STREFY RUCHU USPOKOJONEGO I PIESZEGO W ŚRÓDMIEŚCIU KRAKOWA Andrzej RUDNICKI (Politechnika Krakowska) Andrzej KOLLBEK (GDDKiA.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
© SMWI, 2006 Konferencja UNDERSTAND, Poznań, czerwca 2006 Znaczenie badań nad rozwojem społeczeństwa informacyjnego w nowych regionach UE – perspektywa.
Advertisements

Opracowanie: zespół WIM, WI, ZDiUM, WTR pod przewodnictwem POKE marzec 2010 r. Obsługa komunikacyjna UEFA EURO 2012 TM.
„Zmiany modelu demograficznego rodziny i ich konsekwencje”
Najważniejsze projekty i programy krajów europejskich noszą nazwy:
Projekt CiViTAS CARAVEL w Krakowie
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu
Ścieżki Rowerowe.
Alternatywa dla samochodu. Transport publiczny i rowerowy.
Partnerstwo na Rzecz Rozwoju
Nowe Centrum Łodzi – Miasto czy węzeł autostradowy?
Małopolski Program Kompleksowej Opieki Psychiatrycznej
ŚRODOWISKO A ZDROWIE Program Wieloletni.
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
1 Przygotowania do EURO 2012 – zagadnienia horyzontalne Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego 28 maja 2007.
Parkingi podziemne w Warszawie – realizacja w formule PPP
Parkowanie we Wrocławiu. Podstawowy cel analizy Spowodowanie lepszej dostępności miejsc parkingowych w centrum Wrocławia.
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu Departament Edukacji Ekologicznej.
STRATEGIA ROZWOJU TRANSPORTU W MAŁOPOLSCE
Strategia rozwoju Opola w latach
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Nowa koncepcja polityki regionalnej państwa Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Czysty transport miejski
Miejski Obszar Funkcjonalny Trójmiasta
Przebudowa centralnego układu komunikacyjnego śródmieścia w Świnoujściu 1.
KONCEPCJA USPOKOJENIA RUCHU DLA OSIEDLA GRZYBOWEGO Robert Urbański Kierownik Zespołu Studiów Transportowych Suchy Las, 18 kwiecień 2013.
POLITYKA ZRÓWNOWAŻONEJ MOBILNOŚCI
Strategiczne Projekty drogowe Miasta Gdańska
Obwodnica Milanówka i Grodziska Maz. Spotkanie z mieszkańcami 24 marca 2007 we współpracy ze Stowarzyszeniem Przyjazna Komunikacja.
DO PRACY JADĘ ROWEREM Doświadczenia z przebiegu kampanii w Biurze Planowania Przestrzennego Miasta Gdyni Izabela Gendek.
Przebudowa ulicy Wojska Polskiego Projekt przebudowy obejmował ul. Wojska Polskiego od skrzyżowania z ul. Młyńską do skrzyżowania z ul. Armii.
Partnerstwo na Rzecz Rozwoju Kompromis na rynku pracy – innowacyjny model aktywizacji zawodowej kobiet.
Politechnika Warszawska, 6 grudzień 2007
„Transport publiczny – zagrożenie czy szansa dla środowiska?”
MIASTA PRZYJAZNE PIESZYM i ROWERZYSTOM
Mieczysław Reksnis Mieczysław Reksnis.
Możliwości związane z wykorzystaniem modelu partnerstwa publiczno-prywatnego w inicjatywach logistycznych Wielkopolski.
Unia Europejska.
ŚRÓDMIEŚCIE OLSZTYNA KOMUNIKACJA W ZINTEGROWANYM PROGRAMIE ROZWOJU PRZESTRZENNEGO ŚRÓDMIEŚCIA OLSZTYNA WYDZIAŁ ROZWOJU MIASTA, MARZEC 2014.
Przygotował: Tomasz Kacprzak 2014
„STREFA 30” POZNAŃ CENTRUM CELE PROJEKTU „STREFA 30”  USPOKOJENIE RUCHU W CENTRUM MIASTA  POPRAWA BEZPIECZEŃSTWA RUCHU  STWORZENIE LEPSZYCH.
Zasady dostępności centralnych obszarów Warszawy dla komunikacji indywidualnej Etap 1 Warszawa, wrzesień 2011.
Platforma informacyjna jako wsparcie opracowywania studiów transportowych Leszek Żychoń.
Jacek JETTMAR Główny Konsultant
OPOLE SMART CITY 2020 w Opolu oraz Aglomeracji Opolskiej
Zasady dostępności centralnych obszarów Warszawy dla komunikacji indywidualnej Warszawa, grudzień 2011.
DEBATA nt. OCHRONY ŚRODOWISKA PRZED HAŁASEM Ministerstwo Środowiska Warszawa, 11 grudnia 2012 Radosław Kucharski Instytut Ochrony Środowiska – Państwowy.
KOMUNIKACJA ROWEROWA NA TERENIE MIASTA OTWOCK. KOALICJA ROWEROWA OTWOCK.
II warsztaty eksperckie SUiKZP ROZWÓJ MIASTA A OCHRONA ŚRODOWISKA PRZYRODNICZEGO I KULTUROWEGO I 18 września 2015 I.
V warsztaty eksperckie SUiKZP Jak stymulować rozwój gospodarczy Gdańska? I 30 października 2015 I.
IV warsztaty eksperckie SUiKZP Policentryczność Gdańska I 16 października 2015 I.
Jak uczynić przełomową inwestycję przyjazną dla lokalnej społeczności?
Jak uczynić przełomową inwestycję przyjazną dla lokalnej społeczności?
„Szerokie partnerstwo trójsektorowe jako narzędzie rozwiązywania problemów Obszaru Funkcjonalnego Podwarszawskiego Trójmiasta Ogrodów” oraz „Dobre praktyki.
Konferencja podsumowująca projekt „Eko – turystyczne wybrzeże – rozwój sieci miast i gmin morskich przez edukację ekologiczną” Koszalin, 3 grudnia 2012.
Gmina-Miasto Koszalin Budowa i przebudowa dróg stanowiących zewnętrzny pierścień układu komunikacyjnego miasta Koszalin – I etap odcinek od ul. Gnieźnieńskiej.
Ruch turystyczny w Krakowie w 2014 roku Kraków grudzień 2003 dr Krzysztof Borkowski Kraków, listopad 2014.
Wnioski ze 100 lat korzystania z samochodów w miastach.
Mobilność aglomeracyjna – cechy charakterystyczne dr Michał Beim Instytut Melioracji, Inżynierii Środowiska i Geodezji Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu.
STRATEGICZNY PROGRAM TRANSPORTOWY DZIELNICY POŁUDNIE W MIEŚCIE GDAŃSKU NA LATA DYSKUSJA PUBLICZNA Gdańsk r. Tomasz Budziszewski Biuro.
Celem Polityki Transportowej Państwa jest spełnienie: racjonalnych oczekiwań społeczeństwa wywołanych wzrostem mobilności, co oznacza wzrost zapotrzebowania.
Opracował: Grzegorz Podstawek Opiekun: Dr inż. Tomasz Pirowski Kraków 2014 Opiekun: Dr inż. Tomasz Pirowski Kraków 2014.
Zmiany w strefie płatnego parkowania
m.st. Warszawa | Warszawska Polityka Mobilności
International Management Services Sp. z o.o.
dr Anna Okońska-Walkowicz Doradca Prezydenta Miasta Krakowa ds
m.st. Warszawa | Aktualizacja strategii rozwoju Warszawy
The development of sustainable urban mobility in Upper Silesia agglomeration Robert Tomanek Katowice,
II spotkanie konsultacyjne dotyczące budowy drogi dla rowerów oraz wydzielenia torowiska wzdłuż ulicy Grunwaldzkiej Poznań,
KONSULTACJE SPOŁECZNE DOT. POŁĄCZENIA UL. BURACZANEJ I STRZELCÓW
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu
Zapis prezentacji:

STREFY RUCHU USPOKOJONEGO I PIESZEGO W ŚRÓDMIEŚCIU KRAKOWA Andrzej RUDNICKI (Politechnika Krakowska) Andrzej KOLLBEK (GDDKiA Kraków)

Zaczyn systemowych zmian organizacji ruchu w Śródmieściu Krakowa Pozytywne efekty pierwszych wycinkowych decyzji (ul. Floriańska, Rynek) Istota rozwiązania uspokojenie ruchu: Forum „Quo Vadis Cracovia” (PKE,1981) Model i rozwiązania: konferencja PAN/SITK (1986) Dyskusje w gremiach politycznych i przedstawicielskich (1987-88) Decyzja RN M. Krakowa o wprowadzeniu ruchu uspokojonego i ograniczonego parkowania (1998)

Zaczyn systemowych zmian organizacji ruchu w Śródmieściu Krakowa Pozytywne efekty pierwszych wycinkowych decyzji (ul. Floriańska, Rynek) Istota rozwiązania uspokojenie ruchu: Forum „Quo Vadis Cracovia” (PKE,1981) Model i rozwiązania: konferencja PAN/SITK (1986) Koncepcje i dyskusje w gremiach politycznych i przedstawicielskich (1987-88) Decyzja RN M. Krakowa o wprowadzeniu ruchu uspokojonego i ograniczonego parkowania (1988)

Podział Śródmieścia Krakowa na sektory dostępności Stare miasto pozostała część śródmieścia Wisła 3 - koleje 4 - ulice główne i zbiorcze 5 – kierunki wjazdów i wyjazdów z sektorów

Model sektora obszaru o ruchu uspokojonym w Śródmieściu Krakowa

Koncepcja przekształcenia przekroju I obwodnicy Krakowa

Obecna organizacja ruchu w Śródmieściu Krakowa Strefa A ruchu pieszego i rowerowego Strefa B ograniczonego ruchu samochodowego (mieszkańcy) Strefa C ograniczonego i płatnego parkowania

Podróże do centrum Krakowa (KBR 2003) (+) Dojazd samochodem (służbowym bądź prywatnym) do innych niż Śródmieście dzielnic Krakowa: 31% Źródło: badanie preferencji

Efekty uspokojenia ruchu  redukcja liczby dojeżdżających samochodem do Starego Miasta

Efekty uspokojenia ruchu  redukcja poziomu hałasu (dB) w ulicach z ograniczeniami ruchu

Efekty uspokojenia ruchu  redukcja natężenia ruchu (poj Efekty uspokojenia ruchu  redukcja natężenia ruchu (poj./godz) na ulicach promienistych

Efekty uspokojenia ruchu  redukcja natężenia ruchu (poj Efekty uspokojenia ruchu  redukcja natężenia ruchu (poj./godz) na I obwodnicy

Efekty uspokojenia ruchu  wzrost natężenia ruchu (poj Efekty uspokojenia ruchu  wzrost natężenia ruchu (poj./godz) na II obwodnicy

Koncepcja bazowa (założenia) do projektu zmian organizacji ruchu w Śródmieściu Krakowa Strefa A ruchu pieszego i rowerowego Strefa B ograniczonego ruchu samochodowego (mieszkańcy) punkty kontroli wjazdu Strefa C – ograniczonego i płatnego parkowania

Zmiany w stosunku do koncepcji bazowej organizacji ruchu w centrum Krakowa  wynik modyfikacji Strefa A ruchu pieszego i rowerowego Strefa B ograniczonego ruchu samochodowego (mieszkańcy) Zakaz ruchu

WNIOSKI Wdrażanie strefy ruchu pieszego oraz uspokojonego w Śródmieściu Krakowa  długotrwały proces (40 lat) Przełomowy krok (1988 r.) - utworzeniu trzech stref: ruchu pieszego, ruchu ograniczonego oraz ograniczonego postoju. Po modyfikacjach obowiązuje do dziś Istotne korzyści funkcjonalne i środowiskowe Polityka transportowa (1992, 2007) fundamentalne znaczenie dla podtrzymania i poszerzania rozwiązań ruchu uspokojonego i pieszego oraz promocji ruchu rowerowego

WNIOSKI Wdrażanie strefy ruchu pieszego oraz uspokojonego w Śródmieściu Krakowa  długotrwały proces (40 lat) Przełomowy krok (1988 r.) - utworzeniu trzech stref: ruchu pieszego, ruchu ograniczonego oraz ograniczonego postoju. Po modyfikacjach obowiązuje do dziś Istotne korzyści funkcjonalne i środowiskowe Polityka transportowa (1992, 2007) fundamentalne znaczenie dla podtrzymania i poszerzania rozwiązań ruchu uspokojonego i pieszego oraz promocji ruchu rowerowego

WNIOSKI Rozwiązania modelowe ruchu uspokojonego oraz pieszego w Śródmieściu Krakowa, w tym zasada podziału obszaru na sektory dostępności cenna inspiracja dla założeń dla w pełni kompletnego rozwiązania Opracowywana nowa organizacji ruchu w Śródmieściu wobec licznych sprzeciwów wypracowanie kompromisu W warunkach demokratycznego społeczeństwa pluralistycznego trudno uzyskać akceptację rozwiązań modelowych

WNIOSKI Rozwiązania modelowe ruchu uspokojonego oraz pieszego w Śródmieściu Krakowa, w tym zasada podziału obszaru na sektory dostępności cenna inspiracja dla założeń dla w pełni kompletnego rozwiązania Opracowywana nowa organizacji ruchu w Śródmieściu wobec licznych sprzeciwów wypracowanie kompromisu W warunkach demokratycznego społeczeństwa pluralistycznego trudno uzyskać akceptację radykalnych rozwiązań modelowych

Model sektora obszaru o ruchu uspokojonym w Śródmieściu Krakowa