Jestem częścią społeczeństwa

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Australia.
Advertisements

Julia P i Magdalena K. Czasu wolnego w PRL-u dla dorosłych było mało, gdyż władze każdy wolny czas postanawiały wykorzystać głównie na kształtowanie świadomości.
O PTYMISTYCZNI R ODZICE Przedszkola Samorządowego Nr 35 Wesołe w Białymstoku.
FUNKCJA L I N I O W A Autorzy: Jolanta Kaczka Magdalena Wierdak
Wycieczka w Pieniny Fotograficzna opowieść o tym, jak zespolone siły klas I a, II h, III a i III b zdobyły 9 VI 2006 r. Trzy Korony. Prezentację przygotowała.
PROJEKT WEDŁUG DILBERTA
Kolejna gra mająca na celu pokazanie świata kierowców ścigających się w nielegalnych ulicznych wyścigach podrasowanymi do granic możliwości samochodami.
Szkoła Podstawowa im. Obrońców Węgierskiej Górki w Węgierskiej Górce
Lekcja nr 1 Temat: Lekcja organizacyjna. Bhp w pracowni komputerowej i przy pracy z komputerem.
Szkoła Podstawowa nr 4 w Tarnobrzegu
Efekt cieplarniany jako skutek nadmiernej emisji CO 2 Wrzesień – Październik 2009 TWORZENIE SZKÓŁ DLA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU.
Niepubliczne gimnazjum w mielcu
Nazwa, adres i REGON szkoły / placówki lub pieczątka
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród 120 uczniów naszej szkoły.
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Debata samorządowa 2 kwietnia 2012 Temat: „JAK DZIAŁA I CO TO JEST SAMORZĄD SZKOLNY?” Demokracja znaczy: przestrzegać reguł gry, nawet jeżeli nie patrzy.
Debata- samorządność.. Samorząd Uczniowski to działająca w szkole instytucja, obejmująca całą społeczność uczniowską, niezależna od administracji oświatowej.
Punkt wymiany sprawnego, ale niepotrzebnego sprzętu RTV/AGD oraz wolontariat na terenie gminy Stare Babice. Koczargi Stare, r., Katarzyna Skibińska,
Młodzież a wolontariat.. Opracowanie: Judyta Szłapa Urszula Buczek.
Pomoc słabszym w nauce Sprzątanie pobliskiego terenu Pomoc starszym.
KODEKS 2.0 OPRACOWANY PRZEZ UCZNIÓW KLASY 2 B Powstały podczas debaty klasowej.
ZADANIE TIK.
Szkoła w chmurze.
TWORZYMY SPOŁECZEŃSTWO OTWARTE DLA KAŻDEGO
Przewodnik dla początkujących
Prawa Dziecka.
Nieformalne miejsca spotkań. ANKIETY Przeprowadziliśmy wśród uczniów gimnazjum ankietę na temat nieformalnych miejsc spotkań. Przedstawimy przykładowe.
Uwaga !!! Uczniowie SP 32 w Toruniu ! Zapraszamy was i Wasze rodziny do wzięcia udziału w Festynie Zdrowia, który odbędzie się 31 maja 2013 roku podczas.
Cz ęść naszego ż ycia polega na poszukiwaniu tej jednej osoby, która zrozumie nasz ą histori ę. Cz ę sto okazuje si ę, ż e wybrali ś my niewła ś ciwie.
Szkolnictwo w Wielkiej Brytanii
Biblioteka szkolna.
Katarzyna Lutkiewicz Zuzanna Kurska klasa II a
Antonie de Saint-Exupery
Odpowiedzialność prawna rodziców i opiekunów. Przepisy Art PRD Dziecko w wieku do 7 lat może korzystać z drogi tylko pod opieką osoby, która osiągnęła.
Jeżdżę z głową.
Czym jest i dokąd prowadzi.
FORMY UCZESTNICTWA OBYWATELI W ŻYCIU PUBLICZNYM
PATOLOGIE SPOŁECZNE. Ubóstwo i bezrobocie SPOSOBY ZWALCZANIA UBÓSTWA I BEZROBOCIA System opieki społecznej Programy aktywneProgramy pasywne.
I ZWIĄZANE Z NIMI NASTROJE. Wiosna jest bardzo wesoła porą roku. Po zimie zaczynają kwitnąć rośliny, zwierzęta budzą się ze snu. Cały świat ożywa. Jest.
Ewolucja lewicowych grup intersu (SLD i przyjaciele) w Polsce po 1989 roku! - kliknij tu -kliknij tu.
Szkoła Podstawowa nr 3 im. T. Kościuszki w Sanoku
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
SKĄD WIEM, KIM JESTEM? O TOŻSAMOśCI I TOŻSAMOŚCIACH
Opracowała: Iwona Kowalik
SKALA MAPY Skala – stosunek odległości na mapie do odpowiadającej jej odległości w terenie. Skala najczęściej wyrażona jest w postaci ułamka 1:S, np. 1:10.
Biznes Społecznie Odpowiedzialny My też mamy coś do powiedzenia! Ogólnopolski Konkurs CSR Biznes Społecznie Odpowiedzialny My też mamy coś do powiedzenia!
Wydatki na zakup podręczników i akcesoriów szkolnych gemiusReport sierpień 2006.
POLSKIE RODZINY- FAKTY, MITY I STEREOTYPY Anna Antoniak Sylwia Szczepańska Kl. 1b.
ZACHOWANIA GODNE NAŚLADOWANIA
Są w życiu chwile, kiedy tak bardzo odczuwamy brak obecności innych,
Młodzieżowe Koło Towarzystwa Przyjaciół Ziemi Łomżyńskiej to działający od wielu lat w naszej szkole zespół młodych ludzi. Nie są to jednak zwykli uczniowie.
Program Edukacyjno- Terapeutyczny Ortograffiti
Gol I GOL 2 Moje REFLEKSJE NA temat filmu. Film Gol - moim zdaniem - był bardzo ciekawy… Pokazał że nawet ci najsilniejsi zmieniają się pod wpływem pieniędzy…
JAKIE SA RÓŻNICE POMIĘDZY KOBIETAMI W WIEKU : 8, 18, 28, 38, 48, 58, 68 I 78 ?
CZY JESTEŚMY DLA SIEBIE ŻYCZLIWI?
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
Przyczyny, przejawy, skutki
Świat na główce od szpilki Odkrywcy mikroskopijnego świata.
Zdrowy tryb ż ycia. Jest bardzo ważny dla naszego organizmu. Daje nam zdrowie i lepsze samopoczucie. Zdrowy tryb życia to ewidentnie ćwiczenia, ruch,
GBOB CHALLENGE © GBOB Poland Czym jest GBOB Challenge? GBOB = Global Battle of the Bands GBOB Challenge jest największym na świecie konkursem.
Paweł KowalGorący Temat1 Czyli wydarzenie, którym żyje cała Polska.
1 Prawa dziecka niepełnosprawnego. 2 3 Dziecko niepełnosprawne ma prawo n Do wczesnego wspomagania rozwoju Art.. 71b ust. 2a, 2b, 3a Ustawy o systemie.
Największym bólem w życiu nie jest śmierć, lecz bycie ignorowanym.
Klasa 1b Prezentacja przedstawiająca uczniów klasy 1b Gimnazjum w Międzyborowie. Autor: Dawid Roszczyk.
10 róż dla ciebie.
Moja Szkoła .
BEZPIECZNY UCZEŃ.
Zapis prezentacji:

Jestem częścią społeczeństwa Autor : Magdalena Wojewoda klasa IV

Ananasy z mojej klasy Często na lekcji wychowawczej spisuje się umowę, w której określone są obowiązujące wszystkich reguły. Taką umowę nazywamy KODEKSEM. KODEKS – to zbiór przepisów i zasad określających postępowanie w różnych dziedzinach życia.

Ananasy z mojej klasy – c. d. Uczniów jednej klasy łączy: wiek, wspólne lekcje, program nauczania, nauczyciele oraz wychowawca.

TACY SAMI, A JEDNAK INNI Uczniowie każdej klasy różnią się od siebie. Wobec tych wszystkich różnic powinniśmy wykazywać TOLERANCJĘ, czyli poszanowanie odmiennego wyglądu, poglądów i przekonań, do czego każdy człowiek ma prawo.

TACY SAMI, A JEDNAK INNI – C. D. Ważną zaletą ucznia jest POSTAWA KOLEŻEŃSKA. Cechuje się ona życzliwością i uczynnością; wpływa na miłą atmosferę w klasie.

BYĆ SOBĄ Każdy człowiek, niezależnie od wieku, chce być lubiany i akceptowany. Czasami, by zyskać przychylność kolegów, młodzi ludzie przyjmują negatywne wzorce. Chcąc zaimponować rówieśnikom, mimo ostrzeżeń rodziców i własnemu rozsądkowi, sięgają po papierosy lub inne szkodliwe dla zdrowia używki bądź wagarują. W takich sytuacjach trzeba mieć odwagę odmówić, a nie ulegać tym, którzy chcą się popisać, albo są tchórzami uciekającymi z lekcji. Nie należy bać się postępować właściwie, nawet jeśli niektórzy będą usiłowali to wyśmiać. Bądź pewny, że to Ty masz rację, a nie ci, którzy szkodzą sobie i narażają innych na kłopoty. BĄDŹ SOBĄ!

HISTORIA SZKOŁY Początki szkolnictwa sięgają czasów, w których wynaleziono pismo, czyli ok. 5500 lat temu. Szkoły funkcjonowały przy świątyniach, a uczyli w nich kapłani. Nauka ograniczała się do znajomości pisania, czytania i liczenia. Dostęp do nauki mieli tylko chłopcy z najbogatszych rodzin. Dawniej w szkołach stosowano kary cielesne. Z czasem zaczęły powstawać pierwsze szkoły świeckie. Dopiero ok. 100 lat temu zaczęto stopniowo wprowadzać POWSZECHNY OBOWIĄZEK NAUCZANIA.

Społeczeństwo to zbiorowość ludzi zajmujących to samo terytorium. Ja w społeczeństwie Społeczeństwo to zbiorowość ludzi zajmujących to samo terytorium.

Konstytucja Konstytucja to najważniejszy dokument w państwie, w którym określono m. in. prawa i obowiązki obywateli.

Demokracja Demokracja to sposób rządzenia państwem, w którym władzę sprawują wszyscy pełnoprawni obywatele.

W trosce o innych Polski Czerwony Krzyż Tatrzańskie Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy Straż Miejska

W prezentacji wykorzystano materiały zawarte w podręczniku „My i historia 4” wyd. Demart