CEBULA (ŁOŻYSKO KULKOWE)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Australia.
Advertisements

Przygotował: Adrian Walkowiak
„Imię to słowna forma cienia To coś, co w słońcu, czy też w bidzie
Czyli jak zrobić prezentację komputerową?
Do Archiwum Prac Dyplomowych (apd. uw. edu
Ułamki dziesiętne.
MATURA 2012 Na podstawie informatora CKE Edyta Rosiak.
Zastosowanie Internetu
Widzisz byłego prezydęta Clintona i jego następcę Gora? Nie... To są 2 twarze Clintona ale z innym uczesaniem. Co widzisz?
Irina Svichenyuk Valeria Poligova Skąd biorą się motywy dla podróży? Skąd biorą się motywy dla podróży? Każdy człowiek ma jakieś własne potrzeby. To.
Komunikacja interpersonalna
ŚWIATOWY TYDZIEŃ PRZEDSIĘBIORCZOŚĆI
Podsumowanie ćwiczeń Justyna Zajączkowska gr.KrDZTo1011 Justyna Zajączkowska Justyna Zajączkowska.
P REZENTACJA WSZYSTKICH ĆWICZEŃ Katarzyna Sobuś Grupa 1015.
Systemy klastrowe inaczej klasterowe.
Portal Systemu Jakości Kształcenia Jak się zalogować? Instrukcja dla pracowników UMCS Przygotowanie: Urszula Wojtczak, Zespół Obsługi Systemu Jakości Kształcenia.
Skrzyżowania dróg oznakowane
Efekt cieplarniany jako skutek nadmiernej emisji CO 2 Wrzesień – Październik 2009 TWORZENIE SZKÓŁ DLA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU.
W królestwie liczb Opracowali: Monika Bawor Mariola Czerwonka
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Relacja z Debaty. Przygotowania do debaty były żmudne i ciężkie. Wpierw musieliśmy zapoznać się z materiałami dostępnymi na stronie sdim.ceo.nq.pl, później.
Wolontariat w BACZYŃSKIM.
Pomoc słabszym w nauce Sprzątanie pobliskiego terenu Pomoc starszym.
Antropologii Kultury Koło naukoweAntropologii Kultury Zakładu Europeistyki WSIiZ.
Wykład 10: zasady procesowe Prawo procesowe I. - stanowią opis przyjętych regulacji, - znajdują w nich swoje odzwierciedlenie, - wzajemnie na siebie oddziałują,
CZYTAM CO LUBIĘ W ramach projektu SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Rok szkolny 2013/2014. Cel - promowanie i współtworzenie szkoły, która przygotowuje do życia w nowoczesnym świecie i wychowuje młodych ludzi na aktywnych.
Prawa Dziecka.
Symetria osiowa i środkowa
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
1.
Opinie warszawiaków na temat organizacji UEFA EURO 2012 Warszawa, sierpień 2011 Opracowanie: Urząd m.st. Warszawy Centrum Komunikacji Społecznej.
PRAWIDŁOWA SYLWETKA.
TUTORING Szkoła Podstawowa nr 93 im. Tradycji Orła Białego we Wrocławiu Rok szkolny 2010/ 2011.
Antonie de Saint-Exupery
Powrót do sukcesu Analiza przypadku Princessy (rola badań marketingowych podczas rozwoju produktu: ) Powrót do sukcesu Analiza przypadku Princessy.
Prezentacja dla klasy III gimnazjum Przedmiot: matematyka Dział: Funkcje Temat: Graficzna ilustracja układów równań (lekcja pierwsza)
Szkolne koło kajakowe przykład zajęć pozalekcyjnych s. Justyna Agnieszka Rosińska.
T58 Zasady dynamiki 2x45 wykład 2x45 ćwiczenia. I zasada dynamiki I zasada dynamiki może być (jest) formułowana na kilka sposobów. Najczęściej ma ona.
ZARZĄDZANIE PROCESAMI KOMUNIKACYJNYMI PRZEZ EVENT MARKETING
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
SKĄD WIEM, KIM JESTEM? O TOŻSAMOśCI I TOŻSAMOŚCIACH
RÓWNANIA Wprowadzenie.
Warsztaty C# Część 3 Grzegorz Piotrowski Grupa.NET PO
BEZPIECZNY INTERNET. PRZEGLĄDANIE STRON INTERNETOWYCH.
SKALA MAPY Skala – stosunek odległości na mapie do odpowiadającej jej odległości w terenie. Skala najczęściej wyrażona jest w postaci ułamka 1:S, np. 1:10.
Sieci komputerowe. Nowe technologie komputerowe
Liczba “fi” Prezentację przygotowali:
12 luty 2008r.- Dzień Bezpieczeństwa Internetu Bezpieczeństwo dziecka w SIECI.
Ćwiczenia śródlekcyjne.
Wydatki na zakup podręczników i akcesoriów szkolnych gemiusReport sierpień 2006.
Prostokątny układ współrzędnych na płaszczyźnie
Jak napisać reportaż Krok po kroku.
Program Edukacyjno- Terapeutyczny Ortograffiti
Znaczenie ruchu dla rozwoju dziecka
Życiu TAK Śmierci NIE.
Grupy użytkowników1 Administracja Sieciami komputerowymi Grupy użytkowników.
Przyczyny, przejawy, skutki
Cel ogólny opracowanie ścieżki turystycznej ukazującej walory powiatu brodnickiego, ze szczególnym uwzględnieniem atrakcji własnej gminy.
Reprezentacyjny polski taniec narodowy
Instrukcja switch switch (wyrażenie) { case wart_1 : { instr_1; break; } case wart_2 : { instr_2; break; } … case wart_n : { instr_n; break; } default.
Instrukcja switch switch (wyrażenie) { case wart_1 : { instr_1; break; } case wart_2 : { instr_2; break; } … case wart_n : { instr_n; break; } default.
Projekt pn. Einstein – każdy ma w sobie ukryty potencjał jest działaniem prowadzonym przez Powiat Lubański w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Pozyskiwanie partnerów. Model popytowego podejścia do tworzenia innowacji Definicja Dwa podejścia do UDI –Głos konsumenta –Przewodnictwo konsumenta Cechy.
Lokalny Fundusz Młodych Projekt Lokalne Fundusze Młodych realizowany przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży we współpracy z Urzędem Dzielnicy Bielany.
Strategia rozwiązywania testów wyboru Radom, styczeń 2009.
Największym bólem w życiu nie jest śmierć, lecz bycie ignorowanym.
Projekt eTwinning Europejskie partnerstwo szkół Projekt eTwinning Europejskie partnerstwo szkół
KW2 Czy można żyć bez KW2? - Można, ale co to za życie?... [S.Toton 2001r.n.e.]
Zapis prezentacji:

CEBULA (ŁOŻYSKO KULKOWE)

CECHY metoda umożliwiająca przeprowadzenie rozmów w kilku różnych parach może w niej wziąć udział dowolna parzysta liczba uczestników zabawa integrująca grupę na początku wspólnej pracy nie wymaga żadnych materiałów

CELE Rozwijanie umiejętności aktywnego słuchania partnera Doskonalenie umiejętności formułowania własnej opinii i spostrzeżeń Poznanie w krótkim czasie poglądów wielu osób na podany temat

PRZEBIEG KROK 1 Dzieci są podzielone na dwa zespoły. Jedna z grup siada w kręgu wewnętrznym, druga w zewnętrznym, twarzą do siebie (każde dziecko powinno mieć swoją parę).

KROK 2 Nauczyciel podaje temat do dyskusji, np. „Co najbardziej lubię w naszej grupie?”

KROK 3 Zaczynamy dyskusję od ustalenia kolejności wypowiedzi (np. najpierw krąg wewnętrzny). Każde dziecko wypowiada się w swojej parze na zadany temat ok. minuty. Następnie wypowiada się dziecko partner.

KROK 4 Po wymianie poglądów następuje przesunięcie cebuli – dzieci z koła zewnętrznego, np. o jedną, dwie lub więcej osób w prawo lub w lewo.

KROK 5 Teraz każde dziecko ma innego partnera i rozmawia z nim, zachowując kolejność wypowiedzi.

KROK 6 Dzieci przesuwają się jeszcze kilkakrotnie w lewo lub w prawo o liczbę osób podaną przez nauczyciela, wymieniając poglądy na dany temat.

WARIANT INTEGRACYJNY powitanie opisywane są nawzajem z zamkniętymi oczyma zaśpiewanie lub zanucenie jakiejś piosenki branie się wzajemnie na plecy udawanie cienia przeglądanie się w lustrze robienie min rysowanie konturów ciała pożegnanie

pozwól wziąć udział, a zrozumiem” „Powiedz, a zapomnę, pokaż, a zapamiętam, pozwól wziąć udział, a zrozumiem” (chińskie przysłowie)