Regionalne Forum Biznesu 11 kwietnia 2006 r. Hotel Mercure - Strona 1.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wsparcie polskich eksporterów w obszarze działalności ubezpieczeniowej KUKE Jarosław Kilijanek, specjalista ds. sprzedaży.
Advertisements

Metody zabezpieczenia przed ryzykiem kursowym- studia przypadku
Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych Spółka Akcyjna
WYPŁATY NALEŻNOŚCI DLA PRZEDSIĘBIORCÓW
Nowelizacja kodeksu cywilnego BRAKUJĄCE REGULACJE Prowadzący: Wojciech S. Kamiński.
Próg rentowności.
Finanse przedsiębiorstwa (3)
RYZYKO W HANDLU ZAGRANICZNYM
Dla każdego ucznia i studenta w wieku od 18 do 26 lat oferujemy
Wykład VIII " ... Matematyka jest alfabetem,
Dołącz do nas!!! Plan marketingowy.
Potwierdzenie przyjęcia zamówienia
BIZNESPLAN SPIN OFF/OUT DLA KOGO???.
Ryzyko w transakcjach eksportowych
PRYWATNE UBEZPIECZENIA ZDROWTNE
Zarządzanie kapitałem obrotowym c.d.
Spam w Europie i w Polsce
Doświadczenia w kwalifikowaniu wydatków w Funduszu Spójności Maciej Pęski Kierownik Wydziału Realizacji Przedsięwzięć Departament Przedsięwzięć Spójności.
Finanse przedsiębiorstwa (8)
Warszawa, 9 czerwca 2009 roku Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych Spółka Akcyjna ZAWIERANIE MIĘDZYNARODOWYCH KONTRAKTÓW HANDLOWYCH - ZARZĄDZANIE.
Forum Liderów Banków Spółdzielczych
FAKTORING JAKO ŹRÓDŁO FINANSOWANIA
ENERGETYKA POLSKA WYNIKI I WSKAŹNIKI FINANSOWE ELEKTROCIEPŁOWNI ZA 2005 ROK W PORÓWNANIACH Z WYNIKAMI I WSKAŹNIKAMI UŚREDNIONYMI SEKTORA I PODSEKTORA.
Analiza sytuacji płatniczej w kraju
Polska branża faktoringowa na przełomie 2008 i 2009 r. Konferencja prasowa Polskiego Związku Faktorów
Innowacyjne podejście do ryzyka rynkowego w Spółce Jakub Stolarczyk, DM IDMSA Warszawa 3 III 2008.
Niepewność.
Bezpieczny eksport ze wsparciem Skarbu Państwa Andrzej Rasiński, Dyrektor ds. Sprzedaży Andrzej Sopata, Manager Regionu.
Do not put content in the brand signature area 24/02/ :59 Finansowanie inwestycji JST Alternatywy dla zaciągania kredytów przez JST Wojciech Ludynia.
Ubezpieczenie należności Marzec Poligrafia – spływ należności Insert Text… (Dont change the size of the notepad. Textbox without color!)
Bankowość Korporacyjna| Zbigniew Popowski| 25 września marca 2006Designator | author1 Finansowe wspieranie eksportu w ramach programu DOKE.
Atradius Credit Insurance NV SA - Partner w zarządzaniu należnościami
KONTA WYNIKOWE Konta wynikowe – powstają w wyniku pionowego podziału konta „Wynik finansowy”. Informują o przebiegu procesów kształtujących wynik finansowy.
Badanie przeprowadzone w maju 2012 wśród przedsiębiorców-członków BCC z całej Polski. Ponad 70 proc. badanych reprezentuje firmy zatrudniające powyżej.
Finansowanie bieżącej działalności przedsiębiorstwa
Deutsche Bank PBC Finansowanie eksportu w Deutsche Bank PBC
Faktoring w ING Commercial Finance
Fundusz Poręczeń Unijnych Warszawa, r..
Co zrobić, gdy pojawią się kłopoty z płynnością
Faktoring Bezpieczeństwo i wygoda
zastosowanie w rozliczeniach transakcji handlowych
OUTSOURCING CZYNNOŚCI WINDYKACYJNYCH
Rachunkowość Finansowe aktywa inwestycyjne długoterminowe i krótkoterminowe, należności i zobowiązania finansowe – wycena w skorygowanej cenie nabycia.
rachunkowość zajęcia nr 6
Ryzyko w transakcjach zagranicznych i metody jego ograniczania
PREWENCJA - MONITORING - WINDYKACJA NALEŻNOŚCI
Indywidualne Terminowe Ubezpieczenie na Życie Optimum +
Zarządzanie majątkiem obrotowym i jego finansowanie
Podstawy Organizacji i Przedsiębiorczości Wojciech St
Jak wykorzystać produkty Wellness w swoim biznesie?
Wprowadzenie do rachunkowości sprawozdawczej Rachunek zysków i strat Przepływy finansowe.
Wykład 3.  Działalność lokacyjna związana jest z nabywaniem aktywów, z którymi Z.U. wiąże oczekiwania osiągnięcia korzyści ekonomicznych.  W działalności.
Dorota Kuchta Rachunkowość Dorota Kuchta
Grzegorz Kotlarski Paweł Pocheć. SWAP - definicja  Umowa pomiędzy dwoma stronami.  Reguluje okresowe przepływy strumieni pieniężnych według wcześniej.
Rachunkowość zarządcza
Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny Wydział Zarządzania UW, mgr Aleksandra Luterek.
W poszukiwaniu optymalnej ochrony należności. Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych Spółka Akcyjna2 Polski ubezpieczyciel należności z przeważającym.
Upper Finance Med Consulting  Specjalista w dziedzinie pozyskiwania finansowania dla branży medycznej  Wieloletnie doświadczenie w pozyskiwaniu finansowania.
RACHUNKOWOŚĆ FINANSOWA II Dr Katarzyna Trzpioła lato2015.
Bank Polskiej Spółdzielczości S.A. Rachunek powierniczy –Rachunek celowy przeznaczony do gromadzenia środków i prowadzenia rozliczeń pomiędzy określonymi.
KONSUMENT na aukcji internetowej Michał Herde Federacja Konsumentów.
__________________________________________ Andrzej Roter Dyrektor Generalny GOSPODARCZE I SPOŁECZNE ZNACZENIE EFEKTYWNEGO ZARZĄDZANIA WIERZYTELNOŚCIAMI.
Dr inż. Karolina Bondarowska
Ewidencja sprzedaży towarów/wyrobów gotowych
Bartłomiej Szlaz Dyrektor Regionu Warszawa Atradius Credit Insurance
Miejski Rzecznik Konsumentów w Poznaniu
Innowacyjne podejście do ryzyka rynkowego w Spółce
Reasekuracja w ubezpieczeniach
Gwarancja bankowa Dorota Wieczorkowska
Produkty wspierania eksportu
Zapis prezentacji:

Regionalne Forum Biznesu 11 kwietnia 2006 r. Hotel Mercure - Strona 1

Regionalne Forum Biznesu 11 kwietnia 2006 r. Hotel Mercure - Strona 2 Zarządzanie należnościami a maksymalizacja zysku w firmie Andrzej Kozak – Dyrektor Departamentu Sprzedaży w Atradius Polska Regionalne Forum Biznesu 11 kwietnia 2006 r. Hotel Mercure, Poznań, ul. Roosevelta 20

Regionalne Forum Biznesu 11 kwietnia 2006 r. Hotel Mercure - Strona 3 n Polisa ubezpieczenia wierzytelności handlowych zabezpiecza dostawcę przed stratami wynikającymi z braku otrzymania zapłaty za dostarczony towar lub usługę na warunkach odroczonego terminu płatności. n Ochroną ubezpieczeniową objęte jest ryzyko utraty wierzytelności: krótkoterminowego kredytu kupieckiego (do 180 dni) za towary wysłane lub usługi wykonane w Okresie Obowiązywania Polisy w handlu krajowym i/lub eksporcie Ubezpieczenie Wierzytelności Handlowych

Regionalne Forum Biznesu 11 kwietnia 2006 r. Hotel Mercure - Strona 4 Umowa Ubezpieczenia – pokryte ryzka Polisa ubezpieczenia wierzytelności gwarantuje ochronę w wyniku zaistnienia następujących Ubezpieczonych Zdarzeń Szkodowych – tzw Ryzyka Handlowe: n Niewypłacalność: Upadłość obejmująca likwidację oraz oddalenie wniosku o ogłoszenie upadłości na skutek braku majątku lub pełnego zabezpieczenia majątku Upadłość z możliwością zawarcia układu Bezskuteczność egzekucji Zawarcie pozasądowej ugody Brak ekonomicznego uzasanienia do prowadzenia prawnej windykacji należności Dla należności eksportowych – tożsame z w/w zdarzeniami n Przewlekła zwłoka: Przewlekła zwłoka dłużnika w spłacie należności ( zdarzenie szkodowe następuje po upłynięciu, tzw.: okresu oczekiwania; liczony może być albo od terminu zgłoszenia lub od pierwotnego terminu płatności faktury)

Regionalne Forum Biznesu 11 kwietnia 2006 r. Hotel Mercure - Strona 5 Umowa Ubezpieczenia – pokryte ryzka Polisa ubezpieczenia wierzytelności gwarantuje ochronę w wyniku zaistnienia następujących Ubezpieczonych Zdarzeń Szkodowych – tzw Ryzyka Polityczne i Katastrofalne: n Moratorim płatnicze; n Utrudnienia w transferze płatnośi za granicę; n Wojna n Klęski żywiołowe (cyklon powódź, trzesięzienie ziemi, erupacja wulkanu, fale wodne i inne formy klęsk żywiołowych); n Udaremnienie kontraktu (działania zagranicznego rządu uniemożliwiające wykonanie umowy sprzedaży); n Zwłoka Odbiorcy Publicznego

Regionalne Forum Biznesu 11 kwietnia 2006 r. Hotel Mercure - Strona 6 Przewlekła zwłoka w spłacie wierzytelności:

Regionalne Forum Biznesu 11 kwietnia 2006 r. Hotel Mercure - Strona 7 Czy warto jest zwiększać sprzedaż kosztem straconych należności? założenia wyściowe wzrost sprzedażywynik końcowy n sprzedaż PLN (100%) (100%) (100%) n koszty stałe PLN (50%) 0 (0%) (45,45%) n koszty zmienne PLN (45%) (45%) (45%) n koszt dodatkowego zwiększenia sprzedaży 10% 0 PLN (0%) (10%) (0.91%) n zysk brutto PLN ( 5%) (45%) (8,64 %) założenia: firma posiada wolne moce produkcyjne – brak zwiększenia kosztów stałych zwiększenie sprzedaży jest możliwe dzięki wydłużeniu terminów płatności, zdobyciu nowych odbiorców – w wyniku czego pojawiają się koszty w postaci należności straconych na poziomie 10% dodatkowej sprzedazy

Regionalne Forum Biznesu 11 kwietnia 2006 r. Hotel Mercure - Strona 8 Dodatkowa sprzedaż niezbędna do pokrycia strat w należnościach Rentowność sprzedaży 5% 4%3%2%1% Należ ności strac one Dodatkowa sprzedaż niezbędna do pokrycia strat w należnościach

Regionalne Forum Biznesu 11 kwietnia 2006 r. Hotel Mercure - Strona 9 Dlaczego odbiorcy nie płacą ? n 80 % respondentów twierdzi, iż najczęstszym błędem jest zły adres lub przesyłanie faktur do niewłaściwych osób; n 67% odbiorców twierdzi, iż jedna faktura na dziesięć zawiera błędy; n 18% kontrahentów otrzymuje od 10% do 25% błędnych faktur; n 42% respondentów uważa, iż otrzymanie błędnej faktury może opóźnić płatność nawet do 30 dni; n natomiast 15% uważa, że płatność może być opóźniona o ponad 30 dni.

Regionalne Forum Biznesu 11 kwietnia 2006 r. Hotel Mercure - Strona 10 Co zrobić aby odbiorcy płacili o czasie ? n Sprawdź kiedy odbiorca reguluje płatności i zadbaj o to aby faktury przyszły odpowiednio wcześnie tak aby faktura nie czekała w kolejce na następny termin płatności; n Dopilnuj aby na fakturze nie było błędów; n Upewnij się, ze na fakturze nie brakuje istotnych dla Twojego odbiorcy danych (numer zamówienia, twój numer jako dostawcy; n Wysyłaj okresowe (miesięczne, dwutygodniowe, tygodniowe) zestawienie płatności dla swoich odbiorców.

Regionalne Forum Biznesu 11 kwietnia 2006 r. Hotel Mercure - Strona 11