Indywidualny Projekt Kariery – portfolio dla młodzieży w województwie łódzkim 1 stycznia – 30 września 2007 r. Projekt współfinansowany ze środków Unii.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wyk. Michał Liszkowski kl. 6a Moje gimnazjum- KSO Edukator.
Advertisements

SzOK czyli Szkolny Ośrodek Kariery Szkolny Ośrodek Kariery prowadzi działania, których celem jest ukształtowanie umiejętności wspomagających absolwentów.
Młodzieżowe Biuro Pracy. Młodzieżowe Biura Pracy zostały powołane do życia już 10 lat temu. Nasze do dziś funkcjonuje u boku Powiatowego Urzędu Pracy,
15 marca 2006 roku Dzień Przedsiębiorczości Dagmara Wajszczyk Anna Walczak Kl. III LP w Zespole Ponadgimnazjalnych Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata stan wdrażania czyli co udało się zrobić? I co jeszcze przed nami? Mariusz Bednarz 1.
Warunki uzyskania dofinansowania z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Prezentacja przygotowana na podstawie zatwierdzonej wersji PO IiŚ
Solina, 26 października 2009 roku Kompetentny urzędnik – silny samorząd Projekt finansowany jest, ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach.
Regionalny Ośrodek Kształcenia na Odległość w Krośnie Regionalny Ośrodek Kształcenia na Odległość w Krośnie
MÓJ ANGIELSKI ŚWIAT autor: mgr Iwona Kloc INNOWACJA PEDAGOGICZNA
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wzrost kompetencji życiowych i umiejętności zawodowych.
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Szkoła w chmurze.
JAK INNI NAS POSTRZEGAJĄ? PROJEKT FINANSOWANY ZE ŚRODKÓW POLSKO-LITEWSKIEGO FUNDUSZU WYMIANY MŁODZIEŻY.
17 stycznia br. uczniowie ze Szkolnego Wolontariatu wraz z opiekunkami odwiedziły Dom Samotnej Matki w Łodzi.
Powiatowy Urząd Pracy Grodzisk Mazowiecki,
ZESPÓŁ SZKÓŁ w GDOWIE Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
W jakich sprawach uczniowie, a w szczególności samorząd powinien zabrać głos-czyli walczymy o swoje prawa Debata Plenarna.
TUTORING Szkoła Podstawowa nr 93 im. Tradycji Orła Białego we Wrocławiu Rok szkolny 2010/ 2011.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Konferencja Elektroniczny Obieg Informacji w Firmie Łódź,
Powiatowy Urząd Pracy w Tomaszowie Lubelskim Projekt pt.
Przepis na skuteczną motywację HR Meeting Warszawa, 21 listopada 2012 roku.
Powrót do sukcesu Analiza przypadku Princessy (rola badań marketingowych podczas rozwoju produktu: ) Powrót do sukcesu Analiza przypadku Princessy.
Portale informacyjno-edukacyjne w samorządach terytorialnych. Ocena projektów dot. OZE w programie Retscreen Anna Bogusz Warszawa, 8 luty 2011 r.
Przykłady dobrych praktyk Projekt realizowany w województwie zachodniopomorskim.
Konferencja Szkoły i pracodawcy – razem ku lepszej jakości kształcenia zawodowego Konferencja Szkoły i pracodawcy – razem ku lepszej jakości kształcenia.
Jest to projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego realizuje Program Rozwoju Bibliotek, który ma ułatwić polskim bibliotekom publicznym dostęp do komputerów,
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
SKĄD WIEM, KIM JESTEM? O TOŻSAMOśCI I TOŻSAMOŚCIACH
Ewa Amghar, Barbara Bułat BIBLIOTEKARZ – ZAWÓD Z PRZYPADKU, Z PRZYMUSU CZY Z MARZEŃ? MOTYWY WYBORU ZAWODU PRZEZ PRACOWNIKÓW BIBLIOTEKI JAGIELLOŃSKIEJ.
Diversity Index - wyniki badań ilościowych Małgorzata Lelińska PKPP Lewiatan Grudzień 2011 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Bohdan Rożnowski Konrad Konefał
Badanie potrzeb powiatowych rynków pracy w perspektywie zatrudnienia i rozwoju zasobów ludzkich Prezentacja wyników badań terenowych Bohdan Rożnowski Konrad.
Projekt realizowany w ramach ZPORR, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa Ocena i oczekiwania.
Bohdan Rożnowski Konrad Konefał
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Sąsiedztwa Polska – Białoruś – Ukraina Interreg III A/TACIS.
Projekt Aktywizacja, Specjalizacja, Praktyka-promocja zatrudnienia kobiet realizowany w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.
Urszula Kowalska Komenda Główna OHP Biuro Rynku Pracy
PREZENTACJA WYNIKÓW BADANIA PRZEPROWADZONEGO ZA POMOCĄ ANKIET SPRAWDZENIE POZIOMU DOPASOWANIA KOMPETENCJI ABSOLWENTÓW DO POTRZEB PRACODAWCÓW INŻYNIER BUDOWNICTWA.
TESTOWANIE PROGRAMU INTERBLOK Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II w Myślenicach Ogólna liczba nauczycieli testujących Program: 5 Nauczyciele: biologii, geografii,
Projekt systemowy Program Operacyjny Kapitał Ludzki Gmina Radziejowice/ Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Radziejowicach Radziejowice, 12 listopada 2013.
Podsumowanie Programu IW INTERREG III A Czechy –Polska w Województwie Śląskim Ocena wpływu transgranicznego Konferencja Podsumowująca Interreg III A Czechy.
Seminarium końcowe INTERREG IIIA Czechy – Polska , Ołomuniec, Hotel Flóra Fundusz Mikroprojektów w Euroregionie Glacensis Euroregion.
Program Edukacyjno- Terapeutyczny Ortograffiti
STUDIA DOKTORANCKIE Szczecin 11 grudnia Zmiany w przepisach dotyczących studiów doktoranckich 2.
Przedstawienie założeń projektu Naprzeciw zmianom – badanie trendów gospodarczych miasta Jaworzna Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Psychologia w sprzedaży. Co wpływa na decyzje klienta? Załącznik do videocastu nr 2 Agata Matuszewska.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Specjalizacja pielęgniarek kluczem do kariery zawodowej.
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
autor: Stowarzyszenie Wierzeje Za siedmioma górami, Za siedmioma lasami, Żyły sobie dzieci ….
Konferencja DOBRE PRAKTYKI I METODY SKUTECZNEJ AKTYWIZACJI OSÓB DOJRZAŁYCH W WOJEWÓDZTWIE POMORSKIM Gdynia, dnia 5 listopada 2013 r.
Projekt Szkoły Jagiellońskie dofinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwoju.
Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, w.
Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, w.
Wielkopolski Model Asystenta Rodziny Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu Jarocin, 23 września 2011 r.
Trwałość projektu "Pomorskie dobry kurs na edukację. Wspieranie uczniów o szczególnych predyspozycjach w zakresie matematyki, fizyki i informatyki" Obszar.
Rzeszów r.. Liczba osób badanych 3 Odpowiedzi badanych na temat stosowania krzyku przez rodziców 4.
SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY. PODSTAWA PRAWNA zUSTAWA Z DNIA 7 WRZEŚNIA 1991 R y O systemie oświaty zROZPORZĄDZENIE MENiS Z DNIA 7 STYCZNIA 2003 R yw sprawie.
Beneficjent Zespół Szkół Samochodowych im. T. Kościuszki we Włocławku Włocławek ul. Leśna 1A.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR3 WE WŁOCŁAWKU IX. ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH. 9.2.PODNIESIENIE ATRAKCYJNOŚCI I JAKOŚCI SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO pt.:
Projekt pn. Einstein – każdy ma w sobie ukryty potencjał jest działaniem prowadzonym przez Powiat Lubański w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Lokalny Fundusz Młodych Projekt Lokalne Fundusze Młodych realizowany przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży we współpracy z Urzędem Dzielnicy Bielany.
DOTACJE NA PROGRAMY INNOWACYJNE CO TO JEST INNOWACJA? To działanie nowatorskie - może mieć miejsce w przemyśle i usługach zarówno w stosunku do produktów.
Projekt Integracja dla samodzielności współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
w/g Grzegorz Gadomskiego
Projekt Wortal Transferu Wiedzy jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (85%) oraz ze środków budżetu.
na miarę potrzeb WYSOKO WYKWALIFIKOWANE KADRY SYSTEMU OŚWIATY Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zapis prezentacji:

Indywidualny Projekt Kariery – portfolio dla młodzieży w województwie łódzkim 1 stycznia – 30 września 2007 r. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkolenia, testy nowe umiejętności, nowe możliwości !!!

Celem Indywidualnego Projektu Kariery - Portfolio dla młodzieży było wypracowanie kompleksowej procedury świadczenia usługi w zakresie efektywnego planowania własnej ścieżki zawodowej w stosunku do młodych ludzi oraz nabycie przez doradców zawodowych umiejętności pomocy młodzieży w zakresie tworzenia ich własnego IPK. Celem ukierunkowanym głównie na doradców zawodowych jest budowanie warsztatu pracy opierającego się na wystandaryzowanych narzędziach pracy (testach i kwestionariuszach) zgodnie z doktryną UE dotyczącą całożyciowego poradnictwa kariery oraz kształtującego własny rozwój zawodowy. Uczestnicy: - Doradcy zawodowi z Mobilnych Centrów Informacji Zawodowej oraz Młodzieżowych Centrów Kariery OHP - Młodzież objęta doradztwem zawodowym w ramach OHP INDYWIDUALNY PROJEKT KARIERY – PORTFOLIO DLA MŁODZIEŻY

W ramach projektu opracowano nową metodologię zawierającą zestaw metod i narzędzi pracy doradcy obejmujących testy predyspozycji zawodowych oraz kwestionariusze oceny, podręcznik dla doradców i przewodniki do samodzielnej pracy młodzieży. INDYWIDUALNY PROJEKT KARIERY – PORTFOLIO DLA MŁODZIEŻY

W skład IPK PORTFOLIO dla młodzieży skierowanego do ucznia wchodzą: TEST DOŚWIADCZEŃ ŻYCIOWYCH TEST MOTYWACJI TEST SAMOOCENY DLA UCZNIA TEST UZDOLNIEŃ PRZEDSIĘBIORCZYCH TEST WARTOŚCI TEST ZAINTERESOWAŃ ZAWODOWYCH INDYWIDUALNY PROJEKT KARIERY – PORTFOLIO DLA MŁODZIEŻY

W skład IPK PORTFOLIO dla młodzieży skierowanego do absolwenta wchodzą: TEST DOŚWIADCZEŃ ŻYCIOWYCH TEST MOTYWACJI TEST SAMOOCENY DLA ABSOLWENTA TEST UZDOLNIEŃ PRZEDSIĘBIORCZYCH TEST WARTOŚCI TEST ZAINTERESOWAŃ ZAWODOWYCH INDYWIDUALNY PROJEKT KARIERY – PORTFOLIO DLA MŁODZIEŻY

W województwie łódzkim badaniem pilotażowym objęto 32 osoby, w tym: - 16 osób to młodzież poszukująca pracy do 25 roku życia z poza OHP -16 osób to młodzież ostatnich klas szkół ponadgimnazjalnych wchodząca na rynek pracy z OHP Badania pilotażowe INDYWIDUALNY PROJEKT KARIERY – PORTFOLIO DLA MŁODZIEŻY

Badaniem właściwym objęto 112 osób w tym : - 64 osoby to młodzież poszukująca pracy do 25 roku życia spoza OHP - 16 osób to młodzież ostatnich klas szkół ponadgimnazjalnych wchodząca na rynek pracy z OHP - 32 osoby to uczniowie klas III gimnazjum wybierający kierunek dalszego kształcenia, zawód z OHP Badania właściwe INDYWIDUALNY PROJEKT KARIERY – PORTFOLIO DLA MŁODZIEŻY

Jednostki realizujące IPK portfolio dla młodzieży w województwie łódzkim Mobilne Centrum Informacji Zawodowej w Łodzi Mobilne Centrum Informacji Zawodowej w Piotrkowie Trybunalskim Mobilne Centrum Informacji Zawodowej w Skierniewicach Mobilne Centrum Informacji Zawodowej w Zduńskiej Woli Młodzieżowe Centrum Kariery w Łowiczu INDYWIDUALNY PROJEKT KARIERY – PORTFOLIO DLA MŁODZIEŻY

Jednostki realizujące IPK portfolio dla młodzieży w województwie łódzkim MCIZ w Łodzi – B.P. 16 os. B.W. 16 osób III kl. MCIZ w Piotrkowie Trybunalskim – B.W. 16 os. B.W. 16 os. III kl. MCIZ w Skierniewicach – B.W. 16 os. MCIZ w Zduńskiej Woli – B.P. 16 os. B.W. 16 os. MCK w Łowiczu – B.W. 16 os. B.W. 16 os. INDYWIDUALNY PROJEKT KARIERY – PORTFOLIO DLA MŁODZIEŻY

Indywidualnego Projektu Kariery – Portfolio dla młodzieży w województwie łódzkim. Analiza ankiet ewaluacyjnych INDYWIDUALNY PROJEKT KARIERY – PORTFOLIO DLA MŁODZIEŻY

1. Zajęcia programu Indywidualny Projekt Kariery były dla : A - bardzo ciekawe B - ciekawe C - mało ciekawe D - nieciekawe 34% 49% 6% 1% INDYWIDUALNY PROJEKT KARIERY – PORTFOLIO DLA MŁODZIEŻY

2. Materiały wykorzystane na zajęciach i przeprowadzone ćwiczenia są dla mnie: A - bardzo przydatne B - przydatne C - mało przydatne D - nieprzydatne 23% 66% 3% 1% INDYWIDUALNY PROJEKT KARIERY – PORTFOLIO DLA MŁODZIEŻY

3.Testy i kwestionariusze badające Twoje zainteresowania, uzdolnienia, wartości i inne, które wypełniałeś podczas zajęć uważasz za przygotowane w sposób: A - bardzo dobry B - dobry C - przeciętny D - niedobry 30% 50% 13% 2% INDYWIDUALNY PROJEKT KARIERY – PORTFOLIO DLA MŁODZIEŻY

4. Mój udział w zajęcia nt. planowania kariery: A - pomógł mi w zebraniu ważnych informacji o sobie B - wyjaśnił mi jakie są moje zainteresowania i zdolności C - wyjaśnił co to jest informacja zawodowa D - nauczył jak trzeba planować swoje działanie w zakresie przyszłej pracy zawodowej E - pomógł podjąć decyzję, jaki zawód chciałbym/chciałabym wykonywać w przyszłości F - wskazały mi kroki i działania pomocne w podejmowaniu decyzji zawodowej G - uświadomiły mi jak należy przygotowywać się do wyboru zawodu i przyszłej pracy. H - inne rezultaty 47% 23% 4% 2%3% 4% INDYWIDUALNY PROJEKT KARIERY – PORTFOLIO DLA MŁODZIEŻY

6. Czy uważasz, że w Portfolio zawarte są wszystkie tematy nad którymi trzeba się zastanowić wybierając karierę? A - tak, Portfolio jest wyczerpujące B - nie, brakuje tematu (jakiego?) …………………………………………………. C - Portfolio jest zbyt obszerne, temat ……………… jest zbędny 86% INDYWIDUALNY PROJEKT KARIERY – PORTFOLIO DLA MŁODZIEŻY

7. Czy podane w Portfolio przykłady pomagały Ci wykonywać ćwiczenia? A - nie, wiedziałem (łam) jak wykonać wszystkie ćwiczenia B - nie, nawet z przykładami nie wiedziałem jak wykonać niektóre ćwiczenia C - tak, pomogły mi wykonać niektóre ćwiczenia D - tak, pomogły mi wykonać wszystkie ćwiczenia 6% 5% 46% 28% INDYWIDUALNY PROJEKT KARIERY – PORTFOLIO DLA MŁODZIEŻY

8. Ćwiczenia zawarte w Portfolio uważam za: A - odpowiednie dla mnie B - za łatwe dla mnie C - za trudne dla mnie 67% 15% 3% INDYWIDUALNY PROJEKT KARIERY – PORTFOLIO DLA MŁODZIEŻY

9. Uważam, że ćwiczeń w Portfolio jest: A - tyle ile trzeba B - za mało C - za dużo 15% 3% 70% INDYWIDUALNY PROJEKT KARIERY – PORTFOLIO DLA MŁODZIEŻY

10. Uważam, że długości kolejnych części Portfolio są: A - właściwe B - niewłaściwe, za dużo było……………………………………………… za mało było……………………………………………… 86% 0 INDYWIDUALNY PROJEKT KARIERY – PORTFOLIO DLA MŁODZIEŻY

11. Ogólna ocena – w jakim stopniu Portfolio spełniło moje oczekiwania: A - całkowicie spełniło oczekiwania B - w wysokim stopniu spełniło oczekiwania C - w średnim stopniu spełniło oczekiwania D - w niewielkim stopniu spełniło oczekiwania E - nie spełniło oczekiwań 21% 32% 28% 5% 0 INDYWIDUALNY PROJEKT KARIERY – PORTFOLIO DLA MŁODZIEŻY

Indywidualny Projekt Kariery – portfolio dla młodzieży w województwie łódzkim 1 stycznia – 30 września 2007 r. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ !