Powrót do sukcesu Analiza przypadku Princessy (rola badań marketingowych podczas rozwoju produktu: ) Powrót do sukcesu Analiza przypadku Princessy (rola badań marketingowych podczas rozwoju produktu: ) KONGRES PTBRiO Małgorzata Blachowska Market Research Manager/Nestlé Polska SA
2 Czy i kiedy badania marketingowe mogą przyczynić się do osiągnięcia sukcesu przez klienta?
3 Agenda – analiza przypadku 1.Wprowadzenie. a)Charakterystyka rynku i głównych graczy b)Krótka historia marki Princessa 2.Rozwijanie produktu a testy badawcze - przykłady. 3.Podsumowanie
EFEKTY – zmiany w preferencjach konsumentów TEST 1 – September 99:Princessa O < Marka X Princessa D < Marka Y TEST 2 – August 00:Nowa Princessa O < marka X TEST 3 – October 00:Nowa Princessa CL = Marka X Nowa Princessa CL = Marka Y TEST 4 – June 01:Nowa Princessa CL > Obecna Princessa CL Nowa Princessa CL = Marka X Nowa Princessa CL = Marka Y TEST 5 – November 01:Nowa Princessa Cz > Marka X Nowa Princessa Cz > Marka Y
5 Ponownie Pierwsza Dama na rynku?
6 Podsumowanie 1 Dlaczego cały proces odbył się tak sprawnie? Dlatego, że jakość relacji pomiędzy klientem i agencją badawczą była bardzo wysoka (i była to cały czas jedna agencja!): – –agencja była włączona w cały proces – nie znała szczegółów zmian w produkcji, ale wiedziała co się zmienia w produkci od samego początku – –DLATEGO była w stanie (i chciała to robić!) dodać więcej niż pokazywać tylko słupki i wykresy
7 Podsumowanie 2 KLIENT –Nie ufa agencji –Nie chce jej angażować w dalszy proces rozwoju produktu –Nie daje wystarczającej ilości informacji, więc agencja nie ma szans na przygotowanie odpowiednich rekomendacji –Nie daje informacji ZWROTNEJ – jak wyniki zostały wykorzystane AGENCJA –Agencja nie daje powodów do zaufania: pokazuje tabelki i słupki nie dostarczając żadnych biznesowych konkluzji –Brakuje kompetencji, czasu, chęci zaangażowania się! Co ma wpływ na jakość relacji: klient – agencja badawcza? Wina leży po obu stronach:
8 DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ