WebQuest Dlaczego warto zwiedzić Zabrze? skierowany jest do uczniów klasy I gimnazjum Dariusz Ordysiński Kurs Belfer online Nr 21/SM/K/2011.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Australia.
Advertisements

ZASADY BEZPIECZEŃSTWA W INTERNECIE
Czyli jak zrobić prezentację komputerową?
Made by : Jakub Maćkowiak
Co można zwiedzić w WIELKIEJ BRYTANII Pamiętajmy o miejscach które możemy zwiedzić na przykład w WIELKIEJ BRYTANII. I też czym różni się ta wyspa od naszego.
Niebezpieczeństwa które czyhają na ciebie w sieci
Małgorzata Pietroczuk
– poradnik dla babci i dziadka”
Wyniki Badania Statystycznego dotyczacego lekcji Matematyki Wyniki Badania Statystycznego dotyczacego lekcji Matematyki Autor: Aneta Powarzynska Klasa.
MATURA 2012 Na podstawie informatora CKE Edyta Rosiak.
Prezentacja Zbigniew Kosiński.
Katarzyna Kopeć Nauczyciel matematyki w klasach pierwszych i drugich w Gimnazjum w Miłkowicach.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2012/2013.
Turystyka krajoznawcza
Raport z badań. Jeśli badania nie są należycie zakomunikowane, to wszelkie starania dotyczące zachowania procedur staja się bezużyteczne. Funkcje raportu:
Warunki uzyskania dofinansowania z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Prezentacja przygotowana na podstawie zatwierdzonej wersji PO IiŚ
Podsumowanie ćwiczeń Justyna Zajączkowska gr.KrDZTo1011 Justyna Zajączkowska Justyna Zajączkowska.
Efekt cieplarniany jako skutek nadmiernej emisji CO 2 Wrzesień – Październik 2009 TWORZENIE SZKÓŁ DLA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU.
PODSUMOWANIEPODSUMOWANIE BADANIA DIAGNOSTYCZNEGO W KLASIE TRZECIEJ GRUDZIEŃ 2012 R.
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
P ROJEKT S ZKOŁA DEMOKRACJI – XVIII S ESJA S EJMU D ZIECI I M ŁODZIEŻY Projekt w Gimnazjum im. Mikołaja Kopernika w Jabłonowie Pomorskim realizują Weronika.
WIOSNA PEŁNA KWIATÓW WEBQUEST DLA UCZNIÓW KLASY III b
ZADANIE TIK.
CZYTAM CO LUBIĘ W ramach projektu SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Szkoła w chmurze.
Temat: ETAPY ŻYCIA CZŁOWIEKA Spis treści: 1. WPROWADZENIE WPROWADZENIE 2. ZADANIE ZADANIE 3. PROCES - PREZENTACJA PROCES - PREZENTACJA PROCES - PREZENTACJA.
Jak przygotować prezentację multimedialną?
Zintegrowany System Zmniejszenia Eksploatacyjnej Energochłonności Budynków dr Stanisław Grygierczyk Gliwice, r. II Seminarium zadania badawczego.
Na lekcjach Pani Barbara Czech zapoznała uczniów naszej klasy z ideą programu Szkoła z Klasą 2.0. Zadaniem każdego ucznia było zapoznanie się w domu z.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Ocena działalności opiekuńczej szkół w zakresie pracy świetlicy - wyniki badań w województwie łódzkim -
Ministerstwo Edukacji Narodowej ogłosiło rok szkolny 2009/2010 Rokiem Historii Najnowszej.
TUTORING Szkoła Podstawowa nr 93 im. Tradycji Orła Białego we Wrocławiu Rok szkolny 2010/ 2011.
Autorzy pakietu: mgr Małgorzata Zawilińska mgr Tomasz Mikołajczyk
xHTML jako rozszerzenie HTML
Instalacja serwera WWW na komputerze lokalnym
Władza lokalna w Polsce
Prezentacja dla klasy III gimnazjum Przedmiot: matematyka Dział: Funkcje Temat: Graficzna ilustracja układów równań (lekcja pierwsza)
Dlaczego warto zwiedzić WebQuest dla szkół gimnazjalnych
Optyka Widmo Światła Białego Dyfrakcja i Interferencja
Szybkość spadku swobodnego
Jak się uchronić przed zagrożeniami wynikającymi z użytkowania sieci?
Typy palet.
Stare Miasto w Krakowie Obiekt ze Światowej Listy UNESCO.
POSTER: rodzaje nawierzchni
Co to jest Exlibris?.
ZAGADKOWA NIEDZIELA AUDYCJA PROGRAMU TRZECIEGO POLSKIEGO RADIA Cezary Rubin Gimnazjum im. Adama Mickiewicza w Brodach, kl. I A.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
BEZPIECZNY INTERNET. PRZEGLĄDANIE STRON INTERNETOWYCH.
Par Jocelyne GIASSON Ch. 6 : Makroprocesy Czytanie ze zrozumieniem.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Kryteria wyboru projektów w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura.
TESTOWANIE PROGRAMU INTERBLOK Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II w Myślenicach Ogólna liczba nauczycieli testujących Program: 5 Nauczyciele: biologii, geografii,
Litwa.
Próbna matura z matematyki Piotr Ludwikowski. Rozporządzenie MEN z dnia 30 kwietnia 2007 w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Obrączkowanie ptaków Obrączkowanie ptaków, metoda badań ptaków polegająca na znakowaniu poszczególnych odławianych osobników (przy pomocy trudno zniszczalnych.
Podsumowanie Programu IW INTERREG III A Czechy –Polska w Województwie Śląskim Ocena wpływu transgranicznego Konferencja Podsumowująca Interreg III A Czechy.
Wojciech korfanty 1.Wstęp 2.Zadanie 3.Proces 4.Zadania 5.Ewaluacja
Prezentacja Szkoły Podstawowej w Święcięńcu Nasze rady na odpady Sprzątanie Świata 20 września 2008r.
Ocenianie. 6 Ocenę celującą otrzymuje uczeń wówczas, jeżeli posiadł wiedzę i umiejętności wykraczające poza program nauczania w danej klasie, samodzielnie.
Park Nauki i Zabawy przy Miejskiej Szkole Podstawowej im. Janusza Korczaka w Jedlinie – Zdroju, jako sposób aktywnego spędzania wolnego czasu. Rok szkolny.
Temat 5: Elementy meta.
Cel ogólny opracowanie ścieżki turystycznej ukazującej walory powiatu brodnickiego, ze szczególnym uwzględnieniem atrakcji własnej gminy.
Wielkopolski Model Asystenta Rodziny Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu Jarocin, 23 września 2011 r.
Sopot Wczoraj i dziś Historia Sopotu sięga wczesnych czasów średniowiecza, kiedy to w obrębie dzisiejszego miasta w gęstwinie bukowego lasu położone.
PRACOWNIA EKONOMICZNA OD A DO Z
Pozyskiwanie partnerów. Model popytowego podejścia do tworzenia innowacji Definicja Dwa podejścia do UDI –Głos konsumenta –Przewodnictwo konsumenta Cechy.
w/g Grzegorz Gadomskiego
Egzamin zawodowy 2010 Zespół Szkół nr 1 im. Jana Pawła II Władysławowo, listopad 2009.
Analiza procesów metodą siatki jakości, badanie satysfakcji klienta, doskonalenie z wykorzystaniem analizy ryzyka 24 kwietnia IV Konferencja Analizy.
Zapis prezentacji:

WebQuest Dlaczego warto zwiedzić Zabrze? skierowany jest do uczniów klasy I gimnazjum Dariusz Ordysiński Kurs Belfer online Nr 21/SM/K/2011

Spis treści 1.Wprowadzenie 2.Zadanie 3.Proces 4.Źródła 5.Ewaluacja 6.Konkluzja

Wprowadzenie Zabrze- miasto na prawach powiatu, położone w województwie śląskim. Najstarszą dzielnicą Zabrza są Biskupice. Pierwsza wzmianka o mieście pochodzi z XIII w. Nazwa Zabrze (pierwotny zapis Sadbre) wywodzi się od miejsca za debrami, czyli porosłymi dołami z płynącym wśród wzgórz strumieniem. Rozwój Zabrza związany jest z odkrycie pokładów węgla kamiennego w XVIII w. Do 1922r. Zabrze było największą wsią w Europie. Obecnie Zabrze rozwija się w kierunku turystyki poprzemysłowej. Dlaczego warto zwiedzić Zabrze?

2. Zadanie Podzielcie się na grupy osobowe. Termin realizacji trzy tygodnie I grupa – historycy – waszym zadaniem będzie opracować informacje temat historii miasta, jego zabytków. II grupa – przewodnicy – waszym zadaniem będzie opracować plan wycieczki po naszym mieście. III grupa – fotografowie – waszym zadaniem będzie wyszukanie zdjęć dotyczących zabytków naszego miasta. IV grupa – technicy- waszym zadaniem będzie opracować prezentację multimedialną.

3. Proces 1. Grupa historyków – zbiera materiały na temat historii miasta, wyszukuje informacje na temat zabytków naszego miasta. 2. Grupa przewodników – zaplanuje wycieczkę po Zabrzu, uwzględniając najważniejsze zabytki turystyki po przemysłowej. 3. Grupa fotografików – wykona album z krótkim opisem najważniejszych zabytków miasta. 4. Grupa techników – zapozna się z pracą pozostałych grup w celu stworzenia prezentacji.

4. Źródła 4. Źródła Strony internetowe

5. Ewaluacja Wykonane zadania zostaną ocenione zespołowo, każda grupa oceniana będzie na podstawie opracowanych kryteriów z którymi musicie zapoznać się przed przystąpieniem do pracy, tak aby zwrócić uwagę na jakość wyszukiwanych informacji, zawartość merytoryczną, szatę graficzną, przejrzystość, pisownię, wkład pracy poszczególnych członków grupy a przede wszystkim na oryginalność prezentacji multimedialnej. Kryteria oceny przedstawione są w skali punktowej w następujący w tabeli.

Ewaluacja cd. WymaganiaPodstawowe 1 pkt. Rozszerzają ce 2 pkt. Dopełniające 3 pkt. Wykraczające 4 pkt. Punkty Jakość wykonania prezentacji (czytelność, przejrzystość, szata graficzna, jakość elementów graficznych, ogólne wrażenie estetyczne, oryginalność) Wykonanie prezentacji nieestetyczne, brak elementów graficznych, prezentacja słabo czytelna, nieznajomość techniki tworzenia prezentacji Wykonanie prezentacji dość przejrzyste i czytelne, nieodpowiedni dobór kolorów, uboga ilość grafiki, poprawna kompozycja prezentacji Prezentacja wykonana poprawnie pod względem graficznym i kompozycyjnym, prawidłowy dobór kolorów, prawidłowo uporządkowane slajdy prezentacji Bardzo dobrze prezentacja zaprojektowana, przejrzysta, czytelna, właściwy dobór kolorów, dużo elementów graficznych, informacje przedstawione w interesujący sposób, wyjątkowa inwencja twórcza uczniów 1-4 Gramatyka, ortografia, interpunkcja Prezentacja zawiera liczne błędy gramatyczne, ortograficzne i interpunkcyjne Prezentacja zawiera niewiele błędów gramatycznych, ortograficznyc h lub interpunkcyjny ch Prezentacja zawiera pojedyncze błędy gramatyczne, ortograficzne lub interpunkcyjne Nie ma żadnych błędów gramatycznych, ortograficznych ani interpunkcyjnych w tekście 1-4

6. Konkluzja Gratulacje !!! Wykonaliście trudne zadanie. Wykonane zadanie pogłębi wasze wiadomości na temat historii naszego miasta.