Zintegrowany System Zmniejszenia Eksploatacyjnej Energochłonności Budynków Sylwia Ledwoch Gliwice, r. III Seminarium zadania badawczego nr 3 strategicznego projektu badawczego Etap 25: Działania marketingowe wraz z identyfikacją szerokiego rynku zbytu oraz działania informacyjno - promocyjne propagujące wyniki uzyskane podczas realizacji zadania badawczego Czas realizacji: –
2 1. Prezentacja zadania badawczego podczas: – spotkanie członków Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach – wystąpienie Prezesa PNT Euro-Centrum Romana Trzaskalika, seminarium dla studentów i absolwentów z gliwickiego oddziału Polskiego Związku Inżynierów i Techników Budownictwa, – Śląskie Forum Ekonomiczne w Wiśle, Europejski Kongres Małych i Średnich Przedsiębiorstw, sesja Inteligentna energetyka dla MSP i gospodarstw domowych – I Forum Nowej Gospodarki, Kraków – Międzynarodowe Targi Ochrony Środowiska POLEKO, Poznań PODJĘTE DZIAŁANIA INFORMACYJNO- PROMOCYJNE
3 2. Prezentacja zadania badawczego poprzez: dystrybucję broszury informacyjnej projektu informacje o projekcie w prezentacjach multimedialnych wystąpienia osób zaangażowanych w realizację projektu
4 bieżące spotkania ze studentami śląskich uczelni – stały element współpracy pomiędzy PNT Euro-Centrum a uczelniami.
5 3. Ciągła promocja projektu na stronie internetowej PNT Euro- Centrum
6 05/ – OZE w gminie – relacja z konferencji Energia w gminie w Krakowie, GLOBEnergia 3/ – Badania wykorzystania energii odnawialnej w budynkach –GLOBEnergia, 3/2011, Efektywność energijna budynku energooszczędnego – studium przypadku, GLOBEnergia 4/2011,Autorzy: Stanisław Gil, Piotr Mocek, Wojciech Bialik, Maciej Rozpondek, Stanisław Grygierczyk – Efektywność energetyczna budynków i Smart Metering, Inteligentny Budynek, 2/2011 oraz na InteligentnyBudynek.eu. 11/ – Budynki energooszczędne – nasz (najbliższa) przyszłość specjalne wydanie czasopisma GLOBEnergia 6/2011, w którym ukazał się autorski artykuł dr. Stanisława Grygierczyka promujący idee realizowanego projektu 4. Działania public relations – artykuły prasowe
7
8
9 IDENTYFIKACJA SZEROKIEGO RYNKU ZBYTU Opracowanie analizy marketingowej wraz z identyfikacją szerokiego rynku zbytu na opracowane w ramach zadania badawczego wytyczne projektowe systemów wykorzystujących OŹE w budownictwie oraz program komputerowy do oceny technicznej, ekonomicznej i ekologicznej wykorzystania OŹE. Przedmiot zamówienia realizowany jest poprzez przygotowanie analizy marketingowej wraz z rekomendacjami dla marketingu-mix produktu.
Dziękuję za uwagę! 10