dr Ryszard Kamiński KPODR Minikowo IRWiR PAN Warszawa

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Imię to słowna forma cienia To coś, co w słońcu, czy też w bidzie
Advertisements

Czyli jak zrobić prezentację komputerową?
Badania podaży i popytu turystycznego
Polityka turystyczna państwa
Irina Svichenyuk Valeria Poligova Skąd biorą się motywy dla podróży? Skąd biorą się motywy dla podróży? Każdy człowiek ma jakieś własne potrzeby. To.
Turystyka krajoznawcza
Polityka turystyczna pańswa
Krajobraz I jego elementy Prowadzący: mgr Łukasz Stokłosa
TURYSTYKA W INTERESACH
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich OŚ IV PROW Mariusz Bednarz Grudzień 2007.
Propozycja siatki godzin Specjalność: Modelowanie i Programowanie Systemów Informatycznych.
Elektronika cyfrowa Prezentacja Remka Kondrackiego.
Prąd Elektryczny.
PROJEKT WEDŁUG DILBERTA
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
MŁODZI AKTYWIŚCI PREZYDENCJI
Debata- samorządność.. Samorząd Uczniowski to działająca w szkole instytucja, obejmująca całą społeczność uczniowską, niezależna od administracji oświatowej.
Szkoła w chmurze.
Mężczyzna, wiek 92 lata, drobny, o szlachetnym wyglądzie, dobrze ubrany i starannie ogolony, o porządnie uczesanych włosach, który się budzi każdego.
fotografie - Marcel Cohen
Prawa Dziecka.
Powiatowy Urząd Pracy Grodzisk Mazowiecki,
Nieformalne miejsca spotkań. ANKIETY Przeprowadziliśmy wśród uczniów gimnazjum ankietę na temat nieformalnych miejsc spotkań. Przedstawimy przykładowe.
PATRIOTYZM.
Wykonała Sylwia Kozber
Antonie de Saint-Exupery
Czym jest i dokąd prowadzi.
Powrót do sukcesu Analiza przypadku Princessy (rola badań marketingowych podczas rozwoju produktu: ) Powrót do sukcesu Analiza przypadku Princessy.
Portale informacyjno-edukacyjne w samorządach terytorialnych. Ocena projektów dot. OZE w programie Retscreen Anna Bogusz Warszawa, 8 luty 2011 r.
System gospodarki rynkowej
xHTML jako rozszerzenie HTML
HTML Podstawy języka hipertekstowego Damian Urbańczyk.
Międzynarodowa Konferencja Turystyka wiejska na drodze do komercjalizacji Kielce, 9-10 kwietnia 2010 r.
Strategia kształtowania jakości oferty turystyki wiejskiej
Polskie cyfrowe miasto ? Marzenia a rzeczywistość. Maxymilian Bylicki - Zakopane, Polskie cyfrowe miasto - marzenia a rzeczywistość Maxymilian.
Teraz komputer ma prawie każdy, jeden w domu jeden w pracy. Ludzie bez komputera nie mogą żyć, te maszyny okropnie uzależniły ludzkość. W Internecie możemy.
ZARZĄDZANIE PROCESAMI KOMUNIKACYJNYMI PRZEZ EVENT MARKETING
Bezpieczeństwo na drodze
SKĄD WIEM, KIM JESTEM? O TOŻSAMOśCI I TOŻSAMOŚCIACH
Warsztaty C# Część 3 Grzegorz Piotrowski Grupa.NET PO
BEZPIECZNY INTERNET. PRZEGLĄDANIE STRON INTERNETOWYCH.
Sieci komputerowe. Nowe technologie komputerowe
To śmieszne...
Gospodarowanie Zużytymi Oponami Wyniki Ankiety. Opony są bardzo cennym surowcem wtórnym. Niestety dopiero niedawno została zainicjowana kampania informacyjna,
To popularny portal internetowe. Pisząc blog informujemy internautów o swoich zainteresowaniach np. o modzie lub gotowaniu. Niestety czasem zapominamy.
PolGIS jako nowoczesny system do paszportyzacji sieci
Święto Plonów Sękowice 2008 Festyn odbył się dnia r. Budżet projektu: Całkowita wartość projektu – 7.561,53 zł w tym: środki EFRR – 6.427,29.
Weronika Schneider. Na fotografiach widać obecne budynki Polpharmy.
3 Posiedzenie Rady Strategii Rozwoju Chojnic Chojnice Strategia Rozwoju Miasta Chojnice na lata
ZŁUDZENIA OPTYCZNE Większe, mniejsze? Jest czy nie ma? Wygięte! ..?
Gol I GOL 2 Moje REFLEKSJE NA temat filmu. Film Gol - moim zdaniem - był bardzo ciekawy… Pokazał że nawet ci najsilniejsi zmieniają się pod wpływem pieniędzy…
Strategie badań – ilościowe v. jakościowe - porównanie
Prezentacja Szkoły Podstawowej w Święcięńcu Nasze rady na odpady Sprzątanie Świata 20 września 2008r.
Budowanie świadomości marki
Druga debata szkolna W piątek 21 XI 2008 roku odbyła się w naszej szkole kolejna debata. Zgromadziliśmy się jak zwykle w sali nr 33.
Temat 6: Elementy podstawowe
Rola i zadania Rady LGD we wdrażaniu LSR, ze szczególnym uwzględnieniem procedury oceny wniosków, czyli procesu oceny zgodności i procesu wyboru. Europejski.
Wpływ elementów identyfikacji wizualnej i werbalnej na wizerunek miasta.
Działanie 6.2 Rozwój kultury i zachowanie dziedzictwa kulturowego.
Wielkopolski Model Asystenta Rodziny Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu Jarocin, 23 września 2011 r.
Korzyści dla MSP ze współpracy z ISW. MSP współpracujące z ISW Przegląd korzyści Korzyści Dostęp do ekspertyz Rozwiązywanie problemów Badania Specjalistyczne.
GABRIEL GARCÍA MÁRQUEZ
Co to jest Brzeska Wieś Historyczna?
Pozyskiwanie partnerów. Model popytowego podejścia do tworzenia innowacji Definicja Dwa podejścia do UDI –Głos konsumenta –Przewodnictwo konsumenta Cechy.
Lokalny Fundusz Młodych Projekt Lokalne Fundusze Młodych realizowany przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży we współpracy z Urzędem Dzielnicy Bielany.
Projekt pn.: "Budowa infrastruktury rekreacyjno – wypoczynkowej w gminie Zębowice" Gminny Ośrodek Informacji, Kultury i Czytelnictwa w Zębowicach.
w/g Grzegorz Gadomskiego
Największym bólem w życiu nie jest śmierć, lecz bycie ignorowanym.
System informacji turystycznej Projekt Konferencja, Ostrava, Zarys działań projektowych i przedsięwzięć synergicznych.
Zapis prezentacji:

dr Ryszard Kamiński KPODR Minikowo IRWiR PAN Warszawa

Marka obszaru turystycznego to nic innego jak wykreowana pozytywna opinia na jego temat (Elżbieta Wąsowicz-Zaborek) Wykreowanie lokalnej marki turystycznej jest działaniem długotrwałym, wymagającym systematycznej pracy i włączenia wielu podmiotów

Marka to nazwa, termin, symbol, znak graficzny znak lub ich kombinacja, stworzona celem identyfikacji dóbr lub usług sprzedawcy lub oferenta  i wyróżnienia go spośród konkurencji (Philip Kotler) Marka, choć często posiada materialną postać – np. znak towarowy, czy logo, wcale nie musi być czymś fizycznym. Wystarczy, że egzystuje w świadomości uczestników gry rynkowej – klientów, konkurentów i kontrahentów.

Produkt może być traktowany wąsko: Turystyczna marka regionu nie może jednak istnieć bez konkretnego produktu turystycznego. Produkt może być traktowany wąsko: jako pojedyncze dobro, rzecz (np. ) usługa (np. ) impreza (np. ) obiekt (np. ) wydarzenie (np. ) miejsce (np. ) Bardzo często stanowi ona jednak kombinację powyższych elementów

Wyróżnienie marki w oczach konsumentów Sprawienie, by konsumenci uznali markę za potrzebną Zdobycie szacunku i zaufania konsumentów Stworzenie związku emocjonalnego konsumentów z marką

Najważniejszy jest pomysł Produkt turystyczny nie jest zbiorem atrakcji z danego obszaru Produkt turystyczny ma zadowolić klienta, nie władze lokalne Potrzebne są badania i strategia marketingowa Bez sektora prywatnego nie ma produktu turystycznego POTRZEBNA JEST ODPOWIEDNIA STRUKTURA ORGANIZACYJNA DO ROZWOJU PRODUKTU !

Ekspertyza kolejowa odcinka nieczynnych linii kolejowych Miejska Górka – Kobylin Analiza zagospodarowania przestrzennego wokół nieczynnych linii kolejowych na obszarze Gościnnej Wielkopolski Ekspertyzy ekonomiczne (w tym w zakresie rewitalizacji nieczynnych linii kolejowych na cele turystyczne)

Przejazdy rekreacyjne

Ekomuzeum to sieć rozproszonych w terenie obiektów, która tworzy „żywą” kolekcję obrazującą wartości przyrodnicze, kulturowe danego obszaru oraz dorobek jego mieszkańców.

Ekomuzeum, nie jest więc ani dosłownie muzeum, ani obszarem chronionym, to program działania do którego włączyć się może każdy kto chce stworzyć atrakcyjną ofertę dla mieszkańców i osób z zewnątrz bazującą na lokalnych zasobach. W przypadku Partnesrtwa dla Krajny i Pałuk odpowiada na hasło „zacznijmy od tego co posiadamy”

koncepcja ekomuzeum zakłada integrację różnych atrakcji, podmiotów, wydarzeń i miejsc, tak aby wspólnie stanowiły one komplementarną ofertę turystyczną

centrum interpretacyjne sieć ścieżek i szlaków centrum interpretacyjne cykliczne imprezy zespół atrakcji w terenie warsztaty i pokazy

Krok 1 - Identyfikacja partnerów: określenie potencjalnych partnerów prywatnych i instytucjonalnych, podpisanie deklaracji współpracy, wybór koordynatora;

Krok 2 - Inwentaryzacja lokalnych zasobów dziedzictwa przyrodniczego i kulturowego

Krok 3 - Tworzenie kompleksowej koncepcji ekomuzeum

Krok 4 -Przygotowanie obiektów do udostępnienia

Tworzenie EKOMUZEUM Krok 5 - Wizualizacja oznakowanie obiektów ekomuzeum, stworzenie materiałów informacyjno- promocyjnych

Tworzenie EKOMUZEUM Krok 6 - Funkcjonowanie ekomuzeum – uruchomienie centrum interpretacyjnego i udostępnienie miejsc Krok 7 - Rozwój ekomuzeum – realizacja inicjatyw lokalnych, służących wzbogaceniu oferty ekomuzeum.

Kcynia – Ludwikowo (obiekt przy śluzie Gromadno – m. in Kcynia – Ludwikowo (obiekt przy śluzie Gromadno – m.in. wypożyczalnia sprzętu ? Paterek (Bractwo Kurkowe) Mrocza – Rościmin lub Witosław Sadki - centrum kultury w Radziczu Kościół w Sucharach

Szubin – turniej tańca towarzyskiego (Dom Kultury w Szubinie) Witosławskie Impresje Sadki - turystyka aktywna w Dolinie Noteci Inwazja Aniołów Bractwo Kurkowe – strzelanie majowe, czerwcowe i listopadowe Jarmark Św. Wawrzyńca + Rycerze -NOK + Muzeum (maj) Konkurs kulinarny – Partnerstwo ) NOK – album zabytków Nadnoteckich Turniej Tańca Towarzyskiego Flis Nadnotecki Przegląd Chórów Nadnoteckich + warsztaty muzyczne Imprezy zielone – koszenie łąk, podpatrywanie ptaków, Identyfikacja miejsc i wydarzeń dot. ekomuzeum