TEMAT PROJEKTU : Zwiększanie szans przeżycia poprzez stosowanie zasad udzielania pierwszej pomocy.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PROPOZYCJE ZAPISU Autorzy: Uczniowie należący do Samorządu Szkolnego.
Advertisements

„Imię to słowna forma cienia To coś, co w słońcu, czy też w bidzie
Pierwsza pomoc i resuscytacja krążeniowo-oddechowa
Czyli jak zrobić prezentację komputerową?
Co można zwiedzić w WIELKIEJ BRYTANII Pamiętajmy o miejscach które możemy zwiedzić na przykład w WIELKIEJ BRYTANII. I też czym różni się ta wyspa od naszego.
portale społecznościowe
Niebezpieczeństwa które czyhają na ciebie w sieci
Małgorzata Pietroczuk
MATURA 2012 Na podstawie informatora CKE Edyta Rosiak.
Dzień Jak będzie ładna pogoda, to zbiórka jest pod tunelem z rowerami o 9:40 Jeżeli pogoda nie dopisze, to zbiórka jest pod moim domofonem.
System Stypendialny W Gminie Żyraków. Podstawa prawna: Uchwała nr V/73/03 Rady Gminy w Żyrakowie z dnia 28 marca 2003 roku w sprawie: zasad udzielania.
Wycieczka w Pieniny Fotograficzna opowieść o tym, jak zespolone siły klas I a, II h, III a i III b zdobyły 9 VI 2006 r. Trzy Korony. Prezentację przygotowała.
Basic Life Support BLS Resuscytacja Krążeniowo-Oddechowa RKO
Lekcja nr 1 Temat: Lekcja organizacyjna. Bhp w pracowni komputerowej i przy pracy z komputerem.
Efekt cieplarniany jako skutek nadmiernej emisji CO 2 Wrzesień – Październik 2009 TWORZENIE SZKÓŁ DLA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU.
PODSUMOWANIEPODSUMOWANIE BADANIA DIAGNOSTYCZNEGO W KLASIE TRZECIEJ GRUDZIEŃ 2012 R.
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Po co nam samorz ą d ? XVIII Sesja Sejmu Dzieci i MłodzieżySZKO Ł A DEMOKRACJI.
Dlaczego to dobry pomysł?. Pomysł stworzenia Szkolnego Centrum Kultury narodził się w naszych głowach w czasie spotkania w małej grupie znajomych. Chcieliśmy.
Pomoc słabszym w nauce Sprzątanie pobliskiego terenu Pomoc starszym.
Powiedzmy, że jest i wracasz do domu samochodem (oczywiście sam) po niezwykle ciężkim dniu pracy. Jesteś naprawdę zmęczony i sfrustrowany.
KODEKS 2.0 OPRACOWANY PRZEZ UCZNIÓW KLASY 2 B Powstały podczas debaty klasowej.
CZYTAM CO LUBIĘ W ramach projektu SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Szkoła w chmurze.
Bezpieczne ferie zimowe
Nieformalne miejsca spotkań. ANKIETY Przeprowadziliśmy wśród uczniów gimnazjum ankietę na temat nieformalnych miejsc spotkań. Przedstawimy przykładowe.
Święto pluszowego misia
Uwaga !!! Uczniowie SP 32 w Toruniu ! Zapraszamy was i Wasze rodziny do wzięcia udziału w Festynie Zdrowia, który odbędzie się 31 maja 2013 roku podczas.
W jakich sprawach uczniowie, a w szczególności samorząd powinien zabrać głos-czyli walczymy o swoje prawa Debata Plenarna.
W jaki sposób uczniowie ZSE mogą działać na rzecz ekorozwoju lokalnego?
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
PATRIOTYZM.
Katarzyna Lutkiewicz Zuzanna Kurska klasa II a
Prąd elektryczny.
Odpowiedzialność prawna rodziców i opiekunów. Przepisy Art PRD Dziecko w wieku do 7 lat może korzystać z drogi tylko pod opieką osoby, która osiągnęła.
Wyniki ankiety przeprowadzonej w SP 15 w klasach 4-6. "Wiem co jem".
Jeżdżę z głową.
Medycyna Ratunkowa Mgr Mariusz Hernik.
Schemat 4 pytań ZBADAJ POSZKODOWANEGO Kliknij na ramkę Copyright by © LifeGuard 2001.
T44 Przepisy bhp podczas wytwarzania części maszyn.
Jak się uchronić przed zagrożeniami wynikającymi z użytkowania sieci?
Bezpieczny Internet Ty też jesteś częścią wirtualnego świata.
Podstawowe czynności ratujące życie
Sztuczne oddychanie.
Pierwsza pomoc.
Bezpieczeństwo na drodze
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
BEZPIECZNY INTERNET. PRZEGLĄDANIE STRON INTERNETOWYCH.
ZANIECZYSZCZENIA POWIETRZA
SKALA MAPY Skala – stosunek odległości na mapie do odpowiadającej jej odległości w terenie. Skala najczęściej wyrażona jest w postaci ułamka 1:S, np. 1:10.
To śmieszne...
ANDRZEJKOWE ZABAWY 2012 w ramach konkursu BEZPIECZNA SZKOŁA-BEZPIECZNY UCZEŃ w Publicznej Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi w Połańcu Opracowała:
Biznes Społecznie Odpowiedzialny My też mamy coś do powiedzenia! Ogólnopolski Konkurs CSR Biznes Społecznie Odpowiedzialny My też mamy coś do powiedzenia!
„Bezpieczny Internet każdego dnia”
Wiktoria i Beata ZDROWIE. ,,Małe co nie co Idę do sklepiku naszego, Myślę, wybiorę sobie coś dobrego, Tu coca-cola na mnie zerka, Tu miałbym ochotkę na.
CZY JESTEŚMY DLA SIEBIE ŻYCZLIWI?
Galvanic Spa System II This document is for use by Nu Skin Enterprises Europe staff and independent distributors. It is not to be circulated to members.
Psychologia w sprzedaży. Co wpływa na decyzje klienta? Załącznik do videocastu nr 2 Agata Matuszewska.
Temat 4: Znaki diakrytyczne i definiowanie języka dokumentu
Zdrowy tryb ż ycia. Jest bardzo ważny dla naszego organizmu. Daje nam zdrowie i lepsze samopoczucie. Zdrowy tryb życia to ewidentnie ćwiczenia, ruch,
Rzeszów r.. Liczba osób badanych 3 Odpowiedzi badanych na temat stosowania krzyku przez rodziców 4.
w/g Grzegorz Gadomskiego
Największym bólem w życiu nie jest śmierć, lecz bycie ignorowanym.
Klasa 1b Prezentacja przedstawiająca uczniów klasy 1b Gimnazjum w Międzyborowie. Autor: Dawid Roszczyk.
Moja Szkoła .
KW2 Czy można żyć bez KW2? - Można, ale co to za życie?... [S.Toton 2001r.n.e.]
FORMY CZASOWNIKA ‘mieć = have got’
Na podstawie „Wytycznych 2005 Resuscytacji” ERC
Zapis prezentacji:

TEMAT PROJEKTU : Zwiększanie szans przeżycia poprzez stosowanie zasad udzielania pierwszej pomocy.

W REALIZACJI PROJEKTU UCZESTNICZYLI Opiekun projektu Renata Bureć Uczniowie klasy II b Cezary Bernat Maciej Gębicz Wojciech Kołodziejek Maciej Limanówka Jakub Nowakowski Patryk Prokosa

Popularyzacja zasad oraz metod udzielania pierwszej pomocy wśród uczniów gimnazjum w powiecie myśliborskim. GŁÓWNY CEL PROJEKTU

PIERWSZA POMOC KROK PO KROKU

Pierwsza pomoc jest ogniwem łańcucha życia i ratuje życie oraz zapobiega inwalidztwu! Podstawowe zabiegi resuscytacyjne to bez przyrządowe działania mające na celu ratowanie życia przez zapewnienie drożności dróg oddechowych, sztuczne oddychanie i uciskanie klatki piersiowej oraz zabezpieczenie groźnych dla życia i zdrowia obrażeń ciała.

Bezpieczeństwo CZY JEST BEZPIECZNIE ? Bezpieczeństwo Ratownika jest priorytetem w działaniach! Gdy już będziesz na miejscu zdarzenia zadaj sobie pytanie: CZY JEST BEZPIECZNIE ?

Sprawdzanie reakcji poszkodowanego Reakcja na dotyk i dźwięk ! Podchodząc od przodu (twarzą w twarz) delikatnie potrząśnij za ramiona i głośno zapytaj: Jak się nazywasz?, Co się stało?

Zwróć na siebie uwagę!!! Jeżeli nie reaguje, głośno wołaj o pomoc lecz pozostań przy poszkodowanym. Pomocy ! Ratunku ! Pali się !

Udrożnij drogi oddechowe i oceń oddech Delikatnie odegnij głowę do tyłu i unieś brodę do góry . Teraz przy pomocy wzroku, słuchu i dotyku sprawdź czy poszkodowany oddycha. Masz na to 10 sekund!

Wezwij pomoc ! Jeżeli poszkodowany nie reaguje i prawidłowo nie oddycha natychmiast wezwij karetkę dzwoniąc pod numer alarmowy 999 lub 112.

Wzywanie pomocy Nigdy nie odkładaj pierwszy słuchawki! Podczas rozmowy z dyspozytorem należy podać: miejsce zdarzenia charakter zdarzenia ilość i stan poszkodowanych dane poszkodowanego i wzywającego Wzywając pomoc stosuj się do poleceń Twojego rozmówcy Nigdy nie odkładaj pierwszy słuchawki!

nie reaguje i prawidłowo nie oddycha niezwłocznie podejmij zabiegi Gdy poszkodowany nie reaguje i prawidłowo nie oddycha niezwłocznie podejmij zabiegi Resuscytacyjne

Uciskanie klatki piersiowej Poszkodowanego ułóż na plecach, na twardej i równej powierzchni. Klatkę piersiową uciskaj rytmicznie 30 razy z częstością do 100/min na głębokość 4 – 5 cm. w kierunku kręgosłupa. Ułóż ręce centralnie Pamiętaj o prostych łokciach! na klatce piersiowej osoby poszkodowanej

Oddechy ratownicze 1. Delikatnie odegnij głowę do tyłu i unieś brodę do góry. 2. Nabierz powietrze a następnie obejmij swoimi wargami usta poszkodowanego i delikatnie wdmuchnij je do płuc ratowanego. 3. Wykonaj w ten sposób 2 oddechy ratownicze. Każdy oddech ratowniczy powinien trwać 1 sekundę. W trakcie wdechu powinno być widać unoszenie się klatki piersiowej.

Resuscytacja Wykonaj 2 oddechy Wykonaj 30 uciśnięć ratownicze klatki piersiowej Uciski i oddechy prowadź naprzemiennie w stosunku 30 : 2 do czasu przywrócenia samodzielnego oddechu, przybycia pogotowia lub do momentu wyczerpania sił

Pierwsza pomoc jest ogniwem łańcucha życia Pierwsza pomoc jest ogniwem łańcucha życia! Ratuje życie i chroni przed kalectwem!

Algorytm postępowania - BLS NIE REAGUJE! Zawołaj o pomoc Udrożnij drogi oddechowe BRAK PRAWIDŁOWEGO ODDECHU! Zadzwoń na numer 999 30 uciśnięć klatki piersiowej 2 oddechy ratownicze

Dziękujemy za obejrzenie naszej prezentacji. Mamy nadzieję, że wiedza którą Wam przekazaliśmy może uratować komuś życie.

Źródła www.wikipedia.org www.ksz.sarmacja.org Własne doświadczenie