Kierunki rozwoju kształcenia i wychowania w szkołach ponadgimnazjalnych powiatu chrzanowskiego na lata 2006-2010 Budzić entuzjazm dla świata wartości –

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Czyli jak zrobić prezentację komputerową?
Advertisements

portale społecznościowe
Niebezpieczeństwa które czyhają na ciebie w sieci
Zespół Szkół w Ostrowie Daniel Maliczowski & Paweł Wróbel.
Baśń o wyspie i jej mieszkańcach
15 marca 2006 roku Dzień Przedsiębiorczości Dagmara Wajszczyk Anna Walczak Kl. III LP w Zespole Ponadgimnazjalnych Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących.
Irina Svichenyuk Valeria Poligova Skąd biorą się motywy dla podróży? Skąd biorą się motywy dla podróży? Każdy człowiek ma jakieś własne potrzeby. To.
Prąd Elektryczny.
Copyright © 2007 Contact: Powered by SSP Interlokutor
Powinieneś koniecznie śmiać się cześciej!!! Gdybyś przez 8 lat, 7 miesięcy i 6 dni krzyczał, wyprodukowałbyś wystarczająco energii, żeby ogrzać szklankę
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Dlaczego to dobry pomysł?. Pomysł stworzenia Szkolnego Centrum Kultury narodził się w naszych głowach w czasie spotkania w małej grupie znajomych. Chcieliśmy.
Debata- samorządność.. Samorząd Uczniowski to działająca w szkole instytucja, obejmująca całą społeczność uczniowską, niezależna od administracji oświatowej.
Wolontariat w BACZYŃSKIM.
Powiedzmy, że jest i wracasz do domu samochodem (oczywiście sam) po niezwykle ciężkim dniu pracy. Jesteś naprawdę zmęczony i sfrustrowany.
Szkoła w chmurze.
Mężczyzna, wiek 92 lata, drobny, o szlachetnym wyglądzie, dobrze ubrany i starannie ogolony, o porządnie uczesanych włosach, który się budzi każdego.
POST, KTÓRY PODOBA SIĘ PANU… POST, KTÓRY PODOBA SIĘ PANU…
Fragmenty z książki „Dobrego dnia”
17 stycznia br. uczniowie ze Szkolnego Wolontariatu wraz z opiekunkami odwiedziły Dom Samotnej Matki w Łodzi.
Prawa Dziecka.
Nieformalne miejsca spotkań. ANKIETY Przeprowadziliśmy wśród uczniów gimnazjum ankietę na temat nieformalnych miejsc spotkań. Przedstawimy przykładowe.
Uwaga !!! Uczniowie SP 32 w Toruniu ! Zapraszamy was i Wasze rodziny do wzięcia udziału w Festynie Zdrowia, który odbędzie się 31 maja 2013 roku podczas.
W jakich sprawach uczniowie, a w szczególności samorząd powinien zabrać głos-czyli walczymy o swoje prawa Debata Plenarna.
Chwila zadumy ! Moi drodzy, Wysyłam te słowa do wielu osób nie bacząc, czy ktoś jest wierzący czy nie... Dla mnie jest to przesłanie do Wszystkich......
Czy znasz? GŁÓWNE PRAWDY WIARY.
Szkolnictwo w Wielkiej Brytanii
Wykonała Sylwia Kozber
Antonie de Saint-Exupery
To co się liczy naprawdę
Jeżdżę z głową.
Czym jest i dokąd prowadzi.
PATOLOGIE SPOŁECZNE. Ubóstwo i bezrobocie SPOSOBY ZWALCZANIA UBÓSTWA I BEZROBOCIA System opieki społecznej Programy aktywneProgramy pasywne.
HABEMUS PAPAM..!!.
Myśli Ojca Świętego Jana Pawła II.
Opracowała Joanna Szpindor
Jan Paweł II orędownik prawdy
Znaczenie trzeźwości od alkoholu i narkotyków w miłości
T58 Zasady dynamiki 2x45 wykład 2x45 ćwiczenia. I zasada dynamiki I zasada dynamiki może być (jest) formułowana na kilka sposobów. Najczęściej ma ona.
WPROWADZENIE DO PROBLEMATYKI PSYCHOLOGII UCZENIA SIĘ
Każde powołanie, każda z dróg, na które wzywa nas Chrystus, prowadzi ostatecznie do spełnienia i do radości, ponieważ prowadzi do Boga, do uczestniczenia.
„Musicie być mocni mocą miłości, która jest potężniejsza niż śmierć”
P R O S T Y S K R O M N Y W I E L K I M Ą D R Y.
Tryptyk Rzymski Strumień.
Twoją wiarę nosimy w sobie Kres jest tak niewidzialny, jak początek. Wszechświat wyłonił się ze Słowa i do Słowa też powraca. Nadzy przychodzimy.
Następstwa ODD ODD może przekształcić się w Zespół Zaburzenia Zachowania tj. CD (Conduct Disorder), Dzieci z tym zespołem to jednostki niedostosowane społecznie!
„Rodzina szkołą człowieczeństwa”
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
SKĄD WIEM, KIM JESTEM? O TOŻSAMOśCI I TOŻSAMOŚCIACH
To śmieszne...
Objawienie Pańskie Oto dzisiaj jest Objawienie Pańskie, sam Jezus chce ukazać się nam po to, abyśmy oświeceni przez Niego i pełni Jego Miłości, stali się.
Kiedy mówisz: "Nie potrafię rozwikłać problemów..."
Wydatki na zakup podręczników i akcesoriów szkolnych gemiusReport sierpień 2006.
Są w życiu chwile, kiedy tak bardzo odczuwamy brak obecności innych,
Les meilleures photos de L'année 2005 D'après NBC Życie we dwójkę…pełne pieszczot Aby odkryć pełnię szczęścia, trzeba zbliżyć się do nieba…
ZŁUDZENIA OPTYCZNE Większe, mniejsze? Jest czy nie ma? Wygięte! ..?
Gol I GOL 2 Moje REFLEKSJE NA temat filmu. Film Gol - moim zdaniem - był bardzo ciekawy… Pokazał że nawet ci najsilniejsi zmieniają się pod wpływem pieniędzy…
Życiu TAK Śmierci NIE.
CZY JESTEŚMY DLA SIEBIE ŻYCZLIWI?
Nasza szkoła. Środowisko szkoły Środowisko szkoły społeczno - wychowawcze Środowisko szkoły społeczno - instytucjonalne.
Agresja i przemoc Na potrzeby spotkań z rodzicami dr Grażyna Maciak.
Druga debata szkolna W piątek 21 XI 2008 roku odbyła się w naszej szkole kolejna debata. Zgromadziliśmy się jak zwykle w sali nr 33.
Przyczyny, przejawy, skutki
Bł. ks. M. Sopoćko jako spowiednik św. s. Faustyny
Projekt Zespołu Szkół im. I. Łukasiewicza w Policach Konferencja Szczecin 2009.
Instrukcja switch switch (wyrażenie) { case wart_1 : { instr_1; break; } case wart_2 : { instr_2; break; } … case wart_n : { instr_n; break; } default.
Bardzo pożyteczna rzecz, czy narzędzie zbrodni?
w/g Grzegorz Gadomskiego
Największym bólem w życiu nie jest śmierć, lecz bycie ignorowanym.
Zapis prezentacji:

Kierunki rozwoju kształcenia i wychowania w szkołach ponadgimnazjalnych powiatu chrzanowskiego na lata Budzić entuzjazm dla świata wartości – istotą wychowania ks prof. PAT dr hab. Tadeusz Panuś

…otwarcie na wartości nie jest najmocniejszą cechą młodzieży polskiej początku XXI wieku…

…trzeba zastanowić się przed jakimi wyzwaniami staje dzisiaj kształcenie i wychowanie w szkołach. Można to uczynić posługując się praktyczną zasadą stosowaną przez młodzież robotniczą skupioną w chrześcijańskiej organizacji Jeunesse Ouvrière Chrétienne (JOC). Metoda ta sprowadza się do trzech czasowników: widzieć (voir),widzieć (voir), ocenić (juger)ocenić (juger) działać (agir)działać (agir)

widzieć (voir) Generalnie ujmując młodzież uważa wychowanie za niepotrzebne. Kojarzy się jej ono najczęściej z lekcją wychowawczą i wychowawcą, który mówi kilka miłych słów o ich zachowaniu, a potem rozlicza z nieobecności, usprawiedliwień, jedynek i innych problemów szkolnych. Generalnie ujmując młodzież uważa wychowanie za niepotrzebne. Kojarzy się jej ono najczęściej z lekcją wychowawczą i wychowawcą, który mówi kilka miłych słów o ich zachowaniu, a potem rozlicza z nieobecności, usprawiedliwień, jedynek i innych problemów szkolnych.

Kryzys wychowania dotyka szczególnie rodzinę, podstawowe środowisko, w którym dokonuje się wychowanie człowieka. Jej wpływ na wychowanie własnych dzieci wyraźnie maleje.

Wychowanie kojarzone ze szkołą, budzi pewną nieufność do wszelkiego wychowania, łącznie z jego odrzuceniem. (...) Specyfiką polskiej sytuacji jest postmodernistyczne zakwestionowanie wychowania

ocenić (juger) Stanowisko Kościoła w aspekcie wychowania wyraził m.in. Jan Paweł II w przemówieniu wygłoszonym 15 maja 1982 r.: Wychowanie służy w szczególnym tego słowa znaczeniu uczłowieczeniu człowieka. Człowiek będąc człowiekiem od pierwszej chwili swego poczęcia w łonie matki, stopniowo uczy się być człowiekiem. I ta podstawowa wiedza utożsamia się właśnie z wychowaniem.

Kościół sprzeciwia się wychowaniu ograniczonemu jedynie do kształcenia, sprowadzonego do rozwijania poszczególnych umiejętności człowieka czy jedynie do gromadzenia informacji. W tak ujętym wychowaniu brak jest bowiem troski o całego człowieka.

Kryzys duchowy i kulturowy, jaki obejmuje świat, ma swoje pierwsze ofiary w młodych pokoleniach. (…) Trzeba oceniać sytuację pamiętając, że młodzi są pewnego rodzaju odbiciem dobra i zła społeczeństwa dorosłych, a często ofiarami przeżywanych przez dorosłe społeczeństwo kryzysów

działać (agir) Młodzi szukają kogoś, kto poprowadzi ich w duchową podróż w świat wartości. Bezsprzecznie mistrzem dla młodzieży był i jest Jan Paweł II.

Papież był świetnym nauczycielem i wychowawcą młodzieży, co wcale nie przeszkadza, iż był wymagającym nauczycielem. Z tego faktu płynie pełne nadziei przesłanie, iż trzeba od młodzieży wymagać

Nie zamartwiaj się tym, iż dzieci nie słuchają twych słów, nie idą za twymi wskazaniami; bądź pewien, iż cię ciągle obserwują. (R. Fulghum) Nie zamartwiaj się tym, iż dzieci nie słuchają twych słów, nie idą za twymi wskazaniami; bądź pewien, iż cię ciągle obserwują. (R. Fulghum)

Jan Paweł II nie tyle piętnował niewłaściwe postawy wśród młodzieży, co raczej ukazywał piękno ideałów, starał się ich zachwycić wartościami, starał się – jak to sam powiedział do nauczycieli – budzić entuzjazm dla świata wartości.

Rolę, którą od święta spełnia Papież, mogą na co dzień spełniać NAUCZYCIELE

Któż z nas nie miał w życiu i nie wspomina z wdzięcznością takiego człowieka, kapłana, nauczyciela, profesora lub przyjaciela, który umiał odsłonić nam świat wartości i wzbudzić dla niego trwały entuzjazm, czy nawet nadać cały kierunek życiu?