PIXIA program graficzny

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
1 Building Integration System - Training Internal | ST-IST/PRM1 | 02/2008 | © Robert Bosch GmbH All rights reserved, also regarding any disposal,
Advertisements

Czyli jak zrobić prezentację komputerową?
portale społecznościowe
Małgorzata Pietroczuk
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Tytuł: GIMP? Opis dla początkujących.
Tajemnice klawiatury.
FUNKCJA L I N I O W A Autorzy: Jolanta Kaczka Magdalena Wierdak
Informatyka Edytor tekstów Word.
Zastosowanie Internetu
Turystyka krajoznawcza
Turystyka a środowisko naturalne Ustawa śmieciowa w Polsce.
FUNKCJE TRYGONOMETRYCZNE - podstawy
Portal Systemu Jakości Kształcenia Jak się zalogować? Instrukcja dla pracowników UMCS Przygotowanie: Urszula Wojtczak, Zespół Obsługi Systemu Jakości Kształcenia.
Elektronika cyfrowa Prezentacja Remka Kondrackiego.
OPRACOWANIE: Szkoły Pijarskie
Instrukcja obsługi programu Animgif Instrukcja obsługi programu Animgif.
Autorzy: Agnieszka Kuraj Natalia Gałuszka Kl. III c.
Podstawowe jednostki informacji, co to jest bit i bajt?
To jest bardzo proste  Lekcja nr 3
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
Młodzież a wolontariat.. Opracowanie: Judyta Szłapa Urszula Buczek.
Prezentacja z przedmiotu „systemy wizyjne”
Powiedzmy, że jest i wracasz do domu samochodem (oczywiście sam) po niezwykle ciężkim dniu pracy. Jesteś naprawdę zmęczony i sfrustrowany.
Szkoła w chmurze.
fotografie - Marcel Cohen
Program wspomagający sekretariat Korespondencja. Wprowadzenie Instytucja dla którego ma być aplikacja pracuje w sieci Ethernet. Serwery pracują na systemie.
Uniwersytet Mikołaja Kopernika Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej Podyplomowe Studium Programowania i Zastosowań Komputerów Autor: Marcin.
Formatowanie i modyfikacja dokumentu tekstowego
Co każdy użytkownik komputera wiedzieć powinien
Instrukcja obsługi programu Animgif Instrukcja obsługi programu Animgif.
BUDOWA ARKUSZA KALKULACYJNEGO
Nieformalne miejsca spotkań. ANKIETY Przeprowadziliśmy wśród uczniów gimnazjum ankietę na temat nieformalnych miejsc spotkań. Przedstawimy przykładowe.
KLAWIATURA Co to jest?.
Uwaga !!! Uczniowie SP 32 w Toruniu ! Zapraszamy was i Wasze rodziny do wzięcia udziału w Festynie Zdrowia, który odbędzie się 31 maja 2013 roku podczas.
PATRIOTYZM.
PRAWIDŁOWA SYLWETKA.
Wykonała Sylwia Kozber
Antonie de Saint-Exupery
Jeżdżę z głową.
Powrót do sukcesu Analiza przypadku Princessy (rola badań marketingowych podczas rozwoju produktu: ) Powrót do sukcesu Analiza przypadku Princessy.
Światowy dzień walki z otyłością
Komputerowe prezentacje
xHTML jako rozszerzenie HTML
Instalacja serwera WWW na komputerze lokalnym
HTML Podstawy języka hipertekstowego Damian Urbańczyk.
XHTML Odsyłacze tekstowe i graficzne Damian Urbańczyk.
Władza lokalna w Polsce
FORMY UCZESTNICTWA OBYWATELI W ŻYCIU PUBLICZNYM
Tworzenie tabel w edytorze Word
PATOLOGIE SPOŁECZNE. Ubóstwo i bezrobocie SPOSOBY ZWALCZANIA UBÓSTWA I BEZROBOCIA System opieki społecznej Programy aktywneProgramy pasywne.
Szkoła Podstawowa nr 107 Tworzymy w nim i odczytujemy grafikę w formatach: BMP, JPEG, GIF, TIFF, PNG. Program ten jest standardowo instalowany z systemami.
techniki Ttylko efekty wyjścia (czerwone) rozproszenie powiększenie podstawowe ścieżka ruchu w dół wyzwalanie po kliknięciu (1.) z poprzednią (pozostałe)
Typy palet.
SKĄD WIEM, KIM JESTEM? O TOŻSAMOśCI I TOŻSAMOŚCIACH
Warsztaty C# Część 3 Grzegorz Piotrowski Grupa.NET PO
Lokalne konta użytkowników i grup
Prawo o aktach stanu cywilnego
ZŁUDZENIA OPTYCZNE Większe, mniejsze? Jest czy nie ma? Wygięte! ..?
Druga debata szkolna W piątek 21 XI 2008 roku odbyła się w naszej szkole kolejna debata. Zgromadziliśmy się jak zwykle w sali nr 33.
Grupy użytkowników1 Administracja Sieciami komputerowymi Grupy użytkowników.
Temat 1: Składnia języka HTML
Temat 1: Umieszczanie skryptów w dokumencie
Temat 6: Elementy podstawowe
Instrukcja switch switch (wyrażenie) { case wart_1 : { instr_1; break; } case wart_2 : { instr_2; break; } … case wart_n : { instr_n; break; } default.
Komtech Sp. z o.o. Magic Janusz ROŻEJ.
Magic Janusz ROŻEJ Komtech Sp. z o.o.
Pozyskiwanie partnerów. Model popytowego podejścia do tworzenia innowacji Definicja Dwa podejścia do UDI –Głos konsumenta –Przewodnictwo konsumenta Cechy.
w/g Grzegorz Gadomskiego
PIENIĄDZE.
Security & Communications Training Academy | Date 2011 © Robert Bosch GmbH reserves all rights even in the event of industrial property rights. We reserve.
Zapis prezentacji:

PIXIA program graficzny Pixia jest dziełem i znakiem towarowym Isao Maruoka'i, Tacmi Co. Wszystkie prawa zastrzeżone Japoński program graficzny w Polsce. CZĘŚĆ II

Pasek Narzędzi Pod menu głównym programu umieszczony jest pasek narzędziowy z ikonami uruchamiającymi typowe funkcje programu. Są one wystarczająco czytelne, nawet dla początkującego użytkownika. Główny blok narzędzi (Kolor błękitny ikon) służy do różnorodnego zaznaczania obszarów rysunku, który poddawany ma być modyfikacjom. Jednak odmiennie niż w innych programach graficznych zaznaczenie jakiegoś obszaru nie chroni pozostałych fragmentów przed modyfikacją, pozwala jedynie na wyznaczenie fragmentu, na który wpływ będą miały uruchamiane filtry graficzne. Są to tzw. narzędzia selekcji. Ustawienie poszczególnych funkcji tych klawiszy dokonuje się w okienku wywołanym poleceniem F7.

Palety narzędzi 1 paleta to paleta doboru techniki malowania. 2 paleta służy do wyboru koloru, intensywności barwy oraz ustawienia technik RGB, CMYK, HSV... 3 paleta zawiera kilka grup różnych kształtów pędzla oraz udostępnia okienko ustawienia własnego kształtu i wielkości końcówki pędzla. 4 paleta służy do ustawienia LAYER czyli maski i udostępnia narzędzia pracy z warstwami.

Wybór techniki malowania Program współpracuje z tabletami oraz oferuje spory zestaw pędzli do malowania, przy czym można za pomocą nich w płynny sposób nakładać na rysunek różne zniekształcenia lub efekty, chociażby rozpraszanie czy rozmycie, a także różnorodne tekstury. Jako pióra możemy także zastosować dowolne rysunki lub samodzielnie wybrane fragmenty zdjęć.

Modyfikowanie kolorów Po wczytaniu zdjęcia JPG możemy oczywiście zmieniać balans kolorów, kontrast, jasność, a także modyfikować krzywe kolorów, co pozwala na uwypuklanie lub ukrywanie odpowiednich detali rysunku. Możliwa jest także zmiana wielkości rysunku oraz jego przycinanie. Wszystkie wymienione techniki są dostępne w menu „OBRAZ”.

Filtry graficzne Pixia może też pochwalić się sporym zestawem filtrów. Za ich pomocą możemy dokonywać wielu typowych przekształceń zaznaczonych fragmentów, chociażby rozmycia, wyostrzenia, zmiany przezroczystości, poruszenia, uwypuklenia, uzyskania płaskorzeźby i innych. Efekty nadaje się poprzez wybranie w oknie Filtr odpowiedniej grupy efektów i nazwy efektu. W przypadku większości z nich możemy ustalić parametry przekształcenia. Wystarczy kliknąć przycisk Ustawienia. Po kliknięciu przycisku Dokonaj zaznaczony fragment zostanie odpowiednio przekształcony.

Warstwy Ważną cechą programu jest możliwość wykorzystania warstw, co stawia ten program na równi z bardziej zaawansowanymi aplikacjami. Dzięki warstwom możemy rozdzielać istotne elementy rysunku i łatwiej je modyfikować. Zmiana właściwości warstw pozwala też na łatwe uzyskanie różnorodnych efektów graficznych.

FUNKCJE SKRÓTÓW Tylko te funkcje, do których trudno samemu dojść...

Prawe klikniecie myszy na płótnie powoduje schwytanie koloru. Shift + Right + przeciąganie przechwytuje obraz z przeciąganego obszaru. Rysowanie Freehand z wciśniętym przyciskiem Shift rysuje tylko pierwsze maźnięcie. Wciśnięcie klawisza „G” na 1.palecie technik, uruchamia „mieszalnię farb”. Są dwie techniki mieszania: Pokazana obok mieszalnia 4 kolorów, oraz pasmowa - wielu kolorów. Na dole, po prawej - klawisz „brokatu”.

Lewe-przeciąganie z wciśniętym przyciskiem CTRL przesuwa warstwę pomiędzy te gdzie leży wskaźnik myszy. Lewe-przeciąganie z wciśniętymi przyciskami CTRL oraz SHIFT przesuwa obecną warstwę. Ustawienia Filtra Tonującego oraz Kontrolki Przeźroczystości mają wpływ na Wklejanie jako Nowa Warstwa.

Selekcja:   Po wyselekcjonowaniu prawe kliknięcie myszy na wyselekcjonowanym obszarze powoduje wyskoczenie (tzw. pop-up) pod-menu. Palette-Paleta:   Lewe klikniecie myszy wybiera kolor.   Prawe klikniecie rejestruje kolory.   Pojedyncze kolory lub bitmapy mogą być rejestrowane i używane.   Istnieją dwa rodzaje gradientu: prostokątny i liniowy Filtr Tonujący ma wpływ na Wypełnianie kolorem

Warstwy (Layers): Warstwa składa się z trzech płaszczyzn: Warstwy (Layers): Warstwa składa się z trzech płaszczyzn: Obraz, Maska i Przeźroczystość. - Skopiuj jedną warstwę do Schowka, a wszystkie płaszczyzny są też skopiowane. - Przeźroczystość i Selekcja oryginalnego obrazu mają wpływ na funkcje "Wklej”. - Kiedy "wklejasz" do Płaszyzny Maski, czy Płaszczyzny Przeźroczystości to tylko informacja o kontraście zostaje 'wklejona' . - 'Wklejone' na Nowej Warstwie; wszystkie trzy Płaszczyzny są utrzymane jak oryginalna warstwa.

W Palecie Gradacji linii prostej przeciąganie przyciskiem ">" w prawo dodaje kolor, natomiast przeciąganie wskaźnika w kierunku przycisku ">" usuwa (wyciera) kolor. Lewe klikniecie na liczbach w palecie dodaje,   a prawe klikniecie odejmuje.   Możesz zmieniać liczby poprzez bezpośrednie przeciąganie wskaźnika na palecie.   Prawe klikniecie przeciąga linie w kierunku wskaźnika myszy.

OPRACOWANIE: PIOTR RODZEŃ 2006 KONIEC Dziękujemy za uwagę OPRACOWANIE: PIOTR RODZEŃ 2006