Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Advertisements

Australia.
„Ekologia wczoraj i dziś”
Ciekawostki o liczbach
„Imię to słowna forma cienia To coś, co w słońcu, czy też w bidzie
Czyli jak zrobić prezentację komputerową?
TRENDY PRZYSZŁOŚCI DLA POLSKI do roku PEST: polityka, ekonomia, socjologia, technologie. SEMINARIUM INE PAN Warszawa INSTYTUT NAUK EKONOMICZNYCH.
Wyniki Badania Statystycznego dotyczacego lekcji Matematyki Wyniki Badania Statystycznego dotyczacego lekcji Matematyki Autor: Aneta Powarzynska Klasa.
FUNKCJA L I N I O W A Autorzy: Jolanta Kaczka Magdalena Wierdak
Widzisz byłego prezydęta Clintona i jego następcę Gora? Nie... To są 2 twarze Clintona ale z innym uczesaniem. Co widzisz?
15 marca 2006 roku Dzień Przedsiębiorczości Dagmara Wajszczyk Anna Walczak Kl. III LP w Zespole Ponadgimnazjalnych Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących.
Solina, 26 października 2009 roku Kompetentny urzędnik – silny samorząd Projekt finansowany jest, ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach.
Elektronika cyfrowa Prezentacja Remka Kondrackiego.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa.
Efekt cieplarniany jako skutek nadmiernej emisji CO 2 Wrzesień – Październik 2009 TWORZENIE SZKÓŁ DLA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU.
Niepubliczne gimnazjum w mielcu
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Relacja z Debaty. Przygotowania do debaty były żmudne i ciężkie. Wpierw musieliśmy zapoznać się z materiałami dostępnymi na stronie sdim.ceo.nq.pl, później.
Człowiek jest wielki nie przez to, co ma nie przez to kim jest, lecz przez to czym dzieli się z innymi Jan Paweł II Człowiek jest wielki nie przez to,
Młodzież a wolontariat.. Opracowanie: Judyta Szłapa Urszula Buczek.
Powiedzmy, że jest i wracasz do domu samochodem (oczywiście sam) po niezwykle ciężkim dniu pracy. Jesteś naprawdę zmęczony i sfrustrowany.
CZYTAM CO LUBIĘ W ramach projektu SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 12 im.Sybiraków ID grupy: 96/88_MP_G1 Kompetencja: Matematyczno-przyrodnicza Temat projektowy: Małe pstryk Semestr/rok szkolny:
Nieformalne miejsca spotkań. ANKIETY Przeprowadziliśmy wśród uczniów gimnazjum ankietę na temat nieformalnych miejsc spotkań. Przedstawimy przykładowe.
Uwaga !!! Uczniowie SP 32 w Toruniu ! Zapraszamy was i Wasze rodziny do wzięcia udziału w Festynie Zdrowia, który odbędzie się 31 maja 2013 roku podczas.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Wydział Badań i Analiz ZHP – Spis 2006 Stan liczebny ZHP na podstawie spisu 2006.
Szkolnictwo w Wielkiej Brytanii
Zdrowe śniadanie klasy III W szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Olszynach.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 2 – III LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE W WAŁCZU Prezentacja Przygotowana w ramach projektu KOMPETENCJE KLUCZOWE DROGĄDO KARIERY współfinansowanego.
Katarzyna Lutkiewicz Zuzanna Kurska klasa II a
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Antonie de Saint-Exupery
Wyniki ankiety przeprowadzonej w SP 15 w klasach 4-6. "Wiem co jem".
Optyka Widmo Światła Białego Dyfrakcja i Interferencja
SKĄD WIEM, KIM JESTEM? O TOŻSAMOśCI I TOŻSAMOŚCIACH
RÓWNANIA Wprowadzenie.
Warsztaty C# Część 3 Grzegorz Piotrowski Grupa.NET PO
SKALA MAPY Skala – stosunek odległości na mapie do odpowiadającej jej odległości w terenie. Skala najczęściej wyrażona jest w postaci ułamka 1:S, np. 1:10.
WYNIKI ANKIETY GUMOWY SUROWIEC. PYTANIE 1. Rodzaj gospodarstwa domowego, które reprezentujesz. 13 osób reprezentuje gospodarstwo wiejskie (A) 61 miejskie.
Nasz absolwent na wyższej uczelni
Badanie potrzeb powiatowych rynków pracy w perspektywie zatrudnienia i rozwoju zasobów ludzkich Prezentacja wyników badań terenowych Bohdan Rożnowski Konrad.
Projekt realizowany w ramach ZPORR, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa Ocena i oczekiwania.
Biznes Społecznie Odpowiedzialny My też mamy coś do powiedzenia! Ogólnopolski Konkurs CSR Biznes Społecznie Odpowiedzialny My też mamy coś do powiedzenia!
Wydatki na zakup podręczników i akcesoriów szkolnych gemiusReport sierpień 2006.
TESTOWANIE PROGRAMU INTERBLOK Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II w Myślenicach Ogólna liczba nauczycieli testujących Program: 5 Nauczyciele: biologii, geografii,
- powtórzenie wiadomości
Łamana Anna Gadomska S.P. 79 Łódź.
Są w życiu chwile, kiedy tak bardzo odczuwamy brak obecności innych,
Szymon Murawski, 4 rok nanotechnologii1 Misja kosmiczna GAIA Czyli cały wszechświat w twoim domu.
Projekt systemowy Program Operacyjny Kapitał Ludzki Gmina Radziejowice/ Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Radziejowicach Radziejowice, 12 listopada 2013.
ZŁUDZENIA OPTYCZNE Większe, mniejsze? Jest czy nie ma? Wygięte! ..?
CZY JESTEŚMY DLA SIEBIE ŻYCZLIWI?
W. 7 Metody prezentacji wyników i interpretacji danych [ilościowych]
Prezentacja Szkoły Podstawowej w Święcięńcu Nasze rady na odpady Sprzątanie Świata 20 września 2008r.
Konferencja prasowa z okazji VIII Światowego Dnia FAS 8 września 2008 r. Świadomość zagrożeń wynikających ze spożywania alkoholu przez kobiety w ciąży.
Druga debata szkolna W piątek 21 XI 2008 roku odbyła się w naszej szkole kolejna debata. Zgromadziliśmy się jak zwykle w sali nr 33.
W województwie śląskim do egzaminu maturalnego w terminie od maja przystąpiło osób. (Absolwenci ubiegający się o świadectwo dojrzałości po.
Świat na główce od szpilki Odkrywcy mikroskopijnego świata.
Rzeszów r.. Liczba osób badanych 3 Odpowiedzi badanych na temat stosowania krzyku przez rodziców 4.
GABRIEL GARCÍA MÁRQUEZ
Egzamin zawodowy 2010 Zespół Szkół nr 1 im. Jana Pawła II Władysławowo, listopad 2009.
Zapis prezentacji:

Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt Z FIZYKĄ, MATEMATYKĄ I PRZEDSIĘBIORCZOŚCIĄ ZDOBYWAMY ŚWIAT !!! jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA

Nazwa szkoły: GIMNAZJUM 41 Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI I SPECJALNYMI NR 2 W POZNANIU ID grupy: 98_14_MF_G1 Kompetencja: MATEMATYCZNO-FIZYCZNE Temat projektowy: STATYSTYCZNY OPIS NASZEJ KLASY Semestr/rok szkolny: DRUGI/

czyli statyczny opis klasy 2B Gimnazjum 41 w Poznaniu

Statystyka, to nauka, której przedmiotem zainteresowania są metody pozyskiwania i prezentacji, a przede wszystkim analizy danych opisujących zjawiska, w tym masowe. Statystyka jest też działem matematyki zajmującym się zbieraniem i opracowywaniem dużej ilości danych pochodzących od licznych zbiorowości, które statystycy nazywają populacjami. Duża część nauki zajmuje się obserwacją otaczającego nas świata lub też posługuje się eksperymentem dla potwierdzenia swoich teorii.

Statystyka jest stosowana w wielu dziedzinach wiedzy, w niektórych z nich tak intensywnie, że doczekała się własnej terminologii i wyspecjalizowanych metod. Z czasem wytworzyły się dziedziny z pogranicza statystyki i innych nauk. Należą do nich: Biometria Demografia Ekonometria Fizyka statystyczna Termodynamika statystyczna Psychometria Socjologia statystyczna Statystyka gospodarcza

1.I LE MASZ LAT ? J AKI JEST T WÓJ WZROST ?140 – 150 CM 151 – 160 CM 161 – 170 CM 171 – 180 CM 181 – 190 CM 3. J AKA JEST T WOJA WAGA ? DO 45 KG 46 – 50 KG 51 – 55 KG 56 I WIĘCEJ 4. J AKI MASZ KOLOR OCZU ? PIWNE / BRĄZOWEZIELONENIEBIESKIESZARE 5. C ZY MASZ WADĘ WZROKU ? TAKNIE 6. C ZY NOSISZ BIŻUTERIĘ ? TAKNIE 7. J AKI MASZ ROZMIAR BUTA ? 8. J AKI MASZ KOLOR WŁOSÓW ? BLONDSZATYNCZARNEBRUNETKASZTANOWE 9. U LUBIONY KOLOR ( PODAJ TYLKO JEDEN ) 10. J AKI MASZ ROZMIAR UBRANIA ? XSSLMXL 11. K IM CHCESZ BYĆ W PRZYSZŁOŚCI, JAKI ZAWÓD CHCESZ WYKONYWAĆ ? 12. P ODAJ PŁEĆ : KOBIETAMĘŻCZYZNA D ZIĘKUJEMY ZA WYPEŁNIENIE ANKIETY

Najwięcej osób w klasie ma 14 lat zatem jest to dominanta. Co nazywamy dominantą czyli modą? – nazywamy liczbę, która w zestawie danych pojawia się najczęściej. WIEK LICZBA OSÓB

Do danych liczbowych można obliczyć średnią arytmetyczną. Do naszych wyników średnią obliczmy w następujący sposób: sumujemy wiek wszystkich osób: 13·1 + 14· ·2 + 16·0 + 17·1 = 256 zliczamy ile ich jest : =18 i dzielimy sumę przez ich ilość: 256:18 =14, (2) Zatem średni wiek ucznia naszej klasy wynosi 14 lat i pokrywa się z dominantą. WIEK LICZBA OSÓB

Mamy średnio po 14 lat

W ZROST LICZBA ODPOWIEDZI Najwyżsi uczniowie w naszej klasie mają od 181cm do 190 cm, najniżsi od 140 cm do 150 cm. Większość ma od 151 cm do 170 cm, zatem dla tych danych możemy podać te dwa przedziały jako przedziały modalne.

Sprawdziliśmy wyniki uzyskane w pytaniu drugim z danymi dotyczącymi wzrostu z siatek centylowych i okazało się, że jesteśmy przeciętnymi nastolatkami. Jednocześnie podejrzewać możemy, że osoba z najwyższym wzrostem jest chłopcem – w siatkach centylowych widać, że 14 – latka raczej nie ma wzrostu powyżej 180 cm, jednocześnie najniższa osoba wg danych z siatki powinna być dziewczynką. (Siatki centylowe -to wykresy opracowane na podstawie ogólnopolskich danych statystycznych. Pomagają dowiedzieć się, czy dziecko rozwija się prawidłowo w porównaniu z innymi )

WAGA DO 45 KG 46 – 50 KG 51 – 55 KG P OWYŻEJ 55 KG LICZBA ODPOWIEDZI 3366 Najcięższy uczeń naszej klasy waży powyżej 55 kg, a najlżejsza osoba ma mniej niż 45 kg. Dominantą są przedziały: 51-55kg i powyżej 55 kg

Uzyskane wyniki również sprawdziliśmy z danymi dotyczącymi wzrostu z siatek centylowych i okazało się, że jesteśmy przeciętnymi nastolatkami. Dziewczęta z wagą, która jest u nas modą są na 50 centylu lub wyżej, chłopcy powyżej 15 centyla. Podobnie osoba z najmniejszą waga jest prawdopodobnie dziewczynką, bo u chłopców byłby to zaledwie 5 centyl.

KOLOR P IWNE / B RĄZOWE Z IELONE N IEBIESKIE S ZARE L ICZBA ODPOWIEDZI Modą naszych wyników jest kolor niebieski, najmniej osób ma szare oczy. Nie możemy dla tych wyników policzyć średniej, bo nasze wyniki nie są liczbami.

WZROKTAKNIE L ICZBA ODPOWIEDZI 513 Większość osób z naszej klasy nie ma wady wzroku (72%), natomiast prawie co 3 osoba w klasie ma problemy ze wzrokiem ( bo 5 osób na 18 osób czyli 28%). Zatem dominanta naszych wyników to brak wady wzroku. Porównując te wyniki z danymi o osobach dorosłych : co trzeci Polak musi czytać w okularach, a co szósty potrzebuje okularów aby zobaczyć twarz z odległości 4m, prawie 40 % dorosłych Polaków narzeka na wadę wzroku.(dane zacytowane za GUS ) widać, że mamy znacznie lepszy wzrok niż dorośli.

BIŻUTERIATAKNIE L ICZBA ODPOWIEDZI 612 Większość osób z naszej klasy nie nosi biżuterii, aż 67%, a 33% nosi biżuterię. Ponownie możemy wskazać tylko dominantę wyników, nie możemy wyliczyć średniej, ale możemy stwierdzić, że średnio co 3 osoba nosi biżuterię.

ROZMIAR L ICZBA ODPOWIEDZI 7821 Większość klasy ma numer od Jest to wynik modalny. Porównaliśmy ten wynik z pozostałymi klasami w szkole i się powtórzył, stąd wniosek, że przeciętny drugoklasista nosi buty w rozmiarze

K OLOR B LOND S ZATYN C ZARNE B RUNET K ASZTANOWE LICZBA ODPOWIEDZI Większość klasy to szatyni - moda. Oprócz mody i średniej w statystyce kolejnym pojęciem jest mediana. Jest to liczba środkowa, przy danych liczbowych poukładanych w kolejności rosnącej. Przykładowo dla liczb : 1,2,4,5,6 medianą byłaby liczba 4.

KOLORZIELONYCZARNYŻÓŁTYNIEBIESKIFIOLETCZERWONYSZARYRÓŻOWY L ICZBA OSÓB Większość klasy preferuje kolor czarny. Porównaliśmy te wyniki z danymi z ankiety przeprowadzonej przez Instytut Badani Opinii RMF i okazało się, że my młodzież zupełnie odbiegamy gustem od dorosłych. No cóż …kiedyś dorośniemy.

Nam najbardziej odpowiada czarny, a dorosłym zielony lub niebieski. U nas niebieski jest na drugiej pozycji.

R OZMIAR XSSLMXL L ICZBA OSÓB Większość klasy nosi ubranie w rozmiarze S, a najmniej osób w rozmiarze XS. I faktycznie zgadzałoby się to z faktem, że rozmiar M, L, XL noszą najczęściej nasi rodzice i starsze rodzeństwo.

Z tabeli wynika, że nasza klasa ma rozległe zainteresowania i w przyszłości chce wykonywać różną pracę. Z AWÓD M ECHANIK K OSMETYCZKA P OLICJANT P RACA W ZOO P RAWNIK A RCHEOLOG P IEKARZ S TRAŻAK K UCHARZ P RZEWODNIK N AUKOWIEC F RYZJER D ZIENNIKARZ RADIOWY F OTOGRAF L ICZBA OSÓB

Liczba dziewczyn jest równa liczbie chłopców. P ŁEĆ K OBIETA M ĘŻCZYZNA L ICZBA OSÓB 99

KLAUDIA ANNA MARTA TOMEK GRZEGORZ ARTUR KRZYSZTOF KOSMA MARTA PAULINA Dziękujemy za uwagę

Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt Z FIZYKĄ, MATEMATYKĄ I PRZEDSIĘBIORCZOŚCIĄ ZDOBYWAMY ŚWIAT !!! jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA