Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Plan wystąpienia Cele programu zajęć doradczych i psychologiczno-pedagogicznych Sposoby realizacji celów Zadania programów.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
BEZPIECZNA i PRZYJAZNA SZKOŁA
Advertisements

Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego
Doskonalenie kompetencji pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych – na przykładzie projektu: pomoc psychopedagogiczna i terapeutyczna w poradnictwie.
CZASOPISMA POPULARNONAUKOWE –
Jak motywować uczniów do nauki?
Pajdokracja, czyli… rządy dzieci.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Rok szkolny 2009 / 2010 PEDAGOG SZKOLNY BOŻENA BOGOJŁO PSYCHOLOG EWA BOGUSZ - DURCZAK.
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
„ MÓJ WYBÓR – MOJE ŻYCIE ”
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Pisanie-metody kształcenia tej umiejętności
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Konferencja dla nauczycieli języka polskiego r. Program I Indywidualny rozwój ucznia a praktyka szkolna. 1. Indywidualny rozwój ucznia zadaniem.
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Barbara Łaska Wydział Wspierania Rozwoju Kuratorium Oświaty w Łodzi
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach ul. M. Reja 67 B.
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu.
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Program szkoleń animatorów przedsięwzięć edukacyjnych w szkołach podstawowych.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
PEDAGOG SZKOLNY.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
RODZICE W SZKOLE.
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
ŁÓDŹ, AL. WYSZYŃSKIEGO 86 (Pałac Młodzieży) tel. (42) ; fax (42)
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Motywowanie ucznia do aktywnego uczestniczenia w procesie dydaktycznym 1. Dlaczego należy podjąć trud szukania nowych sposobów na aktywizowanie uczniów?
ROK 2016/2017. Motywowanie uczniów do uczenia się - kompleksowy program szkolenia RP Zajęcia PDE Kształcenie kompetencji kluczowych wdrożenie wniosków.
Program profilaktyki Szkoły Podstawowej Nr 94 w Warszawie
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
BEZPIECZNA SZKOŁA+ 20 marca 2018 r..
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Kontrola i ewaluacja zajęć wychowania fizycznego
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Koncepcja funkcjonowania i rozwoju Zespołu Szkół im
Zapis prezentacji:

Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu

Plan wystąpienia Cele programu zajęć doradczych i psychologiczno-pedagogicznych Sposoby realizacji celów Zadania programów Treści kształcenia Realizacja programu

Cele programu Zwiększenie szans edukacyjnych uczniów, którzy przejawiają problemy wychowawcze i osobowościowe. Obniżenie zachowań agresywnych i patologicznych u tych uczniów.

Sposoby realizacji celów Motywowanie uczniów do działań na rzecz świata bez agresji. Uświadamianie zagrożeń związanych z przemocą, uzależnieniami i patologią. Zachęcanie do empatii społecznej. Dostarczanie przykładów zdrowego stylu życia. Uczenie pracy nad sobą.

Zadania programu Rozbudzenie zainteresowania światem. Kształtowanie umiejętności samodzielnego rozwiązywania problemów. Wspieranie w pokonywaniu trudności szkolnych (dydaktycznych i wychowawczych). Budowanie poczucia własnej wartości. Profilaktyka uzależnień. Nawiązywanie dobrych relacji z drugim człowiekiem.

Treści kształcenia – 7 bloków tematycznych Blok zajęć indywidualnych diagnozujących sytuację szkolną ucznia. Blok zajęć wspierających ucznia z trudnościami w uczeniu się. Blok zajęć terapeutycznych z zakresu profilaktyki uzależnień, treningu umiejętności interpersonalnych i zachowań przeciwdziałających agresji.

Blok zajęć warsztatowych uczących efektywnego uczenia się. Blok zajęć realizowanych na dwóch 3-dniowych wyjazdach terapeutycznych pod hasłem JA i GRUPA oraz RADZIMY SOBIE Z PROBLEMAMI. Blok zajęć wychowawczo-rekreacyjnych promujących zdrowy styl życia. Treści kształcenia – 7 bloków tematycznych

Realizatorzy programu Pedagodzy szkolni. Nauczyciele z co najmniej 3-letnim stażem pracy w szkole. Psycholodzy lub terapeuci. Inni nauczyciele promujący zdrowy styl życia.

Kontakt Biuro projektu Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli ul. Gen. J. Sowińskiego Szczecin tel

Dziękujemy za uwagę Krystyna Sirota Marzena Ukraińska