Oceny – Osiągnięcia – Transfer Powòd, dla ktòrego martwimy si ę dan ą spraw ą nie le ż y w samej sprawie, lecz w poj ę ciu, jakie o niej posiadamy! (Epiktet)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TRANSFER W WIEDNIU Bad Goisern, Kwiecień Sonda – przeprowadzona przez PI WIEN Przegl ą d ponad 56 szk ół Jakie dzia ł ania s ą zwykle podejmowane.
Advertisements

Ko ł o j ę zyka angielskiego. Opiekun: Renata Lewandowska CELE OGÓLNE: Rozwijanie zainteresowa ń i zdolno ś ci j ę zykowych uczniów Rozszerzanie wiadomo.
Klasa 3F mia ł a przyjemno ść uczestniczy ć w zaj ę ciach prowadzonych przez Pani ą Magd ę Ko ł b ę, zorganizowanych przez.
„Imię to słowna forma cienia To coś, co w słońcu, czy też w bidzie
Wyniki Badania Statystycznego dotyczacego lekcji Matematyki Wyniki Badania Statystycznego dotyczacego lekcji Matematyki Autor: Aneta Powarzynska Klasa.
"SPOSOBY PRACY Z DZIECKIEM Z ADHD W JEGO NATURALNYM ŚRODOWISKU„
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2012/2013.
Turystyka a środowisko naturalne Ustawa śmieciowa w Polsce.
System Stypendialny W Gminie Żyraków. Podstawa prawna: Uchwała nr V/73/03 Rady Gminy w Żyrakowie z dnia 28 marca 2003 roku w sprawie: zasad udzielania.
Prezentacja Damian Kowalewski 1013a.
Efekt cieplarniany jako skutek nadmiernej emisji CO 2 Wrzesień – Październik 2009 TWORZENIE SZKÓŁ DLA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU.
Niepubliczne gimnazjum w mielcu
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Po co nam samorz ą d ? XVIII Sesja Sejmu Dzieci i MłodzieżySZKO Ł A DEMOKRACJI.
Debata samorządowa 2 kwietnia 2012 Temat: „JAK DZIAŁA I CO TO JEST SAMORZĄD SZKOLNY?” Demokracja znaczy: przestrzegać reguł gry, nawet jeżeli nie patrzy.
Podstawy programowania
KODEKS 2.0 OPRACOWANY PRZEZ UCZNIÓW KLASY 2 B Powstały podczas debaty klasowej.
Szkoła w chmurze.
TWORZYMY SPOŁECZEŃSTWO OTWARTE DLA KAŻDEGO
fotografie - Marcel Cohen
Nieformalne miejsca spotkań. ANKIETY Przeprowadziliśmy wśród uczniów gimnazjum ankietę na temat nieformalnych miejsc spotkań. Przedstawimy przykładowe.
W jakich sprawach uczniowie, a w szczególności samorząd powinien zabrać głos-czyli walczymy o swoje prawa Debata Plenarna.
Ocena działalności opiekuńczej szkół w zakresie pracy świetlicy - wyniki badań w województwie łódzkim -
Szkolnictwo w Wielkiej Brytanii
PRAWIDŁOWA SYLWETKA.
SZKOLNA PLATFORMA EDUKACYJNA (SPE) to profesjonalne narzędzie służące do za­rządzania i wspomagania procesu kształcenia poprzez wykorzystanie nowoczesnych.
Znak krzy ż a na czole dziecka Czyniony na pocz ą tku celebracji wyciska piecz ęć Chrystusa na maj ą cym do Niego nale ż e ć i oznacza ł ask ę odkupienia,
Antonie de Saint-Exupery
Jeżdżę z głową.
Arkusz Kalkulacyjny opracowała: Alicja Rusek.
Polskie cyfrowe miasto ? Marzenia a rzeczywistość. Maxymilian Bylicki - Zakopane, Polskie cyfrowe miasto - marzenia a rzeczywistość Maxymilian.
Teraz komputer ma prawie każdy, jeden w domu jeden w pracy. Ludzie bez komputera nie mogą żyć, te maszyny okropnie uzależniły ludzkość. W Internecie możemy.
Jak się uchronić przed zagrożeniami wynikającymi z użytkowania sieci?
XVII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży 1 czerwca 2011 roku Warszawa.
Geometryczne dyktando
Kiedy Siergiej dzwoni do George`a…
Bezpieczeństwo na drodze
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
To śmieszne...
Kliknij Tylko jedna minutka. M ó wi si ę, ż e by kogo ś d ostrzec wystarczy 1 sekunda 1 godzina by kogo ś oceni ć 1 dzie ń by kogo ś polubi ć lub pokocha.
ANDRZEJKOWE ZABAWY 2012 w ramach konkursu BEZPIECZNA SZKOŁA-BEZPIECZNY UCZEŃ w Publicznej Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi w Połańcu Opracowała:
Dzień Towarzystwa Przyjaciół Dzieci w naszej szkole.
Wydatki na zakup podręczników i akcesoriów szkolnych gemiusReport sierpień 2006.
PREZENTACJA WYNIKÓW BADANIA PRZEPROWADZONEGO ZA POMOCĄ ANKIET SPRAWDZENIE POZIOMU DOPASOWANIA KOMPETENCJI ABSOLWENTÓW DO POTRZEB PRACODAWCÓW INŻYNIER BUDOWNICTWA.
Temat Projektu : Zainteresowania oraz hobby uczniów klasy VI szkoły podstawowej, I i II gimnazjum, a także sposób ich realizacji .
TESTOWANIE PROGRAMU INTERBLOK Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II w Myślenicach Ogólna liczba nauczycieli testujących Program: 5 Nauczyciele: biologii, geografii,
POLSKIE RODZINY- FAKTY, MITY I STEREOTYPY Anna Antoniak Sylwia Szczepańska Kl. 1b.
To, co zapami ę ta ł am…. Klasa 0 Moja pierwsza szkolna wycieczka… Byłam w Krakowie na Wawelu i w Smoczej Jamie razem z kolegami i kole ż ankami ze szkoły.
Nasza szkoła. Środowisko szkoły Środowisko szkoły społeczno - wychowawcze Środowisko szkoły społeczno - instytucjonalne.
A NALIZA OSIĄGNIĘĆ III LO W K RAKOWIE - E DUKACYJNA W ARTOŚĆ D ODANA.
Ocenianie. 6 Ocenę celującą otrzymuje uczeń wówczas, jeżeli posiadł wiedzę i umiejętności wykraczające poza program nauczania w danej klasie, samodzielnie.
Park Nauki i Zabawy przy Miejskiej Szkole Podstawowej im. Janusza Korczaka w Jedlinie – Zdroju, jako sposób aktywnego spędzania wolnego czasu. Rok szkolny.
Temat 4: Znaki diakrytyczne i definiowanie języka dokumentu
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
Matmatura 2013; 2014; 2015; 2016; 2017…. p. Katarzyna Misztal z uczniami klasy 2F: Monika Tobera Milena Ściana Radosław Stochmal KTO?
autor: Stowarzyszenie Wierzeje Za siedmioma górami, Za siedmioma lasami, Żyły sobie dzieci ….
Instrukcja switch switch (wyrażenie) { case wart_1 : { instr_1; break; } case wart_2 : { instr_2; break; } … case wart_n : { instr_n; break; } default.
L.I.P.S.S. Helmut Loidl koordynator Transfer po uko ń czeniu szko ł y podstawowej jest obecnie najgor ę tszym tematem w Europie. Nie przyj ę cie na.
GABRIEL GARCÍA MÁRQUEZ
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych w roku jest realizowana elektronicznym systemem KSEON Optivum.
1 Prawa dziecka niepełnosprawnego. 2 3 Dziecko niepełnosprawne ma prawo n Do wczesnego wspomagania rozwoju Art.. 71b ust. 2a, 2b, 3a Ustawy o systemie.
Największym bólem w życiu nie jest śmierć, lecz bycie ignorowanym.
na miarę potrzeb WYSOKO WYKWALIFIKOWANE KADRY SYSTEMU OŚWIATY Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
SERCE SPORTOWCA Zespół objawów fizjologicznej, odwracalnej adaptacji u trenujących sporty wytrzymałościowe.
KW2 Czy można żyć bez KW2? - Można, ale co to za życie?... [S.Toton 2001r.n.e.]
FORMY CZASOWNIKA ‘mieć = have got’
WEWN Ą TRZSZKOLNA PROCEDURA Oprac. Magdalena Dyszkiewicz WYDŁUŻANIE OKRESU EDUKACYJNEGO.
Zapis prezentacji:

Oceny – Osiągnięcia – Transfer Powòd, dla ktòrego martwimy si ę dan ą spraw ą nie le ż y w samej sprawie, lecz w poj ę ciu, jakie o niej posiadamy! (Epiktet)

W Europie mamy do czynienia z ogromną ilością sprawdzianów podczas przejścia ze szkoły podstawowej do kolejnej. O tym, czy uczeń może przejść do szkoły specjalnej czy też wogóle nie opuścić podstawowej decydują czasami specjalne skale ocen lub też konkretne stopnie.Opinia mówiąca,że możliwym jest porównywanie osiągnięć członków danej klasy lub grupy uczniów,jest usprawiedliwiana przez sam system. W rzeczywistości jest to tylko porónywanie liczb oraz selekcja uczniów, podczas gdy nie wiadomo nic na temat osobistych osiągnięć dziecka – osoba staje się numerem.

Zalety oceniania z pomocą intraindywidualnego standardu odniesienia (IRST): o Postęp w osobistych osiągnięciach staje się widoczny dla uczniów. o Utrata zdolno ś ci w nauce mo ż e by ć wyja ś niona gotowosci ą przy braku osobistego wysi ł ku. Efektem jest ujednolicenie osobistych zdolno ś ci. o I-RST umożliwia pozytywną ocenę nawet gdy stopień w S-RST jest negatywny.. o Samoocena, motywacja, zainteresowanie lekcjami, ocena dziecka,……wznosi si ę na wy ż szy poziom. Standard odniesienia (RST) intraindywidualny RST (I-RST), interindywidualny RST (S- RST) lub programowy RST

Nauczyciel z S-RST (Standard Odniesienia) I-RST (Standard Odniesienia) Wyjaśnij brak osiągnięć przez Czynniki czasowo niezależne: Brak talentu, brak środków, ….. Czynniki czasowo zmienne: Złe warunki pracy i oczekiwania Wskaż zastòj w edukacji przez powt ó rzenie oraz sprawdzenie po zako ń czeniu zaj ęć. Powt ó rzenie ze zdolnymi dzie ć mi nawet gdy ich osi ą gni ę cia s ą niezadowalaj ą ce. kompletne powt ó rzenie.zwr ó cenie uwagi uczniom zdolnym gdy ich osi ą gni ę cia s ą niezadowalaj ą ce,pochwa ł a dla ś rednio zdolnych uczni ó w. Wskaż zachowanie dydaktyczne przez mniej z ł o ż one instrukcje, mniej z ł o ż one zaj ę cia,mniej pomocy indywidualnej. Zindywidualizowane oraz kompleksowe instrukcje,ćwiczenia o zmiennym stopniu trudności, pomoc indywidualna. Konsekwencje Skupienie na niepowodzeniu, brak własnych pomysłòw. Skupienie na sukcesie,wzrost ilości własnych pomysłòw.

Co uczeń musi wiedzieć, gdy I-RST przychodzi przed S-RST? Dla stabilnej sytuacji nale ży wyjaśnić kilka czynników : Kt ó ry standard odniesienia jest w u życiu? Jakie metody pomocy są dozwolone? Jakie są cele danej kontroli, test ? Jakiego typu i ilości przykładów należy się spodziewać? Jakie informacje potrzebne są do znalezienia rozwiązania? Jak oceniane jest rozwiązywanie problemów-jaką miarą? Jakiej oceny oczekiwać za jaką liczbę rozwiązań? Zwykle te pytania s ą r óż ne w szkole podstawowej i ponadpodstawowej. Wi ę c nauczyciele szko ł y podstawowej i ponadpodstawowej powinni znale źć wsp ó ln ą droge transferu. ?

Praktyczne przykłady: 1. Wyb ó r test ó w: Powinno by ć sze ść test ó w z j ę zyka oraz matematyki rocznie. Uczniowie powinni zna ć zamierzenia test ó w na pocz ą tku roku oraz tydzie ń w kt ó rym dany test b ę dzie przeprowadzony. Teraz mog ą wybra ć cztery testy, opuszczaj ą c dwa. Oczywi ś cie uczniowie maj ą prawo napisa ć wszystkie sze ść, jednak tylko cztery najlepiej napisane bed ą liczone do oceny ko ń cowej. 2. Tydzie ń testu: Tydzie ń (nie tylko jeden dzie ń ) nale ż y przeznaczy ć na napisanie jednego testu. Nauczyciel proponuje dzie ń testu- lecz ucze ń mo że napisać dany test w każdy inny dzień danego tygodnia. Uczeń zmieniając dzień testu nie musi podawać powodu zmiany a jedynie dzień, w który chce napisać test. Zdażyło się, że dzieci skupione na porażce potrzebowały początkowej pomocy przy wyborze dnia testu (wciąż wybierały ostatni możliwy dzień). W rezultacie te dwa systemy tworzą całkiem bezstresową sytuacje testowania.

Na przej ś ciu ze szko ł y podstawowej do kolejnej dzieciom potrzebna jest zorientowana na osi ą gni ęciach samoocena. ta samoocena nie ma związku z IQ czy stopniami. Jest to osobisty wskaźnik dla: o wysokiego poziomu zdolno ś ci o wysokiego poziomu wnoszonego zapa ł u i zaanga ż owania. niskiego poziomu zw ą tpienia i braku prawid ł owego rozpoznawania w sytuacjach stresowych.

Szkolne potrzeby każdego ucznia i nauczyciela. o Za ł o ż enia szko ł y powinny uwzgl ę dnia ć wnioski dzieci oraz nauczycieli w danym otoczeniu ( ś wiat ż ycia ucznia). o Nauka, osi ą gni ę cia oraz organizacja prowadzona jest przez wsp ół prac ę a nie konkurencj ę. o Organizacja miejsca pracy uwzgl ę dnia potrzeby dziecka-szko ł a staje si ę ś wiatem dzieci a nie ś wiatem nauczycieli. o System nauczania jest zindywidualizowany oraz dostosowany do potrzeb dzieci specjalnej troski. o Niestandardowe pomoce nauczania uwzgl ę dniaj ą specjalny rozw ó j pocz ą tkowego uwarunkowania dzieci. o System mentorowania (zawieraj ą cy dzieci jako mentor ó w) zorganizowany dla niesienia pomocy. o Mo żliwe jest samozorganizowane nauczanie otwarte. o Raporty osiągnięć są raportami rozwoju, uwzględniają różne formy zbiorów osiągnięć (testy,oceny, portfolia...). Istnieją specjalne formy powtórzenia dla monitorowania osobistego rozwoju każdego dziecka