Wizja i misja Szkoły Podstawowej Nr 2 im. Obrońców Lubaczowa

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

ZESPÓŁ SZKOLNO-GIMNAZJALNY NR 7 W RADOMSKU TO:
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
GIMNAZJUM NR ul. Szarych Szeregów 6
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
ZESPÓŁ SZKÓŁ w WICHOWIE
PRAWA CZŁOWIEKA.
EUROPEJSKIE KOMPETENCJE KLUCZOWE
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Liceum Ogólnokształcące w Sosnowcu w Sosnowcu Rok założenia Multimedialne Niepubliczne Historia Nasze atuty Galeria zdjęć Kontakt Życie szkoły.
Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego - Grupa 6 „Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Projekt "Mamo! Tato! Wyrosłem z przedszkola" realizowany jest w ramach zadania publicznego pn. Realizacja szkolnych projektów promujących przyjazną adaptację.
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Przedszkole nr 5 PLASTUŚ w Koninie ul. Budowlanych 4 tel
PEDAGOG SZKOLNY.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ul. Wspólna 2/4, Warszawa, WIEDZA SPEŁNIA MARZENIA Projekt Unii Europejskiej.
Koncepcja pracy szkoły
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Szkoła Promująca Zdrowie
NAUCZYCIELE I PRACOWNICY SZKOŁY
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego Projekt.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY NA LATA
 Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole oraz wspieranie indywidualnego potencjału rozwojowego każdego wychowanka.  Dbanie o rozwój intelektualny.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 166 W ŁODZI
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
WIZJA Stworzenie dzięki odpowiedniemu programowi, metodom nauczania i środkom dydaktycznym, takich warunków nauczania i uczenia się, które umożliwią.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Szkoła Podstawowa nr 30 im. rtm. Witolda Pileckiego w Łodzi ul. Rysownicza 1/3 tel Motto szkoły: " Przyjaźnie wymagając,
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 28 im. Adama Mickiewicza w Radomiu Publiczna Szkoła Podstawowa nr 28 im. Adama Mickiewicza w Radomiu położona jest w cichym.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Marii Kownackiej w Łodzi w Łodzi Rok szkolny 2009/ Łódź, ul. Hufcowa 20A, tel
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Szkoła Podstawowa nr 2 w Plewiskach Nowoczesna szkoła, szkołą jutra. Szkoła jutra- szkołą obywatelskiego dialogu.
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna
Projekty zrealizowane w ZS1
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Kształcenie specjalne
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Zapis prezentacji:

Wizja i misja Szkoły Podstawowej Nr 2 im. Obrońców Lubaczowa w Lubaczowie

„Szkoła, nie zapominając o tradycjach, przygotowuje do przyszłości. Dziś należy wiedzieć, co trzeba poznać jutro, aby radzić sobie pojutrze.”

WIZJA WIZJA

w Lubaczowie, opieka nad lubaczowskimi miejscami pamięci narodowej), WCZORAJ ściśle współpracująca ze środowiskiem lokalnym i pielęgnująca jego tradycje (pamięć i obchody Patrona Szkoły, współpraca z kołem Sybiraków w Lubaczowie, opieka nad lubaczowskimi miejscami pamięci narodowej), pracująca z uczniem słabym (zajęcia wyrównawcze, korekcyjno- kompensacyjne, logopedyczne i socjoterapeutyczne).

DZIŚ znajdująca się w drodze do Europy (realizacja programu edukacji europejskiej, nawiązująca współpracę z krajami Unii Europejskiej), pielęgnująca postawę patriotyczną (uczestnictwo w uroczystościach państwowych, realizacja programu ścieżki patriotycznej), dbająca o zdrowie psychofizyczne (zielone szkoły, wycieczki, imprezy rekreacyjno-sportowe, zajęcia gimnastyki korekcyjnej).

JUTRO kładąca nacisk na nauczanie języków obcych, ucząca posługiwania się technologią informacyjno-komunikacyjną, wspierająca i promująca zdolności i zainteresowania uczniów, kształtująca świadomą postawę ochrony środowiska naturalnego.

MISJA Szkoły Podstawowej Nr 2 im. Obrońców Lubaczowa w Lubaczowie

„Będziemy kształcić według najlepszych programów i wzorów. Dążyć będziemy do stworzenia najlepszej szkoły o charakterze elitarnym ze względu na poziom oraz jakość kształcenia i wychowania. Celem naszego działania będzie pomoc w odniesieniu sukcesu każdemu uczniowi.”

Po co jesteśmy? Jesteśmy po to, aby we współpracy z rodziną i środowiskiem lokalnym wychowywać i edukować człowieka XXI wieku: - biegle posługującego się językami obcymi, - umiejętnie wykorzystującego technologię informacyjno-komunikacyjną, - dbającego o środowisko naturalne oraz rozwijającego swoje uzdolnienia i zainteresowania.

Czym będziemy się kierować w działaniu? podmiotem nauczania i wychowania będzie uczeń, będziemy respektować jego prawa, zapewnimy mu przyjazne i korzystne warunki edukacji, będziemy wspierać rozwój jego osobowości zgodnie z przyjętym systemem wartości i normami społecznymi, priorytetem w naszych działaniach będą: doskonała współpraca między nauczycielami, uczniami i rodzicami oraz najwyższa jakość kształcenia i efektywność nauczania.

Wszechstronny rozwój każdego ucznia

Cele szczegółowe:

kształcenie umiejętności biegłego posługiwania się w językach obcych: - rozwijanie w uczniach poczucia własnej wartości oraz wiary we własne możliwości językowe, - zapewnienie uczniom maksimum kontaktu z językiem obcym, między innymi przez wymianę ze szkołami w innych krajach lub przez uczestnictwo w programach międzynarodowych, - stopniowe przygotowanie uczniów do samodzielności w procesie uczenia się języka obcego, - rozwijanie w uczniach postawy ciekawości, otwartości i tolerancji wobec innych kultur.

z programów użytkowych, - znajomość korzyści i zagrożeń wynikających kształcenie umiejętności posługiwania się technologią informacyjno-komunikacyjną: - posługiwanie się w sposób bezpieczny sprzętem komputerowym oraz korzystanie z usług systemu operacyjnego, - rozwiązywanie samodzielnie oraz zespołowo typowych problemów przez korzystanie z programów użytkowych, - znajomość korzyści i zagrożeń wynikających z rozwoju informatyki i powszechnego dostępu do informacji, - korzystanie z komputera w sposób kompetentny i twórczy w uczeniu się innych przedmiotów.

wspieranie i promowanie zdolności i zainteresowań: - tworzenie warunków do osiągania sukcesów na miarę możliwości każdego ucznia, - umożliwienie uczniowi zdolnemu indywidualnych, systematycznych konsultacji, celem ukierunkowania jego samodzielnej pracy, - współpraca z rodzicami celem ustalenia kierunków samodzielnej pracy ucznia w domu, - organizacja indywidualnego programu lub toku nauki, - promowanie osiągnięć uczniów w szkole i środowisku lokalnym.

kształcenie świadomej postawy ochrony środowiska: - dostrzeganie przyczyn degradacji środowiska, - rozumienie znaczenia wpływu stanu środowiska na zdrowie i życie człowieka, - rozumienie potrzeby dbania o własne środowisko.

Zadania - przygotowywanie i dopuszczanie wychowanków do udziału w podejmowaniu decyzji, - dążenie do tego, by działania wynikały z inicjatywy uczniów, - stymulowanie ucznia do pracy nad sobą, - zachęcanie do korzystania z różnych źródeł informacji, - prowadzenie cyklicznych warsztatów dla rodziców, - współpraca z licznymi instytucjami w środowisku lokalnym, które wspierają zadania szkoły.

Absolwent KOMUNIKATYWNY EUROPEJCZYK WYKSZTAŁCONY CZŁOWIEK ZDOLNY UCZEŃ - biegle posługujący się językami obcymi WYKSZTAŁCONY CZŁOWIEK - umiejętnie wykorzystujący technologię informacyjno-komunikacyjną Absolwent ZDOLNY UCZEŃ - rozwijający swoje uzdolnienia i zainteresowania ŚWIADOMY EKOLOG - dbający o środowisko naturalne