjonalnego do symbolicznego