Finał projektu,,Hej kolęda, kolęda… Jak zorganizować Wigilię Szkolną 2011? Wioletta Rafałowicz Danuta Fossa.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Młodzieżowa szkoła dziennikarstwa Opracowanie: Wiktoria Krugłowska, Magdalena Ciuma Opiekun: Wioletta Rafałowicz 1.
Advertisements

Program skierowany został do nauczycieli wszystkich poziomów edukacyjnych z całej Polski, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą kształtować
Ekorozwój w naszym regionie – Szkolny ogródek Opracowali : Mateusz Gryczuk IIIB Jakub Wykrętowicz IIIB.
– poradnik dla babci i dziadka”
SzOK czyli Szkolny Ośrodek Kariery Szkolny Ośrodek Kariery prowadzi działania, których celem jest ukształtowanie umiejętności wspomagających absolwentów.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Sanktuaria Maryjne w Polsce
ODYSEJA UMYSŁU.
ŚWIATOWY TYDZIEŃ PRZEDSIĘBIORCZOŚĆI
SUKCES MAĆKA KONKURS Kamienne archiwum Ziemi. Muzeum Geologiczne Państwowego Instytutu Geologicznego w Warszawie zorganizowało Ogólnopolski Konkurs Geologiczno.
Regionalny Ośrodek Kształcenia na Odległość w Krośnie Regionalny Ośrodek Kształcenia na Odległość w Krośnie
Szkoła Podstawowa nr 4 w Tarnobrzegu
Efekt cieplarniany jako skutek nadmiernej emisji CO 2 Wrzesień – Październik 2009 TWORZENIE SZKÓŁ DLA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU.
MÓJ ANGIELSKI ŚWIAT autor: mgr Iwona Kloc INNOWACJA PEDAGOGICZNA
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wzrost kompetencji życiowych i umiejętności zawodowych.
Dziennikarz to człowiek, który musi coś wiedzieć o wszystkim i wszystko o czymś INNOWACJA PEDAGOGICZNA – KLASA DZIENNIKARSKA.
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Po co nam samorz ą d ? XVIII Sesja Sejmu Dzieci i MłodzieżySZKO Ł A DEMOKRACJI.
Dlaczego to dobry pomysł?. Pomysł stworzenia Szkolnego Centrum Kultury narodził się w naszych głowach w czasie spotkania w małej grupie znajomych. Chcieliśmy.
Debata- samorządność.. Samorząd Uczniowski to działająca w szkole instytucja, obejmująca całą społeczność uczniowską, niezależna od administracji oświatowej.
KODEKS 2.0 OPRACOWANY PRZEZ UCZNIÓW KLASY 2 B Powstały podczas debaty klasowej.
CZYTAM CO LUBIĘ W ramach projektu SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Rok szkolny 2013/2014. Cel - promowanie i współtworzenie szkoły, która przygotowuje do życia w nowoczesnym świecie i wychowuje młodych ludzi na aktywnych.
Szkoła w chmurze.
JAK INNI NAS POSTRZEGAJĄ? PROJEKT FINANSOWANY ZE ŚRODKÓW POLSKO-LITEWSKIEGO FUNDUSZU WYMIANY MŁODZIEŻY.
WIELKA BRYTANIA I TRADYCJE ZWIĄZANE ZE ŚWIĘTAMI NARODZENIA PAŃSKIEGO
Konteksty tworzenie programów nauczania. ZALECENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 23 kwietnia 2008 r. w sprawie ustanowienia europejskich ram.
1 Etap 20. Opracowanie wytycznych projektowych wykorzystania OZE w budownictwie, przy uwzględnieniu krajowych i unijnych norm prawnych Zadanie badawcze.
21 marca Pierwszy Dzień Wiosny
UCZESTNICY Halina Tokarska, syn Dawid lat 9
DIE INITIATIVE SCHULEN: PARTNER DER ZUKUNFT INICJATYWA SZKOŁY: PARTNERZY RZYSZŁOŚCI.
W jakich sprawach uczniowie, a w szczególności samorząd powinien zabrać głos-czyli walczymy o swoje prawa Debata Plenarna.
Szkolnictwo w Wielkiej Brytanii
Biblioteka szkolna.
W roku 2007/2008 nasza szkoła wzięła udział w programie Uczniowie z klasą w kategorii pomagam innym. W związku z tym powstały dwa projekty opracowane.
TUTORING Szkoła Podstawowa nr 93 im. Tradycji Orła Białego we Wrocławiu Rok szkolny 2010/ 2011.
SZKOLNA PLATFORMA EDUKACYJNA (SPE) to profesjonalne narzędzie służące do za­rządzania i wspomagania procesu kształcenia poprzez wykorzystanie nowoczesnych.
Bank Wielkopostny to ogólnopolska akcja ewangelizacyjna; dobry i pożyteczny sposób na aktywne przeżycie okresu Wielkiego Postu i przygotowanie się do.
Przykłady dobrych praktyk Projekt realizowany w województwie zachodniopomorskim.
XVII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży 1 czerwca 2011 roku Warszawa.
Miniprzedsiębiorstwo KENIK funkcjonowało od r. do r. Firmę prowadziło dziesięć osób: Iwona Bujnarowska – Dyrektor Naczelny Agnieszka.
Jest to projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego realizuje Program Rozwoju Bibliotek, który ma ułatwić polskim bibliotekom publicznym dostęp do komputerów,
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
Cele i założenia projektu Akademia Młodych Noblistów Paulina Kędzierska Koordynator projektu Akademia Młodych Noblistów.
DOŚWIADCZENIA PONAD GRANICAMI gdyńsko – helsingborskie partnerstwo na rzecz osób niepełnosprawnych Projekt realizowany przy wsparciu finansowym Komisji.
TESTOWANIE PROGRAMU INTERBLOK Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II w Myślenicach Ogólna liczba nauczycieli testujących Program: 5 Nauczyciele: biologii, geografii,
PREZENTACJA DZIAŁALNOŚCI i OSIĄGNIĘĆ SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. JANA PAWŁA II W GOŁKOWICACH OPRACOWANA PRZEZ DYREKTORA SZKOŁY ZOFIĘ KORONA.
FUNDACJA IM. STEFANA BATOREGO PROJEKT: ŻWIREK I MUCHOMOREK – Z PRZYJACIELEM ŁATWIEJ ! KWOTA DOTACJI: 7 000,00 zł
Projekt systemowy Program Operacyjny Kapitał Ludzki Gmina Radziejowice/ Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Radziejowicach Radziejowice, 12 listopada 2013.
Klasa Humanistyczno-Artystyczna
Program Edukacyjno- Terapeutyczny Ortograffiti
COMENIUS. Comenius – jest jednym z czterech programów sektorowych Programu "Uczenie się przez całe życie" (Lifelong Learning Programme) wspiera finansowo.
Wizyta robocza w Berlinie – SZKOŁY PARTNERSKIE ENSEMBLE SCOLAIRE IMMACULEE Pau, Francja TÜDESB PRIVAT GYMNASIUM Berlin, Niemcy GIMNAZIYA.
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
Bezpieczeństwo uczniów w Zespole Szkół w Ostaszewie.
Matmatura 2013; 2014; 2015; 2016; 2017…. p. Katarzyna Misztal z uczniami klasy 2F: Monika Tobera Milena Ściana Radosław Stochmal KTO?
Świat na główce od szpilki Odkrywcy mikroskopijnego świata.
Cel ogólny opracowanie ścieżki turystycznej ukazującej walory powiatu brodnickiego, ze szczególnym uwzględnieniem atrakcji własnej gminy.
Rola i zadania Rady LGD we wdrażaniu LSR, ze szczególnym uwzględnieniem procedury oceny wniosków, czyli procesu oceny zgodności i procesu wyboru. Europejski.
Projekt Szkoły Jagiellońskie dofinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwoju.
Trwałość projektu "Pomorskie dobry kurs na edukację. Wspieranie uczniów o szczególnych predyspozycjach w zakresie matematyki, fizyki i informatyki" Obszar.
Beneficjent Zespół Szkół Samochodowych im. T. Kościuszki we Włocławku Włocławek ul. Leśna 1A.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR3 WE WŁOCŁAWKU IX. ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH. 9.2.PODNIESIENIE ATRAKCYJNOŚCI I JAKOŚCI SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO pt.:
Projekt pn. Einstein – każdy ma w sobie ukryty potencjał jest działaniem prowadzonym przez Powiat Lubański w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Lokalny Fundusz Młodych Projekt Lokalne Fundusze Młodych realizowany przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży we współpracy z Urzędem Dzielnicy Bielany.
DOTACJE NA PROGRAMY INNOWACYJNE CO TO JEST INNOWACJA? To działanie nowatorskie - może mieć miejsce w przemyśle i usługach zarówno w stosunku do produktów.
Język angielski szansą na rynku pracy. Realizacja projektu Rok szkolny 2011/2012 Zajęcia dwa razy w tygodniu po 45 minut – w sumie 37 godzin lekcyjnych.
Projekt eTwinning Europejskie partnerstwo szkół Projekt eTwinning Europejskie partnerstwo szkół
Zapis prezentacji:

Finał projektu,,Hej kolęda, kolęda… Jak zorganizować Wigilię Szkolną 2011? Wioletta Rafałowicz Danuta Fossa

Cele projektu: kultywowanie tradycji świątecznych, rozwijanie prawidłowej wymowy i dykcji, nauka pisania scenariusza teatralnego, prezentowanie własnych zdolności artystycznych (muzycznych, plastycznych aktorskich, redakcyjnych), współpraca w grupie/zespole, kształcenie umiejętności organizacyjnych, projektowanie strojów i dobór rekwizytów, nauka pisania dialogów w języku angielskim, komunikowanie się w języku angielskim, wzbogacenie wiedzy na temat kultury krajów anglojęzycznych, a w szczególności obchodzenia świąt Bożego Narodzenia, budowanie tolerancji w stosunku do innych kultur i tradycji, opracowanie ruchu scenicznego,

"The Little Match Girl" ("Dziewczynka z zapałkami") Scenariusz przedstawienia powstał na podstawie baśni duńskiego pisarza Hansa Christiana Andersena. Osobą odpowiedzialną za opracowanie scenariusza była Natalia Siemaszko z klasy IIIa, lecz każdy uczestnik projektu miał swój wkład w jego ostateczną formę. Scenariusz do Dziewczynki z zapałkami został wzbogacony o prace plastyczne, wykonane również przez Natalię, Irminę Kamara z kl. Ib, Malwinę Woźniak z kl. Ib oraz Annę Łabędź również z tej samej klasy. Scenariusz jest dostępny na

Jasełka z przymrużeniem oka Uczniowie zrzeszeni w Szkolnym Klubie Humanisty przygotowali JASEŁKA NA WESOŁO. Wystąpili: Karolina Żurawska, Paula Jarema, Paulina Janczyszyn, Marcelina Migdał, Natalia Kopniewicz, Wiktoria Krugłowska, Joanna Kapelańczyk, Patryk Górni, Paweł Stempnik, Dominika Naduk, Krystian Bubak, Wioleta Łukasik. Scenariusz to dzieło pani Wioletty Rafałowicz (teksty główne) i gimnazjalistów (teksty poboczne). Uczniowie samodzielnie projektowali kostiumy i uczyli się tekstu na pamięć. Podczas prób pracowali nad modulacją głosu, dykcją i ruchem scenicznym. Efekty ich pracy mogliśmy obejrzeć podczas Wigilii 22 grudnia 2011r. Przedstawienie wprowadziło społeczność szkolną w świąteczny nastrój.

Planowane efekty dla uczniów: pokonanie tremy, zaprezentowanie własnych zdolności i talentów, prawidłowa wymowa, wyrazista dykcja, rozróżnianie tekstu głównego od tekstu pobocznego, uczenie się odpowiedzialności za podjęte działania, rozwinięcie umiejętności dokumentowania swojej pracy i kompetencji językowych, a w szczególności komunikowania się, posługiwanie się edytorem tekstu,

Planowane efekty dla szkoły: promocja szkoły w środowisku lokalnym, integracja społeczności szkolnej, pogłębianie więzi pomiędzy uczniami i klasami, kultywowanie tradycji, tworzenie świątecznej atmosfery, podejmowanie inicjatyw przez uczniów,

Planowane efekty dla środowiska lokalnego: kontynuowanie tradycji świątecznych, dbałość o ciągłość tradycji narodowych, przygotowanie uczniów do publicznych wystąpień.

Czas realizacji 12 tygodni (październik-grudzień 2011) Koordynatorkami projektu były: p. Wioletta Rafałowicz p. Danuta Fossa p. Danuta Fossa Zadania wykonano w ramach projektu,, Hej kolęda, kolęda… w ramach projektu,, Hej kolęda, kolęda…