OKRĘGOWA KOMISJA EGZAMINACYJNA w POZNANIU CENTRALNA KOMISJA EGZAMINACYJNA w WARSZAWIE Wyniki opracowano na podstawie danych zamieszczonych w raportach.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Advertisements

Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
KOLEKTOR ZASOBNIK 2 ZASOBNIK 1 POMPA P2 POMPA P1 30°C Zasada działanie instalacji solarnej.
Poznań, 16 maja Charakterystyka populacji Liczba szkół Uczniowie, którzy przystąpili do egzaminu Łącznie A1+A4+A5A6A7A8 lubuskie
Australia.
MATURA 2012 Na podstawie informatora CKE Edyta Rosiak.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
SUKCES MAĆKA KONKURS Kamienne archiwum Ziemi. Muzeum Geologiczne Państwowego Instytutu Geologicznego w Warszawie zorganizowało Ogólnopolski Konkurs Geologiczno.
Efekt cieplarniany jako skutek nadmiernej emisji CO 2 Wrzesień – Październik 2009 TWORZENIE SZKÓŁ DLA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU.
SPRAWDZIAN PO KLASIE VI 5 kwiecień 2011 r.. Sprawdzian jest egzaminem przeprowadzanym w szóstej klasie szkoły podstawowej. Jest on powszechny i obowiązkowy.
Moduł analiz systemu Uczniowie Optivum NET (UONET) Przykłady zastosowań
PODSUMOWANIEPODSUMOWANIE BADANIA DIAGNOSTYCZNEGO W KLASIE TRZECIEJ GRUDZIEŃ 2012 R.
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Kuratorium Oświaty w Szczecinie WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO 2008 W SZKOŁACH WOJEWÓDZTWA ZACHODNIOPOMORSKIEGO Wyniki opracowano na podstawie danych zamieszczonych.
CZYTAM CO LUBIĘ W ramach projektu SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Konteksty tworzenie programów nauczania. ZALECENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 23 kwietnia 2008 r. w sprawie ustanowienia europejskich ram.
WYNIKI KONKURSU JĘZYKA NIEMIECKIEGO. KAŻDY Z UCZESTNIKÓW OTRZYMAŁ ZESTAW PUZZLI DO UŁOŻENIA.
WYNIKI I PRÓBNEGO MIĘDZYPRZEDMIOTOWEGO TESTU KLAS 6.
PRZEGLĄD JESIENNY SZKÓŁ wrzesień - październik 2005 R.
W jaki sposób uczniowie ZSE mogą działać na rzecz ekorozwoju lokalnego?
ALGORYTM.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Przepis na skuteczną motywację HR Meeting Warszawa, 21 listopada 2012 roku.
LOSY ABSOLWENTÓW 2010 GIMNAZJUM IM. KS. ANNY Z PRZEMYŚLIDÓW W SIECHNICACH.
HTML Podstawy języka hipertekstowego Damian Urbańczyk.
Co warto wiedzieć o sprawdzianie w szkole podstawowej? – informacje dla rodziców.
Jest to projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
SKALA MAPY Skala – stosunek odległości na mapie do odpowiadającej jej odległości w terenie. Skala najczęściej wyrażona jest w postaci ułamka 1:S, np. 1:10.
1 Strategia dziel i zwyciężaj Wiele ważnych algorytmów ma strukturą rekurencyjną. W celu rozwiązania rozwiązania problemu algorytm wywołuje sam siebie.
Cele i założenia projektu Akademia Młodych Noblistów Paulina Kędzierska Koordynator projektu Akademia Młodych Noblistów.
Par Jocelyne GIASSON Ch. 6 : Makroprocesy Czytanie ze zrozumieniem.
12 luty 2008r.- Dzień Bezpieczeństwa Internetu Bezpieczeństwo dziecka w SIECI.
TESTOWANIE PROGRAMU INTERBLOK Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II w Myślenicach Ogólna liczba nauczycieli testujących Program: 5 Nauczyciele: biologii, geografii,
- powtórzenie wiadomości
RÓŻNE SPOSOBY ROZWIĄZANIA TEGO SAMEGO ZADANIA NA RÓŻNYCH ETAPACH EDUKACYJNYCH.
Próbna matura z matematyki Piotr Ludwikowski. Rozporządzenie MEN z dnia 30 kwietnia 2007 w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
EGZAMIN MATURALNY FIZYKA I ASTRONOMIA OKE Kraków.
EGZAMIN MATURALNY FIZYKA I ASTRONOMIA OKE Kraków.
1 Pracownia Egzaminów Gimnazjalnych OKE w Krakowie.
Program Edukacyjno- Terapeutyczny Ortograffiti
SPRAWDZIAN W KLASIE VI. INFORMACJE DLA RODZICÓW Termin sprawdzianu Termin sprawdzianu 2 kwietnia 2009 roku (czwartek) godz godz Termin dodatkowy:
STUDIA DOKTORANCKIE Szczecin 11 grudnia Zmiany w przepisach dotyczących studiów doktoranckich 2.
A NALIZA OSIĄGNIĘĆ III LO W K RAKOWIE - E DUKACYJNA W ARTOŚĆ D ODANA.
Ocenianie. 6 Ocenę celującą otrzymuje uczeń wówczas, jeżeli posiadł wiedzę i umiejętności wykraczające poza program nauczania w danej klasie, samodzielnie.
Temat 5: Elementy meta.
W województwie śląskim do egzaminu maturalnego w terminie od maja przystąpiło osób. (Absolwenci ubiegający się o świadectwo dojrzałości po.
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
Egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe
1 Egzamin maturalny w roku 2009 czyli co każdy uczeń, absolwent, nauczyciel, rodzic powinien wiedzieć na temat matury w 2009 roku.
Instrukcja switch switch (wyrażenie) { case wart_1 : { instr_1; break; } case wart_2 : { instr_2; break; } … case wart_n : { instr_n; break; } default.
Rzeszów r.. Liczba osób badanych 3 Odpowiedzi badanych na temat stosowania krzyku przez rodziców 4.
Projekt pn. Einstein – każdy ma w sobie ukryty potencjał jest działaniem prowadzonym przez Powiat Lubański w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Egzamin zawodowy 2010 Zespół Szkół nr 1 im. Jana Pawła II Władysławowo, listopad 2009.
KW2 Czy można żyć bez KW2? - Można, ale co to za życie?... [S.Toton 2001r.n.e.]
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Zapis prezentacji:

OKRĘGOWA KOMISJA EGZAMINACYJNA w POZNANIU CENTRALNA KOMISJA EGZAMINACYJNA w WARSZAWIE Wyniki opracowano na podstawie danych zamieszczonych w raportach Centralnej Komisji Egzaminacyjnej oraz Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Poznaniu SPRAWDZIAN i EGZAMIN MATURALNY Wyniki egzaminów zewnętrznych w województwie zachodniopomorskim w 2011 roku

OKRĘGOWA KOMISJA EGZAMINACYJNA w POZNANIU CENTRALNA KOMISJA EGZAMINACYJNA w WARSZAWIE Wyniki opracowano na podstawie danych zamieszczonych w raportach Centralnej Komisji Egzaminacyjnej oraz Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Poznaniu EGZAMIN GIMNAZJALNY Wyniki egzaminów zewnętrznych w województwie zachodniopomorskim w 2011 roku

Egzamin gimnazjalny Liczebność populacji Liczba uczniów Liczba szkół Kraj Okręg lubuskie wielkopolskie zachodniopomorskie

Zestawienie średnich wyników w 2011 r. Egzamin gimnazjalny cz. matematyczno-przyrodnicza Kraj 26,0323,9023,63 Okręg 25,4123,1523,01 lubuskie 25,1323,1823,01 wielkopolskie 25,6523,3523,38 zachodniopomorskie 25,0522,7122,25

Egzamin gimnazjalny cz. matematyczno-przyrodnicza średni wynik w pkt. - powiaty Powiat Średni wynik w pkt. Powiat Średni wynik w pkt białogardzki21,3420,90pyrzycki22,1321,96 choszczeński20,7121,21sławieński21,3822,54 drawski21,8321,36stargardzki21,9821,51 goleniowski21,3821,16szczecinecki22,8222,21 gryficki21,6821,97świdwiński22,4623,17 gryfiński20,8621,64wałecki21,3221,16 kamieński22,6221,29łobeski21,8119,74 kołobrzeski22,7522,31m. Koszalin24,9824,40 koszaliński21,3920,47m. Szczecin25,1124,45 myśliborski20,9319,54m. Świnoujście23,2821,75 policki23,4821,51

Egzamin gimnazjalny cz. matematyczno-przyrodnicza łatwość - powiaty Powiat Łatwość Powiat Łatwość białogardzki0,430,42pyrzycki0,44 choszczeński0,410,42sławieński0,430,45 drawski0,440,43stargardzki0,440,43 goleniowski0,430,42szczecinecki0,460,44 gryficki0,430,44świdwiński0,450,46 gryfiński0,420,43wałecki0,430,42 kamieński0,450,43łobeski0,440,39 kołobrzeski0,45 m. Koszalin0,500,49 koszaliński0,430,41m. Szczecin0,500,49 myśliborski0,420,39m. Świnoujście0,470,43 policki0,470,43

Liczba gmin z wynikiem poniżej wyniku wojewódzkiegoLiczba gmin z wynikiem poniżej wyniku wojewódzkiego Liczba gmin z wynikiem w 2011 poniżej wyniku z 2010Liczba gmin z wynikiem w 2011 poniżej wyniku z 2010 Liczba gmin z wynikiem w 2011 poniżej wyniku z 2010 i poniżej wyniku wojewódzkiegoLiczba gmin z wynikiem w 2011 poniżej wyniku z 2010 i poniżej wyniku wojewódzkiego Liczba gmin z wynikiem poniżej wyniku wojewódzkiego: 2010 r. – 75 (66,37%) 2011 r. – 78 (69,01%) Liczba gmin z wynikiem w 2011 poniżej wyniku z 2010 – 70 (61,95%) Liczba gmin z wynikiem w 2011 poniżej wyniku z 2010 i poniżej wyniku wojewódzkiego – 39 (34,51%)

Egzamin gimnazjalny 2011 część matematyczno-przyrodnicza Zadanie najłatwiejsze (GMP) Nr zadania Łatwość Obszar - standard 160,87 IV/2 (analizuje sytuację problemową / określa problem badawczy) Treść: Uczniowie przeprowadzili doświadczenie z siewkami rzodkiewki. Przygotowali trzy zestawy doświadczalne, z których każdy zawierał tę samą liczbę jednakowych siewek. Każdy zestaw siewek naświetlali przez 10 dni światłem o jednakowym natężeniu, ale o innej barwie: białej, czerwonej lub zielonej. Codziennie mierzyli przyrost roślin. Określ problem, który uczniowie chcieli rozwiązać. A. B. C. D.

Zadanie najtrudniejsze (GMP) Nr zadania Łatwość Obszar - standard 260,09 II/2 (operuje informacją) Treść: Podaj nazwy procesów oznaczonych na schemacie obiegu węgla w przyrodzie strzałkami od 1 do ………………. 2. ………………. 3. ………………. 4. ……………….

Najwięcej trudności sprawiło gimnazjalistom: posługiwanie się językiem symboli i wyrażeń algebraicznych; stosowanie zintegrowanej wiedzy do rozwiązywania problemów; zrozumienie czytanych treści; planowanie rozwiązania; logiczne myślenie i krytyczna ocena uzyskanych wyników.

Zestaw zadań egzaminacyjnych był dla piszących trudny, a spośród umiejętności szczegółowych sprawdzanych podczas egzaminu tylko kilka zdający opanowali na poziomie zadowalającym. Gimnazjaliści z województwa zachodniopomorskiego w zakresie czterech obszarów standardów edukacyjnych uzyskali wyniki niższe niż w kraju. Średnio co drugi zdający w województwie zachodniopomorskim poprawnie stosował terminy, pojęcia i procedury niezbędne w praktyce życiowej i dalszym kształceniu (obszar I), które dotyczyły przedmiotów matematyczno-przyrodniczych. Każda dziedzina nauki posługuje się właściwym sobie słownictwem, dlatego należy konsekwentnie egzekwować od uczniów precyzyjne posługiwanie się nim w wypowiedziach. Ponadto niezbędne jest ustawiczne ukazywanie uczniom praktycznego zastosowania zdobytej wiedzy w życiu codziennym, np. poprzez wykonywanie obliczeń czy posługiwanie się własnościami figur płaskich i przestrzennych w różnych sytuacjach praktycznych.

Ponad połowa zdających wykazała się umiejętnościami wyszukiwania i stosowania informacji (obszar II). Aby więcej uczniów potrafiło korzystać z informacji podanych w różnej formie, nauczyciele wszystkich przedmiotów powinni kształcić przede wszystkim umiejętności: selekcjonowania, porównywania, analizowania, interpretowania przetwarzania informacji podanych w formie tekstu, mapy, tabeli, wykresu i schematu. Opisywanie prawidłowości w procesach i w funkcjonowaniu systemów, wykorzystywanie poznanych praw i zasad do objaśnienia zjawiska oraz stosowanie zintegrowanej wiedzy do analizowania przyczyn i skutków zagrożeń cywilizacyjnych (obszar III), okazało się dla zdających trudne. Należałoby w codziennej dydaktyce szkolnej więcej czasu poświęcić na ćwiczenia, które pokażą uczniom praktyczne wykorzystywanie w codziennym życiu praw i zasad przyrodniczych oraz umożliwią rozpoznawanie sytuacji dotyczących środowiska przyrodniczego w szerszym kontekście społecznym.

Stosowanie zintegrowanej wiedzy do rozwiązywania problemów (obszar VI), nadal sprawia uczniom największą trudność. Po raz pierwszy zdarzyło się, że w ramach IV obszaru standardów wymagań egzaminacyjnych umiejętność dostrzegania i formułowania problemu badawczego okazała się łatwa. 8% gimnazjalistów ukończyło i właściwie zinterpretowało otrzymane wyniki. Na lekcjach mniej czasu należy poświęcać na mechaniczne stosowanie algorytmów, a rozwiązywać więcej zadań (złożonych, nietypowych), w których uczeń samodzielnie układa plan rozwiązania, a następnie go realizuje. Powinno się wymagać od uczniów uzasadniania otrzymanych wyników, sprawdzania ich zgodności z warunkami zadania. Najtrudniejsze dla uczniów było dobranie odpowiedniego wyrażenia algebraicznego bądź ułożenie równania do sytuacji opisanej w zadaniu. Trzeba więc konsekwentniej egzekwować zapisywanie związków za pomocą symboli, wyrażeń algebraicznych i zależności funkcyjnych.

Po raz kolejny potwierdziło się, że trzecioklasiści mają znaczne braki w zakresie geometrii, nie znają wzorów na obliczanie objętości brył, a jeżeli znają, to nie potrafią ich stosować, co w praktyce oznacza, że nie rozumieją różnicy między polem powierzchni a objętością figur przestrzennych. Konieczne jest zatem rozwiązywanie bardzo wielu zadań o treściach geometrycznych, w których znane wzory i pojęcia należy wykorzystywać w sytuacjach praktycznych. Od lat znaczący wpływ na uzyskane wyniki miały często popełniane elementarne błędy rachunkowe, np. zapominanie o przecinku. Rozwiązania zadań zapisywane są chaotycznie, niestarannie, nieczytelnie. Często występują niepoprawne zapisy obliczeń, np =180*0,60=108+80=188. W praktyce szkolnej należy wymagać od uczniów zapisywania wszystkich etapów pracy i wszystkich, nawet najprostszych, obliczeń.

Aby absolwenci gimnazjów osiągali wyższe wyniki na egzaminie, należy doskonalić czytanie tekstów zadań ze zrozumieniem, utrwalać elementarną wiedzę poprzez ukazywanie jej w różnych kontekstach, kształcić u uczniów nawyk planowania rozwiązania oraz zapisywania obliczeń. Trzeba wdrażać uczniów do weryfikacji udzielanych odpowiedzi w celu uniknięcia błędnych. Jest to jedna z umiejętności niezbędnych w procesie samokształcenia uczniów.

Dziękuję za uwagę